abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:22:40 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52193996
wat heeft tie nu weer gedaan dan?...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:46:21 #78
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52196350
dit TT
maak er dan Vuige van

Oke, we komen steeds verder dus DI.

Achterhaalde normen en waarden zijn in het nederland van nu niet meer toepasbaar.
Onderdrukking van vrouwen is zooo 1900.

Maar hoeveel zin heeft het om met een shock effect proberen te berijken waar wij hier in het westen ook 2000 jaar over gedaan hebben?

Oke, wij hebben geleerd dat vrouwen niet minderwaardig aan mannen zijn, en daar heeft ook de feministische beweging aan bijgedragen. Is het dan niet logischer om juist de allochtone-vrouw te stimuleren voor haar eigen rechten op te komen? en als zij uit respect voor haar geloof / haar ouders haar hoofddoek wil blijven dragen (dus niet uit onderdrukking) daar dan ook ruimte voor moet zijn?

Oke, in openbare gebouwen mag het van mij wel verboden worden. Maar dan moeten ook alle kruizen e.a. godsdiensttekens het veld ruimen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:47:56 #79
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_52196396
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:56 schreef Frollo het volgende:
Wilders heeft in zoverre ongelijk dat er volgens hem maar één islam is. Right, 1 miljard mensen in alle werelddelen geloven en denken állemaal exáct hetzelfde?

Geerts 'oplossing' is gewoon niet in orde. Pak de fundi's keihard aan maar laat de normale mensen gewoon lekker hun korannetje lezen, dat is veel prettiger voor iedereen.
Yep, zo is t...

maar de fundi's... uitroeien die handel
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:49:16 #80
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52196445
idd sant
of heropvoeden natuurlijk
Ecosia
pi_52196616

Wilders in Afrika
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_52196619
Sinds wanneer is de islam een ras?
The taller the bamboo grows, the lower it bends.
pi_52196850
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:46 schreef Jumparound het volgende:
dit TT
maak er dan Vuige van

Oke, we komen steeds verder dus DI.

Achterhaalde normen en waarden zijn in het nederland van nu niet meer toepasbaar.
Onderdrukking van vrouwen is zooo 1900.

Maar hoeveel zin heeft het om met een shock effect proberen te berijken waar wij hier in het westen ook 2000 jaar over gedaan hebben?

Oke, wij hebben geleerd dat vrouwen niet minderwaardig aan mannen zijn, en daar heeft ook de feministische beweging aan bijgedragen. Is het dan niet logischer om juist de allochtone-vrouw te stimuleren voor haar eigen rechten op te komen? en als zij uit respect voor haar geloof / haar ouders haar hoofddoek wil blijven dragen (dus niet uit onderdrukking) daar dan ook ruimte voor moet zijn?

Oke, in openbare gebouwen mag het van mij wel verboden worden. Maar dan moeten ook alle kruizen e.a. godsdiensttekens het veld ruimen
Wat bedoel je met het westen heeft er 2000 jaar over gedaan? Waar over gedaan? Waarom 2000 jaar?

Inderdaad is het logischer om de allochtone vrouw te stimuleren voor haar eigen rechten op te komen. Maar hoe bereiken we deze vrouwen. En hoe verander je 'deze vrouwen' als ze al een geruime tijd zo leven en dus niet anders weten dat het 'normaal' is? (het zgn. shockeffect).

Openbare gebouwen zijn meestal overheidsgebouwen. Daar mag van mij alle zichtbare godsdienst uitingen worden verwijderd. Inclusief alle borden die niet een nederlandse tekst bevatten (van informatie borden in het turks of andere talen tot het groene bordje EXIT). Is een kerk een openbaar gebouw?

De importbruiden / ooms en tantes zou je strenger aan kunnen pakken:
- binnen 6 maanden betaald werk zoeken in een volledige baan
- of geen werk dan gesponsord worden door iemand die aantoonbare gelden heeft (50.000 euro bijvoorbeeld). Dit zou regelmatig moeten blijken (1x per jaar)
- de inburgeringscursus misschien strenger (ben er niet volledig bekend mee)

Overigens zijn de eerste twee bovenstaande opsommingen direct uit het Canadese of Australische immigratiebeleid gehaald. Deze is een stuk strenger.

Een leraar en ander overheidspersoneel, zou niet zichtbare religieuze overtuigingen moeten dragen IMHO.

Een hoofddoek dragen uit respect t.a.v. je ouders kan alleen als het kind bewust is van zijn eigen omgeving. Of te wel, het kind moet kunnen beslissen of hij of zij een hoofddoek wil dragen. In christelijke culturen is dit hetzelfde geval. Een kind wordt meestal gedwongen om naar de kerk te gaan anders krijgt hij / zij geen eten etc....

Immigratiebeleid
pi_52196892
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:54 schreef Pino_666 het volgende:
[afbeelding]
Wilders in Afrika
Jah, nu is het een rascistich boek. Zelfde als de negerzoen en blanke vla verhaal:

te ver overtrokken en rondom belachelijk
pi_52196985
Hoewel hij soms erg overdrijft heeft Wilders wel op veel punten gelijk en durft hij te zeggen wat (blijkbaar) veel mensen denken en problemen aan te kaarten waarvoor andere (linkse) politici liever hun kop in het zand steken.

Hij is mist het charisma van Fortuyn en is ook veel minder goed, maarja die laatste is om zeep geholpen door de 'linkse democratie'
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:07:54 #86
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52197000
Als ie doodgeschoten word ga ik het niet erg vinden
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:08:00 #87
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52197004
Naja, qua immigratiebeleid doet de regering het toch nooit goed

Ik krijg wel altijd het idee dat de voornamelijk gekleurdere medemens zich meer moet bewijzen dan de rest...

Neem nou bv Maxima, DAT vind ik nou belachelijk... hoezo, voortrekken

Wat ik bedoelde met "het westen"
Denk je dat vrouwen in nederland rechten hadden voor 1900 zoveel? nah, niet mogen stemmen en niet mogen studeren zijn 2 voorbeelden die me zo te binnen schieten.
Ecosia
pi_52197091
Net op de radio, nu hier te lezen:

http://www.nu.nl/news/118(...)zetten_tot_haat.html

Weer een linkse rakker met een overtrokken reactie.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:11:22 #89
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52197114
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:10 schreef SadKingBilly het volgende:
maar in beginsel heeft hij gewoon gelijk
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:12:17 #90
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52197142
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:10 schreef Devlinsect het volgende:
Net op de radio, nu hier te lezen:

http://www.nu.nl/news/118(...)zetten_tot_haat.html

Weer een linkse rakker met een overtrokken reactie.
Neuh hij heeft gelijk
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:12:36 #91
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52197154
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:07 schreef Paramnesia het volgende:
Ik wel. Eén dooie politicus was al te veel. Het is namelijk niet erg democratisch.
pi_52197164
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:07 schreef Paramnesia het volgende:
Als jij doodgeschoten wordt vind ook niemand het erg, maar who cares.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:13:31 #93
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52197187
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:12 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik wel. Eén dooie politicus was al te veel. Het is namelijk niet erg democratisch.
Ecosia
pi_52197202
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:08 schreef Jumparound het volgende:
Naja, qua immigratiebeleid doet de regering het toch nooit goed

Ik krijg wel altijd het idee dat de voornamelijk gekleurdere medemens zich meer moet bewijzen dan de rest...

Neem nou bv Maxima, DAT vind ik nou belachelijk... hoezo, voortrekken

Wat ik bedoelde met "het westen"
Denk je dat vrouwen in nederland rechten hadden voor 1900 zoveel? nah, niet mogen stemmen en niet mogen studeren zijn 2 voorbeelden die me zo te binnen schieten.
Het Maxima verhaal is te belachelijk voor woorden en heeft alles te maken met wat het koningshuis wil.

Er bestaan ook blanke moslims en/ of blanke immigranten....

Sinds goed 1960 en de tijd van de Dolle Mina's is er een goede verandering opgetreden in Nederland. De vrouw heeft gelijke rechten als de man. En dat is een volledige contradictie met de inhoud en levenswijze van de zijsporen van de Koran.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:15:28 #95
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52197253
Voordat iedereen gek gaat, ik vind het erg voor de demcratie als ie doodgeschoten wordt. Maar om dan te zeggen dat ik diep van binnen het erg vind, nou nee. Als Hitler van te voren werd doodgeschoten had iedereen het ook erg gevonden.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:16:31 #96
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52197277
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:13 schreef Devlinsect het volgende:

Sinds goed 1960 en de tijd van de Dolle Mina's is er een goede verandering opgetreden in Nederland. De vrouw heeft gelijke rechten als de man. En dat is een volledige contradictie met de inhoud en levenswijze van de zijsporen van de Koran.
Nee hoor. Niet meer dan de Bijbel bijvoorbeeld.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:17:53 #97
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52197317
Wel grappig hoe Geertje zelf aanzet tot haat tegen Geert zelf. .
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:21:32 #98
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52197420
de koran en de bijbel zijn in grote lijnen gelijk..

wees goed voor jezelf en je naaste.
Hou je verre van geweld om problemen op te lossen.

helaas zijn deze basiswaarde door bijde geloven op dusdanige mannier door het slijk gehaald dat wij westerlingen er al weinig waarde aan hechte.

Er is een groep gelovigen die nog moet inzien hoe achterhaald hun eigen ideeen zijn, en hoever het geloof nu van het geloof toen afstaat. Dat inzicht moeten we zien te bevorderen....
Ecosia
pi_52197518
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:15 schreef Paramnesia het volgende:
Voordat iedereen gek gaat, ik vind het erg voor de demcratie als ie doodgeschoten wordt. Maar om dan te zeggen dat ik diep van binnen het erg vind, nou nee. Als Hitler van te voren werd doodgeschoten had iedereen het ook erg gevonden.
Wilders, Hitler, what's the difference
pi_52197625
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:21 schreef Jumparound het volgende:
de koran en de bijbel zijn in grote lijnen gelijk..

wees goed voor jezelf en je naaste.
Hou je verre van geweld om problemen op te lossen.

helaas zijn deze basiswaarde door bijde geloven op dusdanige mannier door het slijk gehaald dat wij westerlingen er al weinig waarde aan hechte.

Er is een groep gelovigen die nog moet inzien hoe achterhaald hun eigen ideeen zijn, en hoever het geloof nu van het geloof toen afstaat. Dat inzicht moeten we zien te bevorderen....
De basiswaarde is idd gelijk in deze twee boeken. Ik spreek daarom van 'de zijsporen van de Koran' de Hadith. Zoals we het NT hebben.

Ik denk niet dat we ooit die inzicht kunnen bevorderen. Daar moeten de volgende generaties voor zorgen.

Lees is dit stuk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran

Misschien interessant voor:
"jaaa maar de bijbel ook!" en "als Wilders doodgeschoten wordt, zou ik het niet erg vinden" roepers.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran
(ben ervan bewust dat ik een wiki hier neerzet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')