Je hebt gelijk, ik liet me even gaan...quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:47 schreef HAL9000S het volgende:
Reageer daar nou niet op, dit is fok je weet dat je dit soort reacties kunt verwachten
Dus wel, een kat van mij (anderhalf jaar) werd ook van de één op de andere dag doodziek en plaste bloed.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:27 schreef Armageddon het volgende:
Die is dus gewoon vergiftigd.
Een kat van 2 gaat niet zomaar van de één op de andere dag bloed pissen namelijk.
Vaag! Je zou denken dat de kat dan al een paar dagen ziek zou zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:17 schreef Overdrive het volgende:
[..]
Dus wel, een kat van mij (anderhalf jaar) werd ook van de één op de andere dag doodziek en plaste bloed.
Naar de dierenarts en die constateerde blaasgruis. Met goed voer makkelijk te behandelen, Poetiewoetie is 24 jaar geworden....
![]()
@TS: mooi dat 't beter gaat en als 't inderdaad blaasgruis is: geen zorgen!![]()
Dan zal het die gruis wel zijn ja. Nierproblemen etc. Naja dat komt wel goed dus. Fijn om te horen!quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:34 schreef Maartel het volgende:
m'n huisgenote (:') dit begint te klinken als zo'n "een vriend van me heeft een probleem..."-verhaal, maar 't is echt haar kat) zei overigens wel dat de kat de laatste tijd erg veel plaste.. iets wat haar al wel een beetje was opgevallen, maar waarvan ze nu ineens doorhad van "damn, daar had ik eerder mee naar de dokter gemoeten"..
Maarja, dat soort dingen heb je achteraf volgens mij altijd wel ("had ik daar of daar maar meer op gelet..")
Is ie niet wat jong voor gruis? dat is toch het geval bij oudere katers. Ik las ergens dat deze 2 jaar is.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:54 schreef Maartel het volgende:
[..]
De assistente dacht dat dat met gruis(?) te maken had, maar daarvoor zou ie al enkele dagen goed ziek moeten zijn geweest en 2 dagen terug was ie nog springlevend en levendig as ever...
Dat gaat heel snel idd. De blaas raakt steeds voller, wat ontzettend pijnlijk is voor het beestje, waarna de druk zo groot wordt dat de urine teruggedrukt wordt richting nieren. De nieren kunnen niet meer functioneren en de kat vergiftigd zichzelf.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:16 schreef xenobinol het volgende:
De DA vertelde mij dat als je niet op tijd bent met een verstopte urine leider, de kat zichzelf vergiftigd omdat de afvalstoffen niet meer door de nieren uit het bloed gehaalt kunnen worden. In geval van zo'n acuute verstopping kan je kat zelfs binnen 1 a 2 dagen komen te overlijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |