Juistem.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:18 schreef Nashje het volgende:
Iedereen doet alsof we echt wereldaankopen nodig hebben. Man, de beste 11 van vorig seizoen zijn er nog gewoon (muv Babel dan, oke). Op de rechterflank lijken we er mee op vooruit te zijn gegaan. En iedereen denkt dat elke speler hier wel even op de bank wil komen zitten.
Op de langere termijn (dus na dit seizoen) hebben we wel degelijk versterkingen nodig om het vertrek van Sneijder, Stam, Davids en eventueel anderen op te vangen. Het lijkt me dat dit het moment is om daar mensen voor te gaan halen want met alleen eigen jeugd red je het niet. Je moet nu mensen halen die er over een jaar staan, en die rouleren met de huidige basis.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:18 schreef Nashje het volgende:
Iedereen doet alsof we echt wereldaankopen nodig hebben. Man, de beste 11 van vorig seizoen zijn er nog gewoon (muv Babel dan, oke). Op de rechterflank lijken we er mee op vooruit te zijn gegaan. En iedereen denkt dat elke speler hier wel even op de bank wil komen zitten.
Volgens mij hebben ze helemaal geen lijstje.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:40 schreef Wooldoor het volgende:
Ik denk dat ze die arbitragezaak afwachten en anders alsnog die aanvaller gaan halen die ze op het lijstje hadden.
yep.. fijn zo een beursgenoteerd bedrijf...quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat er morgen 1 of 2 (in dat geval inclusief Suarez) aankopen worden bekendgemaakt.. volgens mij mag Ajax dat ook alleen maar doen als de beurs open is of niet?
quote:‘Ajax gaat geen paniekvoetbal spelen’
Ajax beschikt in de ogen van Henk ten Cate over een te krappe selectie, maar Martin van Geel wil geen paniekvoetbal spelen en is op zoek naar structurele aankopen. De technisch directeur van de Amsterdammers ontkent echter dat beiden lijnrecht tegenover elkaar staan.
Ruim een week voor het eerste duel tegen MSK Zilina of Slavia Praag sprak Ten Cate de wens uit dat er zo snel mogelijk een aanvaller en een middenvelder moet worden aangetrokken. De oefenmeester zag op het Amsterdam Tournament hoe zijn ploeg tegen Arsenal een redelijk niveau haalde, maar verder ook niks extra’s kon brengen.
Ten Cate
“Arsenal is duidelijk van een andere orde”, lichtte Ten Cate toe. “Daar gaat het allemaal wat sneller, zijn ze wat leper en behendiger. Maar we misten met Jaap Stam, Edgar Davids en Gabri ook drie belangrijke vaste krachten. Zij vormen het hart van ons elftal en zijn gewend op dit niveau te acteren. Nu wordt er een zware wissel op anderen getrokken. Zo speelden Urby Emanuelson en Wesley Sneijder zeker niet slecht, maar konden ze ook niets extra’s meer geven.”
Ten Cate zegt gekscherend Dennis Rommedahl niet te zien als een optie voor de linksbuitenpositie. “Als ik dat zeg, krijg ik helemaal geen spelers meer, haha. We worden geacht mee te doen op drie fronten. De jonge spelers op de bank zijn talentvol, maar we kunnen er nog niet van op aan. Vorig seizoen speelden ze nog in de A-junioren. In de Champions League speel je zes van dit soort wedstrijden, tegen misschien wel betere ploegen dan Arsenal. Ik wil niet als kanonnenvoer dienen.”
“De vervangers op het middenveld kunnen het verlies niet opvangen, vullen het ook anders in en slagen er niet in Sneijder goed te laten functioneren. Als we alle basisspelers kunnen opstellen, hebben we een heel goed elftal. Met Vertonghen of Schilder kun je nationaal nog wel iets verbloemen, maar we spelen een wedstrijd of zestig. Dat lukt niet met twaalf volwaardige basisspelers. We hebben kwaliteit nodig, en ervaring.”
Van Geel
Van Geel is niet verbaasd over de uitspraken van de coach.”Wij willen geen paniekvoetbal spelen. Bijna dagelijks zijn we hierover met Henk in gesprek. De prioriteit ligt bij een aanvaller voor de linkerkant. Maar een middenvelder met een toegevoegde waarde zien we op dit moment niet. En de spelers die daar wel voor in aanmerking zouden kunnen komen, zijn simpelweg onhaalbaar.”
“We willen voor die positie gewoon niet iemand voor twee maanden. Het moet een structurele versterking zijn. Dat weet Henk ook. Het is dus niet zo dat trainer en directie hierin lijnrecht tegenover elkaar staan. We zijn het eens. Waar is het, met negen blessures, niet smal?”, aldus de manager voetbalzaken.
Dit weekend ontkende Van Geel dat Ajax zou overwegen om Afonso Alves over te nemen van SC Heerenveen. “We zijn niet bezig en gaan ook geen poging wagen. We zijn voor de spitspositie prima voorzien met Klaas-Jan Huntelaar en Ismael Urzaíz als pinchhitter.”
Luis Suárez hoopt maandag in een arbitragezaak met FC Groningen een transfer naar Ajax te forceren, maar zal door een liesblessure voor onbepaalde tijd aan de kant staan. “Heel vervelend voor ons. Zeker met het oog op de voorronde van de Champions League. Maar we maken geen beleid voor twee wedstrijden. We kijken verder vooruit."
quote:'NAC wil Pardo en Lindenbergh'
Volgens de krant BN/De Stem staan Sebastian Pardo (Feyenoord) en Olaf Lindenbergh (Ajax) in de belangstelling van NAC Breda. Beide spelers mogen vertrekken bij hun huidige club. Overigens mag Lindenbergh transfervrij vertrekken uit Amsterdam.
De club uit Breda hoopt de transfers zo spoedig mogelijk af te ronden. De huidige trainer van NAC, Ernie Brandts, is nog niet tevreden over het middenveld van NAC en ziet de twee spelers graag naar Breda komen.
PSV speelde gelijk tegen AC Milanquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:30 schreef HeatWave het volgende:
Het is uiteraard totaal niet te vergelijken, maar Ajax wint dan nog wel van Atlectico, maar tegen Arsenal was het toch een beetje een kansloze pot hoor. EN als je PSV dan van Milan en Real ziet winnen.......
Maar verder is de selectie wel breed genoeg hoor V Geel.
De JC schaal moet uitwijzen hoever Ajax is.... Ook nemen veel mensen die prijs niet serieus.
Foutje in de krant danquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
PSV speelde gelijk tegen AC Milan![]()
En de JC schaal is van ondergeschikt belang met een voorronde CL voor de deur.
PSV won na strafschoppen nadat Seedorf de laatste penalty mistequote:Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Foutje in de krant dan.
Ja, tuurlijk, maar het zal wel een beetje aangeven in hoeverre Ajax zich (denk ik) met een "b"-elftal houdt tegen PSV.
okquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
PSV won naar strafschoppen nadat Seedorf de laatste penalty miste![]()
Maar oefenwedstrijden zeggen me niet zo veel.
Hoe weet jij nou weer dat Ajax ALLES op Suarez zet? Omdat jij denkt dat er geen alternatief lijstje is? Jij denkt echt dat de beleidsbepalers in Amsterdam lekker achter hun burootje een kaartspelletje aan het spelen zijn en wachten op vanavond? Tot nu toe is gebleken dat Ajax versterkingen en gesprekken met spelers prima uit de media heeft kunnen houden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:08 schreef venomsnake het volgende:
Één ding is in ieder geval zeker. De tijd begint aardig te dringen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Ajax alles op Suarez zet. Het is puur gokken want met een arbitragezaak heb je helemaal geen zekerheid.
Het is dan ook compleet gissen naar een alternatief voor Suarez.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:36 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou weer dat Ajax ALLES op Suarez zet? Omdat jij denkt dat er geen alternatief lijstje is? Jij denkt echt dat de beleidsbepalers in Amsterdam lekker achter hun burootje een kaartspelletje aan het spelen zijn en wachten op vanavond? Tot nu toe is gebleken dat Ajax versterkingen en gesprekken met spelers prima uit de media heeft kunnen houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |