De oude guldens (zoals de onderste 100) zijn toch wel mooier dan die vernieuwde. Die van 250 was ook vetquote:
Dat vindt ik enigsinds apart. Ik ben 22 maar ik kocht zoveel voordat de euro kwam. Was toen toch al 15 en nog volledig met de gulden opgegroeid. Je bent dan wel heel laat geld gaan uitgeven of de waarde van geld leren kennen. Zo lijkt het tenminste.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:46 schreef Cuegirllie het volgende:
Tuurlijk lijkt t veel meer.. je moet t immers vermenigvuldigen met 2.20.. Maar denk vooral dat de 25+ers t eerder doen dan die daaronder (ik 21) Want voor de euro deed ik nog geen boodschappen en wist ik nog lang niet wat alles koste.
Kijk dat was pas geld; het mooiste ter wereldquote:
Het is "enigszins".quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat vindt ik enigsinds apart. Ik ben 22 maar ik kocht zoveel voordat de euro kwam. Was toen toch al 15 en nog volledig met de gulden opgegroeid. Je bent dan wel heel laat geld gaan uitgeven of de waarde van geld leren kennen. Zo lijkt het tenminste.![]()
Jij bent hopeloos.. dus nee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:12 schreef tong80 het volgende:
Het omrekenen van Euri in Guldens ?
[afbeelding]
Ik doe echt mijn best, maar het lukt me niet.
Oh, ik mis die vijf gulden munten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:48 schreef zarGon het volgende:
De briefjes:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
De munten,:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
hij/zij had het dan ook specifiek over boodschappen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat vindt ik enigsinds apart. Ik ben 22 maar ik kocht zoveel voordat de euro kwam. Was toen toch al 15 en nog volledig met de gulden opgegroeid. Je bent dan wel heel laat geld gaan uitgeven of de waarde van geld leren kennen. Zo lijkt het tenminste.![]()
Ja goed, dat las ik indd. maar het hele topic gaat toch ook niet over omrekenen bij boodschappen? Wat ik wil zeggen is dat het leek alsof deze persoon niet echt met de gulden heeft leren omgaan destijds. Terwijl je als 14 jarige of iets toch al aardig veel met geld omgaat. Boodschappen of wat dan ook.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:23 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
hij/zij had het dan ook specifiek over boodschappen.
Mijn kwartje uit 1948 met Juul is lekker nog ouder.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:01 schreef RebornVampie het volgende:
Ik heb hier nog veel kleingeld bewaard. Ik heb zelfs een 1 centje van 1954 (juliana) en 5 centje van 1950 (juliana). Ik weet niet of het wat waard is maar ik bewaar het voor de nostalgie (ookal ben ik pas 20).
Grtz.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn kwartje uit 1948 met Juul is lekker nog ouder.Ik wacht tot het wat waard wordt. Heb ook nog een mislukte Euromunt, misschien dat die nog wat waard wordt.
![]()
Goed punt. Dan geef ik het door aan mijn kleinkinderen de kinderen van mijn zus of broertje.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:42 schreef Fiskus het volgende:
[..]
![]()
![]()
In de tijd dat die dingen iets waard worden, zijn jullie allang de pijp uit.![]()
juist, dat en DING FLOF BIPS(de eerste letter van de landen die meedoen) zal ik idd nooit meer vergetenquote:
sinds het oostblok van onze economie profiteert heb je daar nog maar weinig aanquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:21 schreef star01 het volgende:
[..]
juist, dat en DING FLOF BIPS(de eerste letter van de landen die meedoen) zal ik idd nooit meer vergeten![]()
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goed punt. Dan geef ik het door aan mijn kleinkinderen de kinderen van mijn zus of broertje.![]()
En goedkope stoephoeren voor bijna niks ?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:32 schreef Spacehamster het volgende:
Ik ben het eindelijk langzaam aan het afleren.
Het heeft gewoon geen zin meer om om te rekenen want de prijzen zijn allemaal veranderd.
Wie herinnerd zich nog het fluitje van een cent? Om maar eens een absurd overdreven voorbeeld te noemen..
Voor 4 pasfoto's (met al die regels voor rijbewijs etc.) betaalde ik laatst dan 20 guldenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:33 schreef Shitonya het volgende:
doe ik nog heel zelden, meestal met zeer kleine bedragen.. omdat het dan goedkoop lijkt, maar eigenlijk bespottelijk duur is.. neem nu een biertje..ongeveer 5 gulden..5 pasfoto's..11 gulden ongeveer und so weiter
Het is gewoon een gevoelsmatige kwestie. Ik ben 44 dus erg lang met ander geld betaald dan met de euro.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:35 schreef karr-1 het volgende:
Mensen die nu nog om rekenen leven echt in het verleden. Het is onnodig en overbodig.
Zo was ik laatst bij de supermarkt in Frankrijk en voor me in de rij stond een Nederlander.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:43 schreef Biancavia het volgende:
In Frankrijk zie je vaak de prijzen ook nog in francs erbij staan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |