het werkt als een verslaving...rationeel blijf je zeggen dat het wel meevalt en dat je op elk moment kan stoppen...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:52 schreef Garisson72 het volgende:
De pest is juist dat niemand vantevoren bedenkt: "hier ga ik eens ff lekker obsessief over worden."
Het sluipt erin - je begint klein, boekt kleine succesjes, gaat iets verder, verlegt je grenzen, je vertrouwen groeit, nog meer succes, je wordt er steeds beter in, gaat nog verder, etceterazovoort.
Ongemerkt ben je allang te ver gegaan, maar je kunt niet meer terug...
Uiteindelijk kom je tot de conclusie (of je wordt erop gewezen) dat het een obsessie is geworden.
Ja en dat gaat via internet wel makkelijker denk ik. Iemand die in het echte leven graag wil playen gaat op zaterdag tot diep in de nacht uit, en misschien ook op vrijdag, en als ie nog student is ook op donderdag. En daar houdt het op, want op dinsdag is er in de kroeg nu eenmaal gewoon wat minder te doen. Het is er wel gezellig, maar je hebt geen discotheken vol met schaarsgeklede vrouwen op dinsdag (althans in mijn stad niet).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:40 schreef Abbadon het volgende:
de meeste mensen zijn redelijk vatbaar voor obsessies...vooral als ze daar buiten niet zo heel veel interessants te doen of te melden hebben, en ze iets gevonden hebben waarin ze het gevoel hebben op wat voor manier dan ook gewaardeerd te worden, of bevredigd in een behoefte aan aandacht oid...
Aangezien FOK! een aardig grote community is, zou ze maar zo hier kunnen lurken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef dawg het volgende:
Een journaliste was sort of 'undercover' gegaan op die site, om zo players te vinden en hun motieven te belichten.
Ben het met je eens. Kijk, zo'n artikel is natuurlijk ter sensatie geplaatst en over hoeveel % van de leden gaat het? Het is 1 aspect oppakken en deze uitvergroten. Je maakt mij echt niet wijs dat er zoveel van dit soort players rondlopen. En buiten dat, je maakt me ook niet wijs dat het meerendeel van de mensen die op zo'n site rondlopen daar in trappen. Of wat dacht je van de vrouwen die zich laten playen? Is het zo dat ze zich laten playen of zoeken ze het bewust op? Is het zo dat iedere persoon die veroverd is, in tranen achterblijft?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:04 schreef thaleia het volgende:
Dat is trouwens ook nog een categorie die veel voorkomt denk ik: mensen die erop staan zonder de intentie om echt te gaan daten. Ken mannen met vriendin die erop staan, naar eigen zeggen omdat het gewoon grappig is om te zien wie er happen (misschien stiekem ook om te kijken of er wat beters te scoren valt, dat weet ik niet). En ken vrouwen die gewoon aandacht willen. Ik heb in het verleden in tijden van liefdesverdriet ook weleens kortstondig op Paiq gestaan voor de egoboost. Die vriendin die ik noemde, bij wie het wat verder ging, heeft ook maar hooguit een paar keer daadwerkelijk wat afgesproken.
Dat dacht ik ook, totdat ik vanmorgen dat artikel las. En het was geen sensatieblad ofzo, ik had er nog nooit van gehoord trouwens. En sensatiebladen hebben meestal ook geen testen van camera's enzo in hun blad gepubliceerd staan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:58 schreef MNR het volgende:
Je maakt mij echt niet wijs dat er zoveel van dit soort players rondlopen. En buiten dat, je maakt me ook niet wijs dat het meerendeel van de mensen die op zo'n site rondlopen daar in trappen.
Vertel eens, om wat voor percentages hebben we het dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:07 schreef dawg het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, totdat ik vanmorgen dat artikel las. En het was geen sensatieblad ofzo, ik had er nog nooit van gehoord trouwens. En sensatiebladen hebben meestal ook geen testen van camera's enzo in hun blad gepubliceerd staan.
Ik heb werkelijk geen idee. Maar je zou het artikel eens moeten lezen, als ik nu eens wist hoe dat blad nu ook alweer heette.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:09 schreef Frezer het volgende:
[..]
Vertel eens, om wat voor percentages hebben we het dan?
Die laatste zin heeft bijna de toon alsof je deze persoon wèl wilt veroordelen!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:58 schreef MNR het volgende:
Tuurlijk heb je altijd een groep die daar wel de dupe van wordt. Maar om die mensen nu te gaan veroordelen, dat ze wanhopig zijn, dat ze stom zijn... nee, daar doe ik niet aan mee. Om de hele simpele reden dat we allemaal mensen zijn, we allemaal vergissingen maken en de een laat zich letterlijk en figuurlijk naaien op een datingsite, de ander vergist zich in een goede vriend en weer een ander wijst altijd maar naar de ander, zonder zichzelf een keer onder de loep te nemen.. want een ander verwijten is altijd makkelijker. Wat maakt deze laatste persoon dan?
een ander interessant percentage: 100% van de mensen die ergens intrappen zijn mensen die vooraf hebben gezegd dat ze 'daar nooit in zouden trappen...mensen die daar intrappen zijn echt dom...'quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:09 schreef Frezer het volgende:
[..]
Vertel eens, om wat voor percentages hebben we het dan?
in elk café, op de bus, de trein, en vooral toen ik nog stage liep, al dat klein crimineel marginaal gespuis... het krioelt van mensen die niet sporen, vind ik dan persoonlijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:23 schreef thaleia het volgende:
Of mijn beeld van de mensen in de echte wereld is te rooskleurig en eigenlijk sporen die ook allemaal niet, dat kan ook![]()
niks mis met optimisme!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:29 schreef thaleia het volgende:
Laat mij nou even in de waan dat het allemaal wel meevalt met de gemiddelde mens
ik dacht dat dat pessimisme <--> realisme wasquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:45 schreef Garisson72 het volgende:
ach ja, optimisme <--> realisme, to-meej-to <--> to-mah-to...
daar sta je dan met je optimismequote:
ik drink niet, dus ik ben waarschijnlijk gewoon heel erg naief danquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:13 schreef Shitonya het volgende:
Optimisten zijn dronken pessimisten
mja zolang het maar met mate isquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:21 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik drink niet, dus ik ben waarschijnlijk gewoon heel erg naief dan![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |