Dat licht is gewoon de reflectie van het zonlicht.quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:21 schreef Palomar het volgende:
Ik heb hem paar uur geleden ook gezien, maar waar komt dat licht vandaan? Is dat reflectie van de zon ofzo? Of een straalmotor? Ging iig wel verdomd hard
Knap, volgende uitdaging : een astronaut fotograferen die een EVA doet.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:46 schreef -CRASH- het volgende:
SPACESHIP SIGHTING:
Earlier today, while spacewalking astronauts from shuttle Endeavour added a new truss to the International Space Station (ISS), the two spacecraft flew high over the Netherlands. Ralf Vandebergh was ready with his 10-inch backyard telescope and a digital camera, and he took this picture
[afbeelding]
"We clearly see the backside and wings of the shuttle docked to the much larger space station," says Vandebergh. "Here is another image from a slightly different perspective."
Het regent hier zelfs.quote:The ISS and Endeavour will continue flying over Europe through the next week, making many bright and favorable evening passes. Europeans, get your flyby predictions from Heavens Above.
Lijkt me heeeeeel sterk dat je iets wat buiten de atmosfeer in een vacuum zweeft kan horen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:08 schreef neluz19 het volgende:
Kan het trouwens zijn dat je de Endeavour hoort of was het toevallig een vliegtuig die op dezelfde tijd overvloog?
Dacht ik ook al jaquote:Op zondag 12 augustus 2007 23:10 schreef felic. het volgende:
[..]
Lijkt me heeeeeel sterk dat je iets wat buiten de atmosfeer in een vacuum zweeft kan horen.
Btw, de missie is 14 dagen verlengt hoor ik net via de live-stream.
Van 11 dagen naar 25?quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:10 schreef felic. het volgende:
Btw, de missie is 14 dagen verlengt hoor ik net via de live-stream.
Wauwquote:Op zondag 12 augustus 2007 16:46 schreef -CRASH- het volgende:
SPACESHIP SIGHTING:
Earlier today, while spacewalking astronauts from shuttle Endeavour added a new truss to the International Space Station (ISS), the two spacecraft flew high over the Netherlands. Ralf Vandebergh was ready with his 10-inch backyard telescope and a digital camera, and he took this picture
[afbeelding]
"We clearly see the backside and wings of the shuttle docked to the much larger space station," says Vandebergh. "Here is another image from a slightly different perspective."
The ISS and Endeavour will continue flying over Europe through the next week, making many bright and favorable evening passes. Europeans, get your flyby predictions from Heavens Above.
Ja die chick van mission control praat zo onduidelijkquote:Op maandag 13 augustus 2007 05:07 schreef Papabear het volgende:
[..]
Van 11 dagen naar 25?![]()
Nee, hij is met 3 dagen verlengt van 11 naar 14 dus
25 dagen een Shuttle in de ruimte zou ik echt wel sterk vinden. Ik weet niet wat de beperkingen zijn, maar bij mijn weten was STS 80 met de Columbia de langste, (17 dagen en 15 uur).quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:29 schreef felic. het volgende:
[..]
Ja die chick van mission control praat zo onduidelijk![]()
quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:02 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
25 dagen een Shuttle in de ruimte zou ik echt wel sterk vinden. Ik weet niet wat de beperkingen zijn, maar bij mijn weten was STS 80 met de Columbia de langste, (17 dagen en 15 uur).
Zoiets hadden ze al in 1969 moeten hebben....quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:55 schreef sander89 het volgende:
Erg mooi om alles te kunnen volgen met die camera op hun helmen tijdens de ruimte wandeling.
Hij is onderweg.... Zo helder als zaterdag OK... Maar het is nu wel niet zo donkerquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:17 schreef Estate het volgende:
Ik heb net op NASA TV de beelden van de lancering gezien vanaf de solid rocket boosters echt geweldige beelden.
Zaterdag de overgang van de ISS ook gezien, zo duidelijk had ik heb hem nog nooit gezien.
Vanavond komt hij weer over (13 Aug -2.4 21:52:08) bijna net zo helder als zaterdag.
Nu maar hopen dat het weer zo helder is.
Nasa TV
Op de officiële applet wordt dat enkel als "Pass" en niet als "Sighting" gezien, het is nog niet donker genoeg.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hij is onderweg.... Zo helder als zaterdag OK... Maar het is nu wel niet zo donker
[afbeelding]
Maar goed zichtbaar was ie wel....quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:51 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Op de officiële applet wordt dat enkel als "Pass" en niet als "Sighting" gezien, het is nog niet donker genoeg.
http://spaceflight.nasa.g(...)vaSSOP/JavaSSOP.html
En de volgende heeft maar een elevatie van 26 graden of zo, door bebouwing en straatverlichting zal ik daar eigenlijk onmogelijk iets van zien.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |