Wat dacht je van een formuliertje invullen op een website. Nog goedkoperquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je met je OV gewoon in een Mercedes E220 naar huis gereden wordt, at the expense of 12 seconden telefoneren, dan wist ik het wel
Apart? staat toch geen halte bordje voor t station?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vroeger bij Arriva/NoordNed regelmatig gedaan. Weinig problemen mee gehad. Alleen bij xx een klein probleempje mee gehad, omdat ik niet wist dat het ding voor het treinstation vertrok en niet vanaf het busstation in Leeuwarden.
Klopt, maar die taxi's mochten niet meer over het busstation rijden. Daar kwam ik na een gesprek met een belmiep van xx achterquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Apart? staat toch geen halte bordje voor t station?
laat ze dan een halte neer planten met opschrift BELBUS ? ofzo? :pquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar die taxi's mochten niet meer over het busstation rijden. Daar kwam ik na een gesprek met een belmiep van xx achter![]()
Och dat was in de tijd dat xx nog belbussen had en de opstapper er niet was. Nu pak ik de gewone busquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
laat ze dan een halte neer planten met opschrift BELBUS ? ofzo? :p
hoewel de vertrek staten hangen zeker wel in dat bord?
Hier werken ze wel nu geloof ikquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och dat was in de tijd dat xx nog belbussen had en de opstapper er niet was. Nu pak ik de gewone bus![]()
en ja de vertrekstaten hangen gewoon in dat bord. Dat andere inderhaast geplaatste vertrekbord werkt trouwens nog steeds niet.
MB200quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu gaat naar alle waarschijnlijkheid zo`n
[afbeelding]
verbouwen
intern verbouwen, exterieur wordt waarsch gewoon geconserveerd in zn huidige statusquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
MB200![]()
Maar ga je hem verbouwen () of restaureren
![]()
?
Ik kan er niks aan doen maar ik blijf de MB200 mooie bussen vinden. Zeker de latere generatie met geplakte ruiten en grote filmkast. En dat geluid van die gelede MB's :![]()
Tot een tijdje terug gebruikte Drenthe Tours de ex-GADO/Arriva 7643 als discobus. Dan bleef ik altijd even staan. Wel jammer dat ze de oranje banken verwisseld hadden voor de rode skai.
Gelukkig heb ik het boek:"De Gele Rijders" en kan ik met recht zeggen:"Gelukkig hebben we de foto's nog."
![]()
Mocht je hem opnieuw willen spuiten, ik heb de kleurcode van de verf wel ergens staan.quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
intern verbouwen, exterieur wordt waarsch gewoon geconserveerd in zn huidige status
grote kans dattie lijnbus geel blijft :-)
kleurcode kan wel handig zijn jaquote:Op zondag 12 augustus 2007 18:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mocht je hem opnieuw willen spuiten, ik heb de kleurcode van de verf wel ergens staan.![]()
Wat wordt het, een race-honk of een camper?
harder dan 140?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:24 schreef nietzman het volgende:
Zonet m'n eerste ritje in een Frysker. Best schrale dingen, maar for fuck sake, wat willen die dingen hard als je er een wannabee formule 1 chauffeur inzet.
* Ou-Tannu heeft eens met een wright mee reden.. 135~140 ofzo op de provinciale weg :xquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:41 schreef nietzman het volgende:
We zijn niet op de snelweg geweest en volgens mij durfde 'ie op de provinciale weg niet sneller als 120.
omdat t dan luxer lijkt ofzo? :pquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:29 schreef dubidub het volgende:
Ik ben net terug van een weekje Lloret de Mar, al ben je een bussenliefhebber meot je er 'es een zaterdag in de hoofdstraat doorbrengen. Ziekelijk veel touringcars, allerlei formaten, hoogten, de ene nog luxer dan de ander (, royal class, luxury class, classe-deluxe, royal luxury, whatever, die busfabrikanten verzinnen echt de lompste namen) Degene die echt de kroon spande waren de megaliners uit zwitserland, dubbele achter- én voorassen:
[afbeelding]
Ik kwam van het strand dus ik had geen tleefoon/camera bij me, maar ze zijn écht groot
Daarnaast: Waarom moeten al die touringcars er zo 'futuristich' uit zien?
als ze mij laten staan omdat ze een teklein barrel sturen dan krijgen ze mooi een klachtquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
Die kleine Fryskerbarrels blijken op sommige tijdstippen minder handig dan gedacht. Als er 27 passagiers staan bijvoorbeeld dan moeten er altijd enkele achterblijven als de baas per se wil dat je een Frysker meeneemt. Verhaal vanmiddag gehoord van een chauffeursvrouw.
mischien moeten ze toch maar eens WCs in een bus makenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/119(...)lasser_in_kraag.html
Dit post ik onder het motto "beter laat dan nooit". Dit is waarschijnlijk de rode dubbeldekker die sinds kort van de weg is gehaald.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:51 schreef Willy84 het volgende:
In Amsterdam zie ik regelmatig bijzondere toeristen bussen rijden. Of ik ben te laat met me camera, of ik heb hem niet bij me.
Gister zag ik een rode dubbeldekker rijden met de bovenkant gedeeltelijk open. Vorvo ofzo.
Als het GVB nieuwe gelede Mercedes Citaro`s heeft besteld wordt het straatbeeld in Amsterdam wel een beetje eentonig. Arriva en Connexxion hebben er ook al heel wat rondrijden.quote:De nieuwe dubbeldekkerbussen voor toeristen die sinds enkele weken
rondrijden in Amsterdam, zijn vandaag per direct van de weg gehaald. De
Inspectie Verkeer en Waterstaat acht het onverantwoord de bussen van
excursiebedrijf City Sightseeing nog langer te laten rondrijden.
De open dubbeldekkerbussen rijden op sommige plaatsen in de binnenstad
van Amsterdam vlak onder tramdraden door. Hierdoor lopen passagiers het
risico geëlektrocuteerd te worden tijdens een toeristische rondrit
langs de bezienswaardigheden van de stad. De Inspectie was een
onderzoek begonnen naar de bussen op verzoek van de verkeerspolitie in
Amsterdam. http://www.nieuwnieuws.nl(...)ssen_020_van_de.html
quote:Bussen RandstadRail van de weg gehaald
(Novum) - Vier bussen die reden in plaats van de stilgelegde RandstadRail zijn maandag van de weg gehaald. De kentekens zijn ingenomen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Rijksdienst voor het Wegverkeer voerden een controle uit na klachten van passagiers.
De bussen hadden stuurassen met te veel speling, een kapotte voorruit of loszittende bouten op de aandrijfas. Ook kon bij een bus de nooduitgang niet worden geopend. De eigenaar van een van de bussen kreeg een boete van 2200 euro voor een defecte tachograaf. De bussen mogen pas weer passagiers vervoeren als de mankementen zijn verholpen.
Van de veertien aangehouden bussen onderzochten medewerkers van de RDW er tien ter plaatse. De vier bussen waarvan het kenteken is ingenomen zijn in het RDW-keuringsstation in Waddinxveen geīnspecteerd.
RandstadRail had dit jaar in de regio Den Haag te maken met ontsporingen. Bij de aanleg waren wissels beschadigd geraakt.
Gehehequote:Zeven bussen Connexxion Arnhem afgekeurd
ARNHEM - De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft zaterdag in Arnhem zeven diesel- en trolleybussen van vervoersbedrijf Connexxion afgekeurd. Voor het grootste deel ging het om voertuigen met ondeugdelijke remmen. Dat liet de inspectie zondag weten.
ANP
In totaal controleerde de organisatie in samenwerking met de politie en de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) vijftien bussen. De vijftien voertuigen waren voorafgaand aan de controle geselecteerd op basis van ouderdom, keuringsgeschiedenis en de vervaldatum van de APK.
"Hierdoor had de controle betrekking op bussen met een hoog risicoprofiel'', zo stelt de inspectie. De actie vond plaats in de werkplaats van Connexxion. Volgens de inspectie gaat het om voertuigen 'die zeer recentelijk op de openbare weg waren gesignaleerd'.
Afgevoerd
De geselecteerde dieselbussen werden vanaf een remise van Connexxion in Arnhem voor technische controle afgevoerd naar het RDW-keuringsstation in Arnhem. De trolleybussen werden door de samenwerkende overheidsdiensten gecontroleerd bij het onderhoudsbedrijf van Connexxion in Arnhem. De geconstateerde gebreken konden daar onmiddellijk worden aangepakt. Volgens de inspectie heeft het vervoersbedrijf processen-verbaal gekregen voor de geconstateerde tekortkomingen bij de bussen.
Remleidingen
Volgens een woordvoerder van Connexxion gaat het bij de gevonden gebreken vooral om lekkages in poreuze remleidingen. Volgens hem is de veiligheid van passagiers echter nooit in het geding geweest. "De remmen werken op luchtdruk. Als er echt grote problemen mee zijn, blokkeren de remmen juist en komt de bus tot stilstand. Maar dit mag natuurlijk niet gebeuren. We gaan de gebreken zo snel mogelijk verhelpen. Connexxion heeft een heel strak onderhoudsschema, wij gaan dan ook onderzoeken hoe dit er doorheen is geglipt."
Veiligheidsonderzoek
De controleactie is onderdeel van het Veiligheidsonderzoek Openbaar Vervoer dat begin dit jaar van start ging met een controle op busbedrijf Arriva en naar verwachting begin volgend jaar is afgerond. Bij die eerdere actie bij Arriva in Brabant werden 21 bussen afgekeurd. Bij de controles wordt, naast de technische staat van de voertuigen, ook gekeken of de rij- en rusttijden worden nageleefd.
das wel een voordeel.. continu druk op je remmen houden.. en als je remmen moet pas de druk er af..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |