abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55793982
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:19 schreef roburt het volgende:
prachtig zeg!
ik heb nog geen tijd gehad op alles te lezen maar dat lijkt me zeer interessant.
wat ik mij afvraag, lukt het een beetje met communiceren met de mensen daar?
vooral in de kleine dorpen lijkt me dat ze weinig tot geen engels spreken.

Nu we de camper niet meer hebben zitten we veel in Hostels en in de meeste hostels spreken ze wel enkele woordjes Engels. Toen we nog wel met de camper tourden hadden we van bijna elk land 'hoe en wat' woordenboekjes mee. Daaruit konden we het hoognodige halen. In enkele landen spreken ze ook nog wel wat Duits, maar hoofdzakelijk zal je het toch met handen en voeten moeten uitbeelden/ aanwijzen.
Het kost soms enige moeite, maar over het algemeen gaat het redelijk goed. Dat is ook het mooie van zulke reizen, uiteindelijk komt het toch wel weer goed.
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
pi_55794013
Mooi!
pi_56799668
De reis is ondertussen geeindigd.. Het geld was op. Hebben de laatste drie weken op Kreta rondgehangen. Heerlijk weer, maar helaas geen baantje gevonden om extra geld te verdienen. Dus tja.. nu (helaas) weer in Nl
  zondag 17 februari 2008 @ 23:18:20 #79
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_56804442
gave foto's jammer dat het geld op is

hoe zijn ze trouwens bij de grens in het oostblok? Vragen ze je veel om je auto te inspecteren enzo?

Ja ik weet het, beeldvorming komt door de media ga er eigenlijk al vanuit dat het niet een probleem zal zijn, maar toch even navragen he
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_56820343
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:18 schreef beertenderrr het volgende:
gave foto's jammer dat het geld op is

hoe zijn ze trouwens bij de grens in het oostblok? Vragen ze je veel om je auto te inspecteren enzo?

Ja ik weet het, beeldvorming komt door de media ga er eigenlijk al vanuit dat het niet een probleem zal zijn, maar toch even navragen he
Meeste oostblok landen zijn al EU. Dus zo goed als vrije doorgang. kleine controle (lees ff een blik naar binnen werpen) en paspoort laten zien.
Om oekraine in te komen heeft het ons 4,5 uur geduurd waarvan een groot deel wachten, echte controle hebben we niet gehad,
BIj het verlaten van de Oekraine zijn we wel totaal gecontroleerd. Auto helemaal doorzocht door 4 douaniers, overal geklopt en beschenen alle bagage doorgenomen, wijzelf gecontroleerd en daaran nog een controle door een hond.
pi_94428273
schop
  dinsdag 22 maart 2011 @ 12:13:40 #82
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_94462983
schop want?
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: