quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:54 schreef du_ke het volgende:
Iedereen van harte met 100 jaar scouting.
Wij besteden onze tijd tenminste nuttig, in plaats van zinloze smileys te posten in topics waar we kennelijk niks te zoeken hebben. Blijf maar lekker in ONZ.quote:
ok dat wist ik nietquote:Op maandag 13 augustus 2007 16:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wij besteden onze tijd tenminste nuttig, in plaats van zinloze smileys te posten in topics waar we kennelijk niks te zoeken hebben. Blijf maar lekker in ONZ.
OT:
Lijkt me goeie opzet voor een OP, maar het lijkt me wel goed om toch een kort overzicht van de verschillende speltakken erin te zetten, zodat het voor leken ook een beetje helder is wat nu een esta, explorer of blauwe vogel is. Wist je trouwens dat er ook een Scoutpedia is?
Ik heb die lijst in het vorige topic al gemaakt geloof ik, dat scheelt weer tikwerk. Ik zal 'm even voor je opzoeken.quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:05 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ok dat wist ik niet
maar dan zet ik er wel per speltak even neer ja wat het is, leeftijdscatogerie.. dus krijg je ongeveer:
Welpen:
leeftijd: 7 - 11
wat: jongens
bezigheden: veel samen spelen met elkaar
Als voorbeeld dan
Dragen ze bij scouting serieus dat soort hoedjes?quote:
Was een goed feest idd.. Volgend jaar naar Pitoma, dus op zich is dat wel een leuke afwisseling, het ene jaar Pitoma, het andere Scout-inquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:37 schreef 4-elements het volgende:
Nog mensen naar de Scout-In geweest? Erg gezellig weekendje, zeker ook dankzij het heerlijke weer. Jammer dat het maar eens in de twee jaar is!![]()
Ja de scout-in was weer erg gezelligquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:37 schreef 4-elements het volgende:
Nog mensen naar de Scout-In geweest? Erg gezellig weekendje, zeker ook dankzij het heerlijke weer. Jammer dat het maar eens in de twee jaar is!![]()
Nee hoor wij bij ons in elk geval niet. Ik weet dat er nog wel ergens inTilburg een groep is met die hoedjesquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:42 schreef classpc het volgende:
[..]
Dragen ze bij scouting serieus dat soort hoedjes?
Dan is het toch 2009quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:36 schreef Crazy-M het volgende:
ja dat zeg ik .... over 2 jaar :p
Sterkte!quote:Op woensdag 26 september 2007 15:57 schreef Crazy-M het volgende:
Na 5 jaar leiding ga ik vanavond de intro training doen
intro training in oirschot
we hebben geen persoon meer met de juiste bevoegdheden, dus vandaar
Ik moet er in januari ook aan geloven. Ook al een aantal jaren leiding, maar nog nooit training gehad. Heb er nog geen positieve verhalen over gehoord trouwens.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:28 schreef Crazy-M het volgende:
pfft, was met 3 andere nog, we hebben wel plezier gehad
binnenkort de basisraining enzo
Nicequote:Op vrijdag 28 september 2007 10:36 schreef DivineJester het volgende:
Hier nog maar eens de OP, wil een MODje zou vriendelijk zijn hem in de OP te knippen/plakken?
[afbeelding]
Wat is Scouting?
Scouting, Scouts, padvinderij of verkennerij (Scouting in het Engels) is een door Baden-Powell opgerichte internationale jeugdorganisatie, waarvan ook takken in Nederland en België bestaan. In Nederland werd voor 1973 Scouting in algemene en protestantse kringen 'padvinderij' en in katholieke kringen 'verkennerij' genoemd.
Tegenwoordig zijn de termen padvinderij en verkennerij verouderd en spreekt men over Scouting. In Vlaanderen werd en wordt alleen gesproken over (Jong)Verkenners en (Jong)Gidsen.
Wereldwijd is Scouting de grootste jeugd- en jongerenorganisatie met in totaal zo'n 38 miljoen leden verdeeld over zo'n 160 landen. In veel landen wordt nog onderscheid gemaakt tussen Verkenners en Gidsen. Dit zijn respectievelijk de jongens- en meisjesverenigingen. Het spel is vaak min of meer hetzelfde en in vele landen zijn er inmiddels gemengde verenigingen of speltakken. De tradities verschillen nog wel. De meeste scoutverenigingen in de wereld zijn verenigd in de overkoepelende World Organisation of the Scout Movement (WOSM) en/of The World Association of Girl Guides and Girl Scouts (WAGGGS).
Het Uniform
Bij veel organisaties hoort een uniform, zo ook bij de scouting.
Het uniform van Scouting bestaat uit een blouse (de kleur hangt in Nederland af van de speltak en in Belgie meestal van de scoutingfederatie), of trui, een scoutingdas (In Nederland en Belgie meestal per groep verschillend) en een dasring. Het uniform kan verder optioneel aangevuld worden met een scoutingbroek, een hoofddeksel (hoed, baret of pet), een trui (met verenigingslogo) en/of een fluitkoord. Op de blouse zijn de naamlabels van de Scoutinggroep waar de Scout lid van is, het installatieteken en diverse insignes genaaid.
Tegenwoordig gaan er stemmen op om een nieuwe lijn te introduceren.
De Jamboree
Om de vier jaar wordt de internationale versie van de Jamboree gehouden: de Wereld Jamboree. Sinds 2000 wordt ook in Nederland een Nationale Jamboree gehouden, waarbij ook Scouts uit andere landen welkom zijn. Deze zijn vaak een enorm succes. Bij de afgelopen NJ (in 2004) waren er Scouts vanuit Nederland, maar ook uit Kenia, Indonesië, Schotland en nog veel meer landen. De Waterscouts organiseren sinds 1950 het Nationaal Waterkamp (Nawaka).
In België (Vlaanderen) is in 2003 ook een Nationale Jamboree gehouden de "Flamboree", die bezocht is door 1240 Scouts en Gidsen uit Vlaanderen en er buiten. Ook wordt ieder jaar over de hele wereld in het derde weekend van oktober een JOTA (Jamboree On The Air) gehouden, waarbij Scouts contact met elkaar maken via korte golf zendapparatuur. De internetversie van de JOTA wordt de JOTI (Jamboree On The Internet) genoemd, waarbij scouts via het WWW contacten met elkaar leggen.
Wat doet scouting?
Scouting is meer dan hutten bouwen en knopen leggen. In feite gebeurt het hutten bouwen al lang niet meer, maar net zoals knopen komt gemiddeld nog wel een paar keer terug per jaar bij de scouts. Dit in verband met de scouting wedstrijden waarin hun zelf een keuken moeten bouwen.
Nu dat het fabeltje uit de wereld is dat scouting alleen die 2 dingen doet gaan we verder.
Scouting zorgt ervoor dat kinderen uit verschillende culturen met elkaar leren spelen en elkaar leren te accepteren. Dit is eigenlijk wel een beetje het hoofddoel geworden. Daarnaast is het ook op een spelende manier de kinderen iets bij te leren en ze tevens ook de natuur te respecteren.
Maar buiten de kinderen om is scouting meer, ook de vele vrijwilligers die scouting mogelijk maken en de kinderen 1 keer per week bezig houden doen meer. Zo worden scoutinggroepen vaak gevraagd om te helpen bij evenementen als de Dodenherdenking of Koninginnedag of open dagen.
Natuurlijk doet scouting nog veel meer maar dat kun je hier allemaal navragen.
Nog een paar feitjes uit de geschiedenis:In de 2de Wereldoorlog was de scouting verboden en was de organisatie regelmatig betrokken bij het verzet.
Prins Bernhard was de beschermheer van Scouting, na zijn dood hebben mensen van de Scouting hem begeleid vele Scouts hem de laatste eer hebben bewezen.
Tijdens de dodenherdenking heeft de Scouting ieder jaar weer een rol.
Vele evenementen worden mede mogelijk gemaakt door de Scouting, en dan met name door de vrijwilligers die zorgen voor ondersteuning en organisatie.
Hoe zit dat nou met die bevers en rowans enzo?
[afbeelding]
Disclaimer: leeftijden bij benadering, groepen wijken hier nog al eens vanaf. Daarnaast zijn veel groepen afgestapt van het gebruik van verschillende namen voor jongens- en meisjesgroepen.
LandgroepenBevers: 5-8 jaar, gemengd
Welpen: 7-11 jaar, jongens
Kabouters: 7-11 jaar, meisjes
Esta's: 7-11 jaar, gemengd
Verkenners: 10-15 jaar, jongens
Gidsen: 10-15 jaar, meisjes
Scouts: 10-15 jaar, gemengd
Rowans: 14-18 jaar, jongens
Sherpa's, 14-18 jaar, meisjes
Explorers: 14-18 jaar, gemengd
Pivo's: 17-23 jaar, jongens
Stam: 17-23 jaar, gemengd
WaterscoutingDolfijnen: 7-11 jaar
Zeeverkenners (Scouts): 10-15 jaar
Wilde vaart: 14-18 jaar
Loodsen: 18-23 jaar
LuchtgroepenLuchtcouts: 10-15 jaar, gemengd
Astronauten: 14-18 jaar, gemengd
Bijzondere groepenBlauwe Vogels: voor kinderen met beperkingen.
Nuttige links:
Scouting Nederland
Accomodatiegids van Scouting Nederland
HIT
Noordelijk PinksterKamp
Wikipedia over (geschiedenis van) scouting
Scouting Startpagina
Scoutquest
Scoutidee
Meer informatie
Ik was ook al 7 jaar leiding ofzo toen ik het ging doen. Maar het was gewoon een erg gezellig weekend en heb me prima vermaakt en toch wel een en ander opgestoken.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:49 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik moet er in januari ook aan geloven. Ook al een aantal jaren leiding, maar nog nooit training gehad. Heb er nog geen positieve verhalen over gehoord trouwens.![]()
jaah inderdaad belt gisteren de groepsleiderquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik was ook al 7 jaar leiding ofzo toen ik het ging doen. Maar het was gewoon een erg gezellig weekend en heb me prima vermaakt en toch wel een en ander opgestoken.
Dank voor het plaatsen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:46 schreef buzzer het volgende:
OP geplaatst, en mijn complimenten, ziet er erg goed uit
jah schijbaar welquote:
bok ff lekker op naar een andere topic als je niet serieus kunt reagerenquote:
Uiteraard!quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:58 schreef swarmahoer het volgende:
zijn er mensen die meedoen met de winterhike dit jaar ?
klik
hmhmquote:Op maandag 8 oktober 2007 18:48 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Uiteraard!![]()
Maar dat wist je geloof ik al wel![]()
Best gelopen, alleen een beetje weinig slaapquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:12 schreef dubidub het volgende:
Vanavond mee met weekendkamp bij de groep waar ik stageloop. Wordt wel lachen denk
Marieke en ik lopen samen, maar Mayo loopt met Ton, en Marloes met Jorrit geloof ik..quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:56 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
hmhm
zelfde koppels weer ?
wij wel als t goed is iig sander en ik
quote:Beste scout's,
Welkom op onze community voor en door scouts. Zeg maar Scoutings eigen 'Hyves'. Hier kan je andere scouts ontmoeten en allerlei informatie over Scouting uitwisselen. Je kunt bijvoorbeeld je clubhuis laten zien, waar je op kamp bent geweest of andere scouts ontmoeten die ook in 2008 naar de Nationale Jamboree gaan.
Je kunt een eigen profiel aanmaken, vrienden maken en communities inrichten rondom gedeelde interesses bijvoorbeeld zeilen, hiken of badges ruilen.
Dit is de nulversie van het sociale netwerk, dus we horen graag van je wat je wel en niet goed vindt.
wij moeten ook, maar we mogen maar met 2 personen per staf/leidingteam...beetje jammer met je hele team is het toch leuker.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:57 schreef Crazy-M het volgende:
Na 5 jaar leiding ga ik vanavond de intro training doen
intro training in oirschot
we hebben geen persoon meer met de juiste bevoegdheden, dus vandaar
Ik heb echt de heeeeeeele jota/joti gemistquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:20 schreef swarmahoer het volgende:
niemand die mee doet aan de joti hunt ?
haha ja daar hebben we er ook wel een stuk of wat van staanquote:Op vrijdag 28 december 2007 11:55 schreef mberg86 het volgende:
Haha, wij gaan morgen even testdraaien voor maandag (wel met old skool melkbus)
Ik was aanwezig. Erg gezellig. Jammer dat het slechts om het jaar isquote:Op vrijdag 28 december 2007 11:49 schreef mberg86 het volgende:
Hey.. Kijk nou! Het topic is weer aangeslingerd!!Nog mensen naar de Scout-in geweest? Was een mooi feestje dacht ik zo!
hey, inderdaad vorig jaar liepen we in reflecterende pakken. Dit jaar liep ik gewoon in normale plunje. Helaas wel ergens onderaan geeindigd maar toch een top 10 noteringquote:Op donderdag 27 december 2007 23:09 schreef Merel1808 het volgende:
Hubs; jullie waren toch met die reflecterende pakken? Of niet?
Wij vieren dit jaar ons lustrum, de 5e keer alweer!![]()
Ik heb dr zin in!!
Ik ken wel een Andela, zal hopelijk wel een ander zijnquote:Op donderdag 27 december 2007 15:12 schreef Merel1808 het volgende:
Wij hebben ons logboek in het thema KALEP (Kill Andela Langzaam En Pijnlijk)
We hadden inmiddels het thema veranderd, maar Andela is die man op die foto hierboven ergensquote:Op zondag 30 december 2007 03:47 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Ik ken wel een Andela, zal hopelijk wel een ander zijn
nou, die toptien notering heb ik ook binnen gisteren.....quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:40 schreef Hubs het volgende:
[..]
hey, inderdaad vorig jaar liepen we in reflecterende pakken. Dit jaar liep ik gewoon in normale plunje. Helaas wel ergens onderaan geeindigd maar toch een top 10 notering
Ik heb mijn blaren gister heel bewust genegeerd, en ben ook nog de kroeg ingeweest maar had het om 1 uur toch hangen. Vanochtend had ik op iedere voet een bloedblaar van van 3,5 cm doorsneequote:Op zondag 30 december 2007 17:09 schreef bloodacolyte het volgende:
[..]
nou, die toptien notering heb ik ook binnen gisteren.....
gisteren eerst mn blaren maar beplakt met compeed en toen het vafe ingegaan, was om half 3 vannacht thuis
maar ik heb de tweede veteranendag niet gelopen he
Hoe was je wedstrijd hardlopen vandaag trouwens....
Groeten Bloodacolyte,
Die achterhoekse tukker
spierpijn heb ik geen last van, en is terug slaan geen optie?quote:Op zondag 30 december 2007 23:57 schreef Merel1808 het volgende:
Ik heb echt nog nooit zoveel spierpijn gehad![]()
Ik sliep naast iemand die me de hele tijd sloeg, en degene waar ik een matje mee deelde duwde me er steeds af
of meer drinken want ik heb niks gemerkt en moet er volgens mij hemelsbreed niet meer 15 meter vanaf hebben gelegen.quote:Op maandag 31 december 2007 00:31 schreef bloodacolyte het volgende:
RUST, met die almeloers van de j,f, kutnedygroep naast ons te schreeuwen dat knakworst hebben...
volgend jaar de jfk's diskwalificeren wegens onsportief gedrag....
\quote:
dat was idd de kennedygroep.....quote:Op maandag 31 december 2007 08:40 schreef Hubs het volgende:
kennedy waren toch die gasten die op het eind toch van de rare leuzen/liedjes liepen te schreeuwen enzo en er met de top 3 van de veteranen vandoor zijn gegaan?
zo ja helemaal eens met diskwalificeren.
ps doen er nog mensen met de Hike and Seek?
als je de 2e dag toch had gelopen dan had je je waarschijnlijk net fris en fruitig gevoeld als ik toen. Maar naderhand was het toch wel leuk want ik de meeste van de club waarmee ik was er vet uitgelopenquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:13 schreef bloodacolyte het volgende:
maar geen plezier in hardlopen? kan ik me best voorstellen P
ach welnee, eigenlijk ben ik best een luie flikker.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:09 schreef bloodacolyte het volgende:
je bent te actief jongen.... echt waar
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:24 schreef giemiebier666 het volgende:
scout-in was wel erg gezellig. Dit jaar hebben we met onze stam de medewerkerskeuken gedaan was erg tof. gewoon hele week geweest. Winterhike zal ik niet aan mee gaan doen. heb het in december druk genoeg. met frieslandtrail en poolkamp. en ben net gestart al rs begeleiding. toffe op trouwens
AOT das een klein wandelingetje in de ardennen.quote:
dat is toch zelfde leeftijd?quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:36 schreef Crazy-M het volgende:
binnenkort workshop voor de basistraining
nu met die 2 weken stage bezig. op zich wel leuk om als je welpen gewend bent om dan bij estas te kijken
ehm,quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:00 schreef bloodacolyte het volgende:
[..]
dat is toch zelfde leeftijd?
daar hoef je toch geen extra training voor te doen?
Wat leuke wateroversteken enzo? (apenbrug balk aan slappe touwen, oversteek etc) dat kan bij ons komende vrijdag namelijk nog wel eens gaan gebeurenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:28 schreef hooibaal het volgende:
Iemand toevallig een leuk idee voor het installeren van de leden van een nieuw gestarte wiva-groep? Liefst iets met, op, onder, boven of bij het water.
Al te veel ranzige smut hoeft trouwens ook weer niet, die hebben ze al gehad bij het overvliegen
berendonck, groene heuvelsquote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:52 schreef hooibaal het volgende:
Wijchen.
Installatie tijdens weekendkamp in Nijmegen, dus strand is niet echt een optie. Maar bedankt voor het idee!
Mag ik hier even op de onjuistheid wijzen...quote:Pivo's: 17-23 jaar, jongens
Stam: 17-23 jaar, gemengd
Nee, de tweede. Maar leuk dat je er bent! Welke groep?quote:Op maandag 11 februari 2008 08:32 schreef Mute_Me het volgende:
Geen waterscouts hier?.. Dan ben ik de eerste!
Gelukkig. Pocahontas uit Zoetermeer. Jij?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, de tweede. Maar leuk dat je er bent! Welke groep?
Het verschilt ook per groep. Onze welpen zijn bijvoorbeeld ook gemengd, terwijl welpen traditioneel alleen jongens waren. Het is maar net welke naam je op een leeftijdscategorie plakt.quote:Op maandag 11 februari 2008 00:37 schreef FFnog het volgende:
[..]
Mag ik hier even op de onjuistheid wijzen...
De term PiVo is een samenvoeging van Pionier en Voortrekker, Een Pionier was de vrouwelijke kant, en een Voortrekker de mannelijke zijde.
PiVo zou dus juist gemengd moeten zijn...
Sint Franciscus in Wijchen, met wachtschip en vletten bij Niftrik aan de Maas. (Bege)Leiding van de Wilde Vaart.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Gelukkig. Pocahontas uit Zoetermeer. Jij?
Zaterdagmiddag ben ik schipper/teamleider van de zeeverkenners, s'avonds ben ik loods.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 00:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Sint Franciscus in Wijchen, met wachtschip en vletten bij Niftrik aan de Maas. (Bege)Leiding van de Wilde Vaart.
Wat doe jij bij de groep?
Wij hebben gemengde Rowans!quote:Op maandag 11 februari 2008 19:52 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het verschilt ook per groep. Onze welpen zijn bijvoorbeeld ook gemengd, terwijl welpen traditioneel alleen jongens waren. Het is maar net welke naam je op een leeftijdscategorie plakt.
Wij noemen het meestal gewoon RSA (afk voor Rowan-Sherpa Afdeling)quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:47 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Wij hebben gemengde Rowans!![]()
Maar dat is meer omdat we Explo's zo vonden klinken alsof we alleen maar achter de computer zaten, en Sherpa's vonden we gewoon een suffe naam, dus al onze meisjes zijn ook Rowan
Franciscus heeft (gokje) zo'n 150 jeugdleden. Een bevergroep, drie Welpen/estagroepen, 2 verkenner/scoutgroepen, een rowangroep, een zeeverkennergroep en sinds september dus ook een -net begonnen- wilde vaart-groep. Er zijn wel vage plannen om, als de wiva's wat ouder zijn, te gaan proberen een dolfijnengroep te starten waar de wilde vaarders als extra staf gaan fungeren. Voorlopig wordt er nog eerst hard gewerkt aan het opknappen van een wachtschipje. Nu hebben we 3 vletten in het water liggen in redelijke staat van onderhoud, en 1 afgeragd half gezonken bootje wat nog ooit opgeknapt gaat worden tot motorvlet. De motor hebben we alquote:Op dinsdag 12 februari 2008 08:19 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Zaterdagmiddag ben ik schipper/teamleider van de zeeverkenners, s'avonds ben ik loods.
Hebben jullie een grote groep? Wij zitten op ongeveer 120 mensen.
Op zaterdag draaien bij ons de bevers, westa's, dolfijnen, verkenners, wilde vaart en s'avonds de loodsen. Op zondag hebben we nog een groepje verkenners. Wij varen met 7 vletten, 1 kajuitvlet en een schouw
Dat hebben wij ook nog eens gedaan. Dat was mn eerste wilde vaart kamp. Tevens een van de mooiste kampenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:45 schreef hooibaal het volgende:
Valkjes huren in Friesland.
Heel gaaf, ben bijna jaloursquote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:18 schreef hooibaal het volgende:
Rondje Friesland maken is de bedoeling. Relatief eenvoudig te regelen, relatief goedkoop, relatief dicht bij huis... mooi eerste kamp voor een wivagroep it is.
Wordt ook mijn eerste kamp op het water, trouwens.
Wij doen eigenlijk niks meer aan Nationale Scouting Dag. Vroeger stonden we nog wel eens in een winkelcentrum met een pionier object.quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:56 schreef Mute_Me het volgende:
Doet iemand nog wat speciaal met Nationale Scouting Dag? In Zoetermeer gaan alle groepen in het centrum een samen een evenement organiseren. Belooft wat te worden!
Oh, daar zijn we heel simpel in. "We zeggen niet wat we gaan doen, maar je bagage moet je op de fiets meenemen"quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:54 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Heel gaaf, ben bijna jalours
Vorig jaar zijn wij met een paar man naar Zuid Frankrijk geweest, met de verkenners zijn we naar de kaag gegaan. Dit jaar gaan we naar Veere.
Probeer trouwens niet teveel meuk mee te nemen, zeker niet als je met valkjes gaat. Onze vletten lagen de eerste keer stampesvol, de helft gebruik je uiteindelijk niet of kan je anders regelen
Wij leggen meestal een vlet, een tent en iets speciaals neer. De ene keer is dat een pionierobject (vaak niet, ze houden niet zo van pionieren) een springkussen of een piramide van bamboe en elastiekjes.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wij doen eigenlijk niks meer aan Nationale Scouting Dag. Vroeger stonden we nog wel eens in een winkelcentrum met een pionier object.
Is dat wat jullie gaan doen? En zo ja, is dat in het Stadshart?
Verhuisoperaties komt me bekend voor ja. Maar als je bij ons zegt "we gaan op e fiets" zijn ze in staat ergens een bakfiets te regelen en nog steeds teveel mee te nemenquote:Op donderdag 14 februari 2008 00:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh, daar zijn we heel simpel in. "We zeggen niet wat we gaan doen, maar je bagage moet je op de fiets meenemen"
Werkt perfect, hebben we afgelopen weekendkamp wel gezien. Heb me de afgelopen jaren groen & geel geërgerd aan de verhuisoperaties als onze welpen door hun ouders bij het kampterrein werden afgeleverd... niet te filmen werkelijk. Maar hoe dan ook, bedankt voor de tip!
3e!quote:Op maandag 11 februari 2008 11:29 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, de tweede. Maar leuk dat je er bent! Welke groep?
Een nationale dag waarop je je groep kan presenteren aan outsiders. Iedereen geeft zn eigen invulling eraan, sommigen ook nietquote:
Maar wel naar NPK?quote:
Nee. Had er trouwens ook nog nooit eerder van gehoord. Maar desalniettemin: veel plezier komend weekend!quote:Op donderdag 8 mei 2008 22:48 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Maar wel naar NPK?kleine kans dat ik je reactie trouwens nog lees voor ik weg ga... Bus van 8.20 morgenochtend
![]()
ehm jah we hebben zoveel groepen gezienquote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:28 schreef swarmahoer het volgende:
ik ben dr geweestsuper lache ( die groep met de megafoon mocht je ze gezien hebben )
Scouting Schonauwenquote:Op zaterdag 19 juli 2008 17:58 schreef du_ke het volgende:
NJ uiteraard, ben net vandaag terug van een weekje stamkamp in België. En kan maandag dus weer vrolijk verder als RSA begeleiding.
Meld zich!quote:
Dat héb ik wel eens moeten doen bij een Winterhike! Maar misschien kun je even naar ze toe bellen?quote:Op maandag 17 november 2008 20:21 schreef hooibaal het volgende:
*kick*
Weet iemand of je mag abseilen van een verkeersbrug zonder dat je ruzie krijgt met Rijkswaterstraat? (let wel: vanaf het wegdek (fietspad) naar de ondergelegen weilanden...)
presentquote:Op maandag 17 november 2008 21:32 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Dat héb ik wel eens moeten doen bij een Winterhike! Maar misschien kun je even naar ze toe bellen?
Over de WH gesproken, wie loopt er mee?
ben benieuwdquote:Op maandag 17 november 2008 20:21 schreef hooibaal het volgende:
*kick*
Weet iemand of je mag abseilen van een verkeersbrug zonder dat je ruzie krijgt met Rijkswaterstraat? (let wel: vanaf het wegdek (fietspad) naar de ondergelegen weilanden...)
Tja, dat is het dus een beetje. Als we het gaan vragen, mag het vast niet. Typisch zoiets dat je gewoon moet doen, en hopen dat er niemand stomme vragen komt stellen. In totaal moeten er acht omlaag (+ fietsquote:Op maandag 17 november 2008 21:42 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
ben benieuwdheb het zelf al een aantal keer gedaan, en ook discussies erover gehad
waarschijnlijk mag het niet (wat me ook logisch lijkt) maar heb niet zo snel iets gevonden waardoor het niet mag
je hebt geen verkeershinder breng niemand in gevaar enzo en t is geen verboden terrein
Ik ben leiding van de Wilde Vaart van Sint Franciscus in Wijchen. We hebben drie vletten, die tijdens het kamp in kwestie allemaal zijn afgetuigd, dus dat is een kwestie van bankjes erin en roeien maar. Klimtouwen, tuigjes, carabines en een grigi heb ik hier (zij het tijdelijk) liggen, en heb ik ook vaak genoeg gebruikt om dat veilig te kunnen doen. Als het allemaal haalbaar is, wordt het wel een vette tochtquote:Op maandag 17 november 2008 22:21 schreef swarmahoer het volgende:
hoe kom je aan de spullen om het te doen? en is dat niet gevaarlijk met scheepvaart enzo? welke club ben je eigelijk van
Brug bij Grave, aan de kant van Nederasselt. Op de gok een metertje of 12.quote:Op maandag 17 november 2008 22:55 schreef swarmahoer het volgende:
welke brug wil je van af ? ik heb ze van sluis tot sluis (heumen/weurt) allemaal gehad
Nee, WiVaquote:is het voor de scouts die tocht ?
Nou ja, het wordt zekeren vanaf de bovenkant. Ze zitten fixed aan het onderste eind van het touw, en het touw gaat door de grigri naar beneden.quote:met de gri gri laat je ze niet zelf van t touw gaan maar gewoon via beneden zegmaar? zoals in de klimhal?
Wilde Vaart, oftewel Rowans in bootjes (gemengd, 15-18jr)quote:
Yep.quote:dat is die kleurenbrug toch ?
ik dacht dat je n wijf wasquote:Op maandag 29 december 2008 20:54 schreef bloodacolyte het volgende:
Winterhike Hilary Stam was weer nice..... Dit jaar de veteranen uitgelopen zonder blaren en niet als laatste ge-eindigd, huppa, in de pocket :p
Check, check en een lekker broodje knakworst/rookworst van Bloodaco en de kou maakt niks meer uit.quote:Op maandag 29 december 2008 21:59 schreef du_ke het volgende:
In een tentje of onder een zeiltje is prima te doen ook met dit weer. Gewoon lekker diep in je slaapzak kruipen. En evt een goede scheut Whisky
knakworst ftw! en succes met je nieuwjaarsduikquote:Op maandag 29 december 2008 22:20 schreef Hubs het volgende:
[..]
Check, check en een lekker broodje knakworst/rookworst van Bloodaco en de kou maakt niks meer uit.
Het vervelenste is alleen 's ochtens vroeg je warme slaapzak uit en de kou weer in das bah. En ze hadden geeneens lekkere koffie daar 's ochtends.
en swarma rumoerig in de slaapzaal?? goh dat had ik nou noooooit verwacht
ik was ff vergeten dat er op fok alleen supermannen zaten met zolen van staal en die nog doorlopen met een gebroken been.quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:32 schreef swarmahoer het volgende:
oefenen voor de winterhike![]()
of liep je junioren voor de 1e keer en ben je 14?
ja, het was niet dezelfde routequote:Op woensdag 31 december 2008 12:28 schreef swarmahoer het volgende:
hadden de veteranen niet dezelfde route als de senioren ? ik dacht dat t enige verschil was het buiten slapen...
De veteranen hadden de eerste dag de 1e helft gelijk aan de senioren, en de 2e helft gelijk aan de junioren. Letterlijke kopietjes van elkaarquote:Op woensdag 31 december 2008 12:33 schreef bloodacolyte het volgende:
[..]
ja, het was niet dezelfde route
ik geloof dat wij de 2e dag een extra lusje hebben gelopen na de vlot oversteek. Iig wij zijn er van overtuigd dat we de goede richting inliepen en kwam later via een andere weg junioren en senioren weer tegen. Maar alleen de laatste strippenkaart klopte niet en was daardoor wat lastiger maar verder was het een erg makkelijke tocht qua technieken.quote:Op woensdag 31 december 2008 13:16 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
De veteranen hadden de eerste dag de 1e helft gelijk aan de senioren, en de 2e helft gelijk aan de junioren. Letterlijke kopietjes van elkaar![]()
En de 2e dag waren senioren en veteranen exact hetzelfde. Alle posten waren hetzelfde, alleen dat buiten slapen was anders
Dat waren twee hele kleine bospaadjes, meer een soort van tractorsporen een weiland in, maar er stonden wel van die bordjes bij van 'wandelroute zus en zo'. Zaten ergens vlak voor die boerderij waar een landbouwmuseum in zat.quote:Op woensdag 31 december 2008 18:36 schreef Hubs het volgende:
lol volgens mij hadden we dezelfde strippenkaart uit mijn hoofd. En bij ons klopte hij ook gewoon tot de kruising met de paddestoel nummer 20517 zelfs het aantal afslagen met hekjes enzo. Alleen op die kruising zijn hebben we een afslag eerder gepakt want dat leek ons logischer. Gezien de kruising met let op erbij.
En daarna (net niet in zicht op jouw foto na die afslag met water) waren nog twee afslagen die we niet konden vinden. of het moeten kleine bospaadjes zijn geweest.
Alle voorbereidingen zijn wel ongeveer klaar, de materialen zijn geregeld en de tochten staan in de mail, alleen nog ff printen. Vrijdag gaan we los! Nu maar hopen dat het niet gaat regenen, anders gaat het abseilgedeelte niet doorquote:Op maandag 26 januari 2009 01:17 schreef swarmahoer het volgende:
hej hooibaal, hoe is t met de tocht?
Wat, de tocht? die is niet zo boeiend hoor... 1 gedeelte vraag/kruispuntentocht, 1 gedeelte oleaat en 1 gedeelte tocht-in-een-broodje-gebakken. En daar tussenin dus bootjevaren en abseilen.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:03 schreef swarmahoer het volgende:
is t mogelijk om m hier te posten? (of via pm/mail anders)
Zeker!quote:
Nope, geen slapende honden wakker maken. Gewoon touwen erin en gaan!quote:Op zondag 1 februari 2009 17:22 schreef swarmahoer het volgende:
nog navraag gedaan bij de politie eigelijk ?
Ommen heeft twee labelterreinen:quote:Op maandag 2 februari 2009 11:41 schreef dubidub het volgende:
[..]
Boven de rivieren. 20 verkenners van 13 jaar oud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |