Ja dat heb ek gehoord , bedankt ik blijf ook hopen!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:41 schreef RacerDKB het volgende:
Mensen die ik ken was tegen gezegd dat ze geen kinderen konden krijgen. Nu hebben ze een zoontje van onderhand anderhalf. Ook al zeggen ze dat het niet kan, blijf hoop hebben.
Ja dat snap ik dat zal best, maar ik vindt dat wel een beeje bot en kort door de bocht gezecht, sorryquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:45 schreef Synthesist het volgende:
Misschien kan je gewoon geen kinderen krijgen. Dat is nou eenmaal de natuur, dat moet je kunnen accepteren.
De oorzaak hoeft ook niet bij jou te liggen, die kan ook bij je man liggen. Maar als je geen kinderen kan krijgen is daar een oorzaak voor. Misschien is je DNA beschadigd. Waarom zou je dan toch tegen de natuur is dat DNA gaan reproduceren?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:48 schreef svanviersen het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dat zal best, maar ik vindt dat wel een beeje bot en kort door de bocht gezecht, sorry
Als jij ziek wordt, ga je ook niet naar de dokter ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:45 schreef Synthesist het volgende:
Misschien kan je gewoon geen kinderen krijgen. Dat is nou eenmaal de natuur, dat moet je kunnen accepteren.
Dit is een hele lullige opmerking, sorry dat ik het zeg. In mijn omgeving ken ik ook een stel waarbij het niet wil lukken. Zelf moet ik niet aan kinderen denken maar snap best dat het voor vele mensen en probleem is als het niet lukt om zwanger te worden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:45 schreef Synthesist het volgende:
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:39 schreef popolon het volgende:
Ik zou zeggen, kijk hier eens: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#34)
Ten eerste: Darwin is dood.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:50 schreef Synthesist het volgende:
[..]
De oorzaak hoeft ook niet bij jou te liggen, die kan ook bij je man liggen. Maar als je geen kinderen kan krijgen is daar een oorzaak voor. Misschien is je DNA beschadigd. Waarom zou je dan toch tegen de natuur is dat DNA gaan reproduceren?
Ja, dat is bot, maar ook Darwin zou me gelijk geven.
Je zou sowieso eens naar de dokter moeten gaan als je dat nog niet had gedaan. Wellicht een verborgen diabetes of hoge bloeddruk?
ah je bent zeker man en totaal niet in staat om te snappen dat het leven niet alleen uit rationele dingen bestaat maar ook uit emoties....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:45 schreef Synthesist het volgende:
dus 1 op de 100 raakt nooit zwanger? lijkt me stug maar goedquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:43 schreef loveli het volgende:
Uiteindelijk zijn maar heel weinig stellen echt onvruchtbaar. Tegenwoordig komen vrouwen sneller in de medische molen terecht, vaak speelt leeftijd dan ook een rol.
Ik kan het nazoeken, maar deze getallen noem ik even uit m'n hoofd. Ongeveer 80% raakt binnen een jaar zwanger, ruim de helft van de overgebleven 20% binnen twee jaar. Van de overgebleven 'onvruchtbare' vrouwen raakt meer dan 90% binnen 10 jaar zwanger.
Ik weet niet wat voor problemen je precies hebt, dus misschien is bovenstaande info niet waar je op zit te wachten. Veel strekte in 'de molen' en blijf genieten van het leven!
Sorry dat ik het moet zeggen zulke uitspraken als mod doen lijkt me geen juiste handeling.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ah je bent zeker man en totaal niet in staat om te snappen dat het leven niet alleen uit rationele dingen bestaat maar ook uit emoties....![]()
Life's a bitch, get used to it.quote:ik heb het gevoel of een kindje mij nooit gegund zal worden.
dus die mensen zouden even bot en kortaf reageren als iemand hier post dat zijn vader/moeder/broer/zus/kind is overledenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:32 schreef thaleia het volgende:
Ik snap de boze reacties op dat bericht van "het is de natuur, accepteer het" niet. Goed iemand kan er ook twee-, driehonderd woorden aan besteden en het dus wat voorzichtiger inkleden, maar dat neemt de kern van de boodschap niet weg: dat je vervelende, of soms ronduit verschrikkelijke, dingen zult moeten accepteren en een plekje geven.
Misschien lukt het ooit nog om zwanger te worden, je weet het nooit, maar zolang het niet lukt, is de realiteit dat je niet zwanger bent. Er lijkt me geen zinniger advies dan dat iemand dat zal moeten accepteren. Kun je met heel veel fluweelzachte woorden inkleden, maar de kern blijft hetzelfde: het is hartstikke erg, maar het is niet anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |