Die kun je niet upgradenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:34 schreef seekfaM het volgende:
En die grafische kaart?
ga je er niet echt hele zwaare dingen mee doen of wel?
Waarom bel je morgen niet gewoon even?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:37 schreef GertJanB het volgende:
waarom kan ik nergens een normaal email adres van apple vinden, voor vragen :S
Erg netjes.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:33 schreef Xilantof het volgende:
zoiets moet 't worden denk ik voor mij...
twijfel of ik meer HDD er in zal zetten... heb zelf nog 570 aan externe HDD's. en meer dan foto's doe ik niet. Denk dat die 320 genoeg is.
geheugen verhoog ik zelf wat
# 2.8GHz Intel Core 2 Extreme
# 1 GB 667 MHz DDR2 SDRAM - 1x1 GB
# 320 GB Serial ATA-schijf
# SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
# Apple Mighty Mouse
# Toetsenbord met kabel (Internationaal Engels) + Mac OS X (Internationaal Engels)
# ATI Radeon HD 2600 PRO with 256MB memory
# 24-inch glossy widescreen LCD
# AirPort Extreme
# Bluetooth 2.0 + EDR
ja haha omdat ik niet kan wachten, het liefst bel ik ze nu! maar idd als mailen langer duurt kan ik beter morgen ochtend bellenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:39 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Waarom bel je morgen niet gewoon even?
Geheugen via Apple kopenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Prijs: Eur 2.998,32
BTW: Eur 569,68
Subtotaal: Eur 3.568,00
Verzendklaar:
3 - 5 Weeks
Gratis geleverd
Gegevens
2.8GHz Intel Core 2 Extreme
4GB 667MHz DDR2 SDRAM - 2 x 2GB
1TB Serial ATA Drive
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
Apple Wireless Mighty Mouse
Wireless Keyboard (int'l English) & Mac OS X (int'l English)
AppleCare Protection Plan voor iMac - Auto-enroll
ATI Radeon HD 2600 PRO with 256MB memory
24-inch glossy widescreen LCD
AirPort Extreme
Bluetooth 2.0 + EDR
Dit wordt 'em
Wie betaald? Jullie zijn me nog wat verschuldigd niewaar?
Ik zou er wel 2GB in laten zetten, vinden photoshop en lightroom erg lekkerquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Die kun je niet upgraden
Maar ik ga eigenlijk voornamelijk fotobewerken (buiten muziek, internet, mail).
Dus dit moet voldoen
Ben ik ook van planquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:45 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik zou er wel 2GB in laten zetten, vinden photoshop en lightroom erg lekkerAlleen niet via Apple natuurlijk
Ik ook een keer, en ze was heel niet liefquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:43 schreef Knoekie het volgende:
Inderdaad.
Ik kreeg vanmorgen een Belgische aan de lijn
Nice. Set-up foto's tzt bitte.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:51 schreef nietzman het volgende:
Besteld..
Gewoon de standaard 20". Geheugen prik ik zelf, ik heb een terabyte aan externe opslag en ik hang er wel een TV aan.
EN NOU HOP LEVEREN.
Die van mij was wel aardig. Ze wenste me nog een fijne reis toequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:53 schreef warrel het volgende:
[..]
Ik ook een keer, en ze was heel niet lief
De mannen wel altijd
Standaard is dat de goedkopere of de duurderequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:51 schreef nietzman het volgende:
Besteld..
Gewoon de standaard 20". Geheugen prik ik zelf, ik heb een terabyte aan externe opslag en ik hang er wel een TV aan.
EN NOU HOP LEVEREN.
De middelste. De duurdere.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:58 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Standaard is dat de goedkopere of de duurdere![]()
Ja hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:01 schreef Jarno het volgende:
Stoute vraag. Zou het mogelijk zijn om met de Leopard install DVD die bij een eventueel toekomstige Mini zit, ook mijn MB te voorzien van Leopard (en iLife?)?
Ahkay. Logisch ook wel. Waar zit 'm die beperking in eigenlijk? Type hardware oid?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:02 schreef JoMo0 het volgende:
Dat gaat niet werken. Dat kan nu ook niet . Ik kan bijvoorbeeld mijn Mac Pro instal DVD's niet gebruiken voor mijn Mini , of mijn Macbook. En andersom.
Ja, wat is het nou!quote:
hahaha ik ook!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:43 schreef Knoekie het volgende:
Inderdaad.
Ik kreeg vanmorgen een Belgische aan de lijn
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:43 schreef GertJanB het volgende:
[..]
ja haha omdat ik niet kan wachten, het liefst bel ik ze nu! maar idd als mailen langer duurt kan ik beter morgen ochtend bellen
Die heb je mooi belazerd ja.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mannen, vanuit n hotel in Montelimar deel ik jullie mede dat ik die iMac Extreme ga aanschaffen als ik weer in NL ben.
?Iemand die deze week van mij een tweedehands iMac kocht voor 1600 euro zal nu flink balen, i presume!
Ja, wat is het nou dan?quote:What?s in the Box
? Apple Wireless Keyboard
? Three AAA batteries
? Printed documentation
Minimum System Requirements
? Mac computer with Bluetooth wireless technology
? Mac OS X v10.4.10 or later
? Keyboard software update
? Existing keyboard and mouse for initial setup
? Three AA batteries (included)
vind ik wel aso duur hoor!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
80 euro voor dat kleine bluetooth toetsenbord. TEERING!
Tja, misschien werkt het met meegeleverde ook wel niet. :$.quote:
Dat koste de oude ook hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zekers die wil ik dus wel hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Kudos voor diegene die iLife en iWork als eerste op het web pleurt.
Ik vind 80 euro echt een weggevertje.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Kudos voor diegene die iLife en iWork als eerste op het web pleurt.
160 euro voor die pakketten die ik graag wil hebben maar waarschijnlijk toch niet zo heel veel ga gebruiken vind ik echt te veel geld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vind 80 euro echt een weggevertje.
Dan heb je ze dus gewoon niet nodig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
160 euro voor die pakketten die ik graag wil hebben maar waarschijnlijk toch niet zo heel veel ga gebruiken vind ik echt te veel geld.![]()
Aan de andere kant, Leopard ga ik toch al bestellen voor mijn MB, en die DVD kan ik wel gebruiken op meerdere Macs, right? Aangezien OS X geen activatieshit heeft enzo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tja, misschien werkt het met meegeleverde ook wel niet. :$.
Die heb ik meteen weggeflikkerd, ik gebruik bij herinstallaties altijd het setje TigerDVDs wat ik van ADC heb gekregen.
Niet dringen nodig inderdaad. Maar ik wil ze wel hebben, en ga ze vast ook wel gebruiken. Echter vertik ik het om er gaan voor te betalen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan heb je ze dus gewoon niet nodig.
mijn logitech V270 koste 50 euro, dan valt 80 euro voor een tobo wel meequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ja en voor een paar tientjes meer heb je sowieso 5 licentiesquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Leopard ga ik toch al bestellen voor mijn MB, en die DVD kan ik wel gebruiken op meerdere Macs, right? Aangezien OS X geen activatieshit heeft enzo.
Nouja, dat moet ieder voor zich weten, maar dit is nu juist een mooi voorbeeld van prachtige en uiterst betaalbare software waar iedereen zo hard om roept. Voor dit geld kun je onder Windows nog geeneens een iPhoto-alike vinden met al deze opties: laat staan een vergelijkbare bundel met iMovie en iDVD.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Niet dringen nodig inderdaad. Maar ik wil ze wel hebben, en ga ze vast ook wel gebruiken. Echter vertik ik het om er gaan voor te betalen.
Dus wat je zegt is dat het eigenlijk geen zin heeft om te wachten op Leopard?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja en voor een paar tientjes meer heb je sowieso 5 licenties
Nah, het werkt op beide wel...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:43 schreef super-muffin het volgende:
Moet ik een Family pack kopen als ik iLife op 2 Mac's wil installeren?
Vergeet het keyboard niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:47 schreef magnifor het volgende:
Ben net terug van werk. Wat zie ik? Een nieuwe iMac, geupdate Mac Mini, geupdate .mac en iLife '08
Ik moet zeggen dat de nieuwe iMac kwa design een beetje tegenvalt. Had er wat meer van verwacht. Specs zijn wel weer goed. Ik ga een dezer dagen een iMac 20 inch kopen van 1500 euro.
Waarom download je dan niet gewoon het ISOtje?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Leopard ga ik toch al bestellen voor mijn MB, en die DVD kan ik wel gebruiken op meerdere Macs, right? Aangezien OS X geen activatieshit heeft enzo.
En daarna zodra ie in de winkel uit is gelijk kopen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:55 schreef magnifor het volgende:
Kijken wanneer de nieuwe iLife te downloaden valt.
Oke, ik denk dat ik het ga aanschaffen met Leopard in Oktober, krijg ik er ook nog leuke studentendiscount bij. Maar dat iMovie is nu nog makkelijker en mooier!!!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:59 schreef super-muffin het volgende:
[..]
ach het zijn maar 2 tientjes, en het zijn trouwens 3 Mac's.
Foei, ga je mond spoelen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:06 schreef DutchErrorist het volgende:
IEJL WAT EEN LELIJK GRAFDING... sorry moest het even kwijt...
BS?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
iWork '08 Trial - the last version [UB]
Heb je net als bij iLife 06 alleen een serial nodig om het de volledige versie te maken?
Inderdaad dat is het zekerquote:
http://www.youtube.com/watch?v=1Zjzv-mJxFYquote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:25 schreef broer het volgende:
Ik moet de 1 GB geheugen van mijn MacBook toch eens uitbreiden naar 2 GB. Helaas ben ik een totale nitwit als het over de binnenkant van dat ding gaat. Hebben jullie tips over waar ik het beste geheugen kan kopen? En is er ergens een goeie 'handleiding' voor dit karweitje te vinden, online?
Ik heb dit pas gedaan in mijn Macbook.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:25 schreef broer het volgende:
Ik moet de 1 GB geheugen van mijn MacBook toch eens uitbreiden naar 2 GB. Helaas ben ik een totale nitwit als het over de binnenkant van dat ding gaat. Hebben jullie tips over waar ik het beste geheugen kan kopen? En is er ergens een goeie 'handleiding' voor dit karweitje te vinden, online?
Zet dan iLife '08 erop. Dat is echtquote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:39 schreef Junkie het volgende:
Ben ik weer...![]()
Dat toetsenbord ziet er netjes uit. Die zwarte rand bij de iMac's vindt ik wat minder.
Maar het ziet er nu allemaal weer wat moderner en strakker uit.![]()
Ik ga morgen mn MacBookje met de kapotte hdd wegbrengen naar de TD en als alles goed is vrijdag weer ophalen.Dat wordt dus dit weekend weer alles installeren.
![]()
Eens, ik heb net die guided tour bekeken, ik ga het meteen bestellen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zet dan iLife '08 erop. Dat is echt![]()
http://www.apple.com/iwork/trial/quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:58 schreef broer het volgende:
Waarom kan ik van iWork geen demo downloaden?(Of kijk ik ergens overheen?)
O, en Mr.Noodle en silentwaves: dank. Dat ziet er simpel uit. Nu alleen nog even uitzoeken wat voor geheugen ik erbij moet kopen.
Toch overheen gekeken, dus. Dank.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.apple.com/iwork/trial/
Goeie ervaringen mee?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
Kingston KTA-MB-667
PMquote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
Serial voor iWork '08 Full gevonden trouwens
Steve Jobbs himself heeft natuurlijk een aardige drugs-ervaring opgebouwt toen ie een hippie was voordat ie een yuppie was.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:36 schreef Tijn het volgende:
Damn, waar halen ze die gasten voor de filmpjes op apple.com vandaan?
[afbeelding]
Holy shit, dat Instant Alpha is echt te gek!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Oeh, Tijn Keynote '08
Ik heb nu alweer m'n presentatie aangepast..
Hij pakt ook alle themes van iWork '06 erbij. Ik heb ze nu beide er nog op staan..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:01 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat is de trial van de site van Apple he. Zitten daar wel alle themes enzo bij?
Instant watte.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Holy shit, dat Instant Alpha is echt te gek!
Rapjes.quote:iLife '08 - Retail [UB] (NEW)
Misc iWork 08 Serial Only (NEW)
MacOS X/Apps iWork 08 Retail CD - 2008 [UB] (NEW)
tsja, powerpoint had het al, normaal is het andersom tochquote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Holy shit, dat Instant Alpha is echt te gek!
Hij gaf me eerst een week levertijd.quote:We verwachten dat uw bestelling op uw afleveradres afgeleverd wordt op of voor 09.08.2007. Houd er rekening mee dat dit een geschatte levertijd is.
Hij kan wel een redelijk moppie gitaar spelenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 02:36 schreef Tijn het volgende:
Damn, waar halen ze die gasten voor de filmpjes op apple.com vandaan?
[afbeelding]
Ja, zonder ook maar iets op z'n iMac aan te sluiten.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij kan wel een redelijk moppie gitaar spelen![]()
Dat is juist zo knapquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:12 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, zonder ook maar iets op z'n iMac aan te sluiten..
Maar ik vraag me af of het echt betekent dat je voor een volledige iWeb site geen .Mac meer nodig hebt... Dat zou ideaal zijn.quote:
Is dit nu de 20 of de 24 inch?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:13 schreef Xilantof het volgende:
Iemand heeft hem al...
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/fox-orian/with/1047320849/
Nee, maar jij bent een kritische nerd. Ik bedoel echt tante Truus en ome Henk die binnen 3 muisklikken een vakantievideo willen maken en een fotoalbumpje online willen zetten. Daar is toch gewoon geen gelijke voor?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:33 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind iLife om eerlijk te zijn niet alles. Moet ik nu weg?
iDVD is voor het authoren van DVD's. Duh. Dus, menustructuurtje maken, muziekje erbij, dat soort dingen. Met iMovie knip je echt je film. Dus monteren. Een compleet verhaal zou dus inhouden dat je eerste je filmpje knipt in iMovie, en dan een DVD maakt in iDVD.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:39 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb mijn moeke al een jaar beloofd de vakantiefilmpjes van Frankrijk naar DVD om te zetten, maar ik weet na een jaar Mac gebruik nog steeds niet wat ik moet gebruiken. iMovie of iDVD? En waarom dan iDVD / iMovie?
Maar wat wil je op die DVD zetten.... juist, een filmpje.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:45 schreef Geqxon het volgende:
Ik wil een DVD maken ,dus ik heb altijd al gedacht dat ik het met iDVD moest doen. Vandaar dat het niet echt opschoot.
Goed, voor jou heel begrijpelijk, toen ik mijn Mac net had trok ik wel even mijn wenkbrauw op.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar wat wil je op die DVD zetten.... juist, een filmpje.
je had beter je oogleden op kunnen trekkenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goed, voor jou heel begrijpelijk, toen ik mijn Mac net had trok ik wel even mijn wenkbrauw op.
Ik zie echt niet hoe ze het nog duidelijker hadden kunnen maken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goed, voor jou heel begrijpelijk, toen ik mijn Mac net had trok ik wel even mijn wenkbrauw op.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:21 schreef TwyLight het volgende:
Ik vind de nieuwe iMac maar niks.
Niet op de foto's op Apple.com in ieder geval, die zwarte rand en het zwarte Apple logo staat me niet aan.
Ik had 'em doodgraag gekocht. Maarja, dat duurt zo lang, he.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:31 schreef Jarno het volgende:
Stelerts.
Nouja, het is maar mijn mening en trek je er verder niks van aan hoor (zou ik ook niet doen) maar ik vind het best sneu dat we hier met z'n allen vrij gemakkelijk 2 mille uitgeven aan hardware maar dat er moeilijk gedaan wordt over 8 tientjes voor een prachtig software pakket. Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die er wél voor betalen zodat je dit kunt doen, denk ik dan maar.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik had 'em doodgraag gekocht. Maarja, dat duurt zo lang, he.
Zoals ik zei: Ik wil een DVDtje met keuzemenutjes voor alle vakantie filmpjes > iDVD. Hou er maar over op, ik denk als techneut net wat anders dan een gemiddelde Mac beginner.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik zie echt niet hoe ze het nog duidelijker hadden kunnen maken.
Ja, ze hadden de app "HALLO HIER MOET JE ZIJN ALS JE EEN DVD WILT MAKEN EN DUS NIET ALS JE EEN FILM WILT MONTEREN" kunnen noemen.
Verder blijkt het ook uit de functionaliteit die beide paketten al dan niet bieden.
Ja, in principe heb je ook helemaal gelijk. Maar het downloaden van software is inmiddels zo laagdrempelig geworden. Iedereen doet het. En tja, als je het zo gemakkelijk gratus kunt krijgen, waarom zou je dan nog voor iets betalen, denken velen. Inclusief ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, het is maar mijn mening en trek je er verder niks van aan hoor (zou ik ook niet doen) maar ik vind het best sneu dat we hier met z'n allen vrij gemakkelijk 2 mille uitgeven aan hardware maar dat er moeilijk gedaan wordt over 8 tientjes voor een prachtig software pakket. Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die er wél voor betalen zodat je dit kunt doen, denk ik dan maar.
Klopt hoor. En wat dat betreft ben ik ook zo hypocriet als tien anderen, maar ik vind dat betaalbare, goede software beloond moet worden.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ja, in principe heb je ook helemaal gelijk. Maar het downloaden van software is inmiddels zo laagdrempelig geworden. Iedereen doet het. En tja, als je het zo gemakkelijk gratus kunt krijgen, waarom zou je dan nog voor iets betalen, denken velen. Inclusief ik.
Geen directe download?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik had 'em doodgraag gekocht. Maarja, dat duurt zo lang, he.
Dat kan dus met iDVD.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:38 schreef Geqxon het volgende:
Verder wil ik geen film monteren, maar enkel op DVD zetten, vanaf een miniDV tape.
Ja en dat dan weer wel. Waarom is daar geen iMovie voor nodig? Ik wil toch een movie importeren, en daarna naar dvd branden??quote:
Met iDVD author je een DVD. Dus, menustructuur aanbrengen, plaatjes in de menustructuur zetten, loopje maken in je menu, etc. Daar heb materiaal voor nodig. Een lege DVD is ook zo saai he? Nu, dat materiaal kan ongeknipt uit je DV-cam komen maar gebruikelijker is het om eerst je materiaal te bewerken en het wat op te leuken. Dat kan dus weer in iMovie.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja en dat dan weer wel. Waarom is daar geen iMovie voor nodig? Ik wil toch een movie importeren, en daarna naar dvd branden??
Vind ik ook. Ben nu wel iLife aan het downloaden, maar dat is om te kijken hoe het draait op de G4's hier. Als het bevalt schaffen we een Family pack aan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Klopt hoor. En wat dat betreft ben ik ook zo hypocriet als tien anderen, maar ik vind dat betaalbare, goede software beloond moet worden.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat Apple het authoren van een DVD en het maken / importeren van een film van de ene kant heel erg gescheiden houd, maar van de andere kant ook weer dwars door elkaar gooit. Mijn visie, niet de jouwes.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Met iDVD author je een DVD. Dus, menustructuur aanbrengen, plaatjes in de menustructuur zetten, loopje maken in je menu, etc. Daar heb materiaal voor nodig. Een lege DVD is ook zo saai he? Nu, dat materiaal kan ongeknipt uit je DV-cam komen maar gebruikelijker is het om eerst je materiaal te bewerken en het wat op te leuken. Dat kan dus weer in iMovie.
Het is toch geen rocket science ofzo?
Je wilt toch niet persee van elke film een DVD maken?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Toch blijf ik het vreemd vinden dat Apple het authoren van een DVD en het maken / importeren van een film van de ene kant heel erg gescheiden houd, maar van de andere kant ook weer dwars door elkaar gooit. Mijn visie, niet de jouwes.
Ik kan prima een film-DVD maken zonder iMovie te gebruiken hoor. Bijvoorbeeld een DVD met een gedownloade tv serie ofzo. Daar heb ik heel iMovie niet voor nodig. Maar misschien wil ik wel een guitig menuutje erbij enzo.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Toch blijf ik het vreemd vinden dat Apple het authoren van een DVD en het maken / importeren van een film van de ene kant heel erg gescheiden houd, maar van de andere kant ook weer dwars door elkaar gooit. Mijn visie, niet de jouwes.
Hoe werkt dat .Mac nou precies als je al je eigen domeinnaam hebt? Volgens de site ondersteunt .Mac het, maar hoe het werkt..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:12 schreef Jarno het volgende:
Ik heb ook zojuist online besteld, zowel iLife als iWork. A-Mac heeft nog helemaal niks van het nieuwe gebeuren helaas. Anders had ik er zaterdag wel een tripje Utrecht van gemaakt.
Daar ben ik dus ook erg benieuwd naar. Ik hoop dat het zo werkt, maar ik kan het niet achterhalen. Anders zit ik er ook hard aan te denken zo'n .Mac family pack te nemen, zeker als 'we' straks een Mini hebben als gemeenschappelijke machine en ik nog mijn MB heb. Sowieso handig met syncen van data, en mijn vrouw doet ook graag dingen met foto sharing en bewerking, lijkt me ideaal. Maar als het met een eigen domein werkt, ook top. Dat heb ik namelijk ook al.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:18 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hoe werkt dat .Mac nou precies als je al je eigen domeinnaam hebt? Volgens de site ondersteunt .Mac het, maar hoe het werkt..
Kun je bv die foto-share features uit de nieuwe iPhoto ook bij je eigen domein gebruiken?
1/10 is van het instapmodel is reeds gespaardquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:32 schreef Tomasso het volgende:
iMac!
Me want
Hoever zou ik komen met 122 euro?
Het zou imho makkelijker zijn als iMovie een direct export naar DVD kon maken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 11:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik kan prima een film-DVD maken zonder iMovie te gebruiken hoor. Bijvoorbeeld een DVD met een gedownloade tv serie ofzo. Daar heb ik heel iMovie niet voor nodig. Maar misschien wil ik wel een guitig menuutje erbij enzo.
Apple heeft iLife altijd erg gepromoot als *de* reden om een Mac aan te schaffen hoorquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:29 schreef Jarno het volgende:
Men men men, ik snap echt niet dat Apple iLife niet promoot als DE reden om een Mac te kopen, ipv al die designtruukjes bij de hardware. Leuk hoor, maar men, de productiviteit die iLife bied.. En dat voor 79 euro.
.
Volgens mij wil elke Jan Modaal die langer als een dag met iLife werkt, een Mac. Punt.
De kracht van iLife is dat alle pakketten samen werken zodat je niet 1 monsterpakket nodig hebt die alles kan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het zou imho makkelijker zijn als iMovie een direct export naar DVD kon maken.
Als je alleen een beetje wilt knippen en schuiven, dat kan toch prima met iDVD?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:44 schreef Tijn het volgende:
Ja, uiteraard. En ik kan me niet voorstellen dat je iets direct van miniDV op DVD wil hebben. Je moet toch even de leuke clipjes zoeken en achter elkaar zetten in een logische volgorde, met mooie overgangen, titels en een tof muziekje eronder?
Geen idee. Ik denk het eigenlijk niet. Knippen en schuiven is monteren. Ik zou het met iMovie doen in elk geval. Dan maak je van je tape 3 of 4 leuke filmpjes en die zet je dan op DVD met iDVD.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je alleen een beetje wilt knippen en schuiven, dat kan toch prima met iDVD?
In menutjes onderverdelen is toch ook knippen en schuiven?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen idee. Ik denk het eigenlijk niet. Knippen en schuiven is monteren. Ik zou het met iMovie doen in elk geval. Dan maak je van je tape 3 of 4 leuke filmpjes en die zet je dan op DVD met iDVD.
Gast kijk die guided Tour van iLife '08 eens door, zul je zien hoe makkelijk het allemaal gaat.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
In menutjes onderverdelen is toch ook knippen en schuiven?
Maar goed, als ik wat meer schermruimte met de post binnenkrijg zal ik er eens aan beginnen. Mijn 1400*1500 CRT begint wat roestig te worden.
Gister nog wat door gebladerd, maar dat zijn dan ook perfecte voorbeelden waar alles in elkaar past, muziek die er precies bij past..... totaal geen reëel beeld van de werkelijkheid.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gast kijk die guided Tour van iLife '08 eens door, zul je zien hoe makkelijk het allemaal gaat.
Nee, een opname direct op DVD willen gooien zonder het te willen monteren, dat is realistischquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Gister nog wat door gebladerd, maar dat zijn dan ook perfecte voorbeelden waar alles in elkaar past, muziek die er precies bij past..... totaal geen reëel beeld van de werkelijkheid.
Een high-definition video in 30 minuten importeren, bewerken en exporteren. Yeah right...
En dat is geen kwestie van gewoon wat meer geheugen erin prikken ?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:03 schreef Tomasso het volgende:
M'n iBook heeft duidelijk een broer nodig die als vaste computer hier kan staan. Als schoollaptop voor de simpele dingen werkt hij nog meer dan prima, maar zodra ik allerlei dingen door elkaar ga doen vertoont hij kuren.
Waar is m'n geld dat ik nodig heb
Goh dan doe je er een uur over... als je je film materiaal eenmaal op schijf hebt, dan kun je er echt wel wat mee.. muziek is van je eigen voorkeur afhankelijk en wat er in je iTunes library zit. Ik zie echt de moeite niet hoor...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Gister nog wat door gebladerd, maar dat zijn dan ook perfecte voorbeelden waar alles in elkaar past, muziek die er precies bij past..... totaal geen reëel beeld van de werkelijkheid.
Een high-definition video in 30 minuten importeren, bewerken en exporteren. Yeah right...
Hij importeert het als losse segments, dus ik zie het probleem niet?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, een opname direct op DVD willen gooien zonder het te willen monteren, dat is realistisch
Als je twee uur rauwe video gefilmd heb, gok ik dat je daar toch al snel een uur of vijf a zes mee bezig bent voordat het geperfectioneerd is en op DVD staat.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Goh dan doe je er een uur over... als je je film materiaal hebt, dan kun je er echt wel wat mee.. muziek is van je eigen voorkeur afhankelijk en wat er in je iTunes library zit. Ik zie echt de moeite niet hoor...
Ach, een uur ruw DV materiaal is voor niemand leuk. Daar moét je gewoon in knippen. Heb ooit tijdens een vakantie 2 tapes volgeschoten, daar bleef na selectie een filmpje van 10 minuten van over,quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:27 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hij importeert het als losse segments, dus ik zie het probleem niet?
Dat "skimmen" is wel reuze handig, kun je snel door je clips spoelen, als je nog weet welk moment je wil hebben. En als je zelf het videomateriaal niet hebt geschoten, tja dan moet je toch alles even kijken..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:27 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hij importeert het als losse segments, dus ik zie het probleem niet?
[..]
Als je twee uur rauwe video gefilmd heb, gok ik dat je daar toch al snel een uur of vijf a zes mee bezig bent voordat het geperfectioneerd is en op DVD staat.
Er zou nog maar maximaal 512 mb geheugen bij kunnen, er zitten nu al 2 reepjes van 512 in. Dus dan zou ik een nieuw reepje van 1 GB moeten gaan kopen etc, misschien dat ik dat ooit nog wel doe, maar op dit moment vind ik het niet meer waard en spaar ik liever door.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:23 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
En dat is geen kwestie van gewoon wat meer geheugen erin prikken ?
Kun je dan niet beide reepjes vervangen? (Ik vraag het omdat ik zelf ook extra geheugen wil en ook 2 x 512 MB heb.)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:38 schreef Tomasso het volgende:
Er zou nog maar maximaal 512 mb geheugen bij kunnen, er zitten nu al 2 reepjes van 512 in. Dus dan zou ik een nieuw reepje van 1 GB moeten gaan kopen
Hoezo zou ik beide reepjes willen vervangenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:16 schreef broer het volgende:
[..]
Kun je dan niet beide reepjes vervangen? (Ik vraag het omdat ik zelf ook extra geheugen wil en ook 2 x 512 MB heb.)
Maar ik heb wel eens tijdens een vakantie 2 tapes vol geschoten en daar blijft eigenlijk alles van over. Maar IJsland is dan ook verschrikkelijk indrukwekkendquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, een uur ruw DV materiaal is voor niemand leuk. Daar moét je gewoon in knippen. Heb ooit tijdens een vakantie 2 tapes volgeschoten, daar bleef na selectie een filmpje van 10 minuten van over,
Nou ben ik ook een filmer van niks, dat geef ik dan ook wel weer toe. Maar het ligt eraan. Vrienden en familie zou ik niet durven vervelen met een filmpje langer dan een kwartier, 20 minuten. Voor jezelf kun je een veel uitgebreidere selectie maken natuurlijk.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar ik heb wel eens tijdens een vakantie 2 tapes vol geschoten en daar blijft eigenlijk alles van over. Maar IJsland is dan ook verschrikkelijk indrukwekkend
Ach, in zowel de fotografie als filmografie (ehhhh) geldt:less is more. Wat mij betreft, dan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zou het ook niet langer volhouden dan een uur naar een vakantiefilmpje te kijken. Het liefst moet al dat gepraat tussen mensen onderling eruit geknipt worden, tenzij het echt grappig is. Maar korte shots met een lengte van 30 - 60 minuten max.
Maar goed vandaar dat ik misschien fotografie interessanter vind
O, sorry. Ik ging er eigenlijk zomaar van uit dat je van 1 GB naar 2 GB wilde. Waarschijnlijk omdat je zei dat je er maximaal 512 MB bij kon prikken, terwijl ik dus dacht dat je er nog 1 GB bij kon doen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:22 schreef Tomasso het volgende:
Hoezo zou ik beide reepjes willen vervangen
Misschien kan er iemand even een leuke samenvatting voor je maken met de nieuwe iLife?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik wil die trilogie echt voor de eerste 25 jaar niet meer zien..
Ah ok. Mja, m'n iBook heeft een maximum van 1,5 GB geheugen, vandaar.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:34 schreef broer het volgende:
[..]
O, sorry. Ik ging er eigenlijk zomaar van uit dat je van 1 GB naar 2 GB wilde. Waarschijnlijk omdat je zei dat je er maximaal 512 MB bij kon prikken, terwijl ik dus dacht dat je er nog 1 GB bij kon doen.
Op dat uur zit ik toch wel echt aan braakneigingen dan moet het ook echt afsluitende zaak zijn, anders ga ik gewoon door het huis lopen en wat anders doen..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:34 schreef Tijn het volgende:
Een uur?! Ik vind 20 minuten al behoorlijk lang voor een vakantiefilmpje eerlijk gezegd.
Dat heeft Kevin Smith al voor me gedaan in Clerks II..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:38 schreef broer het volgende:
[..]
Misschien kan er iemand even een leuke samenvatting voor je maken met de nieuwe iLife?
Haha, je bent genadeloos genageld door Steve cs.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:49 schreef Tijn het volgende:
Ik zit er nu aan te denken om een DV-cam mee te nemen naar Toronto en New York waar ik volgende maand heen ga, alleen maar omdat ik dan het nieuwe iMovie kan proberen
Ik wil mee!!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:49 schreef Tijn het volgende:
Ik zit er nu aan te denken om een DV-cam mee te nemen naar Toronto en New York waar ik volgende maand heen ga, alleen maar omdat ik dan het nieuwe iMovie kan proberen
quote:
Zoals ik zei, ik durf straks voor het eerst met je over straat.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:20 schreef Soulshaker het volgende:
wel he.... ik durf bijna niet te zeggen dat ik een schammel MacBookje 2,16GHz heb gekocht met 2gig intern want het gaat hier alleen maar over de de nieuwe iMac... maar tis wel mijn eerste mac en ik heb voor he eerst voor mijn leven een brander! willem enters the year 2000!
Helt mee zoeken!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:22 schreef Geqxon het volgende:
En eindelijk snap ik hem. De Gouden Kooi > DGK . DoorGestokenKaart.
Und wie gehts?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:16 schreef Soulshaker het volgende:
up and running!!!
Apple + Backspace.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:03 schreef Blaxje het volgende:
Die draadloze keyboard is geil. Alleen, ik mis de deletetoets. Die normaal naast Next zit, zegmaar.
Dilemma!
Dat Numbers ziet er verdomde gelikt uit. Kan nog wel eens heel erg nuttig zijn voor m'n studie.quote:
Ook zo lief van Apple. Als je drie keer klikt op 'later registreren', krijg je de volgende keer de button 'nooit registreren'.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:57 schreef Svyatagor het volgende:
Jullie zijn allemaal crimineule!
Ik ga'm ook wel even downloaden denk ik. Of is er dan kans dat ik een conflict krijg als ik een legitieme versie erop wil zetten??
Woh nu al? Ik kan em nog niet vindenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:55 schreef magnifor het volgende:
*me iLife aan het downloaden is.
Normaal gesproken zou ik het kopen, maar aangezien ik binnenkort toch een iMac ga halen zie ik het nut niet om het pakket te kopen.
Public trackers.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:21 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Woh nu al? Ik kan em nog niet vinden
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:21 schreef GertJanB het volgende:
[..]
quote:
Iets met gebroken stenen ofzo, hoorde ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:21 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Volgens mij is iLife volledig multilingual en wordt alles weergegeven in de taal die je in OS X hebt ingesteldquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:30 schreef Jarno het volgende:
Ik zie nu wel (NL) achter iLife en iWorks staan in mijn bestelling. Zijn beide paketten ook multilingual? Ik heb een hekel aan NL software,.
Kom ik weer goed weg. Alhoewel, ik had van Apple niet anders verwacht natuurlijk.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is iLife volledig multilingual en wordt alles weergegeven in de taal die je in OS X hebt ingesteld
Is het geheugen trouwens al binnen gekomen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:34 schreef Tijn het volgende:
M'n pa zit er trouwens aan te denken om z'n Mac mini G4 1,25 GHz te vervangen voor zo'n nieuwe iMac. De Mini kan dan mooi naar de huiskamer voor aan de TV, voor films en series
Alleen jammer dat er nog geen FrontRow was toen, maar een bluetooth keyboard is ook wel okay.
Ja, gisteren al, nog bedanktquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Is het geheugen trouwens al binnen gekomen?
Er was een alternatief voor Front Row... iets met Sofa ofzo... Sofa Control? Misschien het uitchecken waard.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:34 schreef Tijn het volgende:
M'n pa zit er trouwens aan te denken om z'n Mac mini G4 1,25 GHz te vervangen voor zo'n nieuwe iMac. De Mini kan dan mooi naar de huiskamer voor aan de TV, voor films en series
Alleen jammer dat er nog geen FrontRow was toen, maar een bluetooth keyboard is ook wel okay.
Ok tof!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, gisteren al, nog bedanktHet ligt hier naast me. Maar ik moet eerst m'n Mac uitzetten voordat ik het erin kan zetten en daar is het nog niet van gekomen
Ja gare site zeg ; wordt ik gekicked omdat ik niet seed . Ik heb godver nog niks daar gedownload lamzakken !quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Iets met gebroken stenen ofzo, hoorde ik.
Oh dat is ook wel cool voor m'n MBP eigenlijkquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:39 schreef Jarno het volgende:
Tijn: http://caseapps.com/sofacontrol.html .
Die prima werkt. En handiger dan FrontRow, vind ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:44 schreef JoMo0 het volgende:
Een ander alternatief voor Frontrow is Mediacentral
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |