Gaat lekker daar in de achterhoekquote:Los geraakt wiel autobus veroorzaakt aanrijding
Een 23-jarige automobilist uit Vragender is maandag 20 augustus op de Lievelderweg in Lievelde in botsing gekomen met een losgeraakt wiel van een zogenoemde harmonicabus. Er raakte niemand gewond. In de bus zaten geen passagiers. De auto en de bus liepen schade op.
De politie werd omstreeks 19.10 uur over het incident ingelicht. Door nog onbekende oorzaak liep het linkervoorwiel van een autobus, die werd bestuurd door een 39-jarige man uit Doetinchem. Het wiel kwam frontaal in botsing met de auto die werd bestuurd door de man uit Vragender en rolde daarna zonder verder schade aan te richten een tuin in.
De auto raakte total loss en de brandweer werd ingeschakeld om de weg weer schoon te maken. Zowel de auto als de bus werden afgesleept. In verband met de afhandeling van het ongeval werd de weg korte tijd afgesloten. Uit het technisch onderzoek van de politie is gebleken, dat de meest waarschijnlijke oorzaak van het afgelopen wiel is veroorzaakt door versleten wiellagers van het betreffende wiel van de autobus.
Ben ik toch benieuw wat voor scootmobiel dat geweest moet zijnquote:Het wiel kwam frontaal in botsing met de auto [..] De auto raakte total loss
Twee dagen geleden had ik echt een slapende buschauffeur. Deze vergat bij 3 van de 5 haltes de achterdeuren open te gooien, terwijl er wel mensen uit moesten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Verder vandaag ook weer in zo'n barrel gezeten, maar de sjoof had weinig kaas gegeten van het openen en sluiten van de deuren. Die sjoof deed me sterk denken aan de skûtsjeschipper Berend Mink.
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. Sommigen zijn wel okee hoor, maar je moet ze de kost eens geven die op zebrapaden luid toeterend voetgangers bijna aan repen rijden, die zo enthousiast remmen dat de tassen door de bus vliegen, die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet losquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Twee dagen geleden had ik echt een slapende buschauffeur. Deze vergat bij 3 van de 5 haltes de achterdeuren open te gooien, terwijl er wel mensen uit moesten.
Die gelede Citaro's hebben we hier twee jaar in de stadsdienst gehad, reden op zich heerlijk rustig met de motor in de volgwagen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:50 schreef Gnittoo het volgende:
op weg naar m'n werk kwam ik nog een citaro tegen:
[afbeelding]
had vandaag een gebroken dienst met alleen versterkingsritten, lekker relaxed.![]()
Dan moet je hier eens komen kijken...alles prima geregeld. 10-minutendienst is echt 10-minutendienst met overstappen van alle lijnen op alle andere lijnen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet los
Voor Groningen kan ik het eerste beamen. Het kort na elkaar rijden van 3 bussen op een studentenlijn gelukkig nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. Sommigen zijn wel okee hoor, maar je moet ze de kost eens geven die op zebrapaden luid toeterend voetgangers bijna aan repen rijden, die zo enthousiast remmen dat de tassen door de bus vliegen, die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet los
quote:Bussenfabriek op tocht door aardgaskeuze
HEERENVEEN -
De nieuwe fabriek voor bussenbouwer VDL Berkhof in Heerenveen is onzeker geworden. Volgend jaar zou de bouw beginnen, maar moederbedrijf VDL Bus vreest een aanzienlijke terugloop van het aantal orders.
Dat komt omdat steeds meer gemeenten voor stadsbussen op aardgas kiezen. VDL, dat alleen dieselbussen bouwt, vindt die keuze verkeerd.
Begin volgend jaar moet het besluit vallen over de nieuwe Heerenveense fabriek, zegt vestigingsdirecteur Marc van Doorn. De populariteit van aardgas als brandstof ,,zou ertoe kunnen leiden dat we besluiten geen nieuw pand neer te zetten.’’
VDL Bus zegt dat de komende jaren orders voor duizenden stadsbussen ter waarde van ettelijke miljoenen euro’s in het geding zijn. De regio Den Haag kiest voor aardgas. Ook Leeuwarden, Tilburg, Nijmegen, Groningen en Zoetermeer overwegen dat op grond van milieuoverwegingen.
Volgens VDL baseert de stadsregio zich bij de keuze voor aardgasbussen op verkeerde, verouderde gegevens, uit 2003, als het gaat om de schadelijke uitstoot van dieselmotoren. Daarna is de nieuwe dieseltechniek ontwikkeld.
Daar word je sterk van toch.quote:Op maandag 3 september 2007 12:55 schreef Gnittoo het volgende:
had gisteren een 12m bus waarvan de stuurbekrachtiging uitviel, dat viel ff zwaar tegen. gelukkig was ik al bij marssum en ben ik rustig aan terug naar stalling leeuwarden gereden.![]()
dat was de bus hoor.. ik nietquote:Op zondag 2 september 2007 13:35 schreef Zug-Chef het volgende:
heb jij dat filmpje gemaakt. Ik hoor je bijna klaar komen als ie langs rijd
Zijn dat die dingen die ook op Harderwijk-Lelystad rijden? Die waar je in het lage gedeelte niet naar buiten kan kijkenquote:Op maandag 3 september 2007 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk eerder aan een Volvo 8700 LE, die hebben achter een hoge vloer, maar voor een lage en dus toegestaan. Dat soort bussen zijn redelijk luxe en derhalve wel geschikt voor de interliner/qliner diensten.
Dat vind ik geen verbetering. Die krengen zijn een stuk luidruchtiger dan Integro's.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die ja. Er rijden ook enkele tussen Leeuwarden en Alkmaar. Verder rijden er een aantal in het westen van het land rond.
Zo van: als jullie aantonen dat jullie fout zaten door te krap te plannen, dan schokken wij wel bij voor meer.quote:Moons erkende dinsdag dat Veolia in geldzorgen zit. En hoewel de bezuinigingen op de personeelskosten maandag van tafel werden gehaald, vrezen commissieleden dat het arbeidsconflict een tikkende tijdbom blijft.
Het bedrijf heeft de provincie gevraagd om een extra bijdrage voor buslijnen die structureel te laat komen. Als het busbedrijf kan aantonen dat de dienstregeling op plekken te krap is, dan kan en zal de provincie geld bijleggen, kondigde ze aan.
strak plan..quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zo snel zal dat denk ik niet gaan, maar als er een andere vervoerder komt in dat gebied, dan moet dat volgens de regels Arriva zijn
Zuid-west fryslan bij Connexxion graag..:pquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Volgend staan er meerdere concessies in het noorden op het spel, dus wie weet wat de uitkomst van de procedures is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |