abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52144062
Ik heb hier afgezien van de Indy500 nog geen topics gezien over deze race klasse dus bij deze

De Coureurs:

De Kalender:

Informatie:
De Indy Racing League (IRL) is een formule klasse, die hoofdzakelijk in Noord-Amerika racet. De belangrijkst race is de Indianapolis 500 (Indy 500). De eigenaar van de IRL is Hulman en Co., die ook de Indianapolis Motor Speedway bezit. De IRL werd in 1994 opgericht door Tony George, de serie startte in 1996. De oprichting van de IRL gebeurde na een splitsing van de toenmalige CART serie. George ontwierp de IRL als goedkoper alternatief dan de CART serie, waar er miljoenen gespendeerd werden aan het verbeteren van de technologie. IRL ontwikkelde regels voor de motor en het chassis. Door deze regels werden de races spannender bevonden dan de CART races. Ironisch genoeg wordt de reeks nu overheerst door veel van de zelfde geld spenderende teams als destijds in de CART serie.

De reeks racede oorspronkelijk uitsluitend op ovals maar in de herfst van 2004 kondigde IRL twee races aan op de circuits van Watkins Glen en Infineon en één straatrace in St. Petersberg (Florida) voor 2005 aan.
In 2007 zijn er maarliefst 5 races op permanente/straten circuits.

In het begin bestond de IRL uit vrijwel onbekende coureurs, maar met de jaren is de IRL uitgegroeit tot een serie waar bekende coureurs en grote teams actief in zijn.

Stand na 13 van de 17 races:
http://www.indycar.com/stats/points.php

Filmpjes:
http://nl.youtube.com/watch?v=OySWK5ppE9Y
Samenvatting van de Indy 500 editie 2007

http://www.indycar.com/multimedia/videos/
Hier kun je alle vereden races, interviews enz. in samenvatting terugkijken.

Plaatjes:

Dario Franchitti - Canadian Club/Klein Tools Andretti Green Racing

Danica Patrick - Motorola Andretti Green Racing

Helio Castroneves - Team Penske

Scott Dixon - Target Chip Ganassi Racing

Links:
http://www.indycar.com
http://racing.honda.com/
http://sports.espn.go.com/rpm/seriesIndex?seriesId=1

Wie vind dit nog meer een erg leuke raceklasse, ik vind het in iedergeval mooier dan de Champcar World Series.
http://nl.youtube.com/watch?v=k3NO_zYCvb4
Dit gebeurde afgelopen zondag, Franchitti heeft er helemaal niks aan overgehouden.
pi_52144510
Ik zie liever 1 goede serie, dan 2 klasses die vechten om te overleven.

Aangezien de IRL en met name Tony George de hoofdschuldige aan dit drama is, zal het nooit een liefde van me kunnen worden.

Ik kijk het wel hoor en er zitten gerust aardige races tussen, maar als je er nuchter naar kijkt is het eigenlijk bagger. Vooral op de ovals zijn de races zeer matig te noemen.

Kijk dit filmpje maar es van Michigan (2000, toen nog CART) en vertel me dan maar eens wat je beter vindt.
De gehele race is trouwens ook te zien, voor als je trek hebt in meer.

De race vanaf het begin: http://www.youtube.com/watch?v=1NgMuVfAO8I

De finish voor de ongeduldigen onder ons: http://www.youtube.com/watch?v=ZpR2QnJcMXQ

Dit soort races heeft van mij een fan gemaakt van oval races, maar de IRL is, naar mijn mening, er nog nooit in geslaagd om een race van dit soort niveau op de mat te leggen.
pi_52225165
Moeten jullie ook altijd zo hard lachen als jullie MIlka Duno zien rijden?

Ik ben ook die hard IndyCar Series-fan, sinds een aantal jaren overgestapt van de CART Series naar de IndyCar Series omdat ik CART altijd mooi vond omdat het zo Amerikaans was, iets wat het al jaren niet meer is. En met teams als Penske, Super Aguri, (Andretti) Green Racing, Target Chip Ganassi etc, en de oude CART-rijders + nieuw jong talent, wie heeft er dan nog ChampCar World Series nodig? Dus, I Am wel redelijk Indy, al zeg ik het zelf
pi_52297049
Wat een klapper van Franchitti in michigan. Gelijk de hele top was out.

Die Milka is inderdaad net Barbie in Indy...
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_52302468
Gisteren was er weer een race ditmaal op de Kentucky Speedway

http://www.indycar.com/multimedia/videos/player.php?v=753
Volgens mij had Franchitti beter piloot ofzo willen worden, met al die vliegshows van hem

http://www.indycar.com/multimedia/videos/player.php?v=752
Danica Patrick had ook zo haar momentjes toen ze de pit uitreed spinde ze, en later in de race kreeg ze nog 2 klapbanden, waardoor ze bijna tegen een wagen van het safety team aanreed die op de baan was.

Hier het volledige raceverslag van autosport.com:
Kanaan wins at Kentucky

By Jeff Olson Sunday, August 12th 2007, 03:07 GMT

The IndyCar Series championship race got tighter in more ways than one Saturday night, ending with the series points leader airborne for the second time in seven days.

Tony Kanaan won the Meijer Indy 300 at Kentucky Speedway, pulling himself to within 52 points of teammate Dario Franchitti in the IndyCar standings with three races remaining.

Scott Dixon finished second and moved to within eight points of Franchitti, who finished eighth and ploughed into the back of Kosuke Matsuura's car as the chequered flag waved, but escaped injury as his car flipped and smashed into the wall.

Kanaan, considered to be a longshot for the championship two weeks ago, has won the last two races and turned a two-man race into a three-man race.

"It's almost like the Indy 500," Kanaan said. "Before the race, nobody was talking about Dario and Dixon. They were talking about me and (Sam) Hornish and Helio (Castroneves). Look what happened. They finished 1-2. Now they're all talking about Dario and Dixon, and nobody's talking about me.

"I like that. I don't have that pressure. It's going to be really hard for me to win this championship, but the best thing I can do is keep winning races. From now on, they're being chased by me."

Kanaan's 1.7457 second victory over Dixon capped a wild finish in which Franchitti twice made significant mistakes, Danica Patrick came close to challenging for her first victory before spinning twice and nearly hitting a safety vehicle, and A.J. Foyt IV posted a podium finish, the best of his career, after leading with nine laps remaining.

It also ended a day in which Indy Racing League chief executive officer Brian Barnhart placed all IndyCar Series drivers on probation during the pre-race drivers' meeting, the group penalty for a harrowing, crash-filled race at Michigan the previous weekend.

"There are still some crazy moves out there," Kanaan said, referring to a run-in he had with Castroneves. "I don't know if you saw it, but I touched with a lapped car, or a lapped car touched me. Still, I thought it was much better than Michigan. After Brian put us all on probation, we calmed down a little bit."

Barnhart said he made the move based on the edgy, dangerous racing at Michigan, in which several hard crashes were causes by questionable decisions and positioning.

"It had been a while since we raced like that from both perspectives," Barnhart said. "I felt that there was a lack of respect from everybody on the racetrack. I was disappointed in that.

"I was disappointed that we can't go down a straightaway without guys running into each other. I felt it was perfectly clear that we can't race that way the last four races of the year.

"As far as I am concerned, they did something out of character and out of line from what we expect of them, so I put them all on probation and told them I was going to make sure we don't race that way."

Barnhart's decision didn't go over well with some teams and drivers, who were looking for the league to hand down individual penalties for rough driving in the Michigan race.

"Everybody seems to be on probation, yet nothing seems to happen," Dixon said. "It's quite strange how the league doesn't seem to jump on some of these people. I've been on the receiving end of it, and I think a few others should be."

While most of Saturday's race was clean - except for a mid-race spin by Sam Hornish Jr that took out Dan Wheldon - the conclusion turned sloppy.

Franchitti was racing Kanaan for the lead when he slid high in the marbles and dropped to sixth place on the 168th lap of the 200 lap race. Eleven laps later, as he joined the leaders for green-flag pit stops, Franchitti locked his brakes as he encountered the bumpy surface on pit entry and struck a cone, breaking the front wing on his No. 27 Andretti Green Racing Honda/Dallara and dropping him further back in the field.

Then, as he crossed the finish line unaware that the chequered flag was being displayed, Franchitti slammed into the back of Matsuura's car, sending the No. 27 car into the air and into the fence. Franchitti was not hurt, but he expressed disappointment in the crucial errors.

"I'm pretty disgusted with myself right now," said Franchitti, who called out Wheldon for a seven-car crash that sent Franchitti airborne at Michigan. "I made my feelings clear on last week's incident and where I thought the blame was, but this one was all me."

One of Franchitti's teammates also encountered late-race trouble. Patrick was running among the top four when she scooted out of the pits after a fuel-only stop only to spin as she prepared to blend back into traffic. She got the car moving again under caution, but spun again as the flat-spotted left rear tyre blew. She spun into the wall, narrowly missing a safety vehicle on the track.

"I really was lucky I missed the medical truck because I was headed straight for him," Patrick said. "I was coming out of the pits on hot tires, so presumably I should be pretty fast on pit exit. I was using less throttle than normal on it, but it still spun on me. I blistered the tire so bad that it blew when I tried to get going again."

That crash helped Foyt, who beat Kanaan out of the pits to take the lead. Shortly after the restart, Kanaan passed Foyt with eight laps remaining, and Dixon quickly followed, but Foyt held off Marco Andretti to finish third. It was Foyt's best finish and the first top-five of his career; his previous career best was eighth the previous week at Michigan.

"I did struggle my first couple of years in the IRL," Foyt said. "I'm learning more about these cars set-up wise and learning what I like. This is my first year in the IndyCar Series with an engineer, so that helps a lot."

Following Andretti to the finish line was Foyt's Vision Racing teammate Tomas Scheckter, who was running second for a time. Scott Sharp was sixth, Ed Carpenter seventh, Franchitti eighth, Castroneves ninth and Vitor Meira 10th.

When the smoke had cleared and the parts had fallen from the sky, Kanaan and Dixon were the ones gaining the most ground, turning Franchitti's once comfortable lead into a tight run for the championship.

With a road course (Infineon), a street course (Belle Isle) and an oval (Chicagoland) remaining, the stage is set for a two-against-one battle between Andretti Green and Target Chip Ganassi.

"I want my team to win this championship," Kanaan said. "Either me or Dario, we need to win this championship. I will do whatever it takes. If I need to help my teammate to do that, I will, and I think vice versa. The focus is to get Andretti Green another championship."

Pos Driver Laps
1. Tony Kanaan 200
2. Scott Dixon 200
3. A.J. Foyt IV 200
4. Marco Andretti 200
5. Tomas Scheckter 200
6. Scott Sharp 200
7. Ed Carpenter 200
8. Dario Franchitti 200
9. Helio Castroneves 199
10. Vitor Meira 199
11. Kosuke Matsuura 199
12. Buddy Rice 199
13. Darren Manning 198
14. Sarah Fisher 197
15. Ryan Hunter-Reay 183
16. Danica Patrick 180
17. Dan Wheldon 37
18. Sam Hornish Jr 35

Volgende race 26 augustus op de Infineon Raceway.
  zondag 12 augustus 2007 @ 13:00:38 #6
184465 Migue
Sensuele man
pi_52303008
Bizar die crash van Dario Franchitti!

Heeft er nog iemand de race live gekeken op indycar.com? Zo ja, was het weer een ESPN-broadcast zoals vorige week?
pi_52312894
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:00 schreef Migue het volgende:
Bizar die crash van Dario Franchitti!

Heeft er nog iemand de race live gekeken op indycar.com? Zo ja, was het weer een ESPN-broadcast zoals vorige week?
Idd na de finish rampt ie zo Matsura.
Franchitti de salto man, vorige race ook al. Eerdaags krijgen ze punten bij een salto of een ander truckje

Wat te denken van Danica, die had ook heel wat tedoen. (met die lekkere zusjes erbij )

[ Bericht 15% gewijzigd door mikezwet op 12-08-2007 22:31:19 ]
pi_52316233
Brienne Pedigo
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:48:52 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_52335668
Tvp.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:06:15 #10
184465 Migue
Sensuele man
pi_52339589
Vanmiddag de race eens gekeken. Prachtige prestatie van Vision Racing, eindelijk weer eens een compleet niet top 3-team dat mee doet voorin, want wat waren Anthony Foyt en Tomas Scheckter geweldig bezig. Ook leuk voor Anthony Foyt zijn derde plaats, misschien is die jongen toch niet zo hopeloos te licht voor deze series.
pi_52346658
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:06 schreef Migue het volgende:
Vanmiddag de race eens gekeken. Prachtige prestatie van Vision Racing, eindelijk weer eens een compleet niet top 3-team dat mee doet voorin, want wat waren Anthony Foyt en Tomas Scheckter geweldig bezig. Ook leuk voor Anthony Foyt zijn derde plaats, misschien is die jongen toch niet zo hopeloos te licht voor deze series.
Waar haal je die races vandaan dan, ben namelijk erg benieuwd
pi_52347279
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:17 schreef Earl_J_Hickey het volgende:

[..]

Waar haal je die races vandaan dan, ben namelijk erg benieuwd
Je PM werkt niet. Zoek maar even hier
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:37:59 #13
184465 Migue
Sensuele man
pi_52351921
Mooie site is dat ja, die ene site

En live kijken doen we natuurlijk op www.indycar.com , of op Sport1 als je die kan ontvangen, maar dan moet je ook het geblaat van Ronald van Dam aanhoren.

[ Bericht 26% gewijzigd door Migue op 14-08-2007 15:34:25 ]
pi_52352711
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:37 schreef Migue het volgende:
Mooie site is dat ja, die ene site

En live kijken doen we natuurlijk op www.indycar.com , of op Sport1 als je die kan ontvangen, maar dan moet je ook het geblaat van Ronald van Dam aanhoren.
ssst, ze hebben liever niet dat je ze op forums noemt....

[ Bericht 3% gewijzigd door mikezwet op 14-08-2007 15:48:50 ]
pi_52357824
Ik weet ook nog wel een site waar je zowel IRL als Nascar (maar ook andere series) live via een prima stream kan volgen, ook de pre-race shows ed.

Laat het maar even weten of jullie interesse hierin hebben, dan PM ik de link wel even naar het 'Autosport' Walhalla.
pi_52357882
En jongens edit even de link naar die andere site weg, dat is wel zo netjes.

Ps. Mike je mag wel eens wat aan je ratio doen daar.

[ Bericht 50% gewijzigd door dat_dan_weer_wel op 14-08-2007 14:17:23 ]
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:37:58 #17
184465 Migue
Sensuele man
pi_52360628
Excuus! Heb me post geëdit.

Ik ben op zich wel geïntereseerd in die livestream, dus je mag me pm'en
pi_52360983
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:01 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
Ps. Mike je mag wel eens wat aan je ratio doen daar.
Ratio ?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:29:08 #19
184465 Migue
Sensuele man
pi_52369092
Ze hebben zo'n heel vaag ratiobeleid, iets met GBs, vage shit wel.
pi_52369197
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:29 schreef Migue het volgende:
Ze hebben zo'n heel vaag ratiobeleid, iets met GBs, vage shit wel.
OOo Genoeg geupload toch
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:28:19 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52373639
Zow die Dario is lekker bezig!

Jammer dat de IRL zo slecht te volgen is hier in Nederland, daardoor zie ik er vrij weinig van terwijl ik het een prachtige serie vindt.
Zou misschien helpen als er een Nederlander rond reed.
pi_52375722
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zow die Dario is lekker bezig!

Jammer dat de IRL zo slecht te volgen is hier in Nederland, daardoor zie ik er vrij weinig van terwijl ik het een prachtige serie vindt.
Zou misschien helpen als er een Nederlander rond reed.
Haha zelfs dan wil SBS de ChampCar niet live uitzenden
Lyuendyk JR was nog wel eens in de IRL maar was ook niet echt een topper. Ik weet niet of die ooit nog terug komt..
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:58:23 #23
184465 Migue
Sensuele man
pi_52377274
Arie Jr. zal dit seizoen misschien nog wel eens live te bewonderen zijn op RTL7 in de A1 Grand Prix. Maar verder, tja, is het maar een matig coureur, en rijdt hij véél te weinig.
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:30:03 #24
184465 Migue
Sensuele man
pi_52713451
Dario Franchitti
pi_52718280
Leuk om te zien! Kom net terug uit Sonoma van de race. Erg mooi circuit, je ziet echt zo'n groot deel van de baan. Mooi einde met de yellow's.
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:33:28 #26
184465 Migue
Sensuele man
pi_52719742
Oeh, ja, was het feth ja? Lijkt mij ook een mooi circuit voor toeschouwers. Als de baan nu iets breder zou zijn zou het helemaal geweldig zijn.
Wat waren de laatste 15 ronden prachtig, zo saai al de eerste 65 ronden waren, zo spannend waren de laatste 15
pi_52730466
Wat gaat die Dixon goed de laatste tijd zeg

Ben nu de race aan het bekijken, maar weet iemand hoe ik een mpg bestand op een dvd kan zetten??
Moet je hem dan converteren en is daar een programma voor of.......

Alvast bedankt,
pi_52895907
Ik heb de race net bekeken. Goede laatste 15 ronden inderdaad. Wat een flater tussen Andretti en Franchitti maar wel leuk om te zien hoe Kanaan dan als buffertje speeld.

er zijn zoveel AGR wagens dat ze elkaar in de weg rijden
  zondag 2 september 2007 @ 20:35:27 #29
184465 Migue
Sensuele man
pi_52899194
Ben net terug van Assen, en ik ben (wederom) tot de conclusie gekomen dat IndyCars toch echt wel heel veel fether en beter is dan ChampCar.

Dan nu maar wèl waar voor mijn geld krijgen, als ik in Detroit was geweest that is.
  maandag 3 september 2007 @ 00:07:00 #30
184465 Migue
Sensuele man
pi_52906020
Scott Schumacher!
pi_52925625
Mooie race gisteren, heb net even de samenvatting gekeken op Indycar.com.
En die Dixon gister , leek wel verdacht veel op opzet, maar volgens Franchitti niet want dat zou
Scott nooit doen, volgens hem...
En Danica Patrick heeft ook veel geluk gehad, 2 keer bijna in de muur en toch 2e worden,
de eerste overwinning binnen nu en 5 races
  maandag 3 september 2007 @ 22:37:17 #32
184465 Migue
Sensuele man
pi_52927449
Ja, Danica Patrick is echt goed bezig de laatste maanden, die overwinning in de laatste race zal ze echt wel verdienen.
En Scotty, tja, kijk naar hoe hij stuurt als hij achterste voren gaat en je weet genoeg Behalve Dario Franchitti dan, want zoiets doet Dixon natuurlijk niet.
  maandag 3 september 2007 @ 23:50:13 #33
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52928877
Lekkere race weer hoor!
Vind IRL wagens er trouwens een stuk ruiger uitzien dan de Champcar wagens.
pi_52935801
Het liefst zou ik zien dat de ChampCar en IRL gaan fuseren en we een goede superklasse krijgen ipv twee net neit klassen. De IRL zijn teveel ovals en de ChampCar rijdt teveel op circuits waar je niet of nauwelijks kan inhalen. (Net zoals F1). Een combinatie van beide klassen zou voor mij ideaal zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:43:13 #35
184465 Migue
Sensuele man
pi_52949588
quote:
Op maandag 3 september 2007 23:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Lekkere race weer hoor!
Vind IRL wagens er trouwens een stuk ruiger uitzien dan de Champcar wagens.
Die hoge neus is voor mij echt een afknapper bij de ChampCars. Dan liever IndyCars. De Dallara mag dan wel een draak van een auto zijn, en een airbox hebben, het heeft tenminste geen walgelijke Europese hoge neus.

Verder hoeven de IndyCars en ChampCars van mij echt niet meer te fuseren. Het is duidelijk dat de IndyCars de slag in de VS gewonnen hebben en de ChampCar een kansloze c-klasse is geworden. Jammer dat Tony George de toko runt, het is wel de enige klasse die nog een béétje in de buurt komt van de CART Series, en dat is waar ik vroeg zo ongelooflijk veel van gehouden heb.
Lang leven Tony dus, en Kevin & co, die kunnen mij gestolen worden.
pi_52949761
Overwegend saaie race in Belle Ilse maar het einde werd nog spannend door wat pit strategie gedoe.
De ontknopig vond ik wel vreemd, ik was zo blij voor Buddy Rice (een van m'n favorieten) en dan word die slachtofferte van Dixon's en Franchitty's kampioensgevecht, die gast moet er echt ziek van zijn

Is de puntenstand zoals die in beeld kwam nog gewijzigd ?
pi_52957049
Bell Ilse was een snel circuit maar niet echt lekker om in te halen. De snelheid is te hoog en de bochten worden te snel en vloeiend ingestuurd.

Zelfde eigenlijk als bij de CC in Assen.

Is het nou zo moeilijk om een circuit uit te kiezen of te ontwerpen met een paar flinke afremmende bochten en ruime chicane's ?

Zullen wij er anders een ontwerpen ?
pi_52957915
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 23:43 schreef Migue het volgende:

[..]

Verder hoeven de IndyCars en ChampCars van mij echt niet meer te fuseren. Het is duidelijk dat de IndyCars de slag in de VS gewonnen hebben en de ChampCar een kansloze c-klasse is geworden.

[..]
Moeten ze wel wat meer op gewone racecircuits gaan rijden (zeg maar 50-50 met ovals).
Kun je trouwens een site met livestreams pm'en? Want kijk ik af en toe nog een download, maar ik kijk ze liever live.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 5 september 2007 @ 18:53:48 #39
184465 Migue
Sensuele man
pi_52964448
Volgend jaar komt er zeer waarschijnlijk weer een roadcourse bij. Livestream moet iemand anders je even mailen vanavond, ik ben nu weg Of ik doe het morgen natuurlijk...
pi_52976840
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:53 schreef Migue het volgende:
Volgend jaar komt er zeer waarschijnlijk weer een roadcourse bij. Livestream moet iemand anders je even mailen vanavond, ik ben nu weg Of ik doe het morgen natuurlijk...
Nog geen mail ontvangen!
  donderdag 6 september 2007 @ 13:40:01 #41
184465 Migue
Sensuele man
pi_52980994
Nu wel

En nog even over die kalender van volgend jaar: Er komt dus zeer waarschijnlijk een roadcourse bij, en Michigan gaat er zoals al langer bekend vanaf. Dus het gaat al goed richting de 50/50 Jammer alleen wel dat het nu net Michigan moet zijn, Kentucky is ook een superspeedway en eentje die niet zo boeiend is voor de IndyCar/CART-geschiedenis, had ik liever die er af gezien, maarja..
pi_52991421
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:40 schreef Migue het volgende:
Nu wel

[..]
Thanks
  zaterdag 8 september 2007 @ 12:38:25 #43
184465 Migue
Sensuele man
pi_53026990
Laatste weekend van 2007 alweer, en met nog drie titelkanditaten. Gaat nog leuk worden morgenavond. Èn 22 auto's aan de start (als Milka Duno idd weer mee gaat doen that is) waaronder Hideki Mutoh bij Super Aguri/Panther Racing, runnerup in the IndyLights. Snelle jongen.

Een leuk artikeltje over voornamelijk Franchitti en zijn gebrek aan grote titels:
quote:
September 8, 2007

Peak Antifreeze Indy 300
Snakebit Franchitti relaxed about title run
Indy 500 winner's once-commanding lead now just 3 points heading into final race

Dario Franchitti believes he has had a championship year even if he doesn't end up with an IndyCar Series championship trophy to show for it.

In addition to winning the Indianapolis 500 for the first time, he insists his car has been the one to beat this season.

"If you look at laps led over the past two months, I think we've been at our strongest," Franchitti said in preparation for this weekend's season-ending race at Chicagoland Speedway. "(But) a combination of the Michigan accident, my mistake at Kentucky, the whole screw up at Sonoma, then just the craziness of this past weekend (in Detroit), you know, those things have kind of eaten into our points lead.

"If you look at our performance, it's definitely been there."

Franchitti will take a three-point lead over Scott Dixon into Sunday's Peak Antifreeze Indy 300. Practice and qualifying for the race is today.

Dixon is the only driver with a realistic chance at beating Franchitti for the title. Tony Kanaan is in third place, 39 points out of the lead, with only 53 points available this weekend.

Franchitti had a season-high 65-point lead following the June 30 race at Richmond (Va.) International Raceway. Dixon whittled into it with three consecutive victories, but it took a strange set of circumstances for the majority of that lead to slip away.

Dan Wheldon bumped Franchitti late in the Aug. 5 race at Michigan International Speedway, causing him to flip. A week later at Kentucky Speedway, Franchitti dropped to eighth place in the race when he broke his front wing running into a pit road pylon.

In Sonoma, Calif., site of the Aug. 26 race at Infineon Raceway, Franchitti damaged his car when he ran into his pit-exiting teammate, Marco Andretti. Last weekend, Franchitti got collected in Dixon's spin.

Franchitti, who had three victories in the first nine races, could have had the championship clinched by now if he had been able to avoid some or all of those incidents.

"There was a point this year where we felt we couldn't do anything wrong," he said, referencing 10 straight top-10 finishes, including three wins in four races. "I guess my normal sort of walk has seemed to resume recently."

Franchitti has a history of disappointment, part of the reason he's never won a major championship.

In 1999, he won CART's next-to-last race of the season and took a nine-point lead over Juan Montoya into the finale at California Speedway.

But Greg Moore, who was one of Franchitti's closest friends, was killed in a crash on the race's 10th lap. Franchitti soldiered on to finish 10th. Montoya took fourth and became the champion on a tiebreaker.

Franchitti isn't one to dwell on lost opportunities, but he admits winning his first title is important to his career and, ultimately, his legacy.

"Because it's that season-long battle; it's being good on all different types of tracks," he said. "I'm pretty relaxed about (this title-deciding race) because, you know, with winning the 500 this year I think it's taken some pressure off my shoulders.

"I think I was maybe more nervous three or four races ago than I am now. Now, it's pretty simple: It's like doing a one-off race."

Kanaan, for one, hopes Franchitti pulls it off.

"I think that's what's missing in his career," Kanaan said. "I'd have to say, to win a championship is a lot harder than to win a race. For sure, that's what he's looking for."

Etc.

It's been a tale of two seasons: Wheldon led 573 laps in the first six races to Franchitti's 34. But since the June 24 race at Iowa Speedway, Franchitti has led 674 of the 1,414 laps (47.7 percent) to Wheldon's 29. Franchitti has led 708 laps this season, 458 more than Dixon and 360 more than Kanaan. . . . Kanaan, Dixon and Franchitti have won the past nine races and 11 of the past 12.
  zondag 9 september 2007 @ 23:57:38 #44
184465 Migue
Sensuele man
pi_53063160
Hoe vaak wordt een kampioenschap in het uitkomen van de laatste bocht beslist? Briljant!

Jammer dat Ashley Judd nu weer op tv gaat komen, maarja, beter nu op ABC dan in de bioscoop.
pi_53079134
Net de race gezien, wat een thriller geweldig
ook al heb ik de race niet live gezien, en wist ik de uitslag vanmorgen al,
toch vond ik het erg mooi om te zien.

Maar verdiende titel voor Franchitti, en kan bijna niet beter Indy gewonnen en dan ook nog de titel.
Hoop volgend jaar dat Dixon of Wheldon kampioen wordt, want het duurt al weer aardig lang (2003)voor Chip Ganassi en de zijnen.

Alleen jammer dat Dario volgend jaar hoogstwaarschijnlijk in de NASCAR rijdt,

En Ashley Judd tja..
  maandag 10 september 2007 @ 20:12:36 #46
184465 Migue
Sensuele man
pi_53079891
Dario en Sam is nog niets van definitief, dus houdt hoop!

Ashley Judd had wel gelijk over de number 23 car, dat mocht ook wel een keer gezegd worden.

Target Chip Ganassi Racing heeft voor het laatst in 2003 het kampioenschap gewonnen, toen ook met Scotty. Zonde dat Chip Ganassi Kenny Bräck het jaar ervoor ontslagen had, wat een winning team had het kunnen zijn met die twee jongens...
pi_53094718
Tsjonge jonge wat een race zeg!!!

Ik was wel een beetje voor Franchitti en toen de laatse ronde in ging en ze kwamen op de backstretch, toen dacht ik jammer joh het is over!

En toen kwam die laatse bocht,. tjezus ik sprong op uit m'n stoel.

Alhoewel de IRL nou niet mijn grootste liefde is, heb ik zelden zo'n spannende ontknoping gezien van een kampioenschap, hulde!!!
pi_53096239
Franchitti

Wat is er mis met Ashley trouwens Vond het juist wel schattig om haar steeds bij de races te zien.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:10:57 #49
184465 Migue
Sensuele man
pi_53105263
Behalve dat ze niet kan acteren?

Ze is een vrouw, dan hoort ze haar muil te houden en manlief een kus te geven. Interviews geven doet ze maar over haar nieuwste mislukte film, wij racefans willen liever manlief zelf horen
Neemt echter niet weg dat er zondag wèl iets zinnigs uit kwam, over de number 23 car.
pi_53108926

Wat een finale. Had expres dit topic niet bezocht om het spannend te houden voor mezelf.
Had geen favoriet al gunde ik het Dixon na de race in bell ilse minder omdat die rare actie had bij Buddy Rice.

Ik had steeds al in m'n achterhoofd dat Dixon z'n korte splash had en franchitti langer tankte.
Toen Danica spinde dacht ik echt dat ze het verprutst had voor Andretti Green. Jeetje dat mens is echt fel, hoorde haar blerren toen ze naast franchitti zat Zou echt niet willen verdwalen met DP in een donker bos.

Phoe zit nog uit te shaken, heb waarschijnlijk het hele huis wakker gemaakt, haha.

[ Bericht 6% gewijzigd door mikezwet op 11-09-2007 23:14:06 ]
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:05:57 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_53173212
Heb nu ook eindelijk de race gezien, en ik baal er van dat dit de eerste IRL race was die ik zag . Wat een einde .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_53174222
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:10 schreef Migue het volgende:
Neemt echter niet weg dat er zondag wèl iets zinnigs uit kwam, over de number 23 car.
Wat dan over Milka ?
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:13:36 #53
184465 Migue
Sensuele man
pi_53174968
Dat ze een gevaar voor andere rijders is zo gigantisch als zij off the pace is.
pi_53178450
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:13 schreef Migue het volgende:
Dat ze een gevaar voor andere rijders is zo gigantisch als zij off the pace is.
Ze laat iedereen wel goed door, daarom gaat ze volgens mij even wat langzamer
Wat een mensen trouwens he, net barby in IRL
pi_53298074
De kalender voor 2008 is bekend:

Date Track
Sat 29-Mar Homestead-Miami Speedway
Sun 6-Apr Streets of St. Petersburg
Sat 19-Apr Twin Ring Motegi
Sun 27-Apr Kansas Speedway
Sun 25-May 91st Indianapolis 500
Sun 1-Jun The Milwaukee Mile
Sat 7-Jun Texas Motor Speedway
Sun 22-Jun Iowa Speedway
Sat 28-Jun Richmond International Raceway
Sun 6-Jul Watkins Glen International
Sat 12-Jul Nashville Superspeedway
Sun 20-Jul Mid-Ohio Sports Car Course
Sat 9-Aug Kentucky Speedway
Sun 24-Aug Infineon Raceway
Sun 31-Aug The Raceway at Belle Isle
Sun 7-Sep Chicagoland Speedway

http://www.autosport.com/news/report.php/id/62544

Volgens mij bijna hetzelfde als de kalender van dit jaar.
pi_53327214
Zal nog wel de Californische race bijkomen. Ziet er weer goed uit, met Indy en Milwaukee als back-to-back races en Homestead als opener. Jammer dat de opener ook een nachtrace is, maarja, dan maar integraal kijken zondagmiddag.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 18:18:12 #57
184465 Migue
Sensuele man
pi_56929536
Tevreden allemaal met de fusie? Ik wel, trek het goed!
pi_56962923
Hier gaan we verder: [INDY] INDYCAR 2008
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')