abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52095090
Gister bij een vriend geweest in Utrecht, eerst met de trein (een uur vertraging, maar goed) en dan 3 strippen met de bus. Ik heb week-OV, maar het is vakantie, dus dokken, prima.
Alles goed en wel, maar ik moest ook nog terug.

Ik had helaas nog maar 2 strippen over op mijn roze strippenkaart, maar nog wel een blauwe kaart met nog 1 strip erop. Dan betaal ik dus iets te veel, maar dat is op zich niet heel erg.
Ik stap die bus in, en die mierenneukende lul van een buschauffeur weigert die strippen af te stempelen! Ik mag de strippenkaarten niet combineren.
"Staat in het regelement".
Mijn pleidooi dat ik meer betaal en waarom ik de busmaatschappij niet mag sponsoren krijgt een antwoord:
"Mij sponsor je niet, ik krijg toch wel mijn salaris"
Na nog een paar keer tevergeefs een beroep te doen op zijn menselijkheid begonnen de mensen achter mij toch ongeduldig te worden, dus ik keek nog even naar het busnummer en koop een kaartje.
Maar je raadt het al, je kan geen kortingskaartjes kopen in de bus, dus ik moest 2 strippen à ¤ 1,60 betalen omdat die lul mijn strippenkaart niet wou afstempelen.
Gelukkig moest die vriend van mij ook naar het station, want ik had zelf niet genoeg kleingeld bij me om dat te betalen ( )

Waarschijnlijk heeft het geen zin een klacht in te dienen tegen de chauffeur omdat ie vast wel gelijk heeft volgens de regelementen, maar het is wel de grootste lul van een chauffeur die ik ooit ben tegengekomen.

Samenvatting:
Klacht: mensen die bij elk topic om een samenvatting schreeuwen
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_52095118
Tokkies die denken dat ze heel wat waard zijn maar ondertussen een kutbaan hebben en mierenneuken.. wat een teringlijer!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:22:04 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52095155
inkoppertje +4
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:28:46 #4
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_52095278
Komt door het neerslachtige busstation van Utrecht bij het CS, daar komen die buschauffeurs tig keer per dag en daar worden ze uiteindelijk van zoals jij hebt ervaren.

In een andere stad met een licht en zonnig busstation was dit niet gebeurd.
Stop the world, I want to get out.
pi_52095286
Klinkt als een vrij achterlijke regel als je ze wel apart beide mag gebruiken maar niet in combinatie.
pi_52095303
Was die buschauffeur Calvobbes ofzo?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_52095318
Ik wist niet dat je ze niet mag combineren Ze hebben ook nog nooit tegen me gezegd dat het niet mag
pi_52095361
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:31 schreef ach het volgende:
Ik wist niet dat je ze niet mag combineren Ze hebben ook nog nooit tegen me gezegd dat het niet mag
In België mag je ook geen 10beurtenkaarten combineren; wel afstempelen en de rest cash bijbetalen. Best logisch, anders komt er ooit wel eens een persoontje die zich grappig vindt met 3 kaarten aan om overal 1 stripje van te gebruiken.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52095519
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

In België mag je ook geen 10beurtenkaarten combineren; wel afstempelen en de rest cash bijbetalen. Best logisch, anders komt er ooit wel eens een persoontje die zich grappig vindt met 3 kaarten aan om overal 1 stripje van te gebruiken.
Ja maar als je dezelfde soort kaart hebt mag het wel. Ook al kom je aan met 8 kaarten met elk 1 strip. En logisch ook, je hebt er gewoon voor betaald.
Ik wist ook niet dat het niet mocht, en waarschijnlijk doet 95% van de buschauffeurs er niet moeilijk over, maar ik moest weer precies die ene tegenkomen.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:45:34 #10
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_52095551
Officiele klacht sturen naar de leiding van het busbedrijf, klagen over klantonvriendelijkheid enzo... en wellicht ook een brief naar een krant hierover insturen, zodat er wat media-aandacht komt ana dat belachelijke systeem dat je niet 2 soorten strippenkaarten mag combineren op de manier zoals jij beschrijft...

En dan hopen dat er een antwoord op komt...

Een goed bedrijf zou dan excuses maken en je een gratis strippenkaart opsturen... maar we weten allemaal dat de OV bedrijven in nederland alles behalve goed zijn...
pi_52095552
Op de achterkant van de roze strippenkaart staat niks over dat je ze niet mag combineren. dus.
  PR/Manusje van alles zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:45:46 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_52095557
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:33 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Het klinkt best logisch, dat je niet mag combineren
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_52095582
eurokaartjes zijn tof, 1 euro voor heen en weer terug (mits op dezelfde dag)
pi_52095589
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja maar als je dezelfde soort kaart hebt mag het wel. Ook al kom je aan met 8 kaarten met elk 1 strip. En logisch ook, je hebt er gewoon voor betaald.
Als het met dezelfde kaarten wel mag is het inderdaad niet logisch, maar goed. Hier mag je niet eens 2 kaarten combineren . Cash bijbetalen of aan de ticketverkooppunten geld terugvragen.

(met 10beurtenkaart gekocht in een verkooppunt is het 80c, met 10beurtenkaart verkocht op de tram/bus is het 1¤, met een enkel kaartje in voorverkoop is het 1¤, en met een enkel kaartje op de tram/bus is het 1¤50. Véél te duur dus)

(waarom zijn er in godsnaam 2 type's kaarten?)
pi_52095612
Ja, inderdaad, wat een zeikerd.
Gelukkig zijn er ook wel hele sympathieke buschauffeurs. Ik had een keer 9 strippen nog op m'n kaart staan en de chauffeur moest er eigenlijk 5 afstempelen, maar stempelde er ongevraagd 4 af, zodat ik er dan nog 5 overhield voor de volgende keer. Is niet volgens de reglementen, maar wel erg sociaal.
pi_52095639
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:49 schreef Joris85 het volgende:
Gelukkig zijn er ook wel hele sympathieke buschauffeurs. Ik had een keer 9 strippen nog op m'n kaart staan en de chauffeur moest er eigenlijk 5 afstempelen, maar stempelde er ongevraagd 4 af, zodat ik er dan nog 5 overhield voor de volgende keer. Is niet volgens de reglementen, maar wel erg sociaal.
en als ze er achter komen is ie z'n baan kwijt
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:52:19 #17
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_52095667
quote:
Krijg je controle ben je daarentegen wel de lul .
Krekker is de bom!
pi_52095686
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Krijg je controle ben je daarentegen wel de lul .
welke controle ?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:53:45 #19
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52095687
Wat een zeikerd die chauffeur
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52095713
klacht schrijven naar de busmaatschappij idd. en ik zou die buschauffeur ook gevraagd hebben hoe het toch komt dat sommige van zijn collega's AL in elkaar geslagen zijn.
pi_52095749
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:55 schreef Empedocles het volgende:
klacht schrijven naar de busmaatschappij idd. en ik zou die buschauffeur ook gevraagd hebben hoe het toch komt dat sommige van zijn collega's AL in elkaar geslagen zijn.
als die mens zijn job doet, waarom zou hij dan in godsnaam ineengeslagen moeten worden? Omdat hij geen uitzonderingen op het reglement toelaat? Als je wil klagen moet je bij het bedrijf zijn, niet bij hem. Betaal dan gewoon die ene keer cash, en als je geen 2¤ enkelgeld op zak bent zegt dat al even veel over jou dan over die chauffeur.

Die chauffeur zal gelijk krijgen van de maatschappij, en maar logisch ook. Als je de kaarten niet mag combineren moet je daar niet mee afkomen omdat het je beter uitkomt; gewoon nieuwe kaart kopen.
pi_52095763
quote:
Er zijn zeker ook hele sympathieke buschauffeurs. Ik moest ook een keer een reis van 3 roze strippen maken en ik had er maar 2, wou dus bijbetalen (twee strippen, want ik weet dat dat het minimum is) maar de chauffeur stempelde er 2 af en zei dat ik maar moest doorlopen.
pi_52095771
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als die mens zijn job doet, waarom zou hij dan in godsnaam ineengeslagen moeten worden? Omdat hij geen uitzonderingen op het reglement toelaat? Als je wil klagen moet je bij het bedrijf zijn, niet bij hem. Betaal dan gewoon die ene keer cash, en als je geen 2¤ enkelgeld op zak bent zegt dat al even veel over jou dan over die chauffeur.

Die chauffeur zal gelijk krijgen van de maatschappij, en maar logisch ook. Als je de kaarten niet mag combineren moet je daar niet mee afkomen omdat het je beter uitkomt; gewoon nieuwe kaart kopen.
Ik ben heel erg benieuwd, wat zegt dat over mij?

Kan je me ook vertellen waarom ik ze niet mag combineren? Het is namelijk in mijn nadeel en in hun voordeel om het te doen. Ja 2 strippen in de bus bij moeten kopen is nog meer in hun voordeel

De achterkant van de strippenkaart verwijst je naar www.ov-info.nl, maar daar staat maar een half regelement, en niets wat van toepassing is op deze situatie. Ik heb ze via hun website een e-mailtje gestuurd met mijn scenario, ik ben benieuwd wat hun reactie is. Ik heb ze gevraagd in hun antwoord te verwijzen naar een artikel in het regelement.

[ Bericht 27% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 04-08-2007 13:04:45 ]
pi_52095796
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

befehl ist befehl enzo? er is niemand die er minder van wordt, en het is niet klantvriendelijk. in een normale winkel zou je naar de manager gaan in zulke gevallen, en dan valt er meestal wel iets te regelen. in dit geval is de buschauffeur het enige aanspreekpunt, en dient hij derhalve flexibel doch rechtvaardig te zijn. in dit geval was hij geen van beiden.
pi_52095797
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, wat zegt dat over mij?
Best zielig, komaan. Als je al geen 2¤ op zak hebt
pi_52095821
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:00 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Best zielig, komaan. Als je al geen 2¤ op zak hebt
ik heb ook regelmatig geen kleingeld bij me. het enige wat dat zegt is dat ik vrijwel altijd met mijn pinpas betaal. immers zijn zwervers doorgaans degenen met ladingen kleingeld
pi_52095823
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:00 schreef Empedocles het volgende:
befehl ist befehl enzo? er is niemand die er minder van wordt, en het is niet klantvriendelijk. in een normale winkel zou je naar de manager gaan in zulke gevallen, en dan valt er meestal wel iets te regelen. in dit geval is de buschauffeur het enige aanspreekpunt, en dient hij derhalve flexibel doch rechtvaardig te zijn. in dit geval was hij geen van beiden.
Klopt. Het lijkt me ook niet dat je in de winkel moet afkomen dat je een derde van je factuur met proton (betaalchip voor kleine uitgaven, weet niet wat het in Nederland is), een ander derde met bancontact en het laatste stuk cash wil gaan betalen.

Als je dan bij de manager gaat klagen heeft hij in mijn inzien groot gelijk dat hij je de boodschapjes weer in het rek laat zetten en je de deur wijst.
pi_52095845
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:01 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Klopt. Het lijkt me ook niet dat je in de winkel moet afkomen dat je een derde van je factuur met proton (betaalchip voor kleine uitgaven, weet niet wat het in Nederland is), een ander derde met bancontact en het laatste stuk cash wil gaan betalen.

Als je dan bij de manager gaat klagen heeft hij in mijn inzien groot gelijk dat hij je de boodschapjes weer in het rek laat zetten en je de deur wijst.
geld = geld. en dit geval is niet zo onredelijk als jij omschrijft. ik betaal ook wel eens dingen deels cash en deels met pin. nooit klachten over gehad.
pi_52095871
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:01 schreef Empedocles het volgende:

[..]

ik heb ook regelmatig geen kleingeld bij me. het enige wat dat zegt is dat ik vrijwel altijd met mijn pinpas betaal. immers zijn zwervers doorgaans degenen met ladingen kleingeld
Ladingen klein geld is wat anders dan wat eurostukjes. Meestal heb ik wel een euro of 5 aan kleingeld in mijn broekzakken zitten (altijd handig voor een kar in de winkel / parkeerautomaten / blikje uit een automaat halen...). Vroeger had je hier in België tenminste nog een wet die je verplichtte een bepaald bedrag cash op zak te hebben, helaas hebben ze dat afgeschaft, waardoor je dergelijke situaties tegenkomt.
pi_52095875
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:02 schreef Empedocles het volgende:

geld = geld. en dit geval is niet zo onredelijk als jij omschrijft. ik betaal ook wel eens dingen deels cash en deels met pin. nooit klachten over gehad.
waarom pin je dan niet direct volledig? Dat is meer werk aan de kassa en houdt de mensen achter je nodeloos op.
pi_52095937
quote:

[..]

Ik heb ook weleens iets gedeeltelijk in cash en gedeeltelijk met PIN betaald. Was nooit een probleem.
Bovendien heb je nog steeds niet uitgelegd waarom het zielig is om geen kleingeld op zak te hebben. Ik heb een pinpas, chippas en creditcard op zak, en meestal ook wat kleingeld inderdaad. Gisteren toevallig niet, want ik had het bijna allemaal uitgegeven. Als dat al zielig is...
pi_52096121
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

...). Vroeger had je hier in België tenminste nog een wet die je verplichtte een bepaald bedrag cash op zak te hebben,
pi_52096203
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Bovendien heb je nog steeds niet uitgelegd waarom het zielig is om geen kleingeld op zak te hebben
Omdat je dan van die dingen tegenkomt zoals iemand gelijk de TS die toch maar probeert om 2 kaarten te combineren, daarvoor 2 minuten met de chauffeur praat, ondertussen iedereen moet wachten... En dan klagen ze wel als de bus 10 minuten te laat is. Een beetje cash op zak hebben is altijd praktisch, als je dan wat nodig hebt omdat vb het automatisch betalingsverkeer uitgevallen is, kan je tenminste door.
pinpas ed kan je inderdaad makkelijk grotere betalingen mee doen, maar in veel kleine zaken (en openbaar vervoer, veel parkeerautomaten) kan je nog niet eens met een pinpas betalen. Hoe lastig is het om wat euro'tjes in je portefeuille te steken en daar te laten zitten (en die niet uit te geven), dan ben je in zo'n situatie gered.

Ik houd zelfs altijd genoeg bij om met de taxi te kunnen terugkeren voor als het OV staakt. Die 100¤ meer op mijn rekening maakt toch amper iets uit qua intrest.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:32:38 #34
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_52096371
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:53 schreef thedude0 het volgende:

[..]

welke controle ?
Door controleurs die de bus in stappen.
Krekker is de bom!
pi_52096561
quote:

[..]

Gebeurt hier in de winkel regelmatig dat klanten deels cash / deels pin betalen.

Ik denk eerder dat de manager het personeelslid ontslaat dan de klant de deur wijst.
Geld is toch geld, kassa's en pinautomaten kunnen dat prima aan, dus alleen pure luiigheid zou reden kunnen zijn om dat te weigeren.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52096587
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:43 schreef Roquefort het volgende:
Geld is toch geld, kassa's en pinautomaten kunnen dat prima aan, dus alleen pure luiigheid zou reden kunnen zijn om dat te weigeren.
Hier weigeren ze gewoon als je dat vraagt; dan moeten ze namelijk 2 bon's opmaken. Cash is volledig cash; pinnen is volledig. En begrijpelijk ook; ik snap niet waarom je in godsnaam de helft van je aankopen pint en de rest cash betaalt. Als je toch bezig bent met pinnen betaal je het toch direct helemaal?
pi_52096735
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:23 schreef Athmozz het volgende:

[..]
..
Ik houd zelfs altijd genoeg bij om met de taxi te kunnen terugkeren voor als het OV staakt. Die 100¤ meer op mijn rekening maakt toch amper iets uit qua intrest.
En de pinapparaten op elke straathoek werken zeker ook niet meer als het OV onverwachts staakt?
pi_52096777
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:53 schreef Roquefort het volgende:

[..]

En de pinapparaten op elke straathoek werken zeker ook niet meer als het OV onverwachts staakt?
dan moet ik naar een pinautomaat lopen, en die zijn er echt niet op elke straathoek. Voor grotere bedragen gebruik ik mijn pinpas (winkels waar je meer moet uitgeven hebben bijna altijd een lezertje), voor kleine bedragen cash.
pi_52096901
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Hier weigeren ze gewoon als je dat vraagt; dan moeten ze namelijk 2 bon's opmaken. Cash is volledig cash; pinnen is volledig. En begrijpelijk ook; ik snap niet waarom je in godsnaam de helft van je aankopen pint en de rest cash betaalt. Als je toch bezig bent met pinnen betaal je het toch direct helemaal?
Het kan weleens gebeuren dat iemand niet genoeg op zijn rekening heeft om het te betalen, en niet genoeg cash voor het hele bedrag, maar dat het samen wel genoeg is. Of misschien is er wel een andere reden, dat gaat de winkel eigenlijk niets aan.
Maar ik geloof dat de begrippen 'klantvriendelijkheid' en 'service' jou weinig zeggen. En uit commercieel oogpunt is het ook nog eens ontzettend stom, waarom zou je inkomsten weigeren omdat je er 1 extra handelingetje voor moet uitvoeren.

Bovendien is het niet relevant voor dit geval met de buschauffeur, er was immers geen extra handeling voor nodig om die kaarten gewoon af te stempelen. Een extra kaartje kopen duurt daarentegen wel lang.

Als ie gewoon had afgestempeld:
-Had ik meer betaald voor mijn rit dan strikt noodzakelijk (meer inkomsten)
-Het afstempelen was snel en efficient gegaan.
-Een tevreden Gebraden_Wombat die de bus een beetje meer gaat waarderen.

Nu:
-Nog meer inkomsten, namelijk een bijgekocht kaartje.
-Gedoe -> vertraging
-Een zeer ontevreden Gebraden_Wombat die denkt "de volgende keer ga ik wel met de auto"
-Een topic op FOK! waardoor 10 mensen ook negatieve gevoelens krijgen bij de bus (en die wordt al zo gewaardeerd..)
pi_52096996
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 13:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dat is toch de omgekeerde wereld?
Jij bent de verkoper, en de koper is klant.

Je bent toch als klant niet verplicht om met argumenten de verkoper te overtuigen van jouw keuze van betaalwijze?
Integendeel zeg, het interesseert met als klant geen seconde of de verkoper wel of niet snapt waarom ik pin, of cash betaal, of beide.

Onzin dat je twee bonnen moet maken. Dat hoeft toch ook niet als je deels met een cadeaubon betaalt en de rest cash of pin bijbetaald?

Heb je ueberhaupt weleens in een winkel gewerkt?
Je ziet problemen die er niet zijn, en je wil dat je klanten aan je uitleggen waarom ze cash of pin betalen?
pi_52097043
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als ie gewoon had afgestempeld:
-Had ik meer betaald voor mijn rit dan strikt noodzakelijk (meer inkomsten)
Als het een regel is binnen dat bedrijf dat het niet mag, dan mag het niet. Waarom is het zo moeilijk dat te aanvaarden? Als er controle zou zijn is de kans groot dat die chauffeur onder zijn voeten krijgt, dus ik kan hem perfect begrijpen.
quote:
Maar ik geloof dat de begrippen 'klantvriendelijkheid' en 'service' jou weinig zeggen.
Dat wel, alleen vind ik dat in een geval zoals dit de service juist geweest is, enkel begint te klant door te zagen over zijn visie op de feiten. Als het je niet aan staat dat je niet met 2 kleuren kaarten kan combineren, dan zoek je maar een ander bedrijf waar je dat wel kan / neem je een ander vervoersmiddel. Het bedrijf stelt die regels op, als jij er niet mee akkoord gaat ben jij niet verplicht om de diensten van dat bedrijf te gebruiken.

Cadeaubon wordt door de kas aanvaard als zijnde cash geld of als een product met een negatieve prijs, als je een stuk wilt pinnen moet je op 2 apparte bon's werken. Ik heb niet gewerkt in een kleine winkel, maar waar ik al wat gewerkt heb werken ze ook op het principe dat het bedrijf bepaalt hoe en wanneer de betaling doorgaat. Is de klant het er niet mee eens zoekt hij maar een ander.
pi_52097322
Hetzelfde gezeik dat ze elk jaar de strippenkaarten 5 cent duurder maken waardoor de oude niet meer geldig zijn Zit je daar nog met drie strippenkaarten die geen fuck meer waard zijn
pi_52097324
Rare jongens, sire, die Belgen van u!

Alle bedrijven waar ik heb gewerkt, die huldigden het eenvoudige principe dat als een klant beleefd is en betaalt, we die graag als klant hebben.

In Belgie is het dus meer van "als het je niet bevalt ga je maar ergens anders naartoe" richting klant.
Wonderlijk, vanuit mijn perspectief, heel wonderlijk.
pi_52097448
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:28 schreef Roquefort het volgende:
In Belgie is het dus meer van "als het je niet bevalt ga je maar ergens anders naartoe" richting klant.
Wonderlijk, vanuit mijn perspectief, heel wonderlijk.
Logisch toch? Ik sta zo veel in de pcwinkel dat klanten blijven zagen om korting omdat die of die webshop goedkoper is, die sturen ze ook altijd door. Als iemand de tarieven die ik vraag voor pc's te herstellen te veel vindt, ga ik ook niet verlagen, dan zoekt hij maar gewoon een ander.

Als het niet al te druk is zou ik me ook niet erover opjagen dat je het in 2 stukken betaalt, maar als er een hele rij staat te wachten vind ik het maar belachelijk. Cash hebben de meeste mensen niet meer dan 200¤ bij, dus dan kan je als je een stuk cash betaalt toch evengoed direct alles pinnen? Alsof je geen 200¤ reserve op een zichtrekening staan hebt... wat doe je dan als er ineens grotere kosten zijn zoals een wasmachine die kapot gaat / een kleine herstelling aan de auto? Spaarrekening daarvoor aanspreken?
pi_52097452
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Als het een regel is binnen dat bedrijf dat het niet mag, dan mag het niet. Waarom is het zo moeilijk dat te aanvaarden? Als er controle zou zijn is de kans groot dat die chauffeur onder zijn voeten krijgt, dus ik kan hem perfect begrijpen.
In een bus is de chauffeur de controle. Bovendien ben ik er heilig van overtuigd dat 95% van de controleurs me er geen boete voor gegeven zou hebben.
quote:
[..]

Dat wel, alleen vind ik dat in een geval zoals dit de service juist geweest is, enkel begint te klant door te zagen over zijn visie op de feiten. Als het je niet aan staat dat je niet met 2 kleuren kaarten kan combineren, dan zoek je maar een ander bedrijf waar je dat wel kan / neem je een ander vervoersmiddel. Het bedrijf stelt die regels op, als jij er niet mee akkoord gaat ben jij niet verplicht om de diensten van dat bedrijf te gebruiken.
Ik vind het absurde, kleinzielige regelneukerij die de geest van de regelgeving totaal voorbij schiet. Ik ben toch verdomme geen zwartrijder. Ik begrijp dat het in de regels staat (wat nog te bezien valt, ik kan het voorlopig nergens vinden). Waar ik echt niet bij kan is dat er iemand te wereld bestaat die het in z'n bolle kop haalt die regel ook echt uit te voeren. Als ik nou die vriend niet bij me had, dan had ik dus niet met de bus meegekunt. Vind je echt dat dat terecht was geweest?
quote:
Cadeaubon wordt door de kas aanvaard als zijnde cash geld of als een product met een negatieve prijs, als je een stuk wilt pinnen moet je op 2 apparte bon's werken. Ik heb niet gewerkt in een kleine winkel, maar waar ik al wat gewerkt heb werken ze ook op het principe dat het bedrijf bepaalt hoe en wanneer de betaling doorgaat. Is de klant het er niet mee eens zoekt hij maar een ander.
Wat een mentaliteit zeg

Ik had net een eng beeld in mijn hoofd: Een wereld waar iedereen zo is als Athmozz... Wat een wereld zou dat zijn zeg.
pi_52097591
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In een bus is de chauffeur de controle. Bovendien ben ik er heilig van overtuigd dat 95% van de controleurs me er geen boete voor gegeven zou hebben.
controleert de chauffeur op vervoersbewijzen??? Best een vreemd systeem, hier wordt je niet eens gecontroleerd op je vervoersbewijs, je kan gewoon in- & uitstappen zoals je wil, ook zonder te betalen. Controle gebeurt door controleurs (vergezeld van security), en die komen amper langs. Het grootste deel betaalt echter gewoon zonder dat er controle op is.
quote:
Ik vind het absurde, kleinzielige regelneukerij die de geest van de regelgeving totaal voorbij schiet. Ik ben toch verdomme geen zwartrijder. Ik begrijp dat het in de regels staat (wat nog te bezien valt, ik kan het voorlopig nergens vinden). Waar ik echt niet bij kan is dat er iemand te wereld bestaat die het in z'n bolle kop haalt die regel ook echt uit te voeren. Als ik nou die vriend niet bij me had, dan had ik dus niet met de bus meegekunt. Vind je echt dat dat terecht was geweest?
Als er controle is op die bus door een controleur, dan hangt de buschauffeur wel. In dat opzicht begrijp ik hem dat hij die regel perfect naleeft. Als jij zegt dat er in Nederland geen apparte controleurs zijn die soms eens rondgaan, dan is het inderdaad best dom dat hij het niet toelaat.
Dat jij geen geld bij hebt is zijn zaak; je kan nog steeds gaan pinnen en een kwartiertje later de bus nemen. Het is niet omdat jij geen geld bij hebt dat hij daarvoor jou gratis zou moeten laten rijden / iets toelaten wat niet mag.
quote:
Wat een mentaliteit zeg

Ik had net een eng beeld in mijn hoofd: Een wereld waar iedereen zo is als Athmozz... Wat een wereld zou dat zijn zeg.
Het is misschien cru gesteld, maar zo is het toch? Wat ben je met een klant die je meer last bezorgt (in geval van dubbele betaling is het minimaal, dus dan valt het nog te aanvaarden) dan dat hij je opbrengt? Niets, dus die heb je liever op een ander. Ik ken een PC-winkel met een zéér goede service, maar ik heb hem al een paar mensen weten het adres van de Mediamarkt geven. Als ze blijven zagen om korting, dan moet je zo laag gaan dat je er amper winst op hebt, dus dan kan je evengoed je de tijd besparen en ze direct naar de mediamarkt laten gaan.
pi_52097685
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:10 schreef Athmozz het volgende:
Ik heb niet gewerkt in een kleine winkel, maar waar ik al wat gewerkt heb werken ze ook op het principe dat het bedrijf bepaalt hoe en wanneer de betaling doorgaat. Is de klant het er niet mee eens zoekt hij maar een ander.
Domme reactie in dit topic, hoeveel busmaatschappijen rijden er bij jouw halte? 1! Juist!

Een bedrag niet gedeeltelijk contant, en een gedeelte per pin kunnen betalen in een winkel omdat ze er moeilijk om doen? Vind cyther geen probleem, winkels genoeg waar ze niet zo zeiken, gun ik hun liever hun omzet.
pi_52097795
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:45 schreef Athmozz het volgende:

[..]

controleert de chauffeur op vervoersbewijzen??? Best een vreemd systeem, hier wordt je niet eens gecontroleerd op je vervoersbewijs, je kan gewoon in- & uitstappen zoals je wil, ook zonder te betalen. Controle gebeurt door controleurs (vergezeld van security), en die komen amper langs. Het grootste deel betaalt echter gewoon zonder dat er controle op is.
[..]
In de meeste bussen wel. Je mag dan alleen voorin instappen en moet je vervoersbewijs aan de chauffeur laten zien, door hem laten afstempelen of (tegen dubbel tarief) bij hem een kaartje kopen.
quote:
Als er controle is op die bus door een controleur, dan hangt de buschauffeur wel. In dat opzicht begrijp ik hem dat hij die regel perfect naleeft. Als jij zegt dat er in Nederland geen apparte controleurs zijn die soms eens rondgaan, dan is het inderdaad best dom dat hij het niet toelaat.
Dat jij geen geld bij hebt is zijn zaak; je kan nog steeds gaan pinnen en een kwartiertje later de bus nemen. Het is niet omdat jij geen geld bij hebt dat hij daarvoor jou gratis zou moeten laten rijden / iets toelaten wat niet mag.
Laat ik het zo zeggen: als ik de buschauffeur was had ik die strippen afgestempeld, ook als ik wist dat er de volgende halte controle op me zou komen. Aan dit soort klantennaaierij zou ik niet meewerken.
quote:
Het is misschien cru gesteld, maar zo is het toch? Wat ben je met een klant die je meer last bezorgt (in geval van dubbele betaling is het minimaal, dus dan valt het nog te aanvaarden) dan dat hij je opbrengt? Niets, dus die heb je liever op een ander. Ik ken een PC-winkel met een zéér goede service, maar ik heb hem al een paar mensen weten het adres van de Mediamarkt geven. Als ze blijven zagen om korting, dan moet je zo laag gaan dat je er amper winst op hebt, dus dan kan je evengoed je de tijd besparen en ze direct naar de mediamarkt laten gaan.
Je spreekt jezelf nu tegen, is het nou wel of niet teveel moeite om iets half cash half giraal af te rekenen? Zagen om zoveel korting dat er geen winst meer wordt gemaakt is iets heel, heel anders.
pi_52098104
quote:

Helemaal waar, ze zijn tegenwoordig al blij als er iemand uberhaupt in de bus stapt, en helemaal als je nog (eventueel teveel)betaalt ook.
Zelf al een aantal malen meegemaakt dat een chauffeur me matste als ik gewoon eerlijk en netjes was. Bij NS loketten overigens ook.

Een keer vergeten te stempelen in de twee dagen dat ik mn toenmalige dagelijkse reis van 4 strippen vanaf Amsterdam moest maken en ik vergeten was dat mn abonnement niet geldig was. Halverwege kwam ik erachter, en toen ik bij de chauffeur gewoon even zei waar ik was ingestapt en dat ik vergeten te stempelen was uit gewoonte van het hebben van een abbo, stempelde hij 2 strippen af(het tarief vanaf de halte waar we stonden op dat moment, en niet de volle mep.)
Meerdere malen gebeurd dat een chauffeur, als ik (of anderen die ik zag stempelen) net 1 strip tekort kwamen op hun bijna volle kaart, gewoon de kaart volstempelde en de laatste kwijtschold, of als het vorige stemel op een kaart half tussen de strippen stond gewoon het in het voordeel van de klant interpreteerde.

Ook een keer met een reis amsterdam-winterswijk. Bij het instappen geen tijd om een kaartje te kopen, en de conducteur niet gevonden voor we in Amersfoort waren. Daar tijdens de overstap naar het loket, netjes gezegd dat ik in Amsterdam was opgestapt, en dat ik dus een kaartje Amsterdam-Winterswijk wilde kopen. Kreeg netjes een kaartje Amersfoort-winterswijk, wat me 15 euro bespaarde.
quote:
Je had gewoon pech denk ik, voorzover ik weet is minstens 80% van de chauffeurs niet zo moeilijk, ze laten je ook vaak nog overstappen op een kaartje dat volgens de tijden achterop eigenlijk nog maar net geldig is, en dus eigenlijk tijdens de rit zal verlopen. De meesten zitten daar niet om te zeiken, die zijn allang blij dat hun baantje gefinancierd wordt en dat je gewoon prettig en vriendelijk doet. het overgrote deel had ook gewoon zonder gedoe je kaartjes gestempeld.
Deze gast had blijkbaar een rotdag of was zo een zielig persoon die kickt op het hele kleine beetje macht dat hij heeft door zn functie, en dat meteen gebruiken om zich te laten gelden. Die zitten er ook tussen namelijk.
quote:
Word dan geen ambtenaar op een gemeentehuis of stadskantoor oid zit je er de hele dag tussen

Overigens denk ik dat je, zelfs al zou een controleur je hebben beboet voor overtreding van de '2 kleuren-combinatieregel' nog een goede kans had gehad om het te laten voorkomen en dan van de rechter gelijk te krijgen.
Die kaarten hebben namelijk gewoon geldwaarde, en OV is verplicht ze als betaalmiddel te accepteren.
Zoals al eerder opgemerkt mogen ze ook niet weigeren 10 kaarten met nog maar 1 strip als betaling voor een 10 strippen-reis te accepteren.
Ze mogen je al helemaal niet dwingen, indien je geldige kaarten in je bezit hebt, om dan een duurder kaartje in de bus te kopen.
Als je nou geen kortingskaart had, en je zou dàn een roze strippenkaart willen gebruiken, dan is het wat anders, zelfs al zou je zeggen 'stempel maar wat strippen meer'
En in dit geval zou jij gewoon betaald hebben, meer dan genoeg voor de reis, En elke strip die je gebruikte was geldig voor iemand van jouw leeftijd met jouw kortingskaart.
Dat een individueel ov-bedrijf, of een individuele chauffeur de kleur van je kaartje niet leuk vindt, is waarschijnlijk gewoon pech voor ze dan.
Een winkel mag ook niet zeggen "hier worden geen 10 euro biljetten geaccepteerd" en je dwingen met 2 5 euro biljetten te betalen oid.
Volgens mij had een rechter hier snel korte metten mee gemaakt.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_52098377
quote:

[..]

[..]

We hebben het over mensen die de laatste ontbrekende strip willen laten strippen tegen vol tarief i.p.v. tegen gereduceerd tarief. En we hebben het over mensen die gewoon voor een deel cash willen betalen en een deel pinnen.

Het ontgaat me volkomen waarom jij deze gewoon betalende (en extra betalende in het geval van de strippenkaart) mensen in de hoek van lastige klanten wilt drukken. Wat heeft het in hemelsnaam te maken met mensen die om korting zeuren?
pi_52098778
Wat ik me nou toch lees!

Over kaartjes die je in de bus koopt:
quote:
Reductiegerechtigden kunnen samen dezelfde reis maken met één 2-, 3- of 8-strippenkaart die slechts voor één persoon is gestempeld.
U stempelt de kaart voor het aantal zones waar u in wilt reizen, plus de basisstrip, als zou u de reis alleen maken. Nadat u op deze wijze de 2-, 3- of 8-strippenkaart stempelde kunt u samen met één andere reductiegerechtigde reizen.
bron

Omdat die vriend van mij ook korting had door zijn OV, en los een kaartje heeft gekocht in de bus (hij had helemaal geen strippenkaart), had ik gewoon gratis met hem mee kunnen reizen!
De buschauffeur stond dus uberhaupt niet in zijn recht, ik had helemaal niet hoeven te betalen!
Aangezien hij zo'n regelneuker is wist hij dit vast ook wel, en heeft ie me dus expres zitten naaien. Maar dit geeft me in elk geval een goede reden om een klacht tegen hem in te dienen.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 16:26:40 #52
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_52099179
En maar janken in de media als er weer een buschauffeur op zijn bek geslagen wordt.

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:02:42 #53
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_52100897
quote:

[..]

[..]
Mwoa, hier heb jij bij connexxion op z'n tijd ook controleurs die de bus in stappen om te controleren. Dit omdat mensen ook grijs kunnen rijden.

Desalniettemin is hetgeen jou is overkomen gewoon triest .

Zal wel tekort aan seks hebben die chauffeur .
Krekker is de bom!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:15:51 #54
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_52101158
Mijn meisje liep een keer op krukken vanwege gescheurde enkelbanden en mocht niet voorin uitstappen van zo'n k*t chauffeur. Moest ze - met die krukken - helemaal door zo'n drukke bus heenwurmen.
T is al lang geleden maar die pauper chauffeur had geluk dat ik er niet bij was.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_52101313
Ik had dus nog steeds die 2 strippen over op m'n roze kaart. En toevallig had ik ook nóg een blauwe kaart met 1 strip. En, doerak die ik ben, heb ik net samen gebruikt in Den Haag, was geen enkel probleem.
Hulde aan de buschauffeur van de HTM.
pi_52101350
Je had gewoon moeten doorlopen mietje. Wat wou hij gaan doen? Controleurs erbij roepen omdat hij weigerde af te stempelen?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52109172
Ik had jaren geleden ook nog zo'n roze kaarrt over. Vroeg ik beleefd of ik er nog iets mee kon kreeg ik een keiharde "Je moet gewoon netjes betalen schooier!" naar me kop.
Het was dat ik toen op krukken was en dus erg afhankelijk was van OV anders was ik gewoon uitgestapt.
Nog erger balen was toen ik niet snel genoeg uitstapte die zak een stukje ging rijden zodat ik wankelde....nogmaals ik was op krukken en kon een voet gewoon echt niet gebruiken.
Sommige chauffeurs moeten echt even met hun eigen bus overreden worden.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zondag 5 augustus 2007 @ 01:29:26 #58
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52110734
Nou binnenkort (over een jaar of 3) komt dat nieuwe landelijke betaalsysteem voor het OV in gebruik, en dan zijn dit soort nachtmerries verleden tijd.
How can I make this topic about me?
pi_52137287
Nou ik heb een reactie op mijn mailtje hoor:
quote:
[Gebraden_Wombat],

Die combinatie komt niet vaak voor.
Als je in het bezit bent van een OV-jaarkaart die op het moment van de
reis recht geeft op korting dan kun je met een 15-str red reizen.
Als je dan ook nog de "blauwe" strippenkaart wilt gebruiken, dan heb je
in principe wel voldoende "betaald" maar ik ken geen artikel in het
reglement dat hier antwoord op geeft.
Volgens mij is het zo dat je kiest voor 1 manier voor betalen, maar
misschien vind de chauffeur van de bus het wel goed???

Wellicht kun je de vraag aan het OV-bedrijf waar je mee wilt reizen
stellen, zodat je hun beleid in ieder geval kent.

Met vriendelijke groet,

[knip]
Vervoerbewijzen Nederland b.v.
Met andere woorden: ze weten het zelf ook niet
pi_52137579
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52138094
In plaats van de buschauffeur uit te schelden had je uiteraard ook gewoon van te voren voldoende strippen kunnen kopen of meteen die losse strippen kunnen kopen en zorgen dat je voldoende (klein)geld op zak hebt, zeker als je gaat reizen.

Door mensen zoals jij komen die bussen te laat.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52140916
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:12 schreef BobbyB het volgende:
In plaats van de buschauffeur uit te schelden had je uiteraard ook gewoon van te voren voldoende strippen kunnen kopen of meteen die losse strippen kunnen kopen en zorgen dat je voldoende (klein)geld op zak hebt, zeker als je gaat reizen.

Door mensen zoals jij komen die bussen te laat.
1. Ik ben heel beleefd geweest tegen hem.
2. Ik had voldoende strippen. Dat was het hele punt juist. Omdat hij weigerde die af te stempelen heeft de bus een minuut vertraging opgelopen. Om verdere vertraging te voorkomen heb ik dus maar toegegeven en extra strippen gekocht.
pi_52140944
Ik zit je maar te fucken Het is gewoon kinderachtig van hem om niet gewoon die overige strippen te gebruiken, maar regelrukkers heb je overal, helaas.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:26:26 #64
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52141275
Buschauffeurs zijn zelden fatsoenlijke mensen. Er is echt geen enkel ander beroep waarin de mensen zo onvriendelijk zijn tegen hun klanten.

Buschauffeurs.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_52142002
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:26 schreef TC03 het volgende:
Buschauffeurs zijn zelden fatsoenlijke mensen. Er is echt geen enkel ander beroep waarin de mensen zo onvriendelijk zijn tegen hun klanten.
En bij de Karwei in Schiedam

Maar goed, je hebt wel gelijk. Er zitten een hoop onaardige lui tussen. Een simpele vraag snauwen sommigen gewoon af. Dan nog niet eens gesproken over hoe zij in het verkeer met anderen omgaan. Had laatst bijna een ongeluk door zo een lul!

Edit: Zo dus:

Ik ben die blauwe auto en die bus komt dus zo de weg op zeilen. Nu weet ik wel dat ze niet zo scherp kunnen sturen, maar ik kwam gewoon van rechts en hij had moeten wachten maar hij wilde ff snel voor die andere auto's die daar aankwamen denk ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door BobbyB op 06-08-2007 15:59:59 (Situatieschets toegevoegd :P) ]
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:17:40 #66
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_52147077
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:56 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En bij de Karwei in Schiedam

Maar goed, je hebt wel gelijk. Er zitten een hoop onaardige lui tussen. Een simpele vraag snauwen sommigen gewoon af. Dan nog niet eens gesproken over hoe zij in het verkeer met anderen omgaan. Had laatst bijna een ongeluk door zo een lul!
Niks hoor, je had naar rechts moeten uitwijken, en de chauffeur (die vanwege de krappe dienstregeling behoorlijk in tijdnood zit) de ruimte moeten geven om de bocht te kunnen nemen.
How can I make this topic about me?
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:39:43 #67
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_52147727
Hahaha! Leve het Nederlandse OV.............
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_52153858
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Niks hoor, je had naar rechts moeten uitwijken, en de chauffeur (die vanwege de krappe dienstregeling behoorlijk in tijdnood zit) de ruimte moeten geven om de bocht te kunnen nemen.
Yeah right. Sinds wanneer moet ik uitwijken voor iemand die en van links komt en zich in de verkeerde richting op mijn baan bevind? Daarbij, ik kon niet naar rechts uitwijken want daar stonden van die zeer fijne paaltjes zodat mensen daar hun auto niet gaan parkeren. Hij had gewoon lekker moeten wachten en dan gaat ie maar klagen bij zijn baas over zijn dienstregeling in plaats van andere mensen in gevaar te brengen.

Hij had gewoon teveel vaart waardoor hij op mijn weghelft kwam. Als ie normaal had gereden had dat niet gehoeven, maar ja, die buschauffeurs denken soms ook dat ze een kermis attractie besturen.
pi_52154092
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:51 schreef BobbyB het volgende:
die buschauffeurs denken soms ook dat ze een kermis attractie besturen.
Veolia booster
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52158806
Volgensmij heeft de chauffeur wel degelijk gelijk...
pi_52159221
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik mag de strippenkaarten niet combineren.
Mijn pleidooi dat ik meer betaal en waarom ik de busmaatschappij niet mag sponsoren krijgt een antwoord:
Dan moet jij zeggen; dus stempel maar af, ben ik van me kaartjes af en jij krijgt toch wel je salaris..
Als ie wederom begint te zeiken over regelement zeg je; fuck you regels, ik betaal toch? Dus ook jou salaris

Maar echt serieus, wat een zak!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:14:33 #72
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52159268
quote:

[..]

[..]
Dat is niet overal meer het geval hoor Athmozz, In Brussel kom je der niet meer in zonder je kaart direct af te stempelen of je abbo. te laten zien. Er waren verschillenden die nooit betaalden, en daar hebben ze nu een stokje voor gestoken. En dat in Brussel he!!! Van waar ben jij eigenlijk?
pi_52247431
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gister bij een vriend geweest in Utrecht, eerst met de trein (een uur vertraging, maar goed) en dan 3 strippen met de bus. Ik heb week-OV, maar het is vakantie, dus dokken, prima.
Alles goed en wel, maar ik moest ook nog terug.

Ik had helaas nog maar 2 strippen over op mijn roze strippenkaart, maar nog wel een blauwe kaart met nog 1 strip erop. Dan betaal ik dus iets te veel, maar dat is op zich niet heel erg.
Ik stap die bus in, en die mierenneukende lul van een buschauffeur weigert die strippen af te stempelen! Ik mag de strippenkaarten niet combineren.
Na nog een paar keer tevergeefs een beroep te doen op zijn menselijkheid begonnen de mensen achter mij toch ongeduldig te worden, dus ik keek nog even naar het busnummer en koop een kaartje.
Maar je raadt het al, je kan geen kortingskaartjes kopen in de bus, dus ik moest 2 strippen à ¤ 1,60 betalen omdat die lul mijn strippenkaart niet wou afstempelen.
Gelukkig moest die vriend van mij ook naar het station, want ik had zelf niet genoeg kleingeld bij me om dat te betalen ( )

Waarschijnlijk heeft het geen zin een klacht in te dienen tegen de chauffeur omdat ie vast wel gelijk heeft volgens de regelementen, maar het is wel de grootste lul van een chauffeur die ik ooit ben tegengekomen.

Samenvatting:
Klacht: mensen die bij elk topic om een samenvatting schreeuwen
Laat je twee strippenkaarten afstempelen, stap paar haltes verder uit en laat je andere kaart afstempelen. Problem solved
pi_52254437
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:56 schreef BobbyB het volgende:

[..]
..
Edit: Zo dus:

[afbeelding]

Ik ben die blauwe auto en die bus komt dus zo de weg op zeilen. Nu weet ik wel dat ze niet zo scherp kunnen sturen, maar ik kwam gewoon van rechts en hij had moeten wachten maar hij wilde ff snel voor die andere auto's die daar aankwamen denk ik.
Kek modelletje!
pi_52254937
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:14 schreef AcidBurner het volgende:

Dat is niet overal meer het geval hoor Athmozz, In Brussel kom je der niet meer in zonder je kaart direct af te stempelen of je abbo. te laten zien. Er waren verschillenden die nooit betaalden, en daar hebben ze nu een stokje voor gestoken. En dat in Brussel he!!! Van waar ben jij eigenlijk?
Gent rand. Hier (heel oost-vlaanderen eigenlijk, voor zover ik met het OV rijd) is het gewoon opstappen en als er eventueel controle is checken ze ff, anders is er geen controle op. Zwartrijden is dan ook zowat de standaard, aangezien het goedkoper uitkomt. 1 ritje kost 1.5¤ oid, 1x gepakt worden op zwartrijden 75¤. Ze controleren echt geen 1 op 50 bussen, dus het komt je goedkoper uit om niet te betalen & soms tegen de lamp te lopen.

Een beetje zoals met parkeren dus, als je de buurt wat kent kan je ook goed besparen aangezien ze vaak vaste ronde's hebben
pi_52282388
Boeie, werk wat harder en koop een auto.

De bus is voor minderwaardige hippies en paupers.
pi_52288086
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:27 schreef ElRey het volgende:
Boeie, werk wat harder en koop een auto.
Wat een onzin. Ze willen mensen zo graag het OV in hebben, moeten ze maar zorgen dat het ook aantrekkelijk wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')