bronquote:Reductiegerechtigden kunnen samen dezelfde reis maken met één 2-, 3- of 8-strippenkaart die slechts voor één persoon is gestempeld.
U stempelt de kaart voor het aantal zones waar u in wilt reizen, plus de basisstrip, als zou u de reis alleen maken. Nadat u op deze wijze de 2-, 3- of 8-strippenkaart stempelde kunt u samen met één andere reductiegerechtigde reizen.
Mwoa, hier heb jij bij connexxion op z'n tijd ook controleurs die de bus in stappen om te controleren. Dit omdat mensen ook grijs kunnen rijden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In een bus is de chauffeur de controle. Bovendien ben ik er heilig van overtuigd dat 95% van de controleurs me er geen boete voor gegeven zou hebben.
[..]
Met andere woorden: ze weten het zelf ook nietquote:[Gebraden_Wombat],
Die combinatie komt niet vaak voor.
Als je in het bezit bent van een OV-jaarkaart die op het moment van de
reis recht geeft op korting dan kun je met een 15-str red reizen.
Als je dan ook nog de "blauwe" strippenkaart wilt gebruiken, dan heb je
in principe wel voldoende "betaald" maar ik ken geen artikel in het
reglement dat hier antwoord op geeft.
Volgens mij is het zo dat je kiest voor 1 manier voor betalen, maar
misschien vind de chauffeur van de bus het wel goed???
Wellicht kun je de vraag aan het OV-bedrijf waar je mee wilt reizen
stellen, zodat je hun beleid in ieder geval kent.
Met vriendelijke groet,
[knip]
Vervoerbewijzen Nederland b.v.
1. Ik ben heel beleefd geweest tegen hem.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:12 schreef BobbyB het volgende:
In plaats van de buschauffeur uit te schelden had je uiteraard ook gewoon van te voren voldoende strippen kunnen kopen of meteen die losse strippen kunnen kopen en zorgen dat je voldoende (klein)geld op zak hebt, zeker als je gaat reizen.
Door mensen zoals jij komen die bussen te laat.
En bij de Karwei in Schiedamquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:26 schreef TC03 het volgende:
Buschauffeurs zijn zelden fatsoenlijke mensen. Er is echt geen enkel ander beroep waarin de mensen zo onvriendelijk zijn tegen hun klanten.
Niks hoor, je had naar rechts moeten uitwijken, en de chauffeur (die vanwege de krappe dienstregeling behoorlijk in tijdnood zit) de ruimte moeten geven om de bocht te kunnen nemen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En bij de Karwei in Schiedam
Maar goed, je hebt wel gelijk. Er zitten een hoop onaardige lui tussen. Een simpele vraag snauwen sommigen gewoon af. Dan nog niet eens gesproken over hoe zij in het verkeer met anderen omgaan. Had laatst bijna een ongeluk door zo een lul!
Yeah right. Sinds wanneer moet ik uitwijken voor iemand die en van links komt en zich in de verkeerde richting op mijn baan bevind? Daarbij, ik kon niet naar rechts uitwijken want daar stonden van die zeer fijne paaltjes zodat mensen daar hun auto niet gaan parkeren. Hij had gewoon lekker moeten wachten en dan gaat ie maar klagen bij zijn baas over zijn dienstregeling in plaats van andere mensen in gevaar te brengen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Niks hoor, je had naar rechts moeten uitwijken, en de chauffeur (die vanwege de krappe dienstregeling behoorlijk in tijdnood zit) de ruimte moeten geven om de bocht te kunnen nemen.
Veolia boosterquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:51 schreef BobbyB het volgende:
die buschauffeurs denken soms ook dat ze een kermis attractie besturen.
Dan moet jij zeggen; dus stempel maar af, ben ik van me kaartjes af en jij krijgt toch wel je salaris..quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik mag de strippenkaarten niet combineren.
"Staat in het regelement".
Mijn pleidooi dat ik meer betaal en waarom ik de busmaatschappij niet mag sponsoren krijgt een antwoord:
"Mij sponsor je niet, ik krijg toch wel mijn salaris"
Dat is niet overal meer het geval hoor Athmozz, In Brussel kom je der niet meer in zonder je kaart direct af te stempelen of je abbo. te laten zien. Er waren verschillenden die nooit betaalden, en daar hebben ze nu een stokje voor gestoken. En dat in Brussel he!!!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
controleert de chauffeur op vervoersbewijzen??? Best een vreemd systeem, hier wordt je niet eens gecontroleerd op je vervoersbewijs, je kan gewoon in- & uitstappen zoals je wil, ook zonder te betalen. Controle gebeurt door controleurs (vergezeld van security), en die komen amper langs. Het grootste deel betaalt echter gewoon zonder dat er controle op is.
[..]
Laat je twee strippenkaarten afstempelen, stap paar haltes verder uit en laat je andere kaart afstempelen. Problem solvedquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gister bij een vriend geweest in Utrecht, eerst met de trein (een uur vertraging, maar goed) en dan 3 strippen met de bus. Ik heb week-OV, maar het is vakantie, dus dokken, prima.
Alles goed en wel, maar ik moest ook nog terug.
Ik had helaas nog maar 2 strippen over op mijn roze strippenkaart, maar nog wel een blauwe kaart met nog 1 strip erop. Dan betaal ik dus iets te veel, maar dat is op zich niet heel erg.
Ik stap die bus in, en die mierenneukende lul van een buschauffeur weigert die strippen af te stempelen!Ik mag de strippenkaarten niet combineren.
"Staat in het regelement".
Mijn pleidooi dat ik meer betaal en waarom ik de busmaatschappij niet mag sponsoren krijgt een antwoord:
"Mij sponsor je niet, ik krijg toch wel mijn salaris"
Na nog een paar keer tevergeefs een beroep te doen op zijn menselijkheid begonnen de mensen achter mij toch ongeduldig te worden, dus ik keek nog even naar het busnummer en koop een kaartje.
Maar je raadt het al, je kan geen kortingskaartjes kopen in de bus, dus ik moest 2 strippen à ¤ 1,60 betalen omdat die lul mijn strippenkaart niet wou afstempelen.
Gelukkig moest die vriend van mij ook naar het station, want ik had zelf niet genoeg kleingeld bij me om dat te betalen ()
Waarschijnlijk heeft het geen zin een klacht in te dienen tegen de chauffeur omdat ie vast wel gelijk heeft volgens de regelementen, maar het is wel de grootste lul van een chauffeur die ik ooit ben tegengekomen.
Samenvatting:
Klacht: mensen die bij elk topic om een samenvatting schreeuwen
Kek modelletje!quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
..
Edit: Zo dus:
[afbeelding]
Ik ben die blauwe auto en die bus komt dus zo de weg op zeilen. Nu weet ik wel dat ze niet zo scherp kunnen sturen, maar ik kwam gewoon van rechts en hij had moeten wachten maar hij wilde ff snel voor die andere auto's die daar aankwamen denk ik.
Gent rand. Hier (heel oost-vlaanderen eigenlijk, voor zover ik met het OV rijd) is het gewoon opstappen en als er eventueel controle is checken ze ff, anders is er geen controle op. Zwartrijden is dan ook zowat de standaard, aangezien het goedkoper uitkomt. 1 ritje kost 1.5¤ oid, 1x gepakt worden op zwartrijden 75¤. Ze controleren echt geen 1 op 50 bussen, dus het komt je goedkoper uit om niet te betalen & soms tegen de lamp te lopen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:14 schreef AcidBurner het volgende:
Dat is niet overal meer het geval hoor Athmozz, In Brussel kom je der niet meer in zonder je kaart direct af te stempelen of je abbo. te laten zien. Er waren verschillenden die nooit betaalden, en daar hebben ze nu een stokje voor gestoken. En dat in Brussel he!!!Van waar ben jij eigenlijk?
Wat een onzin. Ze willen mensen zo graag het OV in hebben, moeten ze maar zorgen dat het ook aantrekkelijk wordt.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:27 schreef ElRey het volgende:
Boeie, werk wat harder en koop een auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |