Zou denken dat je voor die supersnelle trash dingen beter afbent met een transistorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:19 schreef Cynic het volgende:
[..]
nee, ik heb inmiddels ook wel een buizenamp. Maar transistor heeft ook zo zijn charmes. Heeft ook een wat snellere en strakkere respons bijvoorbeeld. Buizen is warmer maar daardoor ook wat wolliger.
Ja ergens is dat ook wel een beetje zo. Transistor klinkt wat directer.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:27 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zou denken dat je voor die supersnelle trash dingen beter afbent met een transistor
mijn ervaring is dat transistors vaak wel hard gaan maar ernstig plat klinken. buizen hebben gewoon meer body in hun sounds en dreunen gewoon meer door. het is niet zo dat ze door klinken ofzo ze spelen net zo strak als transistors, maar dat ligt natuurlijk ook aan je eigen speel stijl.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:29 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja ergens is dat ook wel een beetje zo. Transistor klinkt wat directer.
Neemt niet weg dat je met beide soorten versterkers eigenlijk nagenoeg alles wel kan spelen natuurlijk
Cool hoor, in je gitaarspel zit ook veel verbetering en het klinkt veel strakker dan voorheen. Ik zou zelf de room van de drums iets wegdraaien... maargoed, dat is misschien wat meer voor de benadering van een metal sound, en dit heeft zo ook zijn charmes natuurlijkquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Pfff weer bezig met opnemen maar ik heb weer tips nodig![]()
Kom maar op en help me!![]()
![]()
Eerste opzetje
Het is maar goed dat ik niet meer geld heb, anders had ik veel te veel versterkers gekocht gewoon om te proberenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:30 schreef Aresdreams het volgende:
denk dat, als ik echt eens geld heb, wat buizentops ga proberen
Zo eentje die klinkt als zo'n ding?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik niet meer geld heb, anders had ik veel te veel versterkers gekocht gewoon om te proberen
Iemand nog een metalzone nodig trouwens?![]()
Precies.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zo eentje die klinkt als zo'n ding?
[afbeelding]
Imo is de 5150 nog steeds de meest strakke amp om snelle metal mee te spelen. Luister maar es naar trivium, avenged sevenfold, bullet for my valentine etc etc voor die vette sound!!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
Gitarist van vorige band is van Peavey 5150 naar een Marshall JCM800 naar een Mesa/Boogie MKIII gegaan.
lekker toch?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:18 schreef Sloggi het volgende:
Metal zuigt.
Wat dat betreft kan een vrouw mij niet "metal" genoeg zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:18 schreef Sloggi het volgende:
Metal zuigt.
No thanks...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:28 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik niet meer geld heb, anders had ik veel te veel versterkers gekocht gewoon om te proberen
Iemand nog een metalzone nodig trouwens?![]()
Jazekers kan dat.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:26 schreef LennartCM het volgende:
Ik zie dat hier mensen met een toneport zijn en ik ben van plan er ook eentje te kopen dus een vraagje:
Kan je ook gewoon je koptelefoon er in doen en gewoon spelen zonder op te nemen, dus als een soort koptelefoonversterker icm met je pc?
Cool een OC-2, bevalt deze goed? En weet je toevallig ook hoe dit klinkt met een basgitaar? (of heb je dan toch echt de oc3 nodig).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
No thanks...Ik heb al de Metalcore...
De naam is wel corny gekozen, maar hij is wel relaxed
EN: Ik heb wat patchkabeltjes gemaakt van George L kabeltjes:
[afbeelding]
Dribbel_ ook weer een stukje blijer, Gitarist heeft ook weer wat te knutselen... en Doodkapje zou eigenlijk aan zijn verslag moeten![]()
Ik gebruik m zwaar zelden eigenlijk... een beetje aankutten als ik wat bluesy laddertjes gebruik. Heb 'm gekregen van een stagebegeleider van mij en die gebruikte 'm voornamelijk voor een basgitaar, dus dat kan prima. De OC-3 heb ik nooit geprobeerd, dus daar kan ik niks over zeggen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Cool een OC-2, bevalt deze goed? En weet je toevallig ook hoe dit klinkt met een basgitaar? (of heb je dan toch echt de oc3 nodig).
Das jammer, dat was m'n volgende vraag. Op m'n toneport zit ook een "octaver" en die begint soms bij benden te flippen, hetzelfde idee ofals je een akkoord zou pakken (niet dat je dat zou willen met een octaver). Ik ging d'r vanuit dat dat puur de modelling software was.....maar bij het originele pedaaltje soms dus ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik gebruik m zwaar zelden eigenlijk... een beetje aankutten als ik wat bluesy laddertjes gebruik. Heb 'm gekregen van een stagebegeleider van mij en die gebruikte 'm voornamelijk voor een basgitaar, dus dat kan prima. De OC-3 heb ik nooit geprobeerd, dus daar kan ik niks over zeggen.
Wat wel een nadeel met de OC-2 is, is dat je hoort dat ie moet 'zoeken' naar de octaven als ik lage noten aansla en vasthoud. Wat het pedaaltje doet is 1 en/of 2 octaven lager de noten dupliceert. En soms twijfelt ie ff en dan hoor je de octaven verspringen. De hogere noten hebben daar niet zoveel last van.
Ja... klopt wel eigenlijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:51 schreef koejoeloek het volgende:
Is het normaal dat die klepjes waar je batterij in moet steken (bij semi-akoestische gitara) zo ontzettend moeilijk weer eruit zijn te krijgen? Ik moet batterij in een omhulsel doen, en als ik hem dan in me gitaar steek, is ie er zowat niet meer uit te krijgen.
Gewoon opnieuw intoneren, moet voldoende zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:01 schreef sound-storm het volgende:
na een jaartje op 0.10's gespeeld te hebben wil ik eens 0.12 snaren uitproberen op m'n fender stratocaster... maar is het ook nodig om bij deze verandering van snaar dikte mijn hals te laten aanpassen? of is dat bij zo'n sprong nog niet nodig?
Ik dacht zal wel komen omdat het nou niet bepaald een kwalitateit gitaar is, maar ben dus niet de enige met dit probleemquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:58 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja... klopt wel eigenlijk
Ik heb een Yamaha CPX8 en daar moet ik het pinnetje om 'm te releasen erg ver indrukken... en het veertje erachter zorgt er uiteindelijk dat het er uit schiet.
Staat hier duidelijk uitgelegd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:11 schreef sound-storm het volgende:
Hoe doe ik dat?
Ik heb even wat opgenomen.... het eerste stukje hoor je het verspringen... en als je kort aanslaat merk je er nix van:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Das jammer, dat was m'n volgende vraag. Op m'n toneport zit ook een "octaver" en die begint soms bij benden te flippen, hetzelfde idee ofals je een akkoord zou pakken (niet dat je dat zou willen met een octaver). Ik ging d'r vanuit dat dat puur de modelling software was.....maar bij het originele pedaaltje soms dus ook.
Mooie topquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:15 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ik dacht zal wel komen omdat het nou niet bepaald een kwalitateit gitaar is, maar ben dus niet de enige met dit probleem![]()
heb overigens deze
[afbeelding]
stagg A4006-bls, niet echt een Les Paul, maar best leuk begin-gitaartje![]()
Ok nog niet zo extreem als bij de Gearbox software dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik heb even wat opgenomen.... het eerste stukje hoor je het verspringen... en als je kort aanslaat merk je er nix van:
Hiero
Die oktaaf funtie op mijn digitech whammy trackt hem wel strak trouwens, en die in m'n 2120 ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:51 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Das jammer, dat was m'n volgende vraag. Op m'n toneport zit ook een "octaver" en die begint soms bij benden te flippen, hetzelfde idee ofals je een akkoord zou pakken (niet dat je dat zou willen met een octaver). Ik ging d'r vanuit dat dat puur de modelling software was.....maar bij het originele pedaaltje soms dus ook.
Ik denk dat het bij sommige stukjes in nummers wel toepasbaar kan zijn, vooral bij bijvoorbeeld een driemansband. En dan de "1-snarige-riffjes", waar anders een 2e gitarist een oktaafje zou pakken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die oktaaf funtie op mijn digitech whammy trackt hem wel strak trouwens, en die in m'n 2120 ook.
Verder kan ik zelf een gitaar die een oktaaf omlaag dubt niet heel erg lekker in de praktijk toe te passen. Voor als je zelf wat aan het spelen bent is het fijn, maar als je een bassist in de band hebt zit het alleen maar in de weg...
Dankje, ja blijven oefenen dan komt het uiteindelijk wel goed, en die droge drums vind ik ook echt helemaal niks, heel vaak zo'n snare die klinkt alsof die ieder moment kapot kan gaanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Cool hoor, in je gitaarspel zit ook veel verbetering en het klinkt veel strakker dan voorheen. Ik zou zelf de room van de drums iets wegdraaien... maargoed, dat is misschien wat meer voor de benadering van een metal sound, en dit heeft zo ook zijn charmes natuurlijk
De drumsound op System of a Down en Muse albums (allebei pop drums) is bijvoorbeeld echt walgelijk, helemaal dry en een hoeveelheid compressie waar je naar van wordt. Nee, dan liever iets als dit
In reactie op het vorige antwoord: euh nee, .010 (niet 0.10) naar .012 is een erg grote verandering in trekkracht. Je nek zal naar alle waarschijnlijkheid iets krommer gaan staan, tenzij je je gitaar in een andere stemming gaat zetten. Je nek 'moet' sowieso eens per seizoen nagekeken worden, tenzij je een dual action trussrod hebt. Wat je niet hebt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:01 schreef sound-storm het volgende:
na een jaartje op 0.10's gespeeld te hebben wil ik eens 0.12 snaren uitproberen op m'n fender stratocaster... maar is het ook nodig om bij deze verandering van snaar dikte mijn hals te laten aanpassen? of is dat bij zo'n sprong nog niet nodig?
Dat zijn wel relaxe kabeltjes nemen niet zoveel ruimte in, misschien ook ff voor kijken want door die dingen past m'n tuner (die ik dan nog niet heb maar dat doet er niet toequote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
No thanks...Ik heb al de Metalcore...
De naam is wel corny gekozen, maar hij is wel relaxed
EN: Ik heb wat patchkabeltjes gemaakt van George L kabeltjes:
[afbeelding]
Dribbel_ ook weer een stukje blijer, Gitarist heeft ook weer wat te knutselen... en Doodkapje zou eigenlijk aan zijn verslag moeten![]()
Okee dank je ik ga die eens halen dan en er mee kloten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:37 schreef koejoeloek het volgende:
Een hele goede VST voor Basgitaar is Steinberg's Virtual Bassist
Overigens een ander super pakket voor gitaar is Guitar Rig, wat ik zelf ontzettend vaak gebruik. Super veel effecten waarmee je je elektrische gitaar kunt laten klinken als nylonsnarige gitaar, of metal-effecten, reggae effect etc etc, zodat je niet meer 50 van die pedaaltjes nodig hebt
Amplitube heeft ook een goeie Ampeg-bas VST. Maar het beste is natuurlijk gewoon een cheapo basgitaar op de kop tikken, dat hoor je met die digitale dingen toch niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee dat exporteren als midi is natuurlijk wel makkelijk als dat zou kunnen beter dan kloten met toetsenbord. Moet lukken dus
En weet je toevallig nog zo'n basVST ?![]()
Okee dat is weer minder, ach ik word er al wat handiger in dus in een halfuurtje is het opzich wel gedaanquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja dat kan, maar dan mis je wel een hoop leuke features. Ik weet neit hoe het met de gewone EZ drums zitten, maar bij EZ drumkit form hell heb je bijvoorbeeld nog een stuk of 4 cymbals met allemaal verschillende hits die je van je leven niet zal krijgen met GM (General Midi). Zo heb je 3 soorten open HH en een aparte max hit open HH. In guitarpro heb je alleen 46 voor open HH.
je kunt beter een 100 euro basgitaar kopen dan een bas vst, het echte werk klinkt altijd beter, of je moet een of andere toppprogrameur zijn die allemaal verschillende timbres enzo wil programmeren....quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Amplitube heeft ook een goeie Ampeg-bas VST. Maar het beste is natuurlijk gewoon een cheapo basgitaar op de kop tikken, dat hoor je met die digitale dingen toch niet.![]()
Dat zeg ik.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:12 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
je kunt beter een 100 euro basgitaar kopen dan een bas vst, het echte werk klinkt altijd beter, of je moet een of andere toppprogrameur zijn die allemaal verschillende timbres enzo wil programmeren....
Ah ja... duidelijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:49 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ok nog niet zo extreem als bij de Gearbox software dus.
Kreeg het zo snel clean niet voor elkaar op 1 snaar, maar aan het eind hoor je wat ik bedoel.
linkje
Ja en nee, als je tegenwoordig de muziek bekijkt zie je dat de meeste nummers niet meer live worden gespeeld. Het meeste word gedaan in een digitale omgeving, voornamelijk overigens met drums, aangezien er maar erg weinig goede sessie-drummers zijn. Kijk maar naar de muziek van tegenwoordig, dat is bijna allemaal vst en synthesizer werk. En met een goede sequencer zoals cubase of logic audio kan je die geluiden heeeeel echt laten klinken. Ook baslijnen, maar het is vanzelfsprekend logisch dat je al gitarist, voor het echte werk gaatquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:12 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
je kunt beter een 100 euro basgitaar kopen dan een bas vst, het echte werk klinkt altijd beter, of je moet een of andere toppprogrameur zijn die allemaal verschillende timbres enzo wil programmeren....
Toch ben ik het niet helemaal met je eens. de huidige drumsoftware zoals BFD en DFH zijn al ontzettend geavanceerd. Ik heb zelf virtual bassist en East west HardcoreBass gebruikt en ik moet zeggen dat deze nog niet het niveau hebben bereikt van de huidige drumsoftware. Daarom denkik dat als je al een beetje gitaar speelt dat je sneller goede tonen uit een goedkope basgitaar krijgt dan dat je die moet programmeren. Hardcore bass kost zo'n 250 euro en ik denk dat je met een basgitaar van hetzelfde geld veel meer kan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:35 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ja en nee, als je tegenwoordig de muziek bekijkt zie je dat de meeste nummers niet meer live worden gespeeld. Het meeste word gedaan in een digitale omgeving, voornamelijk overigens met drums, aangezien er maar erg weinig goede sessie-drummers zijn. Kijk maar naar de muziek van tegenwoordig, dat is bijna allemaal vst en synthesizer werk. En met een goede sequencer zoals cubase of logic audio kan je die geluiden heeeeel echt laten klinken. Ook baslijnen, maar het is vanzelfsprekend logisch dat je al gitarist, voor het echte werk gaatMij persoonlijk interessert het neit veel waar het vandaan komt, als het maar behoorlijk echt klinkt
![]()
Luister dan maar eens naar hiphop/r&b muziek van tegenwoordig, durf zelf met enige zekerheid te stellen dat mischien 4 van de 40 nummers uit de top40 een live instrument bevatten, en complete live-opnames vind je er (helaas overigens) niet. Overigens qua gemakkelijkheid moet ik je gelijk geven dat het zelf spelen van basgitaar je makkelijker naar een gewenst resultaat brengt, aangezien basgitaar via een synthesizer spelen (met vst dus) digitaal blijft, en je de eventuele effecten er naderhand nog in moet gaan zetten, en dat is meer werk. Zelfde overigens met drums zoals bfd en dfh, hele mooie pakketten, maar een echte drummer is veel sneller klaar, probeer maar eens een goed klinkende break uit bfd te krijgen, en dan niet een dance break, maar een pop/rock break, dat is een vak apart. Wat dat betreft nodig ik ook liever een échte drummer uit in me studio.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:32 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Toch ben ik het niet helemaal met je eens. de huidige drumsoftware zoals BFD en DFH zijn al ontzettend geavanceerd. Ik heb zelf virtual bassist en East west HardcoreBass gebruikt en ik moet zeggen dat deze nog niet het niveau hebben bereikt van de huidige drumsoftware. Daarom denkik dat als je al een beetje gitaar speelt dat je sneller goede tonen uit een goedkope basgitaar krijgt dan dat je die moet programmeren. Hardcore bass kost zo'n 250 euro en ik denk dat je met een basgitaar van hetzelfde geld veel meer kan.
Ik ben wat dat betreft ook eerlijk. het maakt me niet uit waar het vandaan komt als het maar klinkt. Maar buiten danceproducties heb ik het (nog) niet als bruikbaar kunnen ervaren.
Rockquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:49 schreef Cynic het volgende:
In de rockmuziek (en dan neem ik rock heel ruim) is het toch echt allemaal echte drummers wat de klok slaat (gelukkig) en hoor je buiten de thuisproducties om weinig drumsoftware.
Wat ik dus dan in mn studio doe is het volgende:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:43 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Luister dan maar eens naar hiphop/r&b muziek van tegenwoordig, durf zelf met enige zekerheid te stellen dat mischien 4 van de 40 nummers uit de top40 een live instrument bevatten, en complete live-opnames vind je er (helaas overigens) niet. Overigens qua gemakkelijkheid moet ik je gelijk geven dat het zelf spelen van basgitaar je makkelijker naar een gewenst resultaat brengt, aangezien basgitaar via een synthesizer spelen (met vst dus) digitaal blijft, en je de eventuele effecten er naderhand nog in moet gaan zetten, en dat is meer werk. Zelfde overigens met drums zoals bfd en dfh, hele mooie pakketten, maar een echte drummer is veel sneller klaar, probeer maar eens een goed klinkende break uit bfd te krijgen, en dan niet een dance break, maar een pop/rock break, dat is een vak apart. Wat dat betreft nodig ik ook liever een échte drummer uit in me studio.
dat was tot een jaar of 4 geleden wel zo, maar sinds drumagog bestaat is bijna alle kick en snare vervangen. Luister maar eens naar trivium, BFMV of dat soort bands. meestal klinkt de snare bij iedere slag hetzelfde.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:49 schreef Cynic het volgende:
In de rockmuziek (en dan neem ik rock heel ruim) is het toch echt allemaal echte drummers wat de klok slaat (gelukkig) en hoor je buiten de thuisproducties om weinig drumsoftware.
ja omdat die daarmee getriggerd worden, niet echt geprogrammeerd. Het inspelen wordt toch grotendeels nog wel zelf gedaan. En soms plak je er later wat samples overheen of bij als het resultaat wat tegenvaltquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
dat was tot een jaar of 4 geleden wel zo, maar sinds drumagog bestaat is bijna alle kick en snare vervangen. Luister maar eens naar trivium, BFMV of dat soort bands. meestal klinkt de snare bij iedere slag hetzelfde.
Ik had het over puur inprogrammeren via een synthesizer, dan is de feel van een echte drummer, haast ondoenlijk. Overigens bedoel ik met rock de pop/rock de commerciële muziek, niet de alternatieve releases/underground releases etc, dat is gelukkig allemaal live. Maar heb veel professionele studios van binnen gezien, en haast geen een werkt met veel live. Maar dit gaat best off-topic al is het een interessant onderwerpquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Wat ik dus dan in mn studio doe is het volgende:
je pakt een v-drumtoestel die je aan BFD bindt. zodat de timing, timbre en feel wel die van een echte drummer zijn, alleen de geluiden van BFD. De bekkens, ride en hi-hat stel je wel 'normaal' op en die mic je bijv. met een royer, shure en wat sennheiser condensators. Je bekkens klinken dan heel 'live' en tof en die sounds blend je dan in met de kick/snare/tom sound van de getriggerde v-rdums-BFD. Op deze manier moet ik zeggen dat ik de beste resultaten boek. Zeker met zwaardere rock worden veel live drums toch uiteindelijk gedrumagog'ed (programma die hits in samples veranderd) dus waarom dan nog live kick en snare opnemen?
Ja, sorry misschien was ik onduidelijk, drumagog is een triggerprogramma. Je ziet helaas steeds vaker in grote studio's een drumstel vol met triggers staan ipv mics, dat verontrust me dan welquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja omdat die daarmee getriggerd worden, niet echt geprogrammeerd. Het inspelen wordt toch grotendeels nog wel zelf gedaan. En soms plak je er later wat samples overheen of bij als het resultaat wat tegenvalt
zeker interssant!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:00 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Ik had het over puur inprogrammeren via een synthesizer, dan is de feel van een echte drummer, haast ondoenlijk. Overigens bedoel ik met rock de pop/rock de commerciële muziek, niet de alternatieve releases/underground releases etc, dat is gelukkig allemaal live. Maar heb veel professionele studios van binnen gezien, en haast geen een werkt met veel live. Maar dit gaat best off-topic al is het een interessant onderwerp![]()
De reden daarvoor is terug te vinden in de muziek van tegenwoordig, voor hiphop en r&b endergelijke heb je geen supersonisch drumstel en/of drummer nodig. Zijn meestal nou geen ontzettende drum-technische hoogstandjes, al vergt het wel wat denkwerk om zo'n beat op poten te zetten. En dat zie je ook weer terug in de studio's. En ook de popmuziek word steeds kaler, waar je vroeger nog een popnummer had van noem maar iemand Elton John, vol met strijkers, grote complexe arrangementen, heb je nu relatief kale nummers. Het less is more idee.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, sorry misschien was ik onduidelijk, drumagog is een triggerprogramma. Je ziet helaas steeds vaker in grote studio's een drumstel vol met triggers staan ipv mics, dat verontrust me dan wel![]()
haha, ik gebruik zelf voor gitaar als ik het via synth inspeel Hypersonic 2, zitten hele goede gitaar patches bij, voornamelijk de akoestische dan, elektrisch klinkt voor geen meter.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:14 schreef Cynic het volgende:
ben benieuwd of ze ooit ook met fatsoenlijke gitaar vst's komen.
niet dat ik dat zou willen, maar goed.
Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hier in Hellendoorn staat een feesttent.. daar trad gisteren zo'n lame band op... de gitarist liet z'n snaar knappenGing hij stoppen, om z'n andere gitaar te pakken
hahah klopt, maar voor de mensen die geen gitaar kunnen spelen, of er gewoon de moeite niet voor nemen, is het natuurlijk wel handig. Als je producent bent en om de zoveel tijd wat gitaarwerk nodig hebt, is het wel handig. Ikzelf neem er de moeite wel voor, omdat ik wil weten hoe de techniek precies werkt, zodat ik het digitaal zo goedmogelijk kan bewerken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Deansensitized het volgende:
Gitaar via synth inspelen?![]()
Ik snap die shit niet, het is toch een gitaar??
Daar ben je een gitarist voorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:49 schreef Deansensitized het volgende:
Blijf het toch stiekem lame, gemakzuchtig en lui vinden
Jij speelt tenminste nog echt, dat scheelt![]()
ja, als dat tijdens een optreden gebeurt kan ik daar ook geen zuivere toon meer uit halenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...
Of gitaren zonder die Floyd meuk te kopenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja, als dat tijdens een optreden gebeurt kan ik daar ook geen zuivere toon meer uit halen
en even een nieuwe snaar erop zetten ook niet. Mooi excuus om veel gitaren (3) mee te nemen)
Geloof mij maar dat een producer zoveel mogelijk zelf wil doenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:53 schreef Deansensitized het volgende:
Nee, maar een 'echte' producer heeft een heel scala aan artiesten in zijn boekje
Maar snap het wel een beetje hoor, dat dan wel.
waarmee dus maar weer eens wordt bewezen dat een producer geen echte kunstenaar isquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:56 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Geloof mij maar dat een producer zoveel mogelijk zelf wil doenAangezien alles wat door een ander word gespeeld hem geen inkomsten opbrengt. Of althans, gedeelde inkomsten.
Ja en nee, ik ben zelf druk bezig (en met succes) om verder te komen als songwriter, ik had eerst ook altijd het idee van, ik maak gewoon muziek die ik leuk vind en bla bla bla, das allemaal leuk en aardig, maar er is echt geen hond in je geintresseerd als je muziek maakt die lijkt op elton john, aangezien die al bestaat en niemand een kopie van hem zoekt. Dus toch zul je commerciele dingen in je muziek moeten steken, toch zul je je een beetje moeten toegeven aan de muziek van nu, of je moet puur voor de hobby muziek maken, maar dat is niet mijn doel, ik zit verdomme niet voor niets 7uur in me studio, daar mag best wat geld aan worden verdiendquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:57 schreef Cynic het volgende:
[..]
waarmee dus maar weer eens wordt bewezen dat een producer geen echte kunstenaar is
L'art pour l'art, dat moeten we hebben
Het was geen Floyd Rose... en anders heeft 'ie 'm niet gebruikt.. ik heb 't namelijk niet gezien, wel gehoordquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:40 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Floating Floyd Rose trem... kan gebeuren...
Succes man!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!
Ik trigger mijn drums ook. Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen
. Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Mja dat probleem heb ik ook ben ook als de dood dat ik bij een optreden een keer een snaar breekquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Het was geen Floyd Rose... en anders heeft 'ie 'm niet gebruikt.. ik heb 't namelijk niet gezien, wel gehoordDie zanger vond 't wel grappig..
Wel laten horen dan hequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Gelukkig hebben we true metal met echte drummers die weigeren te triggeren, en principiële jazzers die alleen willen opnemen in een echte bandsituatie: de verdedigers van muziek! Oh, en dood aan loudness!
Ik trigger mijn drums ook. Maar dat is omdat de samples van Andy Sneap beter klinken dan wat ik uit EZ kan krijgen
. Komende week begin ik met de opnames voor m'n album!
Had ik op school, moest een paar simpele powerchords spelen in de muziekles, omdat iemand anders een solo wou spelen om de leraar over te halen dat hij mocht soleren @ Zomerfestival....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:20 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja dat probleem heb ik ook ben ook als de dood dat ik bij een optreden een keer een snaar breekokee ik breek nooit snaren
maar het hoeft maar 1 keer te gebeuren en je kan niet doorspelen. En nadat meneer de bassist onze backupgitaar heeft verkocht hebben we geen backupmeer
![]()
Mja dat kan nog zeg maar maar een gitaar met zwevende brug is compleet uit stemming als er ook maar 1 snaar breekt dus wat je ook doet het is zo vals als het maar kanquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Had ik op school, moest een paar simpele powerchords spelen in de muziekles, omdat iemand anders een solo wou spelen om de leraar over te halen dat hij mocht soleren @ Zomerfestival....
Brak m'n D-snaar... toen kon ik ook m'n powerchords wel vergeten, maar omdat hij middenin een solo zat...speelde ik gewoon door op 2 snaren... m'n leraar kon 't wel waarderen
Het werd er niet beter op natuurlijk, maar 't was beter dan géén begeleiding
Met het gevolg dat zijn solo van geen meter klonk, en hij dus niet mocht solerenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja dat kan nog zeg maar maar een gitaar met zwevende brug is compleet uit stemming als er ook maar 1 snaar breekt dus wat je ook doet het is zo vals als het maar kan![]()
Okee is goed genoegquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Met het gevolg dat zijn solo van geen meter klonk, en hij dus niet mocht soleren![]()
Nehh.. het ging wel redelijk.. natuurlijk niet van:...maar toch
Ja precies maar ligt er maar net aan wat je speelt. Ben je met een solo spelen en je mist een snaar is het natuurlijk dodelijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:39 schreef koejoeloek het volgende:
haha heb het keer gezien bij een concert van Rowwen Heze, nou kan je daar van vinden wat je wilt:P ik vind het ook kutmuziek, maar zijn oplossing was echt geniaal, je hoorde er NIKS van, dan ben je een goede gitarist in mijn optiek.
Thanks!quote:
Als ik alles een beetje naar tevredenheid kan mixen ben ik van plan te zoeken naar een of andere toko die CDtjes voor me wil persen. En als het kan ook hoesjes erbij enzo. Ik verwacht rond het einde van het jaar klaar te zijn (alles op z'n tijdquote:
haha jah, dat ben ik nu al een paar weken/maandenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:04 schreef Zyggie het volgende:
Oefenen, oefenen en misschien oefenen.
Wat misschien een idee is om te beginnen met een technische oefening om die buzz weg te krijgen. Probeer je wijsvinger eerst op 1 fret te leggen, dan op 2, dan op 3, dan op 4, dan op 5, dan op 6, tot de hele barré bereikt is. Wat je doet is het zuiver laten klinken en proberen het lang vast te houden en stevig te drukken, daarna doe je de volgende step. Doe dit een paar dagen en ik ben ervan overtuigd dat je het in de vingers krijgt, het is ook echt een kwestie van dat; daarna denk je hoe kon ik dat ooit moeilijk vinden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:07 schreef Devilnl het volgende:
[..]
haha jah, dat ben ik nu al een paar weken
Maar vaag genoeg, hoe ik mijn wijsvinger ook op de snaren leg.. ik hou een buzz.
Alleen als ik begin met zo'n akkoord, en dus de tijd heb om hem GOED neer te leggen kan ik hem zonder buzz spelen
Iemand misschien een foto van zijn/haar hand positie tijdens zo'n akkoord. Misschien doe ik iets verkeerd
(als ik hem "goed" doe moet ik ook HEEL hard knijpen opzich)
Ja ik!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:07 schreef Zyggie het volgende:
Kent iemand nog een leuk akoustisch stuk voor sologitaar? Moeilijkheidsgraad maakt niet uit, eveneens tokkelen of plectrum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |