Nee natuurlijk hangt een opvoeding niet alleen op een tik, als je daar je kind mee opvoed dan wordt het ook niks. Maar de moderne ouder is wel bang om dat middel te gebruiken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die programma;s zeggen dat je alles maar moet laten gebeuren????
Het zijn andere manieren van opvoeden.
Ik zeg echt niet dat een keer een tik zo'n enorm probleem is, maar ook jij weet vast wel dat als het alleen op die tik hangt het ook niet gaat lukken, aso familie's met losse handjes genoeg met hun criminele kindjes die dat bewijzen.
Als jij opgevoed bent met ook weleens een tik als het echt veelste ver ging dan weet je ook dat je opvoeding daar niet op gehangen heeft.
De tik is een correctiemethode, waar jou ouders die gebruikte gebruik ik andere, zonder slaan.
De softe aanpak heeft niets met de criminaliteit te maken, bewijs die stelling maar eens, ga maar onderzoeken hoeveel van die softie luitjes criminele kinderen grootbrengen en hoeveel corrigerende tikkers criminelen voortbrengen, ik durf nu zonder onderzoek zo te stellen dat de groep met tikken groter zal zijn die die zonde tikken.
Dat niet omdat die tik criminaliteit in de hand zou werken, maar omdat de tik oplossing een makkelijke is die, het spijt me, vaak gebruikt wordt door bepaalde type mensen, wat lagere klasse's zeg maar....
Sommigen gaan zelfs al weer naar school volgende week. Stel je de rust op straat eens voor als al die blagen weer in de schoolbanken zitten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:09 schreef masmax het volgende:
ben zo blij dat het te heet is voor die kinderen vandaag. Heb zowaar de krant kunnen lezen buiten! Normaal kan ik me daar echt niet op concentreren.
Dan kan ik je de hand schudden, ik stem mijn vakantie ook af op kindvrije periodes. Niets irritanter als kinderen die je vakantie verpesten met geschreeuw.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:33 schreef masmax het volgende:
ohh heerlijk, ik denk dat ik het uit ga schreeuwen ;-) We hebben de vakantie ook echt zo gepland dat ze weer op school zitten, dan zijn wij lekker vrij in de rust, heerlijk!
Maar die kinderen van toen, zijn de ouders van nu. Hebben ze dus toch niet zoveel meegekregen van die opvoeding of vonden ze het toch niet zo leuk dat ze zo opgevoed zijn en doen ze het nu anders.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ouders waren vroeger dus wel beter.....![]()
Dat kinderen wat lawaaierig kunnen zijn en af en toe een keer gillen, daar heb ik geen problemen mee. Maar dat urenlange zinloze gegil, daar heb ik wel een probleem mee. Ik woon niet aan een speelplaats, dus dat is het probleem niet.quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:44 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Maar die kinderen van toen, zijn de ouders van nu. Hebben ze dus toch niet zoveel meegekregen van die opvoeding of vonden ze het toch niet zo leuk dat ze zo opgevoed zijn en doen ze het nu anders.
Ik ga ook van de stelling uit dat andere mensen geen overlast van mijn kinderen hoeven te hebben. Maar je moet ook de zon in het water kunnen zien schijnen. Als je bij een speelveldje/speeltuin woont dan weet je dat daar geluiden van kinderen vandaan kunnen komen. En kinderen vergeten in hun enthousiasme dat het ook zachtjes kan en gaan inderdaad schreeuwen, daar moet je tegen kunnen hoor. Volgens mij heeft dat niets met opvoeding te maken want die ouders kunnen niet 24/7 bij hun kind in de speeltuin zitten om ze te corrigeren omdat de omwonenden misschien last hebben van hun kinderen.
Wij hadden vroeger buren zonder kinderen in de straat (kinderrijke buurt) die elke zaterdag en zondag om 10 uur begonnen te miepen dat de kinderen geen herrie moesten maken want zij wilden uitslapen want ze werkten de hele week en hadden recht op hun rust. Ja, dan moet je niet in een kinderrijke buurt gaan wonen maar in een hutje op de mokerhei. Ik bedoel om 10 uur mag je toch wel geluiden maken.
Tsja mijn idee, maar dat schijn je niet meer te mogen zeggen. Wij mochten vroeger ook geen herrie maken buiten, anders kon je op je kamer gaan zitten.quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:24 schreef tonja het volgende:
Kinderstemmen zijn ook zo irritant. Mijn benedenbuurman laat soms op zondag ochtend om een uur of 8 zijn koters in de tuin los.
Een krijs en al je zintuigen staan op scherp. brrrr.
Overdag heb ik liever de boel aan de straatkant open, ik woon aan een drukke straat met trams en veel verkeer, dan aan de tuinkant als die koters weer bezig zijn.
Het lijkt wel alsof ze doof zijn ofzo, altijd krijsen, nooit een zin op een normaal volume uitgesproken.
Wij mochten vroeger nooit herrie maken in de tuin, dan moesten we weer naar binnen. En terecht!
Hier in de buurt lopen ook kinderen rond die woorden in de mond nemen die ik nog niet eens durf uit te spreken op mijn leeftijd. Als ik dat soort woorden vroeger gebruikte kreeg ik echt op mijn donder van mijn ouders, dat kan ik je wel vertellen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:00 schreef Daywalk3r het volgende:
Bij ons is dat ook.
Het lijkt wel of die kinderen elkaar er uit willen schreeuwen om aandacht te moeten krijgen.
Ook hebben ze steeds een grotere bek en zijn ze grof in de mond.
Als ik vroeger zo was kreeg ik een tik een me kop van me ouders of werdt ik onderuit geschoffeld door een oudere jongen wat aan het spelen is.
Nu kan het allemaal maar en doen ze maar en het mag allemaal van paps en mams.
Laatst zei ik nog dat een meisje niet zo'n grote mond moest hebben tegen mijn nog jongere kleinere buurjochie en ze zei dat ik m'n bek moest houden en me nergens mee moest bemoeien waarna ik heb gezegd dat zei haar bek moest houden omdat ik daar niet gedient van ben en ik me daar wel mee bemoei omdat ze anderen verkeerde dingen leert. En dat haar ouders haar beter op moeten voeden.
En hoe oud was jij toen je geboren werd?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan kan ik je de hand schudden, ik stem mijn vakantie ook af op kindvrije periodes. Niets irritanter als kinderen die je vakantie verpesten met geschreeuw.
Voor harde muziek hebben ze een koptelefoon uitgevonden, bezoek dat bij mij weggaat neemt afscheid voor ze de straat opgaan en mijn mobieltje staat op trillen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:26 schreef 2live het volgende:
[..]
En hoe oud was jij toen je geboren werd?![]()
Nooit een keer je muziek te hard staan, iets te luid afscheid genomen van je bezoek 's avonds laat? Mobieltje dat op een ongelegen moment afgaat. Iedereen maakt zich wel eens schuldig aan overlast op de een of andere manier, leven en laten leven.
Ik vraag me af wanneer jij het als overlast ervaart als je vakantie wordt verpest door schreeuwende kinderen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Voor harde muziek hebben ze een koptelefoon uitgevonden, bezoek dat bij mij weggaat neemt afscheid voor ze de straat opgaan en mijn mobieltje staat op trillen.
Ik weet dat ik soms best wel eens overlast veroorzaak, maar dat kun je wel tot het minimum beperken.
Overlast is het voor mij als kinderen zinloos gillen, bleren, rennen en schreeuwen. En ja ik ga naar de perfecte plaatsen, mijn vakanties zijn gegarandeerd kindervrij.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:38 schreef 2live het volgende:
[..]
Ik vraag me af wanneer jij het als overlast ervaart als je vakantie wordt verpest door schreeuwende kinderen.
Ga je dan wel naar de goede plaatsen. In je woonomgeving is het lastiger maar als je werkt ben je er sowieso niet en 's avonds als je thuiskomt moeten die kinderen toch ook naar bed.
Dat is nog vroeg, ze schreeuwen hier gewoon tot in de nacht door hoor in de vakantietijd en in het weekend.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Overlast is het voor mij als kinderen zinloos gillen, bleren, rennen en schreeuwen. En ja ik ga naar de perfecte plaatsen, mijn vakanties zijn gegarandeerd kindervrij.
Als ik thuiskom zouden de kinderen naar bed moeten zijn inderdaad, maar helaas lopen ze hier vaak tot 22.00 over straat te gillen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |