abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:36:16 #1
187958 svanviersen
Live is like a box of choclate
pi_52171968
Ik en mijn man zijn al 2 jaar bezig met krijgen van een kindje. Maar tevergeefs. Er zijn wat problemen waardoor het misschien wel nooit zal lukken... binnenkort gaan we de molen in om onderzocht te worden en wat er nog voor mogelijkheden zijn. Ik voel me erg jaloers al ik andere zwangere vrouwen zie en het lijkt wel of ik deze zomer overal zwangere vrouwen tegenkom. dan voel ik me zo ellendig!!! ik heb het gevoel of een kindje mij nooit gegund zal worden. Ik ben op zoek naar andere vrouwen die ook deze gevoelens hebben...
sabien
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:39:57 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52172076
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:41:24 #3
187958 svanviersen
pi_52172119
bedankt ik zal er eens naar kijken!
sabien
pi_52172139
Mensen die ik ken was tegen gezegd dat ze geen kinderen konden krijgen. Nu hebben ze een zoontje van onderhand anderhalf. Ook al zeggen ze dat het niet kan, blijf hoop hebben.
pi_52172225
Misschien kan je gewoon geen kinderen krijgen. Dat is nou eenmaal de natuur, dat moet je kunnen accepteren.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:46:56 #6
187958 svanviersen
pi_52172272
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:41 schreef RacerDKB het volgende:
Mensen die ik ken was tegen gezegd dat ze geen kinderen konden krijgen. Nu hebben ze een zoontje van onderhand anderhalf. Ook al zeggen ze dat het niet kan, blijf hoop hebben.
Ja dat heb ek gehoord , bedankt ik blijf ook hopen!
sabien
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:48:17 #7
187958 svanviersen
pi_52172305
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:45 schreef Synthesist het volgende:
Misschien kan je gewoon geen kinderen krijgen. Dat is nou eenmaal de natuur, dat moet je kunnen accepteren.
Ja dat snap ik dat zal best, maar ik vindt dat wel een beeje bot en kort door de bocht gezecht, sorry
sabien
pi_52172383
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:48 schreef svanviersen het volgende:

[..]

Ja dat snap ik dat zal best, maar ik vindt dat wel een beeje bot en kort door de bocht gezecht, sorry
De oorzaak hoeft ook niet bij jou te liggen, die kan ook bij je man liggen. Maar als je geen kinderen kan krijgen is daar een oorzaak voor. Misschien is je DNA beschadigd. Waarom zou je dan toch tegen de natuur is dat DNA gaan reproduceren?

Ja, dat is bot, maar ook Darwin zou me gelijk geven.

Je zou sowieso eens naar de dokter moeten gaan als je dat nog niet had gedaan. Wellicht een verborgen diabetes of hoge bloeddruk?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:00:58 #9
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_52172672
is adopteren niets?

Mijn vriendin en ik hebben het er wel eens over gehad... die medische molen lijkt ons niets. We zouden dan proberen te adopteren.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_52172861
quote:
Als jij ziek wordt, ga je ook niet naar de dokter ?
pi_52172999
Waarom wil je een kind... altijd gejank gekrijs.. ze kosten bakken met geld en uiteindelijk haten ze je nog ook
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:14:59 #12
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_52173012
quote:
Dit is een hele lullige opmerking, sorry dat ik het zeg. In mijn omgeving ken ik ook een stel waarbij het niet wil lukken. Zelf moet ik niet aan kinderen denken maar snap best dat het voor vele mensen en probleem is als het niet lukt om zwanger te worden.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte de komende tijd.
Binnie noe helemoale van god los
pi_52173495
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:39 schreef popolon het volgende:
Ik zou zeggen, kijk hier eens: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#34)

En heel veel succes! Ik hoop dat alles goed komt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52173619
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 16:50 schreef Synthesist het volgende:

[..]

De oorzaak hoeft ook niet bij jou te liggen, die kan ook bij je man liggen. Maar als je geen kinderen kan krijgen is daar een oorzaak voor. Misschien is je DNA beschadigd. Waarom zou je dan toch tegen de natuur is dat DNA gaan reproduceren?

Ja, dat is bot, maar ook Darwin zou me gelijk geven.

Je zou sowieso eens naar de dokter moeten gaan als je dat nog niet had gedaan. Wellicht een verborgen diabetes of hoge bloeddruk?
Ten eerste: Darwin is dood.
Ten tweede: Darwin zat er vaak naast.
Ten derde: ik geloof dat TS niet op jouw theorieën zit te wachten.
pi_52173710
quote:
ah je bent zeker man en totaal niet in staat om te snappen dat het leven niet alleen uit rationele dingen bestaat maar ook uit emoties....

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Vis een optie? dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:43:30 #16
70532 loveli
N
pi_52173715
Uiteindelijk zijn maar heel weinig stellen echt onvruchtbaar. Tegenwoordig komen vrouwen sneller in de medische molen terecht, vaak speelt leeftijd dan ook een rol.
Ik kan het nazoeken, maar deze getallen noem ik even uit m'n hoofd. Ongeveer 80% raakt binnen een jaar zwanger, ruim de helft van de overgebleven 20% binnen twee jaar. Van de overgebleven 'onvruchtbare' vrouwen raakt meer dan 90% binnen 10 jaar zwanger.

Ik weet niet wat voor problemen je precies hebt, dus misschien is bovenstaande info niet waar je op zit te wachten. Veel strekte in 'de molen' en blijf genieten van het leven!
crap in = crap out
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:49:20 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52173874
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:43 schreef loveli het volgende:
Uiteindelijk zijn maar heel weinig stellen echt onvruchtbaar. Tegenwoordig komen vrouwen sneller in de medische molen terecht, vaak speelt leeftijd dan ook een rol.
Ik kan het nazoeken, maar deze getallen noem ik even uit m'n hoofd. Ongeveer 80% raakt binnen een jaar zwanger, ruim de helft van de overgebleven 20% binnen twee jaar. Van de overgebleven 'onvruchtbare' vrouwen raakt meer dan 90% binnen 10 jaar zwanger.

Ik weet niet wat voor problemen je precies hebt, dus misschien is bovenstaande info niet waar je op zit te wachten. Veel strekte in 'de molen' en blijf genieten van het leven!
dus 1 op de 100 raakt nooit zwanger? lijkt me stug maar goed
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_52174277
Ik ben door behandeling met o.a. chemotherapie onvruchtbaar geworden (ben 26)
Ik kan dus geen kinderen krijgen, en vind dit best heel erg. Maar toch ben ik de chemo dankbaar, zonder dat gif zou ik er waarschijnlijk niet meer geweest zijn.

Wat ik dus bedoel te zeggen is dat onvruchtbaarheid erg is, dat ontken ik absoluut niet. Maar dat je wel moet blijven relativeren.
live life
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:11:07 #19
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_52174316
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 17:43 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ah je bent zeker man en totaal niet in staat om te snappen dat het leven niet alleen uit rationele dingen bestaat maar ook uit emoties....

Sorry dat ik het moet zeggen zulke uitspraken als mod doen lijkt me geen juiste handeling.
Dit is zeer generaliseren over mannen.

Gooi ze niet over een kant, maar dit zegt meer over jou, dan wat je zegt over de mannen.
En nog zeer verkeerd ook.
Net of een man niet weet wat emoties zijn of is.

En dan heb je het hier over de botheid van mannen?
Zal maar niet mijn boekje open doen wat ik aan ervaring heb met vrouwen.

Maar oke daar ging het topic niet over.

Even voor de TS....
Laat het eens een tijdje met rust misschien is of zijn het wel de spanningen dat je te graag wil.
Dat het daarom niet lukt.

probeer het over een tijdje weer.
mocht het dan niet gaan kan je altijd iemand raad plegen en vragen of je eens onderzocht kan worden samen met je man.

Maar gaat niet verwachten dat je gelijk de eerste keer zwanger wordt.
Weet niet of je de pil gebruikt heb die kan ook nog langer uitwerken dan je denkt.
Als je het wel gebruikt heb geef je lichaam de rust om er aan te wennen dat je het niet meer gebruikt.
En dan over een paar maandjes weer eens proberen.

maar ik kan nog wel 100 dingen verzinnen waar door het misschien niet lukt.
Maar je zelf niets gaan verwijten hoor dat gaat alleen maar averechts werken.
maar ik hoop voor je dat het wel eens afloopt met een zeer goede afloop

veel sterkte er mee en laat het ons weten als de kleinen er is
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_52174357
quote:
ik heb het gevoel of een kindje mij nooit gegund zal worden.
Life's a bitch, get used to it.

Loop niet te mekkeren en adopteer een negertje uit Afrika ofzo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_52174766
Ik snap de boze reacties op dat bericht van "het is de natuur, accepteer het" niet. Goed iemand kan er ook twee-, driehonderd woorden aan besteden en het dus wat voorzichtiger inkleden, maar dat neemt de kern van de boodschap niet weg: dat je vervelende, of soms ronduit verschrikkelijke, dingen zult moeten accepteren en een plekje geven.

Misschien lukt het ooit nog om zwanger te worden, je weet het nooit, maar zolang het niet lukt, is de realiteit dat je niet zwanger bent. Er lijkt me geen zinniger advies dan dat iemand dat zal moeten accepteren. Kun je met heel veel fluweelzachte woorden inkleden, maar de kern blijft hetzelfde: het is hartstikke erg, maar het is niet anders.
pi_52174869
[quote]Op dinsdag 7 augustus 2007 18:32 schreef thaleia het volgende:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Goed gezegd Thaleia
live life
pi_52174907
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:32 schreef thaleia het volgende:
Ik snap de boze reacties op dat bericht van "het is de natuur, accepteer het" niet. Goed iemand kan er ook twee-, driehonderd woorden aan besteden en het dus wat voorzichtiger inkleden, maar dat neemt de kern van de boodschap niet weg: dat je vervelende, of soms ronduit verschrikkelijke, dingen zult moeten accepteren en een plekje geven.

Misschien lukt het ooit nog om zwanger te worden, je weet het nooit, maar zolang het niet lukt, is de realiteit dat je niet zwanger bent. Er lijkt me geen zinniger advies dan dat iemand dat zal moeten accepteren. Kun je met heel veel fluweelzachte woorden inkleden, maar de kern blijft hetzelfde: het is hartstikke erg, maar het is niet anders.
dus die mensen zouden even bot en kortaf reageren als iemand hier post dat zijn vader/moeder/broer/zus/kind is overleden

"life's a bitch, face it, zulke dingen gebeuren nu eenmaal"

komaan zeg, iets meer respect voor mensen die een rouwproces doormaken mag toch wel, ik raad de TS aan om naar OUD te gaan, daar zal ze misschien wat meer begrip krijgen.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_52174912
natuurlijk moet je vervelende dingen in het leven leren accepteren en een plekje geven.. das iets wat er bijhoort... en dat is ook iets wat mensen kunnen...

maar dat is ook iets wat tijd kost en dan is het gewoon te makkelijk om te zeggen: that's nature, deal with it
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_52174934
Maar dat is toch nog geen reden om die reactie van Synthewhatever lomp en bot te vinden en er kwaad om te worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')