abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:16:18 #76
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52123959
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:15 schreef koningdavid het volgende:

[..]

In de breedte zijn we niet slechter geworden dan vorig seizoen. Ze zijn alleen maar meer op elkaar ingespeeld, en bovendien zijn de talenten ook weer in jaartje verder.

Nog een linksbuiten en spits erbij en ik zie het komende seizoen met zeer veel vertrouwen tegemoet.
En vorig seizoen haalden we nog niet eens de CL.
pi_52123978
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:14 schreef Aanvoerder het volgende:
http://www.nu.nl/news/118(...)er_eerste_prijs.html

Bij Ajax en Oranje vond ik Vd Sar alles behalve een penalty-killer.
Hij komt er wel vrij laat mee inderdaad, had ons al heel wat titels op kunnen leveren met Oranje
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_52124040
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:16 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

En vorig seizoen haalden we nog niet eens de CL.
Omdat we ongelooflijk veel pech hadden ja. We waren thuis oppermachtig tegen Kopenhagen, zij komen anderhalf keer in de buurt van de goal en winnen met 2-0. Had niks met een gebrek aan kwaliteit te maken.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52124064
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Omdat we ongelooflijk veel pech hadden ja. We waren thuis oppermachtig tegen Kopenhagen, zij komen anderhalf keer in de buurt van de goal en winnen met 2-0. Had niks met een gebrek aan kwaliteit te maken.
Was inderdaad een ongelofelijke nederlaag, die had ik niet zien aankomen... zelfs niet toen het gebeurde
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:21:42 #80
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52124070
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat klinkt als een wedstrijd tegen AC Milan. Hoe oppermachtig je ook bent, na 90 min. moet je gewoon 1 doelpunt meer hebben gescoord dan de ander. Welkom op Europees topniveau.
pi_52124085
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Was inderdaad een ongelofelijke nederlaag, die had ik niet zien aankomen... zelfs niet toen het gebeurde
Ik heb de herhaling van dat eigen doelpunt pas 10 maanden later ofzo gekeken. Ik kon het toen echt niet terugzien.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52124112
Die wedstrijd tegen Arsenal gisteren was ook weer een mooi voorbeeld. Met een beetje geluk kwamen we op 1-0 voor, maar als je zelf niet scoort, dan doet de ander dat wel.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52124145
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:21 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

Dat klinkt als een wedstrijd tegen AC Milan. Hoe oppermachtig je ook bent, na 90 min. moet je gewoon 1 doelpunt meer hebben gescoord dan de ander. Welkom op Europees topniveau.
Juist, maar soms kan je ook gewoon botte pech hebben. Wat PSV vorig jaar heeft gedaan, kunnen wij ook.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:27:42 #84
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52124195
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:25 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Juist, maar soms kan je ook gewoon botte pech hebben. Wat PSV vorig jaar heeft gedaan, kunnen wij ook.
Och ja. Maar geluk dwing je ergens ook af. Je moet gewoon die kansen afmaken, dan heb je dat pech tenminste ook niet.
pi_52124238
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:35 schreef toma het volgende:

[..]

dit is 3-4-3 ipv 4-3-3
[ code verwijderd ]

4-3-3 met opkomende backs lijkt me beter
Stekelenburg in de goal. Vermaelen en Stam centraal achterin; Urby en Colin / Ogararu op de backs; Davids en Gabri op 6 en 8; Wesley op 10; Rommedahl als rechtsbuiten, KJH op 9 en Kennedy op 11.

Aangezien Rommedahl meer snelheid heeft maar minder techniek dan Kennedy kun je hem beter als rechtsbuiten gebruiken en Kennedy vanaf links naar binnen laten komen.
Dan stel je Heitinga dus niet op: Bovendien: Wie moet vanuit achteren het spel gaan maken? Vermaelen en Stam moeten op hun man letten. Ogararu/Colin zijn opbouwend zeer matig. Urby zie ik ook niet als opbouwer.
pi_52124450
quote:
Ajax coach Henk ten Cate heeft laten weten komende week nog een keer met Ajax te gaan praten over versterkingen. Van Geel wil alleen nog een linksbuiten aantrekken. Dat moet Luis Suárez worden, al zal die de voorronde duels in de Champions League waarschijnlijk moeten missen vanwege een blessure.
Ik dacht dat ze al een alternatief hadden?
pi_52124454
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:09 schreef Chivu het volgende:

[..]

Stekelenburg - Gentenaar
Ogararu - Colin
Stam - Heitinga
Vermaelen - Vertonghen
Emanuelson - Colin
Gabri - Maduro - Delorge
Sneijder - Bakircioglu
Davids - Emanuelson - Vertonghen
Bakircioglu - Rommedahl
Huntelaar - Urzaiz
Leonardo - Mitea - Manucharyan

Zo zie je gewoon er slechts 2 posities zijn die niet goed dubbel bezet zijn (linksback, linksbuiten) en er aan een 3e en 4e positie (links centraal, 10) getwijfeld kan worden. En dan heb ik alleen Vertonghen gebruikt die slechts weinig voor Ajax heeft gespeeld, maar waar ik wel veel vertrouwen in heb. Enkele posities zijn dan wel spelers gebruikt die op meerdere posities uit de voeten kunnen of vaak geblesseerd zijn, aangeduid met schuine tekst.

Mijns inziens heeft Ten Cate gelijk dat er 2 spelers gehaald moeten worden, waarvan er 1 een echte noodzaak is. Alleen richt hij zich op de verkeerde positie. We hebben een linksbenige back van niveau nodig die ook centraal achterin kan spelen. Waarom hij in hemelsnaam nog een middenvelder wil als tijdelijke oplossing is me een raadsel. Laat 'm in hemelsnaam naar tempo-team gaan daarvoor ofzo.
Ik zie toch wel aardig wat zwakke plekken mochten er een paar basis spelers uitvallen (wat nu al het geval is) en je vult de ene basispositie op met een basisspeler van een andere plek. Er valt natuurlijk wel wat te schuiven, maar als je Emanuelson als basisspeler ziet kun je 'm moeilijk ook als backup voor Davids neerzetten.

Heb even dikgedrukt waar naar mijn mening onze zwakke plekken zitten, en dat zijn er toch nog wel wat. Zolang iedereen fit en beschikbaar blijft komt het wel goed, maarja je weet van tevoren dat dat niet gaat gebeuren en Davids ben je sowieso tot de kerst al kwijt. Linksbuiten is natuurlijk helemaal zwak nu met 3 spelers van glas, maar daar komt gelukkig nog iemand voor. Toch zou ik ook graag nog een vervanger voor Davids zien op het middenveld en iemand die achterin uit de voeten kan als vervanger voor Grygera. Met Vertonghen, Colin, Vermaelen, Emanuelson, Ogararu heb je daar toch wel een erg onervaren linie staan die in de CL zeker ten onder gaat. Heitinga ontwikkelt zich nu dan goed, dat is natuurlijk positief, maar Stam zal ook steeds vaker gaan ontbreken nu ie in de voorbereiding al diverse pijntjes heeft. Ik denk dat we daar ervaring tekort komen.
pi_52124540
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:40 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat in de praktijk ernstig is tegen gevallen.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_52124692
Zo werkt het ook gewoon in de praktijk hoor, wanneer je spelers hebt die op meerdere posities uit de voeten kunnen. Bakircioglu staat rechtsbuiten, maar is wat mij betreft de nummer 2 voor Sneijder. Het is gewoon niet haalbaar om spelers die Stam, Davids en Sneijder kunnen vervangen voor de bank te halen. Dat zie je aan Perez. Ook geen wereldspeler, maar iemand die ook al niet op de bank willen zitten.

Natuurlijk zou ik graag zien dat er voor elke linie iemand wordt gekocht die kwalitatief iets toevoegt, maar dat is gewoonweg niet realistisch. Dat hebben PSV, Feyenoord en AZ namelijk ook niet. De enige clubs die zich dat kunnen permitteren spelen in de grote competities.

In '94-'97 was het elftal gebouwd uit jonkies, en hadden we spelers als Silooy, Musampa, Wooter, Reuser, Van Vossen en Scholten op de bank. Dat zijn toch ook niet de spelers waar je de oorlog mee kan winnen zou je zeggen. Maar toch hebben we in die periode drie jaar lang meegedraaid in de Europese top.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:54:36 #90
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_52124761
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:40 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het wijzen op een alternatief ook een poging is geweest Nijland toch die miljoenen aan te laten nemen.
van Geel zei een dag of 3/4 nodig te hebben voordat "het" alternatief rond zou zijn, we zijn nu bijna een week verder.
pi_52124785
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:51 schreef Chivu het volgende:
In '94-'97 was het elftal gebouwd uit jonkies, en hadden we spelers als Silooy, Musampa, Wooter, Reuser, Van Vossen en Scholten op de bank. Dat zijn toch ook niet de spelers waar je de oorlog mee kan winnen zou je zeggen. Maar toch hebben we in die periode drie jaar lang meegedraaid in de Europese top.
Amen!
pi_52126073
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:55 schreef Fides het volgende:

[..]

Amen!
Van mij mag je hopen op (weer) een wonder, ben alleen bang dat dit seizoen je dan heel flink tegen zal gaan vallen.
pi_52126220
Het gaat niet om hopen op een wonder, het gaat erom dat iedereen zo paniekerig doet. Het enige waar ik momenteel paniek om heb is om die fuckin' aankoop op links die nu maar aanblijft en voor woensdag binnen moet zijn. De rest van het elftal kan hier en daar best versterking gebruiken, maar dat geldt voor elke club in Nederland. En dat is toch waar ik me op richt, het kampioenschap.

Geen enkele realistische aankoop zal een garantie zijn voor een kampioenschap.
  zondag 5 augustus 2007 @ 21:01:43 #94
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_52126238
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:54 schreef devv05 het volgende:

[..]

Van mij mag je hopen op (weer) een wonder, ben alleen bang dat dit seizoen je dan heel flink tegen zal gaan vallen.
Ik ben bang dat je gelijk heb , wat er tot nu is gehaald.... ik ben er niet kapot van , alleen Rommedhal viel op in positieve zin.
Kennedy mist de snelheid voor een buitenspeler , maar kan daarin tegen wel een mannetje passeren.
Ik hoop op een goede linksbuiten en een extra spits , een ervaren verdediger zou ik ook geen probleem mee hebben
Ik ben inmiddels overleden
pi_52126709
Iedereen doet alsof we echt wereldaankopen nodig hebben . Man, de beste 11 van vorig seizoen zijn er nog gewoon (muv Babel dan, oke). Op de rechterflank lijken we er mee op vooruit te zijn gegaan. En iedereen denkt dat elke speler hier wel even op de bank wil komen zitten.
pi_52126790
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:01 schreef Chivu het volgende:
Het gaat niet om hopen op een wonder, het gaat erom dat iedereen zo paniekerig doet. Het enige waar ik momenteel paniek om heb is om die fuckin' aankoop op links die nu maar aanblijft en voor woensdag binnen moet zijn. De rest van het elftal kan hier en daar best versterking gebruiken, maar dat geldt voor elke club in Nederland. En dat is toch waar ik me op richt, het kampioenschap.

Geen enkele realistische aankoop zal een garantie zijn voor een kampioenschap.
Paniek niet, maar een klein beetje zorgen lijkt me wel terecht gezien de afgelopen jaren. We hebben nu gewoon de Champions League deelname nodig en kampioen worden wordt ook wel weer een keer tijd.
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:18 schreef Nashje het volgende:
Iedereen doet alsof we echt wereldaankopen nodig hebben . Man, de beste 11 van vorig seizoen zijn er nog gewoon (muv Babel dan, oke). Op de rechterflank lijken we er mee op vooruit te zijn gegaan. En iedereen denkt dat elke speler hier wel even op de bank wil komen zitten.
Vorig jaar werden we ook geen kampioen en de eerste seizoenshelft was zelfs dramatisch te noemen. Daarna kwam Davids, maarja die mis je nu de eerste seizoenshelft ook en je hebt er geen backup voor. Bovendien heb je er in de vorm van fnoord nu een extra concurrent bij, AZ lijkt ook minstens net zo sterk als vorig jaar en psv moet je ook nooit afschrijven. Om nog maar niet op Europees niveau te kijken.

Heel leuk de mensen die elk jaar roepen dat we wel even kampioen worden, maar dit jaar moet het maar eens écht gaan gebeuren want ik ben het een beetje zat aan het worden.
pi_52126816
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:01 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je gelijk heb , wat er tot nu is gehaald.... ik ben er niet kapot van , alleen Rommedhal viel op in positieve zin.
Kennedy mist de snelheid voor een buitenspeler , maar kan daarin tegen wel een mannetje passeren.
Ik hoop op een goede linksbuiten en een extra spits , een ervaren verdediger zou ik ook geen probleem mee hebben
Bakircioglu kan een mannetje passeren in de kleine ruimte en heeft een goede voorzet, opzich dus een prima rechtsbuiten voor in de Eredivisie voor Ajax. Bovendien kan hij ook Sneijder vervangen op 10 wanneer die geschorst (vorig jaar 15 gele kaarten ofzo) is.
Delorge is gewoon gehaald voor de breedte en is geen slechte voetballer en heeft een goede mentaliteit. Urzaiz wordt gewoon 2e man achter Huntelaar. Colin is gewoon een goedkope extra verdediger (alhoewel ik hem nooit aangetrokken zou hebben). Die 15/20 miljoen verdwijnt niet. Liever een echte topper binnenhalen dan Suarez voor 7 miljoen kopen. Al zie ik nog heel graag een echte linksbuiten komen dus.
pi_52128799
Ik ben bang dat er geen linksbuiten meer komt
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_52128846
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:28 schreef MaxC het volgende:
Nou, voor 1000 Euro per week wil ik wel de leegte invullen.
pi_52128862
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:28 schreef MaxC het volgende:
Ik ben bang dat er helemaal niemand meer komt

Was het schaduwelftal toch niet zo goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')