abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52190954
Ik wens pruk ook heel veel succes. Het lijkt mij niets om in het ziekenhuis te moeten liggen.

klein-spookje wat zijn jullie snel met de kaartjes zeg. Is dat normaal? Wij zijn er nog helemaal niet uit met de namen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_52190957
He Spookje, Vervelend dat je rugpijn hebt.

Ik ben naar gym geweest. Ben niet zo'n zweverig typje, dus yoga leek me niks. Gym was wel nuttig. Veel informatie, en gezellig met anderen die ongeveer net zover zijn praten over de kwaaltjes en de oplossingen..
En de oefeningen waren ook handig. Die gebruik ik nu ook nog steeds als ik ergens last heb.
Als je een wat stressiger typje bent, dan kun je yoga ook wel doen. Dan leer je rustig te blijven ademhalen, en te ontspannen. Maar dat krijg je ook wel bij gym..
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:45:46 #203
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_52191167
Pruk, lief dat je even een update kwam brengen Kira.

Freudie en mevrouw Freudie van harte met de geboorte van jullie dochter !!

Liatris gefeliciteerd!!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:46:31 #204
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_52191185
Ticootje, wij zijn idd erg snel met het kaartjes geen idee wat normaal is. Maar ik heb graag alles een beetje op tijd aan kant. Beetje neurotisch misschien maar dat geeft me en fijn gevoel. En het scheelt ook wel dat we wisten wat we wilde. Een kaartje uit naam van Mara. Dus dat maakt het wel makkelijker dan valt er al wat af.
Maar de keusis erg moeilijk he. Moet wel zeggen dat wij de kaartjes online bekijken en daar heb je op de site waar wij ze hebben erg veel keus.

Deepfreeze, de rugpijn is idd vervelend. maar ik wist dat het er aan zat te komen. Het was voor 95% kans dat het bij deze zwangerschap terug zou komen. Vandaar dat ik ook al in de ziekte wet zit helaas. Nu vrijdag naar de bedrijfsarts geen idee wat die er van vind.

Wij hebben bij Mara 1x haptonomie geprobeerd pff wat een flop was dat (sorry voor degene die het wel leuk vinden of het willen gaan doen)
Daarna heb ik niets gedaan. en ook deze keer ga ik niets doen. Maar ben benieuwd wat andere doen en waarom wel of neit.
pi_52191224
Ik ga babymassage doen, bij centre du lac (sauna en beautycentrum) en babyzwemmen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:53:47 #206
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52191381
@Liatris; gefeliciteerd met je zwangerschap!

Freudie en vrouw, gefeliciteerd Alannah, prachtige naam! Jammer dat het zo'n zware bevalling was! (als je foto's hebt, graag!)

Sterkte voor Pruk, balen dat ze moet blijven
pi_52192182
Freudie & vrouw gefeliciteerd met jullie meisje!

En Pruk, wat lijkt me dat vervelend zeg! Sterkte!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:44:41 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52192845
Ik heb me wel opgegeven voor een zwangerschapscursus bij de thuiszorg organisatie. Ze noemen het geen 'gym' meer, maar het is zeg maar de opvolger ervan: 'Gezond en fit rondom de bevalling'.
Het is 15 keer voor en 6 keer na de bevalling.
Lijkt me sowieso heel leerzaam en informatief maar ook gewoon gezellig. Wat vrouwen leren kennen die ook zwanger zijn op dit moment aangezien mijn vriendinnen allemaal een paar jaar verder zijn zeg maar.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 11:52:27 #209
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52193098
@BE Ik vond het inderdaad vooral leuk om medezwangeren te ontmoeten, want ik kwam er nu niet heel erg veel wijzer vandaan. Zeker v.w.b. de bevalling vergeet je alles wat je hebt geleerd en doe je uiteindelijk wat er op dat moment in je opkomt (althans, zo ging dat bij mij en ik hoor het van veel anderen ook).
pi_52193420
Freudie gefe liciteerd met jullie dochter
Dat wordt jongens van de deur jagen zo rond 2020

Nieuwe zwangeren: hiephoi! Van harte!!!

En Pruk, sterkte joh. Ik hoop dat ze gauw ontdekken wat eraan scheelt en dat je niet lang hoeft te blijven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Webkim op 08-08-2007 16:48:03 ]
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:03:16 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52193427
Ja, het is ook wel mijn voornaamste reden hoor, die gezelligheid.
Ik kan me idd namelijk goed voorstellen dat je op dat moment alles vergeet en af gaat op jezelf en op de vk.
pi_52193558
Freudie gefeliciteerd met jullie dochter!
8-8 mooie datum!!

Nieuwe zwangeren gefeliciteerd en hopelijk krijgen jullie een voorspoedige zwangerschap!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52193749
freudie en vrouw gefeliciteerd met jullie dochter!

ET en swetsenegger van harte gefeliciteerd met jullie wonder!

fijn om even wat van pruk te horen, ik dacht ook al aan haar vanmorgen...

hier even een vraag aan de al eens bevallen moeders: hoe voel je of je vruchtwater verliest door een scheurtje of iets... is het heel erg als je al 37 weken bent? vk bellen? t begon vanmorgen door een niesbui, en sindsdien heb ik het idee dat ik elke keer wat voel lopen, wat ik niet op kan houden... het is voor mijn gevoel geen afscheiding... hmm wat moet ik hier nu mee, maak me geen zorgen, maar mn buik voelt vreemd...(helemaal onderin... maar ook weer niet zoals de paar voorweeeen van de afgelopen 2 nachten...) snappen jullie me nog???
pi_52193779
Welke kleur is het Gwennert??
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:17:58 #215
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52193844
als je op hand blaast, komt er dan een 'golfje'?

Ik zou even een maandverbandje indoen en op die manier wat opvangen en dat aan de vk ter beoordeling laten zien.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52193910
ja volgens mij wel, (dat "golfje" dan) het is geur- en kleurloos... dat vond ik zo vreemd...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:23:18 #217
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52194013
vruchtwater zou een beetje zoetig moeten ruiken (al noemen ze het ook wel 'amandeltjes-achtig')

Gewoon aan de vk voorleggen, beter het zekere voor het onzekere
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52194104
bij ons op de "gym"werd ook gezegd dat het naar sperma kon ruiken, maar anderen vonden het juist helemaal niet ruiken... en tja, mn neus zit ietwat verstopt... maar het rook in ieder geval niet naar urine...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:28:42 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52194169
Idd wat E.T. zegt, even opvangen en aan de vk voorleggen.
Spannend!
pi_52194179
Gebroken vliezen (zo begint 10% van de bevallingen)

Kleur van vruchtwater:

- helder: (roze, wittig troebel, met of zonder vlokjes) is normaal.

- groen/geel: in dit geval heeft de baby gepoept in het vruchtwater. Altijd even contact opnemen met de verloskundige.

Na het breken van de vliezen kan het nog uren duren voordat de weeën beginnen, ga er dus niet op zitten wachten, maar zoek wat afleiding, of probeer nog wat te slapen. Het breken van de vliezen betekent dus niet altijd dat het baringsproces is begonnen, het is wel mogelijk dat het binnen 24 uur gaat beginnen.

Een normale zwangerschap duurt tussen de 37 en 42 weken. Als je voor 37 weken weeën, vruchtwater- of bloedverlies hebt, bel je meteen. Na 42 weken dragen we de zorg over aan het ziekenhuis, waar de baring zal worden opgewekt.

Bellen:
Wanneer je je eerste kind krijgt geldt:

Als je een uur lang weeën om de 2 à 3 minuten hebt die ongeveer een minuut aanhouden
Bij gebroken vliezen:
helder vruchtwater: overdag (kantooruren) even melden, 's avonds en 's nachts bel je 'morgens tussen 8.30 en 9.00 uur
groen vruchtwater: altijd direct melden
Bij ruim helder rood bloedverlies.
Bij ongerustheid

Dus bij helder verlies gewoon even melden, verder niets...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:31:01 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52194239
Het zegt idd nog niet heel veel over het begin van de bevalling maar ik zou het iig even melden, weet niet of dat bij een scheurtje ook zo geldt, maar normaal moet je toch na een x-aantal (24?) uur na het breken van de vliezen naar het ziekenhuis ivm infectie-gevaar? In die zin is het dus wel slim om even met de vk te overleggen om even te weten hoe of wat.
pi_52194263
ik zal zo even bellen...

maar volgens mij is het niet echt breken van de vliezen, maar gewoon meer een scheurtje of zo...
pi_52194789
Als je kind nog niet is ingedaald DIRECT PLAT/LIGGEN!!!! en nu bellen!

Anders kan de navelstreng uitzakken en dat is zeer gevaarlijk! En inderdaad als je op je hand blaast en er komt een stroompje uit, dan zijn waarschijnlijk je vliezen gebroken. Toen ik in mn broek had gepiest moest ik dat ook doen van de vlos en toen kwam er niets uit, dus dat was bewijs dat er bij mij nog niets gebeurd was, anders dan incontinentie

ben trouwens Davinia, was f vergeten dat PR nog was ingelogd op deze compu
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:55:07 #224
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_52194872
Gefeliciteerd Freudie! Wat een . mooie naam! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_52194908
frummel zit al goed laag... dus dat is niet erg... kan over een klein half uurtje terecht... het klonk voor haar nog niet als een scheurtje... (maar was met mn domme kop wel vergeten te zeggen dat mn buik onderin heel anders voelt af en toe...) maar goed, ik ga proberen wat te eten en dan die kant op... maar ik denk dat het niks is hoor... (zal niet te brutaal zijn en flink voor te piepen... )
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:58:29 #226
156412 hestria
erg gastvrij
pi_52194966
bij miesje had ik rond die periode ook wat verlies, ben toen doorgestuurd naar het ziekenhuis, voor echo, controle en ctg. bleek achteraf dat het gewoon incontinentie was.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_52195069
Ik las een stukje terug dat vruchtwater een geurtje moest hebben nou ik was aan het zwemmen en heb niets kunnen ruiken zelfs niet toen de vlos me het nog een keertje duidelijk probeerde te maken.

In mijn beleving ruikt het dus nergens naar hihihihi

Gwennert wel spannend hoor!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:09:58 #228
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52197075
Gwennert wat spannend!!
pi_52197132
Pruk...
Gwennert....
Hoe was het bij de verloskundige??
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:15:04 #230
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52197237
Oh ja Gwennert, op het eind kan afscheiding heel erg waterig en overvloedig zijn, mij is geleerd dat je een beetje van dat 'vocht' tussen je vingers moet doen, en dan voorzichtig je vingers van elkaar halen. Afscheiding, hoe dun en waterig ook, blijft toch heel even kleven, vruchtwater niet.
pi_52197284
Liatris, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Dat alles maar voorspoedig mag verlopen en je volop kunt genieten

Freudie en Freudievrouw, van harte met de geboorte van jullie dochter Allanah! Wat een mooie bijzondere naam! Geniet van haar en veel gezondheid, liefde en geluk gewenst met dit nieuwe wondertje.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:24:48 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_52197538
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:15 schreef Tan het volgende:
Oh ja Gwennert, op het eind kan afscheiding heel erg waterig en overvloedig zijn, mij is geleerd dat je een beetje van dat 'vocht' tussen je vingers moet doen, en dan voorzichtig je vingers van elkaar halen. Afscheiding, hoe dun en waterig ook, blijft toch heel even kleven, vruchtwater niet.
Hoe "op het eind" is op het eind? Weken? Dagen?

Ik denk trouwens dat Guusje wederom gezakt is! Beentje doet weer braaf zeer als ik loop, net als paar weken geleden, toen hij officieel vibi zat... Ik ga natuurlijk wel liggen als de vliezen breken voor as. maandag (volgende afspraak bij vlos), maar het geeft op de een of andere manier erg veel rust dat hij zo snel weer teruggefloept lijkt te zijn. Dan past het gewoon, zeg maar.

Verder rommelt het rustig verder. Vooral veel harde buiken (de meeste ongevoelig, maar hier en daar dat je wat voelt) en een paar rugkrampen, niet bijster spannend allemaal. Ik hoop wel dat het wat doet en dat de boel al een beetje verweekt is als de bevalling zich aandient.

@klein_spookje: ik heb zwangerschapsyoga gedaan. ben verder niet zweverig type of iets, maar ik vroeg aan de vlos wat zij het beste vond en zij zei dat vrouwen die yoga hadden gedaan het rustigst bleven onder de bevalling. Tja, wat het beste werkt voor hun zal ook wel goed zijn voor de kraamvrouw denk ik dan. We waren met maar met zn tweetjes, dus dat vond ik erg jammer. Mijn yoga-genootje is trouwens al bevallen, maar die was ook 4 weken voor mij uitgerekend...

En natuurlijk liatris Van harte gefeliciteerd met je tweede streepje!! Weet je al wanneer je eerste echo is?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_52197589
He verrek, ik sta bovenaan het lijstje

Klein hummeltje in mijn buik, je mag er nu wel uitkomen hoor
pi_52197994
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:26 schreef Deepfreeze het volgende:
He verrek, ik sta bovenaan het lijstje

Klein hummeltje in mijn buik, je mag er nu wel uitkomen hoor
Misschien haalt Gwennert je wel in..
pi_52198233
Vind het trouwens ook erg netjes van Pruk, dat ze even iemand "stuurt" om te laten weten hoe het met dr gaat! Hulde!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52198302
Dat zou me helemaal niks verbazen ticootje...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:51:22 #237
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52198341
Ik heb toch maar een videocamera gekocht
Leuk voor vlak na de bevalling en voor de eerste hapjes en stapjes enzo.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:57:36 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52198539
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:51 schreef _Flash_ het volgende:
Ik heb toch maar een videocamera gekocht
Leuk voor vlak na de bevalling en voor de eerste hapjes en stapjes enzo.
Zie, heeft het toch nut dat de baby wat later is, anders was je mooi te laat geweest.
pi_52198625
Waah, nou moet ik ook nog mijn make-up gaan bijwerken tijdens de bevalling..
Schat, waarschuw je me, als mijn haar in de war zit

En toch:
pi_52198658
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Waah, nou moet ik ook nog mijn make-up gaan bijwerken tijdens de bevalling..
Schat, waarschuw je me, als mijn haar in de war zit

En toch:
Even ophouden als de batterij moet opladen.

"Schat, kan je deze shot nog een keer doen?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')