Idd na de finish rampt ie zo Matsura.quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:00 schreef Migue het volgende:
Bizar die crash van Dario Franchitti!
Heeft er nog iemand de race live gekeken op indycar.com? Zo ja, was het weer een ESPN-broadcast zoals vorige week?
Waar haal je die races vandaan dan, ben namelijk erg benieuwdquote:Op maandag 13 augustus 2007 20:06 schreef Migue het volgende:
Vanmiddag de race eens gekeken. Prachtige prestatie van Vision Racing, eindelijk weer eens een compleet niet top 3-team dat mee doet voorin, want wat waren Anthony Foyt en Tomas Scheckter geweldig bezig. Ook leuk voor Anthony Foyt zijn derde plaats, misschien is die jongen toch niet zo hopeloos te licht voor deze series.
Je PM werkt niet. Zoek maar even hierquote:Op maandag 13 augustus 2007 23:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
Waar haal je die races vandaan dan, ben namelijk erg benieuwd![]()
ssst, ze hebben liever niet dat je ze op forums noemt....quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:37 schreef Migue het volgende:
Mooie site is dat ja, die ene site![]()
En live kijken doen we natuurlijk op www.indycar.com , of op Sport1 als je die kan ontvangen, maar dan moet je ook het geblaat van Ronald van Dam aanhoren.
Ratio ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:01 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
Ps. Mike je mag wel eens wat aan je ratio doen daar.![]()
OOo Genoeg geupload tochquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:29 schreef Migue het volgende:
Ze hebben zo'n heel vaag ratiobeleid, iets met GBs, vage shit wel.
Haha zelfs dan wil SBS de ChampCar niet live uitzendenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 22:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zow die Dario is lekker bezig!
Jammer dat de IRL zo slecht te volgen is hier in Nederland, daardoor zie ik er vrij weinig van terwijl ik het een prachtige serie vindt.
Zou misschien helpen als er een Nederlander rond reed.![]()
Die hoge neus is voor mij echt een afknapper bij de ChampCars. Dan liever IndyCars. De Dallara mag dan wel een draak van een auto zijn, en een airbox hebben, het heeft tenminste geen walgelijke Europese hoge neus.quote:Op maandag 3 september 2007 23:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Lekkere race weer hoor!
Vind IRL wagens er trouwens een stuk ruiger uitzien dan de Champcar wagens.
Moeten ze wel wat meer op gewone racecircuits gaan rijden (zeg maar 50-50 met ovals).quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:43 schreef Migue het volgende:
[..]
Verder hoeven de IndyCars en ChampCars van mij echt niet meer te fuseren. Het is duidelijk dat de IndyCars de slag in de VS gewonnen hebben en de ChampCar een kansloze c-klasse is geworden.
[..]
Nog geen mail ontvangen!quote:Op woensdag 5 september 2007 18:53 schreef Migue het volgende:
Volgend jaar komt er zeer waarschijnlijk weer een roadcourse bij. Livestream moet iemand anders je even mailen vanavond, ik ben nu wegOf ik doe het morgen natuurlijk...
Thanksquote:
quote:September 8, 2007
Peak Antifreeze Indy 300
Snakebit Franchitti relaxed about title run
Indy 500 winner's once-commanding lead now just 3 points heading into final race
Dario Franchitti believes he has had a championship year even if he doesn't end up with an IndyCar Series championship trophy to show for it.
In addition to winning the Indianapolis 500 for the first time, he insists his car has been the one to beat this season.
"If you look at laps led over the past two months, I think we've been at our strongest," Franchitti said in preparation for this weekend's season-ending race at Chicagoland Speedway. "(But) a combination of the Michigan accident, my mistake at Kentucky, the whole screw up at Sonoma, then just the craziness of this past weekend (in Detroit), you know, those things have kind of eaten into our points lead.
"If you look at our performance, it's definitely been there."
Franchitti will take a three-point lead over Scott Dixon into Sunday's Peak Antifreeze Indy 300. Practice and qualifying for the race is today.
Dixon is the only driver with a realistic chance at beating Franchitti for the title. Tony Kanaan is in third place, 39 points out of the lead, with only 53 points available this weekend.
Franchitti had a season-high 65-point lead following the June 30 race at Richmond (Va.) International Raceway. Dixon whittled into it with three consecutive victories, but it took a strange set of circumstances for the majority of that lead to slip away.
Dan Wheldon bumped Franchitti late in the Aug. 5 race at Michigan International Speedway, causing him to flip. A week later at Kentucky Speedway, Franchitti dropped to eighth place in the race when he broke his front wing running into a pit road pylon.
In Sonoma, Calif., site of the Aug. 26 race at Infineon Raceway, Franchitti damaged his car when he ran into his pit-exiting teammate, Marco Andretti. Last weekend, Franchitti got collected in Dixon's spin.
Franchitti, who had three victories in the first nine races, could have had the championship clinched by now if he had been able to avoid some or all of those incidents.
"There was a point this year where we felt we couldn't do anything wrong," he said, referencing 10 straight top-10 finishes, including three wins in four races. "I guess my normal sort of walk has seemed to resume recently."
Franchitti has a history of disappointment, part of the reason he's never won a major championship.
In 1999, he won CART's next-to-last race of the season and took a nine-point lead over Juan Montoya into the finale at California Speedway.
But Greg Moore, who was one of Franchitti's closest friends, was killed in a crash on the race's 10th lap. Franchitti soldiered on to finish 10th. Montoya took fourth and became the champion on a tiebreaker.
Franchitti isn't one to dwell on lost opportunities, but he admits winning his first title is important to his career and, ultimately, his legacy.
"Because it's that season-long battle; it's being good on all different types of tracks," he said. "I'm pretty relaxed about (this title-deciding race) because, you know, with winning the 500 this year I think it's taken some pressure off my shoulders.
"I think I was maybe more nervous three or four races ago than I am now. Now, it's pretty simple: It's like doing a one-off race."
Kanaan, for one, hopes Franchitti pulls it off.
"I think that's what's missing in his career," Kanaan said. "I'd have to say, to win a championship is a lot harder than to win a race. For sure, that's what he's looking for."
Etc.
It's been a tale of two seasons: Wheldon led 573 laps in the first six races to Franchitti's 34. But since the June 24 race at Iowa Speedway, Franchitti has led 674 of the 1,414 laps (47.7 percent) to Wheldon's 29. Franchitti has led 708 laps this season, 458 more than Dixon and 360 more than Kanaan. . . . Kanaan, Dixon and Franchitti have won the past nine races and 11 of the past 12.
Wat dan over Milka ?quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:10 schreef Migue het volgende:
Neemt echter niet weg dat er zondag wèl iets zinnigs uit kwam, over de number 23 car.
Ze laat iedereen wel goed door, daarom gaat ze volgens mij even wat langzamerquote:Op vrijdag 14 september 2007 16:13 schreef Migue het volgende:
Dat ze een gevaar voor andere rijders is zo gigantisch als zij off the pace is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |