In België mag je ook geen 10beurtenkaarten combineren; wel afstempelen en de rest cash bijbetalen. Best logisch, anders komt er ooit wel eens een persoontje die zich grappig vindt met 3 kaarten aan om overal 1 stripje van te gebruiken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:31 schreef ach het volgende:
Ik wist niet dat je ze niet mag combinerenZe hebben ook nog nooit tegen me gezegd dat het niet mag
![]()
Ja maar als je dezelfde soort kaart hebt mag het wel. Ook al kom je aan met 8 kaarten met elk 1 strip. En logisch ook, je hebt er gewoon voor betaald.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
In België mag je ook geen 10beurtenkaarten combineren; wel afstempelen en de rest cash bijbetalen. Best logisch, anders komt er ooit wel eens een persoontje die zich grappig vindt met 3 kaarten aan om overal 1 stripje van te gebruiken.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:33 schreef Athmozz het volgende:
[..]
In België mag je ook geen 10beurtenkaarten combineren; wel afstempelen en de rest cash bijbetalen. Best logisch, anders komt er ooit wel eens een persoontje die zich grappig vindt met 3 kaarten aan om overal 1 stripje van te gebruiken.
Als het met dezelfde kaarten wel mag is het inderdaad niet logisch, maar goed. Hier mag je niet eens 2 kaarten combinerenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja maar als je dezelfde soort kaart hebt mag het wel. Ook al kom je aan met 8 kaarten met elk 1 strip. En logisch ook, je hebt er gewoon voor betaald.
en als ze er achter komen is ie z'n baan kwijtquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:49 schreef Joris85 het volgende:
Ja, inderdaad, wat een zeikerd.
Gelukkig zijn er ook wel hele sympathieke buschauffeurs. Ik had een keer 9 strippen nog op m'n kaart staan en de chauffeur moest er eigenlijk 5 afstempelen, maar stempelde er ongevraagd 4 af, zodat ik er dan nog 5 overhield voor de volgende keer. Is niet volgens de reglementen, maar wel erg sociaal.
Krijg je controle ben je daarentegen wel de lulquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:49 schreef Joris85 het volgende:
Ja, inderdaad, wat een zeikerd.
Gelukkig zijn er ook wel hele sympathieke buschauffeurs. Ik had een keer 9 strippen nog op m'n kaart staan en de chauffeur moest er eigenlijk 5 afstempelen, maar stempelde er ongevraagd 4 af, zodat ik er dan nog 5 overhield voor de volgende keer. Is niet volgens de reglementen, maar wel erg sociaal.
welke controle ?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Krijg je controle ben je daarentegen wel de lul.
als die mens zijn job doet, waarom zou hij dan in godsnaam ineengeslagen moeten worden? Omdat hij geen uitzonderingen op het reglement toelaat? Als je wil klagen moet je bij het bedrijf zijn, niet bij hem. Betaal dan gewoon die ene keer cash, en als je geen 2¤ enkelgeld op zak bent zegt dat al even veel over jou dan over die chauffeur.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:55 schreef Empedocles het volgende:klacht schrijven naar de busmaatschappij idd. en ik zou die buschauffeur ook gevraagd hebben hoe het toch komt dat sommige van zijn collega's AL in elkaar geslagen zijn.
Er zijn zeker ook hele sympathieke buschauffeurs. Ik moest ook een keer een reis van 3 roze strippen maken en ik had er maar 2, wou dus bijbetalen (twee strippen, want ik weet dat dat het minimum is) maar de chauffeur stempelde er 2 af en zei dat ik maar moest doorlopen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:49 schreef Joris85 het volgende:
Ja, inderdaad, wat een zeikerd.
Gelukkig zijn er ook wel hele sympathieke buschauffeurs. Ik had een keer 9 strippen nog op m'n kaart staan en de chauffeur moest er eigenlijk 5 afstempelen, maar stempelde er ongevraagd 4 af, zodat ik er dan nog 5 overhield voor de volgende keer. Is niet volgens de reglementen, maar wel erg sociaal.
Ik ben heel erg benieuwd, wat zegt dat over mij?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als die mens zijn job doet, waarom zou hij dan in godsnaam ineengeslagen moeten worden? Omdat hij geen uitzonderingen op het reglement toelaat? Als je wil klagen moet je bij het bedrijf zijn, niet bij hem. Betaal dan gewoon die ene keer cash, en als je geen 2¤ enkelgeld op zak bent zegt dat al even veel over jou dan over die chauffeur.
Die chauffeur zal gelijk krijgen van de maatschappij, en maar logisch ook. Als je de kaarten niet mag combineren moet je daar niet mee afkomen omdat het je beter uitkomt; gewoon nieuwe kaart kopen.
befehl ist befehl enzo? er is niemand die er minder van wordt, en het is niet klantvriendelijk. in een normale winkel zou je naar de manager gaan in zulke gevallen, en dan valt er meestal wel iets te regelen. in dit geval is de buschauffeur het enige aanspreekpunt, en dient hij derhalve flexibel doch rechtvaardig te zijn. in dit geval was hij geen van beiden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als die mens zijn job doet, waarom zou hij dan in godsnaam ineengeslagen moeten worden? Omdat hij geen uitzonderingen op het reglement toelaat? Als je wil klagen moet je bij het bedrijf zijn, niet bij hem. Betaal dan gewoon die ene keer cash, en als je geen 2¤ enkelgeld op zak bent zegt dat al even veel over jou dan over die chauffeur.
Best zielig, komaan. Als je al geen 2¤ op zak hebtquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, wat zegt dat over mij?
ik heb ook regelmatig geen kleingeld bij me. het enige wat dat zegt is dat ik vrijwel altijd met mijn pinpas betaal. immers zijn zwervers doorgaans degenen met ladingen kleingeldquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:00 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Best zielig, komaan. Als je al geen 2¤ op zak hebt
Klopt. Het lijkt me ook niet dat je in de winkel moet afkomen dat je een derde van je factuur met proton (betaalchip voor kleine uitgaven, weet niet wat het in Nederland is), een ander derde met bancontact en het laatste stuk cash wil gaan betalen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:00 schreef Empedocles het volgende:
befehl ist befehl enzo? er is niemand die er minder van wordt, en het is niet klantvriendelijk. in een normale winkel zou je naar de manager gaan in zulke gevallen, en dan valt er meestal wel iets te regelen. in dit geval is de buschauffeur het enige aanspreekpunt, en dient hij derhalve flexibel doch rechtvaardig te zijn. in dit geval was hij geen van beiden.
geld = geld. en dit geval is niet zo onredelijk als jij omschrijft. ik betaal ook wel eens dingen deels cash en deels met pin. nooit klachten over gehad.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:01 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Klopt. Het lijkt me ook niet dat je in de winkel moet afkomen dat je een derde van je factuur met proton (betaalchip voor kleine uitgaven, weet niet wat het in Nederland is), een ander derde met bancontact en het laatste stuk cash wil gaan betalen.
Als je dan bij de manager gaat klagen heeft hij in mijn inzien groot gelijk dat hij je de boodschapjes weer in het rek laat zetten en je de deur wijst.
Ladingen klein geld is wat anders dan wat eurostukjes. Meestal heb ik wel een euro of 5 aan kleingeld in mijn broekzakken zitten (altijd handig voor een kar in de winkel / parkeerautomaten / blikje uit een automaat halen...). Vroeger had je hier in België tenminste nog een wet die je verplichtte een bepaald bedrag cash op zak te hebben, helaas hebben ze dat afgeschaft, waardoor je dergelijke situaties tegenkomt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:01 schreef Empedocles het volgende:
[..]
ik heb ook regelmatig geen kleingeld bij me. het enige wat dat zegt is dat ik vrijwel altijd met mijn pinpas betaal. immers zijn zwervers doorgaans degenen met ladingen kleingeld
waarom pin je dan niet direct volledig? Dat is meer werk aan de kassa en houdt de mensen achter je nodeloos op.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:02 schreef Empedocles het volgende:
geld = geld. en dit geval is niet zo onredelijk als jij omschrijft. ik betaal ook wel eens dingen deels cash en deels met pin. nooit klachten over gehad.
Ik heb ook weleens iets gedeeltelijk in cash en gedeeltelijk met PIN betaald. Was nooit een probleem.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:01 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Klopt. Het lijkt me ook niet dat je in de winkel moet afkomen dat je een derde van je factuur met proton (betaalchip voor kleine uitgaven, weet niet wat het in Nederland is), een ander derde met bancontact en het laatste stuk cash wil gaan betalen.
Als je dan bij de manager gaat klagen heeft hij in mijn inzien groot gelijk dat hij je de boodschapjes weer in het rek laat zetten en je de deur wijst.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:04 schreef Athmozz het volgende:
[..]
...). Vroeger had je hier in België tenminste nog een wet die je verplichtte een bepaald bedrag cash op zak te hebben,
Omdat je dan van die dingen tegenkomt zoals iemand gelijk de TS die toch maar probeert om 2 kaarten te combineren, daarvoor 2 minuten met de chauffeur praat, ondertussen iedereen moet wachten... En dan klagen ze wel als de bus 10 minuten te laat is. Een beetje cash op zak hebben is altijd praktisch, als je dan wat nodig hebt omdat vb het automatisch betalingsverkeer uitgevallen is, kan je tenminste door.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Bovendien heb je nog steeds niet uitgelegd waarom het zielig is om geen kleingeld op zak te hebben
Gebeurt hier in de winkel regelmatig dat klanten deels cash / deels pin betalen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:01 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Klopt. Het lijkt me ook niet dat je in de winkel moet afkomen dat je een derde van je factuur met proton (betaalchip voor kleine uitgaven, weet niet wat het in Nederland is), een ander derde met bancontact en het laatste stuk cash wil gaan betalen.
Als je dan bij de manager gaat klagen heeft hij in mijn inzien groot gelijk dat hij je de boodschapjes weer in het rek laat zetten en je de deur wijst.
Hier weigeren ze gewoon als je dat vraagt; dan moeten ze namelijk 2 bon's opmaken. Cash is volledig cash; pinnen is volledig. En begrijpelijk ook; ik snap niet waarom je in godsnaam de helft van je aankopen pint en de rest cash betaalt. Als je toch bezig bent met pinnen betaal je het toch direct helemaal?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:43 schreef Roquefort het volgende:
Geld is toch geld, kassa's en pinautomaten kunnen dat prima aan, dus alleen pure luiigheid zou reden kunnen zijn om dat te weigeren.
En de pinapparaten op elke straathoek werken zeker ook niet meer als het OV onverwachts staakt?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:23 schreef Athmozz het volgende:
[..]
..
Ik houd zelfs altijd genoeg bij om met de taxi te kunnen terugkeren voor als het OV staakt. Die 100¤ meer op mijn rekening maakt toch amper iets uit qua intrest.
dan moet ik naar een pinautomaat lopen, en die zijn er echt niet op elke straathoek. Voor grotere bedragen gebruik ik mijn pinpas (winkels waar je meer moet uitgeven hebben bijna altijd een lezertje), voor kleine bedragen cash.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:53 schreef Roquefort het volgende:
[..]
En de pinapparaten op elke straathoek werken zeker ook niet meer als het OV onverwachts staakt?![]()
Het kan weleens gebeuren dat iemand niet genoeg op zijn rekening heeft om het te betalen, en niet genoeg cash voor het hele bedrag, maar dat het samen wel genoeg is. Of misschien is er wel een andere reden, dat gaat de winkel eigenlijk niets aan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Hier weigeren ze gewoon als je dat vraagt; dan moeten ze namelijk 2 bon's opmaken. Cash is volledig cash; pinnen is volledig. En begrijpelijk ook; ik snap niet waarom je in godsnaam de helft van je aankopen pint en de rest cash betaalt. Als je toch bezig bent met pinnen betaal je het toch direct helemaal?
dat is toch de omgekeerde wereld?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Hier weigeren ze gewoon als je dat vraagt; dan moeten ze namelijk 2 bon's opmaken. Cash is volledig cash; pinnen is volledig. En begrijpelijk ook; ik snap niet waarom je in godsnaam de helft van je aankopen pint en de rest cash betaalt. Als je toch bezig bent met pinnen betaal je het toch direct helemaal?
Als het een regel is binnen dat bedrijf dat het niet mag, dan mag het niet. Waarom is het zo moeilijk dat te aanvaarden? Als er controle zou zijn is de kans groot dat die chauffeur onder zijn voeten krijgt, dus ik kan hem perfect begrijpen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als ie gewoon had afgestempeld:
-Had ik meer betaald voor mijn rit dan strikt noodzakelijk (meer inkomsten)
Dat wel, alleen vind ik dat in een geval zoals dit de service juist geweest is, enkel begint te klant door te zagen over zijn visie op de feiten. Als het je niet aan staat dat je niet met 2 kleuren kaarten kan combineren, dan zoek je maar een ander bedrijf waar je dat wel kan / neem je een ander vervoersmiddel. Het bedrijf stelt die regels op, als jij er niet mee akkoord gaat ben jij niet verplicht om de diensten van dat bedrijf te gebruiken.quote:Maar ik geloof dat de begrippen 'klantvriendelijkheid' en 'service' jou weinig zeggen.
Logisch toch? Ik sta zo veel in de pcwinkel dat klanten blijven zagen om korting omdat die of die webshop goedkoper is, die sturen ze ook altijd door. Als iemand de tarieven die ik vraag voor pc's te herstellen te veel vindt, ga ik ook niet verlagen, dan zoekt hij maar gewoon een ander.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:28 schreef Roquefort het volgende:
In Belgie is het dus meer van "als het je niet bevalt ga je maar ergens anders naartoe" richting klant.
Wonderlijk, vanuit mijn perspectief, heel wonderlijk.
In een bus is de chauffeur de controle. Bovendien ben ik er heilig van overtuigd dat 95% van de controleurs me er geen boete voor gegeven zou hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als het een regel is binnen dat bedrijf dat het niet mag, dan mag het niet. Waarom is het zo moeilijk dat te aanvaarden? Als er controle zou zijn is de kans groot dat die chauffeur onder zijn voeten krijgt, dus ik kan hem perfect begrijpen.
Ik vind het absurde, kleinzielige regelneukerij die de geest van de regelgeving totaal voorbij schiet. Ik ben toch verdomme geen zwartrijder. Ik begrijp dat het in de regels staat (wat nog te bezien valt, ik kan het voorlopig nergens vinden). Waar ik echt niet bij kan is dat er iemand te wereld bestaat die het in z'n bolle kop haalt die regel ook echt uit te voeren. Als ik nou die vriend niet bij me had, dan had ik dus niet met de bus meegekunt. Vind je echt dat dat terecht was geweest?quote:[..]
Dat wel, alleen vind ik dat in een geval zoals dit de service juist geweest is, enkel begint te klant door te zagen over zijn visie op de feiten. Als het je niet aan staat dat je niet met 2 kleuren kaarten kan combineren, dan zoek je maar een ander bedrijf waar je dat wel kan / neem je een ander vervoersmiddel. Het bedrijf stelt die regels op, als jij er niet mee akkoord gaat ben jij niet verplicht om de diensten van dat bedrijf te gebruiken.
Wat een mentaliteit zegquote:Cadeaubon wordt door de kas aanvaard als zijnde cash geld of als een product met een negatieve prijs, als je een stuk wilt pinnen moet je op 2 apparte bon's werken. Ik heb niet gewerkt in een kleine winkel, maar waar ik al wat gewerkt heb werken ze ook op het principe dat het bedrijf bepaalt hoe en wanneer de betaling doorgaat. Is de klant het er niet mee eens zoekt hij maar een ander.
controleert de chauffeur op vervoersbewijzen??? Best een vreemd systeem, hier wordt je niet eens gecontroleerd op je vervoersbewijs, je kan gewoon in- & uitstappen zoals je wil, ook zonder te betalen. Controle gebeurt door controleurs (vergezeld van security), en die komen amper langs. Het grootste deel betaalt echter gewoon zonder dat er controle op is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In een bus is de chauffeur de controle. Bovendien ben ik er heilig van overtuigd dat 95% van de controleurs me er geen boete voor gegeven zou hebben.
Als er controle is op die bus door een controleur, dan hangt de buschauffeur wel. In dat opzicht begrijp ik hem dat hij die regel perfect naleeft. Als jij zegt dat er in Nederland geen apparte controleurs zijn die soms eens rondgaan, dan is het inderdaad best dom dat hij het niet toelaat.quote:Ik vind het absurde, kleinzielige regelneukerij die de geest van de regelgeving totaal voorbij schiet. Ik ben toch verdomme geen zwartrijder. Ik begrijp dat het in de regels staat (wat nog te bezien valt, ik kan het voorlopig nergens vinden). Waar ik echt niet bij kan is dat er iemand te wereld bestaat die het in z'n bolle kop haalt die regel ook echt uit te voeren. Als ik nou die vriend niet bij me had, dan had ik dus niet met de bus meegekunt. Vind je echt dat dat terecht was geweest?
Het is misschien cru gesteld, maar zo is het toch? Wat ben je met een klant die je meer last bezorgt (in geval van dubbele betaling is het minimaal, dus dan valt het nog te aanvaarden) dan dat hij je opbrengt? Niets, dus die heb je liever op een ander. Ik ken een PC-winkel met een zéér goede service, maar ik heb hem al een paar mensen weten het adres van de Mediamarkt geven. Als ze blijven zagen om korting, dan moet je zo laag gaan dat je er amper winst op hebt, dus dan kan je evengoed je de tijd besparen en ze direct naar de mediamarkt laten gaan.quote:Wat een mentaliteit zeg![]()
Ik had net een eng beeld in mijn hoofd: Een wereld waar iedereen zo is als Athmozz... Wat een wereld zou dat zijn zeg.
Domme reactie in dit topic, hoeveel busmaatschappijen rijden er bij jouw halte? 1! Juist!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:10 schreef Athmozz het volgende:
Ik heb niet gewerkt in een kleine winkel, maar waar ik al wat gewerkt heb werken ze ook op het principe dat het bedrijf bepaalt hoe en wanneer de betaling doorgaat. Is de klant het er niet mee eens zoekt hij maar een ander.
In de meeste bussen wel. Je mag dan alleen voorin instappen en moet je vervoersbewijs aan de chauffeur laten zien, door hem laten afstempelen of (tegen dubbel tarief) bij hem een kaartje kopen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
controleert de chauffeur op vervoersbewijzen??? Best een vreemd systeem, hier wordt je niet eens gecontroleerd op je vervoersbewijs, je kan gewoon in- & uitstappen zoals je wil, ook zonder te betalen. Controle gebeurt door controleurs (vergezeld van security), en die komen amper langs. Het grootste deel betaalt echter gewoon zonder dat er controle op is.
[..]
Laat ik het zo zeggen: als ik de buschauffeur was had ik die strippen afgestempeld, ook als ik wist dat er de volgende halte controle op me zou komen. Aan dit soort klantennaaierij zou ik niet meewerken.quote:Als er controle is op die bus door een controleur, dan hangt de buschauffeur wel. In dat opzicht begrijp ik hem dat hij die regel perfect naleeft. Als jij zegt dat er in Nederland geen apparte controleurs zijn die soms eens rondgaan, dan is het inderdaad best dom dat hij het niet toelaat.
Dat jij geen geld bij hebt is zijn zaak; je kan nog steeds gaan pinnen en een kwartiertje later de bus nemen. Het is niet omdat jij geen geld bij hebt dat hij daarvoor jou gratis zou moeten laten rijden / iets toelaten wat niet mag.
Je spreekt jezelf nu tegen, is het nou wel of niet teveel moeite om iets half cash half giraal af te rekenen? Zagen om zoveel korting dat er geen winst meer wordt gemaakt is iets heel, heel anders.quote:Het is misschien cru gesteld, maar zo is het toch? Wat ben je met een klant die je meer last bezorgt (in geval van dubbele betaling is het minimaal, dus dan valt het nog te aanvaarden) dan dat hij je opbrengt? Niets, dus die heb je liever op een ander. Ik ken een PC-winkel met een zéér goede service, maar ik heb hem al een paar mensen weten het adres van de Mediamarkt geven. Als ze blijven zagen om korting, dan moet je zo laag gaan dat je er amper winst op hebt, dus dan kan je evengoed je de tijd besparen en ze direct naar de mediamarkt laten gaan.
Helemaal waar, ze zijn tegenwoordig al blij als er iemand uberhaupt in de bus stapt, en helemaal als je nog (eventueel teveel)betaalt ook.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
In een bus is de chauffeur de controle. Bovendien ben ik er heilig van overtuigd dat 95% van de controleurs me er geen boete voor gegeven zou hebben.
Je had gewoon pech denk ik, voorzover ik weet is minstens 80% van de chauffeurs niet zo moeilijk, ze laten je ook vaak nog overstappen op een kaartje dat volgens de tijden achterop eigenlijk nog maar net geldig is, en dus eigenlijk tijdens de rit zal verlopen. De meesten zitten daar niet om te zeiken, die zijn allang blij dat hun baantje gefinancierd wordt en dat je gewoon prettig en vriendelijk doet. het overgrote deel had ook gewoon zonder gedoe je kaartjes gestempeld.quote:Ik vind het absurde, kleinzielige regelneukerij die de geest van de regelgeving totaal voorbij schiet. Ik ben toch verdomme geen zwartrijder. Ik begrijp dat het in de regels staat (wat nog te bezien valt, ik kan het voorlopig nergens vinden). Waar ik echt niet bij kan is dat er iemand te wereld bestaat die het in z'n bolle kop haalt die regel ook echt uit te voeren. Als ik nou die vriend niet bij me had, dan had ik dus niet met de bus meegekunt. Vind je echt dat dat terecht was geweest?
Word dan geen ambtenaar op een gemeentehuis of stadskantoor oidquote:Ik had net een eng beeld in mijn hoofd: Een wereld waar iedereen zo is als Athmozz... Wat een wereld zou dat zijn zeg.
We hebben het over mensen die de laatste ontbrekende strip willen laten strippen tegen vol tarief i.p.v. tegen gereduceerd tarief. En we hebben het over mensen die gewoon voor een deel cash willen betalen en een deel pinnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
[..]
Het is misschien cru gesteld, maar zo is het toch? Wat ben je met een klant die je meer last bezorgt (in geval van dubbele betaling is het minimaal, dus dan valt het nog te aanvaarden) dan dat hij je opbrengt? Niets, dus die heb je liever op een ander. Ik ken een PC-winkel met een zéér goede service, maar ik heb hem al een paar mensen weten het adres van de Mediamarkt geven. Als ze blijven zagen om korting, dan moet je zo laag gaan dat je er amper winst op hebt, dus dan kan je evengoed je de tijd besparen en ze direct naar de mediamarkt laten gaan.
bronquote:Reductiegerechtigden kunnen samen dezelfde reis maken met één 2-, 3- of 8-strippenkaart die slechts voor één persoon is gestempeld.
U stempelt de kaart voor het aantal zones waar u in wilt reizen, plus de basisstrip, als zou u de reis alleen maken. Nadat u op deze wijze de 2-, 3- of 8-strippenkaart stempelde kunt u samen met één andere reductiegerechtigde reizen.
Mwoa, hier heb jij bij connexxion op z'n tijd ook controleurs die de bus in stappen om te controleren. Dit omdat mensen ook grijs kunnen rijden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In een bus is de chauffeur de controle. Bovendien ben ik er heilig van overtuigd dat 95% van de controleurs me er geen boete voor gegeven zou hebben.
[..]
Met andere woorden: ze weten het zelf ook nietquote:[Gebraden_Wombat],
Die combinatie komt niet vaak voor.
Als je in het bezit bent van een OV-jaarkaart die op het moment van de
reis recht geeft op korting dan kun je met een 15-str red reizen.
Als je dan ook nog de "blauwe" strippenkaart wilt gebruiken, dan heb je
in principe wel voldoende "betaald" maar ik ken geen artikel in het
reglement dat hier antwoord op geeft.
Volgens mij is het zo dat je kiest voor 1 manier voor betalen, maar
misschien vind de chauffeur van de bus het wel goed???
Wellicht kun je de vraag aan het OV-bedrijf waar je mee wilt reizen
stellen, zodat je hun beleid in ieder geval kent.
Met vriendelijke groet,
[knip]
Vervoerbewijzen Nederland b.v.
1. Ik ben heel beleefd geweest tegen hem.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:12 schreef BobbyB het volgende:
In plaats van de buschauffeur uit te schelden had je uiteraard ook gewoon van te voren voldoende strippen kunnen kopen of meteen die losse strippen kunnen kopen en zorgen dat je voldoende (klein)geld op zak hebt, zeker als je gaat reizen.
Door mensen zoals jij komen die bussen te laat.
En bij de Karwei in Schiedamquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:26 schreef TC03 het volgende:
Buschauffeurs zijn zelden fatsoenlijke mensen. Er is echt geen enkel ander beroep waarin de mensen zo onvriendelijk zijn tegen hun klanten.
Niks hoor, je had naar rechts moeten uitwijken, en de chauffeur (die vanwege de krappe dienstregeling behoorlijk in tijdnood zit) de ruimte moeten geven om de bocht te kunnen nemen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En bij de Karwei in Schiedam
Maar goed, je hebt wel gelijk. Er zitten een hoop onaardige lui tussen. Een simpele vraag snauwen sommigen gewoon af. Dan nog niet eens gesproken over hoe zij in het verkeer met anderen omgaan. Had laatst bijna een ongeluk door zo een lul!
Yeah right. Sinds wanneer moet ik uitwijken voor iemand die en van links komt en zich in de verkeerde richting op mijn baan bevind? Daarbij, ik kon niet naar rechts uitwijken want daar stonden van die zeer fijne paaltjes zodat mensen daar hun auto niet gaan parkeren. Hij had gewoon lekker moeten wachten en dan gaat ie maar klagen bij zijn baas over zijn dienstregeling in plaats van andere mensen in gevaar te brengen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Niks hoor, je had naar rechts moeten uitwijken, en de chauffeur (die vanwege de krappe dienstregeling behoorlijk in tijdnood zit) de ruimte moeten geven om de bocht te kunnen nemen.
Veolia boosterquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:51 schreef BobbyB het volgende:
die buschauffeurs denken soms ook dat ze een kermis attractie besturen.
Dan moet jij zeggen; dus stempel maar af, ben ik van me kaartjes af en jij krijgt toch wel je salaris..quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik mag de strippenkaarten niet combineren.
"Staat in het regelement".
Mijn pleidooi dat ik meer betaal en waarom ik de busmaatschappij niet mag sponsoren krijgt een antwoord:
"Mij sponsor je niet, ik krijg toch wel mijn salaris"
Dat is niet overal meer het geval hoor Athmozz, In Brussel kom je der niet meer in zonder je kaart direct af te stempelen of je abbo. te laten zien. Er waren verschillenden die nooit betaalden, en daar hebben ze nu een stokje voor gestoken. En dat in Brussel he!!!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
controleert de chauffeur op vervoersbewijzen??? Best een vreemd systeem, hier wordt je niet eens gecontroleerd op je vervoersbewijs, je kan gewoon in- & uitstappen zoals je wil, ook zonder te betalen. Controle gebeurt door controleurs (vergezeld van security), en die komen amper langs. Het grootste deel betaalt echter gewoon zonder dat er controle op is.
[..]
Laat je twee strippenkaarten afstempelen, stap paar haltes verder uit en laat je andere kaart afstempelen. Problem solvedquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gister bij een vriend geweest in Utrecht, eerst met de trein (een uur vertraging, maar goed) en dan 3 strippen met de bus. Ik heb week-OV, maar het is vakantie, dus dokken, prima.
Alles goed en wel, maar ik moest ook nog terug.
Ik had helaas nog maar 2 strippen over op mijn roze strippenkaart, maar nog wel een blauwe kaart met nog 1 strip erop. Dan betaal ik dus iets te veel, maar dat is op zich niet heel erg.
Ik stap die bus in, en die mierenneukende lul van een buschauffeur weigert die strippen af te stempelen!Ik mag de strippenkaarten niet combineren.
"Staat in het regelement".
Mijn pleidooi dat ik meer betaal en waarom ik de busmaatschappij niet mag sponsoren krijgt een antwoord:
"Mij sponsor je niet, ik krijg toch wel mijn salaris"
Na nog een paar keer tevergeefs een beroep te doen op zijn menselijkheid begonnen de mensen achter mij toch ongeduldig te worden, dus ik keek nog even naar het busnummer en koop een kaartje.
Maar je raadt het al, je kan geen kortingskaartjes kopen in de bus, dus ik moest 2 strippen à ¤ 1,60 betalen omdat die lul mijn strippenkaart niet wou afstempelen.
Gelukkig moest die vriend van mij ook naar het station, want ik had zelf niet genoeg kleingeld bij me om dat te betalen ()
Waarschijnlijk heeft het geen zin een klacht in te dienen tegen de chauffeur omdat ie vast wel gelijk heeft volgens de regelementen, maar het is wel de grootste lul van een chauffeur die ik ooit ben tegengekomen.
Samenvatting:
Klacht: mensen die bij elk topic om een samenvatting schreeuwen
Kek modelletje!quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
..
Edit: Zo dus:
[afbeelding]
Ik ben die blauwe auto en die bus komt dus zo de weg op zeilen. Nu weet ik wel dat ze niet zo scherp kunnen sturen, maar ik kwam gewoon van rechts en hij had moeten wachten maar hij wilde ff snel voor die andere auto's die daar aankwamen denk ik.
Gent rand. Hier (heel oost-vlaanderen eigenlijk, voor zover ik met het OV rijd) is het gewoon opstappen en als er eventueel controle is checken ze ff, anders is er geen controle op. Zwartrijden is dan ook zowat de standaard, aangezien het goedkoper uitkomt. 1 ritje kost 1.5¤ oid, 1x gepakt worden op zwartrijden 75¤. Ze controleren echt geen 1 op 50 bussen, dus het komt je goedkoper uit om niet te betalen & soms tegen de lamp te lopen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:14 schreef AcidBurner het volgende:
Dat is niet overal meer het geval hoor Athmozz, In Brussel kom je der niet meer in zonder je kaart direct af te stempelen of je abbo. te laten zien. Er waren verschillenden die nooit betaalden, en daar hebben ze nu een stokje voor gestoken. En dat in Brussel he!!!Van waar ben jij eigenlijk?
Wat een onzin. Ze willen mensen zo graag het OV in hebben, moeten ze maar zorgen dat het ook aantrekkelijk wordt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:27 schreef ElRey het volgende:
Boeie, werk wat harder en koop een auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |