abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:28:19 #1
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52115911
...knallen ze hem tegen de vangrail aan.

Schade is groot (¤4000-¤5000):
- voorbumper gescheurd
- linker koplampunit gebroken
- linker wielkas gescheurd
- linker voor- en achterdeur kapot
- achterwielkas gescheurd
- linker voorwielophanging verbogen

Ik kan kiezen om de dader alle schade uit zijn eigen zak te betalen, maar dat is toch een vrij grote opgave.
Nou dus de vraag:

Is er doorgaans een verschil in de stijging van de verzekeringspremie als gevolg van een aanrijding MET en ZONDER schade aan derden?
Er zijn geen andere voertuigen betrokken in het ongeval, dus alleen een bekraste vangrail die er nog steeds staat. Dus er is geen sprake van schadevergoeding aan een derde partij.

Ik heb geen ervaring in dit soort situaties en wil eerst wat info inwinnen voordat ik naar de verzekeraar toestap.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_52116020
Lekker dan
Succes met de afhandeling iig.
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:33:13 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52116029
Hoe is het gebeurd?

Ik bedoel. Je moet toch wel aardig geestelijk gehandicapped zijn om zomaar tegen een vangrail aan te gaan hangen zonder dat er een andere auto of een megagrote plas olie was.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_52116100
als je all risk ben verzekerd kan je het claimen,alleen ga je er in schadevrije jaren op achteruit en ook je prmie gaat dan omhoog,tenzij je een no claim verzekering erbij hebt,dan blijft de premie hetzelfde en ga je alleen in schadevrije jaren achteruit.

heb je wa of wa+ kan je het uit eigen zak betalen en zal de verzekering niks uitbetalen.

mijn advies,diegene die hem in de prak gereden heeft laten betalen,je wilt er niet op premie en schadevrije jaren op achteruit gaan voor die ander.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:36:48 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_52116111
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:28 schreef Ashram het volgende:
(knip)

Ik kan kiezen om de dader alle schade uit zijn eigen zak te betalen, maar dat is toch een vrij grote opgave.
(knip)
Hoezo "je kunt kiezen"? De lener van je auto is wettelijk aansprakelijk, en heeft darvoor (als het goed is) een verzekering. Dus stel hem gewoon aansprakelijk voor de schade.

Wat je vraag betreft: er is wel degelijk sprake van schade aan derden: die vangrail is van iemand, en die is beschadigd. Dus is er mogelijk ook sprake van een schadevergoeding. Is er politie bij het ongeval geweest? Anders heb je ook nog een gevalletje doorrijden, en dat is op zich strafbaar. Het zal dan ook vrijwel zeker gevolgen hebben voor je premie, zelfs als je een verzekering hebt die de eerste schade niet gelijk verhaalt op je no-claim (je bent die "eerste schade" nu namelijk kwijt).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:46:32 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_52116333
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:36 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Hoezo "je kunt kiezen"? De lener van je auto is wettelijk aansprakelijk, en heeft darvoor (als het goed is) een verzekering. Dus stel hem gewoon aansprakelijk voor de schade.
Check!
Aansprakelijkheidsverzekering.

klaar.
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:55:27 #7
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_52116527
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:46 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Check!
Aansprakelijkheidsverzekering.

klaar.
wat deze wijze man zegt
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:00:12 #8
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52116635
De bestuurder in kwestie is om 18:00 in slaap gevallen achter het stuur. Reed op dat moment op de linkerrijstrook. Mijn vriendin heeft besloten om mijn auto uit te lenen omdat zij en haar vriendinnen zijn auto niet comfortabel genoeg vonden voor de lange rit.
Blijkbaar was MIJN bestuurdersstoel TE comfortabel.

Hij is daarna doorgereden om bij een tankstation de schade te peilen. Er is GEEN politie erbij geweest.

Ik kreeg dit te horen op de nacht voor mijn vlucht terug naar NL, nadat ik mijn zieke opa een (hopelijk niet laatste) bezoek hebt gebracht.

Wel bedankt voor de tip: Ik zal checken wat betreft die aansprakelijkheidsverzekering...
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:03:11 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52116708
Waaat een mongool.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:04:49 #10
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_52116740
wat voor auto is het?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_52116756
Alcohol in het spel dus, erg knap om op de linkerbaan in slaap te valllen.
Gefeliciteerd met zo'n vriendin!

Ach ja, ze verdient een beetje comfort he, dus logisch dat ze met jouw auto gaan in plaats van de zijne. *grinnik*
twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:06:50 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52116788
http://www.vvaa.nl/client(...)0615E%20API-0601.pdf

Kijk onder Artikel 5 eens naar 5.2.3

Daar worden dit soort geintjes dus uitgesloten door de WA-verzekering voor particulieren

Je vriend/vriendin zal zelf moeten dokken, vrees ik.
(als ik het goed lees tenminste; verzekeringsvoorwaarden lezen )
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:08:04 #13
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_52116820
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:05 schreef Roquefort het volgende:
Alcohol in het spel dus, erg knap om op de linkerbaan in slaap te valllen.
Gefeliciteerd met zo'n vriendin!

Ach ja, ze verdient een beetje comfort he, dus logisch dat ze met jouw auto gaan in plaats van de zijne. *grinnik*
waar staat dat er drank in het spel is?

als je 12uur achter elkaar gaat rijden is er ook een kans dat je in slaap tieft
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:08:12 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52116825
Wat Hyperdude zegt. Als je geen All Risk hebt ben je dus lekker de sjaak. Dan zul je je 'vriend' particulier aansprakelijk moeten stellen voor de schade. Als je wel AR verzekerd bent, kun je claimen en gaat je verzekering de centjes bij je 'vriend' halen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_52116936
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:08 schreef ook_gek het volgende:

[..]

waar staat dat er drank in het spel is?

als je 12uur achter elkaar gaat rijden is er ook een kans dat je in slaap tieft
Met vier mensen in de auto op de linkerbaan in slaap tiefen op een prutritje van twaalf uur?
Alles kan, maar hoe nuchterder de personen hoe sterker het verhaal.
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:15:37 #16
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_52116972
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:14 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Met vier mensen in de auto op de linkerbaan in slaap tiefen op een prutritje van twaalf uur?
Alles kan, maar hoe nuchterder de personen hoe sterker het verhaal.
als ik me niet vergis is het in de nacht gebeurd. Ga er van uit dat iedereen ligt te slapen wat vaak ook een probleem gaat worden voor de bestuurder omdat je zelf ook in slaap tieft. Als jij met 160 of wat dan ook in slaap valt is de tijd op de linker baan om te reageren extreem klein.

en een flut ritje van 12uur valt ook wel mee. Weet jij veel wat ze er voor gedaan hebben.
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:22:02 #17
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_52117103
aangifte doen bij de politie als hij zichzelf niet aansprakelijk stelt.
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:24:31 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52117155
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:22 schreef Tjabbo het volgende:
aangifte doen bij de politie als hij zichzelf niet aansprakelijk stelt.
? Begrijp ik niet, waarom?

TS kan lener aansprakelijk stellen. Dat hoeft de brokkenpiloot niet te doen.

Ik denk dat het in dit geval er op uit zal draaien dat de verzekering van TS de boel zal betalen (indien all-risk en geen beperkende voorwaarden mbt. toegestane bestuurders) en dat TS zijn premieverhoging op brokkenpiloot zal moeten verhalen.
pi_52117226
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:00 schreef Ashram het volgende:
De bestuurder in kwestie is om 18:00 in slaap gevallen achter het stuur...
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:15 schreef ook_gek het volgende:

[..]

als ik me niet vergis is het in de nacht gebeurd. Ga er van uit dat iedereen ligt te slapen wat vaak ook een probleem gaat worden voor de bestuurder omdat je zelf ook in slaap tieft. Als jij met 160 of wat dan ook in slaap valt is de tijd op de linker baan om te reageren extreem klein.

en een flut ritje van 12uur valt ook wel mee. Weet jij veel wat ze er voor gedaan hebben.
Je vergist je dus, het stond er letterlijk.

Ik hou het gewoon op borrel op lege maag als je om 18:00 op de linkerbaan in slaap sukkelt tusen drie vrouwen.

En dat ritje van twaalf uur was omdat ik weer op ook_gek reageerde, maar ik denk niet dat het zo'n lange rit was..
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:28:52 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_52117254
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:27 schreef Roquefort het volgende:

[..]

[..]

Je vergist je dus, het stond er letterlijk.

Ik hou het gewoon op borrel op lege maag als je om 18:00 op de linkerbaan in slaap sukkelt tusen drie vrouwen.
ah oke dan valt het stukje van nacht weg maar de rest kan natuurlijk nog wel.
Tevens sluit ik de drank niet uit. Alleen als dat het geval is zal hij dat natuurlijk NOOIT gaan bekennen
pi_52117262
Als degene aan wie je de auto hebt geleend een beetje ballen heeft betaalt hij jou netjes 5000 euro uit eigen zak
٩๏̯͡๏)۶
pi_52117289
Ik denk in ieder geval dat de verzekeraars ook de wenkbrauwen fronzen bij iemand die om 18:00 spontaan de vangrail in rijdt, en omdat er geen politie is gebeld en niks geen alcoholcontrole o.i.d., zie ik best wel kans dat de verzekeraars niet uit willen keren, van welke partij dan ook.
pi_52117316
Ik las:
"laat je een keer je auto uit"
Dus dacht al, aan een groot riempje zeker?
!!
Ja dit is m denkik echtwel! <-- ik heb het 1m topic!
De cursus rietdekken gaat niet door... Riet is ziek...
Knippermachine! is niet voor gevoelige mensen of epilepsie patienten bedoelt.
pi_52117325
geen schade aan derden? kosten van de vervanging van die vangrail zal je wel krijgen als je het aangeeft. Wij hebben bijna 2000¤ mogen betalen voor het herstellen van de zijkant van een gracht, terwijl die er nog steeds bijligt zoals ik hem achtergelaten heb . Sowieso niet op de verzekering steken, of je verzekering gaat waarschijnlijk stijgen.

Hij rijdt schade met jouw auto => hij betaalt. Laat hem even kijken naar zijn familiale verzekering, misschien dekt die het want het is schade die hij aangericht heeft bij derden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:33:13 #25
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_52117349

Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:33:43 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52117367
Risico van het uitlenen. Als je het op hem verhaalt en hij betaalt niet mag je er zelf voor opdraaien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_52117400
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:36 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat je vraag betreft: er is wel degelijk sprake van schade aan derden: die vangrail is van iemand, en die is beschadigd. Dus is er mogelijk ook sprake van een schadevergoeding. Is er politie bij het ongeval geweest? Anders heb je ook nog een gevalletje doorrijden, en dat is op zich strafbaar. Het zal dan ook vrijwel zeker gevolgen hebben voor je premie, zelfs als je een verzekering hebt die de eerste schade niet gelijk verhaalt op je no-claim (je bent die "eerste schade" nu namelijk kwijt).
Wat hij zegt dus... De lener van de auto is heeft gewoon een aansprakelijksheid verzekering ga ik vanuit. Zijn of haar verzekeraar zal de boel dan ook moeten ophoesten.
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:36:12 #28
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52117434
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:35 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Wat hij zegt dus... De lener van de auto is heeft gewoon een aansprakelijksheid verzekering ga ik vanuit. Zijn of haar verzekeraar zal de boel dan ook moeten ophoesten.
Alleen is de lener niet aansprakelijk omdat het bij het risico van uitlenen hoort.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_52117445
JE bent toch niet verplicht de politie te bellen?
pi_52117465
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:36 schreef XL het volgende:

[..]

Alleen is de lener niet aansprakelijk omdat het bij het risico van uitlenen hoort.
Serieus? Mocht dat zo zijn, dan leen ik dus helemaal niets meer uit voortaan..
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:38:41 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52117491
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:37 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Serieus? Mocht dat zo zijn, dan leen ik dus helemaal niets meer uit voortaan..
Mijn auto is ook toen ik hem uitgeleend had in de prak gereden, ik kon daar mooi zelf voor opdraaien.
pi_52117528
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:36 schreef XL het volgende:

[..]

bij bv een unive wel:
quote:
Aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt tijdens sport- en spelsituaties, vriendendienst of aan geleende goederen is meeverzekerd (tot maximaal ¤ 12.500,- per geval).
pi_52117542
Eigenlijk zou je die vangrail ook nog moeten vergoeden. Dat kan ook nog aardig wat kosten.

Of je terug valt in je verzekering ligt aan de verzekering. Bij sommige verzekeraars mag je een ongeval hebben in de zo veel tijd zonder dat je direct terugvalt.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_52117572
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

bij bv een unive wel:
[..]
Goede verzekeraar kiezen dus! Thanx voor de info!
pi_52117633
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:36 schreef Repeat het volgende:
JE bent toch niet verplicht de politie te bellen?
Neen, enkel als er geen schade is aan derden niet. Hier is er een vangrail geschonden, dus moet je het normaal aangeven aan je verzekeringsmaatschappij (die er niets mee gaat doen als niemand komt claimen, maar ze kunnen je nooit van vluchtmisdrijf beschuldigen, je ongeluk is namelijk geregistreerd. Aangezien er ook geen uitbetaling moet gebeuren, gaat je premie ook ongewijzigd blijven)

Dit is dus dé manier om toch aangifte te doen, maar er niet voor op te draaien, want de kans dat de claim van die vangrail binnenkomt is klein. Het is namelijk niet aan de verzekering om de persoon op te zoeken aan wie de schade berokkend is, het is aan de andere partij om de schadeclaim in te dienen bij zijn verzekering.
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:45:47 #36
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52117634
quote:

[..]

bij bv een unive wel:
[..]
Dat is netjes. De schade aan de vangrail blijft dan wel op zijn autoverzekering te verhalen. Kost hem toch zijn no-claim. Tenzij die vriend geen aangifte doet, dan pleegt die vriend een misdrijf.
  zondag 5 augustus 2007 @ 13:57:06 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52117856
quote:

[..]

bij bv een unive wel:
[..]
http://www.unive.nl/CMSFiles/concern/voorwaarden/AVP.pdf

Onder 23.2. a. 2. staat toch ook dat ze schade aan motorrijtuigen uitsluiten
onder 23.2. b staat dat ze idd. tot ¤12500 vergoeden "anders dan in gevallen bedoeld onder a."

Volgens mij vergoeden ze dus ook niets in dit geval.
pi_52118093
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 13:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

http://www.unive.nl/CMSFiles/concern/voorwaarden/AVP.pdf

Onder 23.2. a. 2. staat toch ook dat ze schade aan motorrijtuigen uitsluiten
onder 23.2. b staat dat ze idd. tot ¤12500 vergoeden "anders dan in gevallen bedoeld onder a."

Volgens mij vergoeden ze dus ook niets in dit geval.
Lijkt erop ja. Ik had niet in de uitgebreide voorwaarden gekeken, alleen op de site

Naaiers
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:12:17 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_52118120
Dus heeft TS een vriend op wie hij 5000 euro schade moet verhalen en moet hij de vangrail vergoeden (no-claim kwijt) als KLPD bij hem aanklopt.
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:12:44 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52118125
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:10 schreef Repeat het volgende:

[..]

Lijkt erop ja. Ik had niet in de uitgebreide voorwaarden gekeken, alleen op de site

Naaiers
Op zich is het misschien ook wel logisch. iedereen neemt een AVP(AansprakelijkheidVoorParticulieren)- verzekering. En iedereen gaat rijden in de auto van de buurman. Iedereen mooi verzekerd voor ¤50 per jaar ofzo
pi_52118226
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:12 schreef XL het volgende:
Dus heeft TS een vriend op wie hij 5000 euro schade moet verhalen en moet hij de vangrail vergoeden (no-claim kwijt) als KLPD bij hem aanklopt.
Wie zegt toch dat die hele vangrail in elkaar zit ? Volgens de TS is de vangrail alleen bekrast.
pi_52118349
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:18 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wie zegt toch dat die hele vangrail in elkaar zit ? Volgens de TS is de vangrail alleen bekrast.
dan nog moeten de herstelkosten gedekt worden. Als iemand tegen jouw auto rijdt zal die er wss ook niet zomaar vanaf komen als het enkel krasjes zijn.
pi_52118411
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:24 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dan nog moeten de herstelkosten gedekt worden. Als iemand tegen jouw auto rijdt zal die er wss ook niet zomaar vanaf komen als het enkel krasjes zijn.
Denk jij dat ze een stuk vangrail langs de snelweg (linkerkant!) gaan vervangen als er wat beschadigingen opzitten?
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:35:53 #44
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52118561
De auto is een 6 maanden oude Mazda3 Hatchback... vrij nieuw, dus all-risk verzekerd. Maar ik ben niet zo happig om naar de verzekering te stappen, als ik het onderling kan regelen. Maar dat soort bedragen...

Er wordt beweerd GEEN alcohol in het spel te zijn, wat eigenlijk even stom is. Want als je zo moe bent, dat je om 18:00 in slaap valt, dan moet je maar even rusten op een parkeerzone of een tankstation. Voor hetzelfde was ik mijn vriendin kwijt.

Huidige guesstimate van de Mazda-dealer is rond de 5000 euro. Ik heb dan ook duidelijk gezegd, geen reparatieonderdelen, alleen nieuwe onderdelen.
Foto's volgen nog.
pi_52118570
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:28 schreef Repeat het volgende:
Denk jij dat ze een stuk vangrail langs de snelweg (linkerkant!) gaan vervangen als er wat beschadigingen opzitten?
Tuurlijk niet, maar ze gaan er wel voor rekenen. Mijn neef is in Vlaanderen tegen een boom van de Provincie gereden, en hij heeft 125¤ als schadevergoeding gehad omdat hij die boom beschadigd had (schors was er over een centimeter of 20 hoog af). Zo achterlijk als maar kan zijn, want een boom herstellen is er helemaal niet bij, maar als ze geld kunnen krijgen staan ze wel op de eerste rij hoor.
pi_52118949
ik zou die vriend gewoon laten dokken.... als het zijn eigen auto was had het hem ook geld gekost....
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:03:34 #47
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_52119088
TVP omdat de boormarker het niet doet.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_52119235
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, maar ze gaan er wel voor rekenen. Mijn neef is in Vlaanderen tegen een boom van de Provincie gereden, en hij heeft 125¤ als schadevergoeding gehad omdat hij die boom beschadigd had (schors was er over een centimeter of 20 hoog af). Zo achterlijk als maar kan zijn, want een boom herstellen is er helemaal niet bij, maar als ze geld kunnen krijgen staan ze wel op de eerste rij hoor.
125 voor een beschadiging is nog zeer weinig
want een boom waar 20 cm cambium is beschadigd (geen boom van 3m doorsnee dan natuurlijk) is flink aangetast en zal altijd minder blijven als de rest en zal meer onderhoud vereisen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:58:45 #49
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_52120118
Eigen schuld.
Wie leent er dan ook een nieuwe auto uit, die je pas 6 maanden hebt.
pi_52120307
schrijf die auto op de naam van de dader.. laat hem em all risk verzekeren.. daarna melden dat ie een ongeluk heeft gehad.. lekker laten repareren.. hij betaal dan meer @ verzekering.. en jij schrijft de auto weer trg op je eige naam..
álá Turkish Stylé
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')