abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52121862
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:14 schreef Longmen het volgende:

[..]

Vind ik wel...
Jij weet hoe het met de financien staat?

Ik ook niet hoor. Maar het is wel duidelijk dat CL inkomsten heel belangrijk zijn.
pi_52121943
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:35 schreef Nashje het volgende:

[..]

Jij weet hoe het met de financien staat?

Ik ook niet hoor. Maar het is wel duidelijk dat CL inkomsten heel belangrijk zijn.
Ja natuurlijk en men mag best wel wat winst maken na de verkopen maar zou t niet erg vinden als er voor een "topper" (beter dan Suarez dus) >10 miljoen ofzo uitgetrokken wordt... Er zijn al genoeg net niet spelers gehaald.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:41:03 #53
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_52121970
Mn maat probeerde vanmiddag een kaartje te halen voor Ajax-Slavia, maar Zuid II was volgens de FRS al uitverkocht. Volgens drie filialen maarliefst, want hij kon het niet geloven.

We zitten nu maar in 413, maar ik blijf het raar vinden dat een vak als 428, 427 of 429 al totaal vol zou zitten.
Gourmetten of steengrillen?
pi_52121981
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:23 schreef Chivu het volgende:
Overigens vind ik dat je nu per direct een streep door de rekening moet zetten door Suarez. Met blessure is hij niet interessant meer, aangezien we juist op korte termijn een speler op die positie moeten hebben. Tenzij hij 3,5 miljoen gaat kosten, gewoon laten schieten en voor de altternatieven gaan. Wie dat ook zijn...
Ligt eraan wat de alternatieven zijn.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:47:50 #55
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52122100
Maarten Stekelenburg was goed, gisteren?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52122113
En donderdag.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_52122115
Dat kan je wel zeggen ja.
pi_52122116
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:47 schreef M0NTANA het volgende:
Maarten Stekelenburg was goed, gisteren?
Zeker. Hij is duidelijk in vorm. Paar mooie reddingen.
pi_52122644
We moeten gewoon lekker 433 met inschuivende middenvelder en echte 10 gaan spelen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                                  1

3  
            2                                           5
                                     4

6                                                8

10
  7                                                              11
                                 9

1| de doelman Stekelenburg / Gentenaar / Heijblok
2| de rechtsback, mandekker Stam / Van der Wiel / Colin
3| de laatste man Heitinga / Maduro
4| de inschuivende verdediger Maduro / Heitinga / Davids / Anita
5| de linksback, mandekker Vermaelen / Vertonghen / Colin
6| rechtermiddenvelder, licht controlerende rol Gabri / Maduro / Delorge / Donald / Anita
7| de rechterspits Rommedahl / Bakircioglu
8| de linkermiddenvelder, licht controlerende rol Davids / Emanuelson / Vertonghen / Schilder
9| de centrumspits Huntelaar / Urzaiz / Leonardo
10| de aanvallende middenvelder, schaduwspits Sneijder / Bakircioglu / Sarpong / Manucharyan
11| de linkerspits Leonardo / Rommedahl / Mitea / Manucharyan / Goossens

Met andere woorden:
Ik zou nog graag een mandekker/laatste man en een echte linksbuiten die het niveau van Mitea en Leonardo ontstijgd willen zien.
pi_52123038
Ik zie het echt somber in voor dit seizoen. Het basiselftal is op zich nog wel goed, maar zodra dat wegvalt heb je alleen wat jeugdspelers als backup.

Hoop overigens wel dat Ten Cate vertrekt volgend seizoen. Het is geen slechte coach, maar ook geen topcoach. En zo wel, dan moet ie dat dit seizoen maar bewijzen.

Zaterdag boeit me echt niks, ik ga ook niet heen. Hoop dat we die wedstrijd met grotendeels jeugdspelers spelen, anders zul je zien dat er vlak voor de voorronde CL weer spelers geblesseerd raken.
pi_52123096
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:15 schreef Fides het volgende:
We moeten gewoon lekker 433 met inschuivende middenvelder en echte 10 gaan spelen.

[ code verwijderd ]

1| de doelman Stekelenburg / Gentenaar / Heijblok
2| de rechtsback, mandekker Stam / Van der Wiel / Colin
3| de laatste man Heitinga / Maduro
4| de inschuivende verdediger Maduro / Heitinga / Davids / Anita
5| de linksback, mandekker Vermaelen / Vertonghen / Colin
6| rechtermiddenvelder, licht controlerende rol Gabri / Maduro / Delorge / Donald / Anita
7| de rechterspits Rommedahl / Bakircioglu
8| de linkermiddenvelder, licht controlerende rol Davids / Emanuelson / Vertonghen / Schilder
9| de centrumspits Huntelaar / Urzaiz / Leonardo
10| de aanvallende middenvelder, schaduwspits Sneijder / Bakircioglu / Sarpong / Manucharyan
11| de linkerspits Leonardo / Rommedahl / Mitea / Manucharyan / Goossens

Met andere woorden:
Ik zou nog graag een mandekker/laatste man en een echte linksbuiten die het niveau van Mitea en Leonardo ontstijgd willen zien.
dit is 3-4-3 ipv 4-3-3
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                                  1

3                               4
 2                                                            5

6                           8

10
  7                                                              11
                                 9

4-3-3 met opkomende backs lijkt me beter
Stekelenburg in de goal. Vermaelen en Stam centraal achterin; Urby en Colin / Ogararu op de backs; Davids en Gabri op 6 en 8; Wesley op 10; Rommedahl als rechtsbuiten, KJH op 9 en Kennedy op 11.

Aangezien Rommedahl meer snelheid heeft maar minder techniek dan Kennedy kun je hem beter als rechtsbuiten gebruiken en Kennedy vanaf links naar binnen laten komen.
pi_52123103
Waarom heb jij geen vertrouwen in de jeugdspelers?
pi_52123128
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:36 schreef Chivu het volgende:
niet constant.
pi_52123156
Geef mij maar die ouderwetse variant van Fides. En dan aanvallend niet zo traditioneel als in '95 met vleugelspelers stijf langs de zijlijn, maar gewoon zoals ze dat zelf het beste in kunnen vullen. Wel een linksbenige speler op 11 natuurlijk, weer een extra reden om van Suarez af te zien...
pi_52123207
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:37 schreef toma het volgende:

[..]

niet constant.
Hoe kun je dat nou zeggen wanneer ze amper in Ajax 1 hebben gespeeld? Als de rest van het elftal ook jeugdspeler was, prima, dan kan ik begrijpen dat je geen jeugdspelers moet brengen. Maar Stekelenburg, Heitinga, Sneijder, Emanuelson zitten allen al tegen de 100 wedstrijden voor Ajax 1 en ook Huntelaar kan je niet een onervaren speler noemen. Daarnaast heb je Stam, Gabri en Davids en subtoppers als Bakircioglu en Rommedahl lopen die internationaal ook al een hoop mee hebben gemaakt.

Kortom, het kan echt geen kwaad om vaak een beroep te doen op jongens als Donald, Sarpong, Anita, Vertonghen.
pi_52123328
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:41 schreef Chivu het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou zeggen wanneer ze amper in Ajax 1 hebben gespeeld? Als de rest van het elftal ook jeugdspeler was, prima, dan kan ik begrijpen dat je geen jeugdspelers moet brengen. Maar Stekelenburg, Heitinga, Sneijder, Emanuelson zitten allen al tegen de 100 wedstrijden voor Ajax 1 en ook Huntelaar kan je niet een onervaren speler noemen. Daarnaast heb je Stam, Gabri en Davids en subtoppers als Bakircioglu en Rommedahl lopen die internationaal ook al een hoop mee hebben gemaakt.

Kortom, het kan echt geen kwaad om vaak een beroep te doen op jongens als Donald, Sarpong, Anita, Vertonghen.
ik zeg niet dat ik iets heb tegen jeugdspelers. Je moet van jongens onder de 20 op belangrijke posities in het veld geen vaste waardes maken. Zoals bijvoorbeeld met Maduro gebeurde in de tijd van Blind. Die jongen kreeg veel te grote verantwoordelijkheden als verdedigende middenvelder. De ene week gaat het goed maar de andere kunnen ze zo door het ijs zakken en compleet overlopen worden. Wisselvalligheid verdwijnt vaak wanneer spelers meer ervaring hebben. Wanneer je in een wedstrijd met 2 doelpunten verschil voor staat 20 min. voor tijd kun je wel jeugdspelers in laten vallen. Maar aub niet in de basis.
pi_52123508
De belangrijkste plekken in het elftal zijn sowieso niet bezet door jeugdspelers, de jeugdspelers dienen bovendien als backup voor de basisspelers. Je kunt onmogelijk een dubbele A-selectie hebben. Zowel sociaal (alle spelers willen spelen) als financieel (Ajax is een opleidingsinstituut en afhankelijk van de opleiding van spelers) is dat niet haalbaar.

Daarnaast heb ik genoeg vertrouwen in de jeugdspelers (en dus bankzitters) in die 2 linies - verdediging en middenveld - wanneer ze op hun favoriete positie spelen. De enige posities die echt onderbezet zijn en waar een jeugdspeler kwalitatief nog veel te kort zal komen is de linksback en de linkshalf positie. Slijngard en Goossens lijken mij namelijk minder ver dan Maduro, Vertonghen, Anita, Sarpong en Mitchell.

Wanneer de breedte op die twee posities is verbeterd zie ik niet in waarom Ajax niet gewoon de sterkste ploeg van Nederland is, zowel in de basis als in de breedte.
pi_52123527
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:36 schreef Chivu het volgende:
Omdat die voor de toekomst zijn en je niet kunt verwachten dat die een volwaardige vervanging van het eerste elftal zijn. Zeker niet spelers die nog geen 1 officiële wedstrijd voor Ajax 1 hebben gespeeld. Daarmee word je gewoon geen kampioen.
pi_52123759
Europees zullen we dit jaar net als vorig jaar echt wel tekort komen. 2e ronde van de CL zie ik ons niet halen tenzij we in een gunstige poule terechtkomen. Voorrondes komen we wel doorheen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52123807
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:56 schreef devv05 het volgende:
Omdat die voor de toekomst zijn en je niet kunt verwachten dat die een volwaardige vervanging van het eerste elftal zijn. Zeker niet spelers die nog geen 1 officiële wedstrijd voor Ajax 1 hebben gespeeld. Daarmee word je gewoon geen kampioen.
Stekelenburg - Gentenaar
Ogararu - Colin
Stam - Heitinga
Vermaelen - Vertonghen
Emanuelson - Colin
Gabri - Maduro - Delorge
Sneijder - Bakircioglu
Davids - Emanuelson - Vertonghen
Bakircioglu - Rommedahl
Huntelaar - Urzaiz
Leonardo - Mitea - Manucharyan

Zo zie je gewoon er slechts 2 posities zijn die niet goed dubbel bezet zijn (linksback, linksbuiten) en er aan een 3e en 4e positie (links centraal, 10) getwijfeld kan worden. En dan heb ik alleen Vertonghen gebruikt die slechts weinig voor Ajax heeft gespeeld, maar waar ik wel veel vertrouwen in heb. Enkele posities zijn dan wel spelers gebruikt die op meerdere posities uit de voeten kunnen of vaak geblesseerd zijn, aangeduid met schuine tekst.

Mijns inziens heeft Ten Cate gelijk dat er 2 spelers gehaald moeten worden, waarvan er 1 een echte noodzaak is. Alleen richt hij zich op de verkeerde positie. We hebben een linksbenige back van niveau nodig die ook centraal achterin kan spelen. Waarom hij in hemelsnaam nog een middenvelder wil als tijdelijke oplossing is me een raadsel. Laat 'm in hemelsnaam naar tempo-team gaan daarvoor ofzo.
pi_52123811
Als de basis grotendeels fit blijft kunnen we zeker de tweede ronde van de Champions League halen. Dan hebben we de sterkste basis in jaren.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52123887
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:09 schreef koningdavid het volgende:
Als de basis grotendeels fit blijft kunnen we zeker de tweede ronde van de Champions League halen. Dan hebben we de sterkste basis in jaren.
Als ja. We hebben geen toppers om basiskrachten goed op te vangen.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52123905
http://www.nu.nl/news/118(...)er_eerste_prijs.html

Bij Ajax en Oranje vond ik Vd Sar alles behalve een penalty-killer.
pi_52123929
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:13 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Als ja. We hebben geen toppers om basiskrachten goed op te vangen.
In de breedte zijn we niet slechter geworden dan vorig seizoen. Ze zijn alleen maar meer op elkaar ingespeeld, en bovendien zijn de talenten ook weer in jaartje verder.

Nog een linksbuiten en spits erbij en ik zie het komende seizoen met zeer veel vertrouwen tegemoet.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:15:19 #75
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52123934
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:09 schreef koningdavid het volgende:
Je hebt ook een sterke bank nodig om dit te bewerkstelligen of je betere spelers moeten fit blijven. En dat blijven ze niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')