reactie op fout gelezenquote:
quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Jij bent niet verplicht de andere partij op de hoogte te brengen van dit ongeval. Als ik mijn auto tegen de jouwe zet is het zeer vriendelijk van mij om een briefje onder je ruitenwisser achter te laten (wat ik ook ga doen), maar in principe is het niet verplicht. Als jij direct aan je verzekering zegt dat je iets meegehad hebt, vb een vangrail ergens tussen afrit 1 en afrit 2, dan is voor jou de kous af. Jij hebt de aangifte gedaan (hoewel ik vermoed dat de verzekering dit direct doorspeelt aan de politie), jij wordt niet veronderstelt te weten van wie die vangrail is.
Staat niet specifiek in aan wie je het kenbaar moet maken maar ik gok dat de verzekering daar niet onder valt.quote:Artikel 7
1. Bespreking Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten, indien:
a. Bespreking bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b. Bespreking daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
2. Bespreking Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.
Volgens mij nonkel (verzekeringsagent) is melden aan de verzekering genoeg, zij brengen automatisch de politie op de hoogte (dit omdat het bij zware ongevallen soms emotioneel te moeilijk is om de politie te bellen, en dat de verzekeringsagent dan ook toereikend is). Of dit waar is weet ik niet, vermoed van wel.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:52 schreef BazzieK het volgende:
Staat niet specifiek in aan wie je het kenbaar moet maken maar ik gok dat de verzekering daar niet onder valt.
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:05 schreef Mikkie het volgende:
Sowieso mag die knakker alles vergoeden,
Valt volgens mij onder het risico van uitlenen.quote:
Dat is bij dit soort 'vrienden' vaak nog een veel groter probleemquote:Misschien niet via een rechtzaak, maar je kunt hem persoonlijk aanspreken. Mag aannemen dat het dan niet tot een rechtzaak hoeft te komen.
Je maakt 'm duidelijk dat je de auto in dezelfde staat terug wilt als degene 'm heeft meegenomen. Hoe hij dat regelt is zijn probleem.quote:
Waar is de verzekering dan voor? Nu gaat het om 5000 euro, maar het had ook 25.000 euro kunnen zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:34 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Je maakt 'm duidelijk dat je de auto in dezelfde staat terug wilt als degene 'm heeft meegenomen.
Dat is het probleem van degene die de auto heeft meegenomen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:36 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waar is de verzekering dan voor? Nu gaat het om 5000 euro, maar het had ook 25.000 euro kunnen zijn.
Als 't mijn all-risk verzekerde auto was regel ik helemaal niets met mijn verzekering, de auto terug in dezelfde staat of er volgen er andere maatregelen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Eens. Dat is het risico als je de auto van een ander meeneemt.
In de prak rijden = dokken. En als je dan als lener mazzel hebt kun je 't regelen via de verzekering van die ander.
Het enige wat helpt is slapen, de rest is symptoonbestrijding.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:24 schreef Athmozz het volgende:
2x dan ben je echt lomp. Ik heb ook al gehad dat ik achter het stuur suf begon te worden, en dan zijn er maar 2 dingen die helpen (ik ben trouwens nooit tegen een vangrail moeten slaan alvorens te beseffen dat het niet slim is om al indommelend rond te rijden)
- als het buiten koud is; ramen open & stereo op het maximumvolume, dan houd je het nog wel een half uurtje uit (hoewel je dan echt als aso & marginaal aangekeken wordt als het putje winter is)
- uitstappen, wandelingetje maken & 2 redbull's achterover gieten
(- overnachten)
Lijkt me ook ja.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:47 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Als 't mijn all-risk verzekerde auto was regel ik helemaal niets met mijn verzekering, de auto terug in dezelfde staat of er volgen er andere maatregelen.![]()
Om te beginnen kun je als ie niet wil luisteren eens dreigen met aangifte gaan doen van de aanvaring met de vangrails en daarna doorrijden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Lijkt me ook ja.
Zou maar eens een advocaat raadplegen, mogelijk dat hij met een briefje door de knieen gaat
De auto is zonder je toestemming even uitgeleend, dat is al genoeg om de vriendin die 't op haar geweten heeft eens flink met de neus op de feiten te drukken. TS komt terug uit 't buitenland en wil gewoon zijn auto in de staat zoals die was toen hij vertrok.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:25 schreef Geqxon het volgende:
Is de klootzak voor joyriding arresteren geen optie?
Zoals dat in Pulp Fiction werd gezegd:quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:45 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
De auto is zonder je toestemming even uitgeleend, dat is al genoeg om de vriendin die 't op haar geweten heeft eens flink met de neus op de feiten te drukken. TS komt terug uit 't buitenland en wil gewoon zijn auto in de staat zoals die was toen hij vertrok.
Een gebutst exemplaar terug is inderdaad een aangifte als vriend denkt er met weg te komen.
Auto terug zoals achtergelaten=niets aan de hand.![]()
quote:Lance: Still got your Malibu?
Vincent: Aw, man. You know what some fucker did the other day?
Lance: What?
Vincent: Fucking keyed it.
Lance: Oh, man, that's fucked up.
Vincent: Tell me about it. I had it in storage for three years, it was out for five days and some dickless piece of shit fucked with it.
Lance: They should be fucking killed. No trial, no jury, straight to execution.
Vincent: Boy, I wish I could've caught him doing it. I'd have given anything to catch that asshole doing it. It'd been worth him doing it just so I could've caught him doing it.
Lance: What a fucker!
Vincent: What's more chickenshit than fucking with a man's automobile? I mean, don't fuck with another man's vehicle.
Lance: You don't do it.
Vincent: It's just against the rules.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |