eindelijk heb ik weer een beetje tijd om iets te updaten. Mijn eigen site tot nu toe wel altijd gelukt , maar op fok is het helaas ingestort. Sorry daarvoor!
Zal ff kort de boel samenvatten van de laatste drie maanden.
In totaal zijn we 5 weken in Oekraine geweest. In kiev hebben we de excursie naar Tjernobyl gedaan. Zeer interessant om daar te lopen. Vooral dat de tijd daar heeft stil gestaan is machtig om te zien, overal nog de oude CCCP borden en schilden. Na Kiev zijn we via de rivier afgezakt richting de Krim. In eerste instantie zouden we daar niet heen, maar we besloten toch om te gaan. De Krim was geweldig. Toen hier in NL veel regen viel hadden wij nog een prima nazomer met warme temperaturen. Daarna doorgereden naar Odessa., Een prima hostel gevonden om te overnachten. Beviel ons zo goed dat we 10 dagen gebleven zijn. 5 dagen zelfs gratis aangezien we de eigenaar geholpen hebben met verhuizen van het hostel (naar een gebouw 50 meter verder). 's avonds een geweldig feest gehad met de dames van het hostel en andere gasten. Veel drank en plezier!!!!
Doorgereden naar L'viv een stad dicht bij de Slowaakse grens. Hier drie dagen rondgebracht waarna we de grens naar SLowakije over gestoken zijn. Hele bus is uitgelicht en met drugshonden overal gezocht. Natuurlijk niets gevonden.
We zijn heel Slowakije door gereden van west naar Oost. ONderweg nog enkele steden aangedaan en het hoge tatra gebergte. Zijn op een uitzichtpunt geweest met een hoogte van over de 2600 meter. Daar viel de eerste avond veel sneeuw, op de berg zakten we tot onze knieen weg. de temperatuur was daar overdag -12!! UIteindelijk naar Bratislava waar we met de trein een weekend uitstapje naar Wenen hebben gemaakt. Vanaf het Tatra gebergte bleef de sneeuw ons achtervolgen, de nachten werden toch flink koud in onze oude Kenau. Na Bratislava (waar ik een nieuwe Tattoo heb laten zetten) zijn we verder gegaan Hongarije in. UIteindleijk zijn we tot het Balatonmeer gekomen. Daar was het echter erg koud. Heb enkele foto's van een totaal dichtgevroren camper. Dikke wind, sneeuw en dikke vorst. Tevens hadden we al enkele dagen last van allerlei kapotte dingen in de Camper. UIteindelijk naar een garage gegaan en het noodzakelijke laten repareren. Wel bleek dat er veel grotere problemen waren. Vanwege deze problemen en de bittere kou hebben we besloten om de Kamper terug te brengen naar Nederland.
in 4 dagen waren we terug in NL. Hebben 2 weken in Nl doorgebracht om weer ff bij te komen, vrienden en familie te zien en vervolg plannen te maken. Net voordat we de Nl grens bereikt hadden stond de teller op 10.000 KM, dat is in ieder geval de helft van wat we wilden, en dat in slechts 2,5 maand tijd.
UIteindelijk hebben we begin december het vliegtuig naar Budapest (Hongarije gepakt). We reizen nu met alleen een rugzak en dan van HOstel naar Hostel. Een heel verschil., geld gaat er zo ook veel sneller doorheen. Na enkele toffe dagen Hongarije zijn we ROemenie doorgereisd. Dat land viel me reuze mee, minder arm dan ik gedacht had. Veel dorpjes in Transylvanie gezien, het gebied van Dracula!!!
Kerst hebben we in Bucharest gevierd. De stad zelf vond ik niet zo bijzonder, maar het hostel was erg gezellig. Heb een Orthodox christelijk kerstmis bijgewoond en daarna heerlijk Traditioneel Roemeens gegeten (veel vlees maispulp en zelf gestookte wijn) 'savonds allerlei barretjes onveilig gemaakt en dronken geworden. Daarna een music club in. Veel plezier gehad met het meisje uit het hostel, zij was dit jaar mijn kerstkado. hahaha.
De 27e doorgereisd naar BUlgarije (Varna), waar we ook OUdjaar gevierd hebben. HAd met heel veel moeite nog wat eigen vuurwerk gevonden (ben een vuurwerkfreak) en om 0.00 uur waren we op het plein. Honderden mensen maar weinig sfeer zat er in, wel nog traditioneel dansen gezien. Daarna een professioneel vuurwerkshowtje waar we zo goed als onder stonden. Erg intens om zo dichtbij te staan. om 1.00 uur (=0.00 uur in Nederland) hebben we ons eigen vuurwerk afgestoken.
De 2e zijn we weer verder gegaan en nu zitten we in Veliko Tarnovo ergens in het midden van Bulgarije.
Ik las op de frontpage dat Bulgarije e.d. nog in het nieuws was door de extreme winterweer. Nou dat klopt, hier heeft het 2 dagen onafgebroken gesneeuwd en er ligt nu ongeveer rond de 70 a 80 cm. De temperatuur is rond de -17 's nachts.. Behoorlijk koud aangezien er niet echt centrale verwarming is.
Over 2 dagen gaanwe door naar Istanbul, daarna ligt Griekenland in de picture. After that moeten we maar zien aangezien de bodem van het geld in zicht komt.
Heb helaas geen tijd om foto's erbij te zetten, maar op
http://josengido.waarbenjij staan er over de 500 (van de 5000 die we nu in totaal hebben)
Wel zal ik enkele filmpjes die op youtube staan hier neerzetten.
Groetjes student_van_het_leven
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf