quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:23 schreef HAL9000S het volgende:
Het topic voor de obsessieve vinyl-nerd voor wie muziek meer is dan een verzameling mp3'tjs op een harde schijf![]()
Mijn laatste post:
Zojuist gekocht:
[afbeelding]
Ik heb er weer een LP projectje bij, het hele Elektrohasch label compleet krijgen op vinyl. Pas net leren kennen dit label maar ik ben helemaal verliefd op de typerende boombastische psychedelische stoner-rock sound
Handig om je collectie op MP3 op te nemen. Verder ben ik er als audiofiel zijnde geen fan van, een LP draai je op je high-tech stereoquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:35 schreef agRESSIV-e het volgende:
Ik heb nog een bak vol klappers,
geen platenspeler meer, helaas.
zat laatst naar zo'n usb-platensper te kijken.
is dat wat?
Het heeft geen haast... ik haal eerst de releases die ik het beste vind en dan zie ik wel wat ik her en der tegen ga komen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:34 schreef vingerplant het volgende:
[..]
![]()
Toch zo'n 100 releases die je van dat label moet halen, dat mag je wel een projectje noemen.
Wat betreft alle releases van een label: Bij Revelation ben ik erg ver en ik besefte me onlangs dat ik ook vrijwel alle Reflections-releases heb. Wat Revelation betreft ben ik gewoon bezig elke release te krijgen. Van sommige releases heb ik al de limited uitgaven (meestal maar 300), van andere alleen de gewone uitgave en van sommige alles. Wat een hobby![]()
Nee dat is echt kut. Als je echt fatsoenlijk geluid wilt dan moet je zeker geen USB platenspeler halen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:35 schreef agRESSIV-e het volgende:
Ik heb nog een bak vol klappers,
geen platenspeler meer, helaas.
zat laatst naar zo'n usb-platensper te kijken.
is dat wat?
Die italoclassics zijn ook grof duur tegenwoordig dankzij I-F. Hij was toch min of meer verantwoordelijk voor die hele italo-revival, met die prijsexplosies als gevolg?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik ben bezig alles van het Fresh Fruit-label te verzamelen en de bekende italoclassics. Als student met een kleine portemonnee doe ik het trouwens rustig aan.
Daarom heb ik hem niet gekocht ik besteed liever 400¤ goed, dan 100 aan baggerquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:37 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Handig om je collectie op MP3 op te nemen. Verder ben ik er als audiofiel zijnde geen fan van, een LP draai je op je high-tech stereo
Ik was er al bang voor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:45 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nee dat is echt kut. Als je echt fatsoenlijk geluid wilt dan moet je zeker geen USB platenspeler halen.
Reflections is gaaf ja. Johan en Suzanne zijn bovendien aardige mensen en de muziek die ze uitbrengen ligt over het algemeen in mijn straatje.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:43 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Het heeft geen haast... ik haal eerst de releases die ik het beste vind en dan zie ik wel wat ik her en der tegen ga komen.
Reflections
Laatst zat ik wat te lezen in een sociologieboek over verschillende jeugdstromingen, zag ik daar in het SxE gedeelte toch ineens de cover van een reflections magazine met daarop onze ouwe SxE groep in de moshpit
[afbeelding]
Was volgens mij in de goudvishallen, Arnhem tijdens een mainstrike show pakweg 10 jaar geleden ofzo.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:54 schreef agRESSIV-e het volgende:
[..]
Daarom heb ik hem niet gekocht ik besteed liever 400¤ goed, dan 100 aan bagger![]()
Daar heb ik de special edition vanquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:53 schreef Shedfire het volgende:
Tool's Lateralus was al weer weggekocht bij de High Fidelity vandaag, maar die stond eigenlijk op mijn verlanglijstje.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:52 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Die italoclassics zijn ook grof duur tegenwoordig dankzij I-F. Hij was toch min of meer verantwoordelijk voor die hele italo-revival, met die prijsexplosies als gevolg?
quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:57 schreef diedlaughing het volgende:
Vorige week nog 2 lp's van Europe gekocht.
Je moet hem wel aansluiten op een phono-ingang. Die zit niet op de meeste moderne versterkers. Als je hem niet hebt kun je een tussenversterkertje kopen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:37 schreef zwareshag het volgende:
Ik heb net een platenspeler gekregen, maar hij wil niet echt werken. Krijg geen geluid behalve de bromtoon, en als ik alleen de rechtse tulpstekker insteek hoor ik heel ver weg de muziek. Ideeen? Kan zijn dat hij gewoon kapot is hoor, maar misschien doe ik iets fout.
quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:51 schreef n0r het volgende:
Als het goed is krijg ik volgende week 16 Dylan en 13 Rolling Stones LP's thuisgestuurd, 2ehands, dat wel, maar ze zien er goed uit
Wat een afschuwelijk ding, sorry dat ik het zegquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:59 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
![]()
misschien leuk om een fotootje te plaatsen van de platenspelers?![]()
[afbeelding]
Geen idee wat ie nou waard is, maar dat soort design dingen verliezen - mits in goede staat - weinig waarde.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:11 schreef ruud_fr het volgende:
van mijn oom gekregen, hij had zelf een andere(weet niet wat ie er voor betaald heeft)
24 jaar oud, net als ik
ja, het enige wat er aan mankeert is dat het cassettedeck het niet meer doetquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:13 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Geen idee wat ie nou waard is, maar dat soort design dingen verliezen - mits in goede staat - weinig waarde.
prijzig ja, diamantnaald zeker?quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:14 schreef zwareshag het volgende:
Kan ook een B&O platenspeler van m'n oom krijgen, moet alleen een nieuwe naald in, en die was volgens hem 220 euro.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 07:14 schreef HAL9000S het volgende:
Vingerplant, is dit die velvetunderground plaat waar je het laatst over had?
http://www.popsike.com/php/detaildata.php?itemnr=300060897304
End price USD 25200![]()
Kijk wel uit met die verwarming daar he, niet per ongeluk een lp'tje laten staan in de winter!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:17 schreef Magereheinus het volgende:
[afbeelding]
Mijn LP speler. Die Abbey Road LP heb ik er niet naast gezet op hip te doen, maar die lag er nog op, had geen zin om m weer helemaal weg te leggen dus vandaar dat die daar staat. De rest van mn (NOG bescheiden)collectie staat onder mijn LP speler in een kast.
Zijn nu 27 12" vinyl en 2 7" vinyl
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:48 schreef vingerplant het volgende:
Die Cause For Alarm plaat die erop ligt is ook niet om mee te posen, dan had ik m'n Wham LP er wel opgelegd
Technics, goed spul!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:19 schreef znarch het volgende:
Oldskool platenspelers !!!
Hier staat een Technics SL 1411:P
[afbeelding]
(en die is ouder dan ik ben)
Ik vind een goede speler toch wel essentieel hoor, ik had eerst zo'n cheap Sony ding maar daar kwam me toch een brak geluid uit. Druk niet in te stellen, geen pitch control...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:05 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mijn platenspeler is ook niet echt bijzonder, ik hoef niet zo'n duur ding, geef m'n geld liever uit aan vinyl
het maakt je wel een stuk coolerquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:17 schreef Magereheinus het volgende:
[afbeelding]
Mijn LP speler. Die Abbey Road LP heb ik er niet naast gezet op hip te doen
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:48 schreef vingerplant het volgende:
Ook maar even mijn platenspelertje dan. Niks bijzonders, behalve dan dat hij 35 jaar oud is
[afbeelding]
quote:Die Cause For Alarm plaat die erop ligt is ook niet om mee te posen, dan had ik m'n Wham LP er wel opgelegd
Die PD zat in een 'box' die vorig jaar door het Duitse Street Justice is uitgegeven. Houten kistje met certificaat (handgenummerd, 1000 stuks) en de picture discs van Cause For Alarm, Liberty & Justice en One Voice. Eigenlijk puur omdat ik One Voice niet op vinyl kon vinden die box gekocht voor 25 euro. Nu is hij uitverkocht en zijn de eerste verkopen van meer dan 100 euro al gesignaleerd, terwijl die box nog geen jaar oud is. Wellicht een potentieel goudmijntjequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:55 schreef Magereheinus het volgende:
@ Vingerplant: Haha die Picture Disc van Agnostic Front is wel mooi man. Verder ook wel een tof ding daarom
Erg jammer, het Philips-spul uit de jaren '70 is heel goed. Die 877 van mij een jaartje geleden van een nieuwe naald voorzien en er komt nog steeds een prachtig geluid uitquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:07 schreef ruud_fr het volgende:
mijn ouders hebben het type 777 nog staan, die gebruikte ik eerst maar hij is niet meer in goede staat
Ik heb nu zo'n apparaat:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:05 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Ik vind een goede speler toch wel essentieel hoor, ik had eerst zo'n cheap Sony ding maar daar kwam me toch een brak geluid uit. Druk niet in te stellen, geen pitch control...
Geef dus je geld uit aan een goede platenspeler!
én vinyl
D'r zitten ook een heleboel dingen bij die geen klap waard zijn. De verkoper lijkt te weten waar hij het over heeft, dus ik zou me niet te snel rijk rekenen. Wel een mooie aanbieding verder hoor, vooral als je een Beatles-verzameling aan het aanleggen bent. Voor de handel zou ik het niet doen, voor de heb is het leukquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:16 schreef zwareshag het volgende:
Vandaag liep ik op Marktplaats hier tegenaan.. 52 singles van de Beatles voor 200 euro. Beetje zitten rekenen en volgens mij kun je hier wel wat winst mee maken als je ze allemaal stuk voor stuk aanbiedt op eBay? 4 euro per single en je hebt de aankoop eruit, daarbij zitten er enkele bij die volgens Popsike wel wat opleveren..
Ja iddquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:38 schreef vingerplant het volgende:
Ik vind het jammer dat die dingen tegenwoordig geen standaard stofkap hebben.
DIe SL1200's zijn wel van goede kwaliteit hoor, echt enorm degelijk en qua geluid ook prima. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen enorme audiofiel ben.quote:Trouwens, die DJ-dingen worden gemaakt om lekker wild mee om te gaan, niet om een perfecte geluidskwaliteit te laten horen. Althans, dat gevoel heb ik altijd.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:16 schreef zwareshag het volgende:
Vandaag liep ik op Marktplaats hier tegenaan.. 52 singles van de Beatles voor 200 euro. Beetje zitten rekenen en volgens mij kun je hier wel wat winst mee maken als je ze allemaal stuk voor stuk aanbiedt op eBay? 4 euro per single en je hebt de aankoop eruit, daarbij zitten er enkele bij die volgens Popsike wel wat opleveren..
Als je zelf het geluid maar goed vindt, dat is het belangrijkste.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:40 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja iddDaar betaal je ook weer een paar tientjes voor
![]()
[..]
DIe SL1200's zijn wel van goede kwaliteit hoor, echt enorm degelijk en qua geluid ook prima. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen enorme audiofiel ben.
Deze had ik ook nog trouwens
[afbeelding]
En minstens even zo belangrijk zijn je boxen, je kabels, je versterker etc. Ben nu redelijk tevreden met de setup die ik nu heb... ik ben al tijden van plan om nieuwe boxen te halen (KRK studiomonitoren) maar dat gebeurt nooit omdat ik m'n cash te snel uitgeef aan vinylquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:50 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Als je zelf het geluid maar goed vindt, dat is het belangrijkste.
En dat ding is ontzettend gaaf ja
Ik ben ook al tijden van plan te sparen voor een nieuwe versterker/cd-speler/platenspeler en dan wel voor het spul voor audiofielenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:55 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
En minstens even zo belangrijk zijn je boxen, je kabels, je versterker etc. Ben nu redelijk tevreden met de setup die ik nu heb... ik ben al tijden van plan om nieuwe boxen te halen (KRK studiomonitoren) maar dat gebeurt nooit omdat ik m'n cash te snel uitgeef aan vinyl
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:45 schreef zwareshag het volgende:
HAL9000S, verzamel je trouwens ook de singles van Vertigo?
De SL1200 was oorspronkelijk dan ook een HIFI-tafel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:40 schreef HAL9000S het volgende:
DIe SL1200's zijn wel van goede kwaliteit hoor, echt enorm degelijk en qua geluid ook prima. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen enorme audiofiel ben.
Vetquote:
Dit zijn iig de spiral label LP's.quote:
ik heb ze gekocht van hem, ze zijn binnenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:16 schreef zwareshag het volgende:
Vet! Ga je ze verkopen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:29 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ik heb ze gekocht van hem, ze zijn binnen
thanks voor de tip
edit: klik
Néh hoor, kom deze LP regelmatig tegen bij diverse platenzaken. Moet zeker gaan lukken.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:53 schreef ralfseltje het volgende:
Heb zojuist mijn eerste LP besteld: Grace van Jeff BuckleyHopen dat het lukt, hij zei dat ie lastig verkrijgbaar was, maar dat het wrs. wel zou lukken. Tof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |