Wat staat er nu precies over slavernij in de koran? Ff kijken heur....Oh ja:quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:54 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Geschiedenisvervalsing is ook een kenmerk van de meeste nationalisten.
Je vergeet de slavernij, imperialisme, kolonialisme en de wereldoorlogen in je betoog op te noemen.
Gelukkig zijn veel mensen het met me eens dat de Islam een verrijking is voor Nederland.
Laten we in de geest van cooperatie, vreedzaamheid en dialoog blijven, dan kan dit land nog meer verblijd worden en nog beter gemaakt worden dan het al is.![]()
Die mensen die het met jou eens zijn zijn zeker moslims?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:54 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Geschiedenisvervalsing is ook een kenmerk van de meeste nationalisten.
Je vergeet de slavernij, imperialisme, kolonialisme en de wereldoorlogen in je betoog op te noemen.
Gelukkig zijn veel mensen het met me eens dat de Islam een verrijking is voor Nederland.
Laten we in de geest van cooperatie, vreedzaamheid en dialoog blijven, dan kan dit land nog meer verblijd worden en nog beter gemaakt worden dan het al is.![]()
Knippen en plakken van obscure sites kan iedereen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat staat er nu precies over slavernij in de koran? Ff kijken heur....Oh ja:
4:92 verbiedt moslims andere moslims te doden. Als dit echter per ongeluk gebeurt, dan moet de moordenaar een gelovige (moslim-) slaaf in vrijheid stellen, en compensatie betalen aan de familie van het slachtoffer (let u op de nuance: het gebod is niet van toepassing in geval van het doden van een niet-moslim).
5:3 is een gebod voor mannen die van hun vrouwen scheiden, en zich later bedenken: voordat zij elkaar aanraken, moet een slaaf in vrijheid worden gesteld.
5:89 straft de moslims voor lichtzinnig zweren. De overtreder heeft de keuze tussen tien armen te eten geven, of een slaaf in vrijheid stellen. Als dit teveel is, dan is drie dagen vasten ook goed.
23:5/6 en 33:50 staan moslims toe, sex te hebben met hun slaven, in het bijzonder de krijgsgevangenen die als slaaf worden “genomen”.
Verder zijn op vele plaatsen in de Koran passages te vinden, die het houden van slaven als vanzelfsprekend beschouwen. Een verbod op slavernij en het bestraffen van slavernij komen in de Koran niet voor.
Knippen en plakken? Ik maak gewoon gebruik van de hedendaagse informatiebronnen..boeken, Tv, radio en internet. Maar hoezo obscuur, staat dat er niet dan???? (In de Koran dus).quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:07 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Knippen en plakken van obscure sites kan iedereen.
Ben je niet ontwikkeld genoeg om zelf een mening te geven en zelf een oordeel te vormen?
En jij kijk zo neer op die achterlopende Moslims.
Zo superieur ben je dus ook weer niet.![]()
Ssst, toch...Laten we het "dieziektemetongewenstecelwoekering" noemen, dat klinkt wat liever en dan is het allemaal niet zo alarmerendquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die mensen die het met jou eens zijn zijn zeker moslims?Ik moet namelijk de eerste Nederlander die die mening is toebedeeld nog tegenkomen, en ik ben bang dat dat nooit zal gebeuren, tenzij het in een maffengesticht is. Ik heb totaal geen probleem met de islam, ik negeer het, net zoals ik andere religies ook negeer, maar de uitwassen die de islam met zich meebrengt zijn een tumor, en tumoren moeten operatief verwijdert worden.
Ik sla je om de oren met de vrijheden die Nederland biedt aan burgers van dit land.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Knippen en plakken? Ik maak gewoon gebruik van de hedendaagse informatiebronnen..boeken, Tv, radio en internet. Maar hoezo obscuur, staat dat er niet dan???? (In de Koran dus).
En probeer je minderwaardigheidscomplex iets minder te laten overheersen in deze discussie, dan wordt het misschien nog wat
Alarmerend is kanker zonder meer. Alleen erger voor de niet-Moslim dan voor de Moslim in Nederland, vanwege de slechte eetgwoontes, alcohol, en roken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ssst, toch...Laten we het "dieziektemetongewenstecelwoekering" noemen, dat klinkt wat liever en dan is het allemaal niet zo alarmerend
wat is hieraan multi-interpretabel dan ?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:55 schreef Vivi het volgende:
Gij die gelooft, weest oprecht voor Allah en getuigt met rechtvaardigheid. En laat de vijandschap van een volk u niet aansporen, om onrechtvaardig te handelen . Weest rechtvaardig, dat is dichter bij de vroomheid en vreest Allah, voorzeker, Allah is op de hoogte van hetgeen gij doet.
Goh, rare jongens, die "ware" moslims, ineens is de koran dus wél multi-interpretabel?
Ach, nou ja, moslims krijgen weer andere aandoeningen. Bijvoorbeeld door gebrek aan vitamine D. Een vitamine die het lichaam zelf maakt onder invloed van zonlicht. De moslimhuid ziet nu niet bepaald veel zonlicht. Vooral de moslima-huid niet. Zo hebben we allemaal wel wat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:20 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Alarmerend is kanker zonder meer. Alleen erger voor de niet-Moslim dan voor de Moslim in Nederland, vanwege de slechte eetgwoontes, alcohol, en roken.
Met het kankeren op Moslims bereik jij dus eigenlijk weer niets.![]()
Oh nou, nee dan neeem ik aaaaaaaaaaaaaaalles terug, hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:58 schreef Toad het volgende:
Milagro, heb je de laatste tijd nog de website van de PvdA gechekt?
‘Geweld tegen homo’s zwaarder bestraffen’
De PvdA wil dat geweld tegen homo's veel zwaarder wordt bestraft. PvdA Tweede-Kamerlid Lea Bouwmeester pleit er daarom voor dat geweldplegers met discriminerende motieven dubbel zo zwaar worden gestraft en gaat de minister vragen de wetgeving hiervoor aan te passen. Desnoods komt ze zelf met een wetsvoorstel.
http://www.pvda.nl/render(...)10/instanceId/37907/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |