abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 september 2007 @ 23:33:25 #226
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53447940
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:25 schreef dynamiet het volgende:

[..]

Dat objectief wat jij nu noemt kost anders wel 800 euro

Kijk anders ook is naar de sigma 17-70mm f2.8-4.5 dc macro.

Mooi scherp objectief ook nog is met macro.
Ik kijk naar een paar foto's van dat objectief op Flickr. Range en vervorming doet me heel erg denken aan m'n PowerShot S80 (wat overigens geen kritiek is aangezien m'n S80 echt brilliante shots kan maken soms)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 24 september 2007 @ 23:36:43 #227
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53448034
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:21 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Punt 1 en 2 kan ik me prima in vinden, punt 3 komt wel ietswat belerend over. Ik ken deze camera toch niet. Daarom vraag ik ook of er mensen met ervaring zijn op dit gebied. Je kan wel lopen speculeren over of ik klaar ben voor dingen of niet maar daar heb ik toch echt wel iets te weinig voor getypt in FOT

Ik ben trouwens niet van plan om een objectiefje van 500 euro te kopen ik ga voor die Canon EF-S 17-55 2.8 IS USM, Ø77.
Als je een tijd fotografeert loop je tegen de limitaties van je camera aan, en dan is het zaak om een trapje duurder te gaan. Als je niet tegen de limitaties van je camera aanloopt, is dat imo niet nodig. Als ik iemand jouw vraag zie stellen zegt mij dat heel veel. Niet dat ik canon DSLR heb (ik heb alleen twee SLRs).
Ik zou zelf absoluut geen SLR willen zonder spotmeting bijvoorbeeld. Niet dat ik het vaak gebruik, maar toch wel regelmatig.

Als ik belerend wil doen gooi ik er wel een [belerend][/belerend] tagje bij -- De intonatie van mijn stem was niet belerend, maar die kan ik er niet bijzetten-limitaties van het medium. Een smilie dan maar:
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53448065
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dank je voor de opsomming. ISO3200 was ik zelf ook effetjes vergeten
Anyway, die live-view (zelfs met z'n focus onhandigheidje) is voor mij echt een grote plus aangezien ik niet zin heb om op m'n buik te gaan liggen in bepaalde shots en m'n oog in er in te duwen.
1 woord: hoekzoeker.

En kijk anders ook eens naar de 30D. Maar net iets duurder als de 400D en wel een (niet plastic aanvoelende) degelijke behuizing . Heb je ook nog leuk centen over voor een lens of eventueel een grip.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 24 september 2007 @ 23:44:18 #229
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53448235
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:36 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Als je een tijd fotografeert loop je tegen de limitaties van je camera aan, en dan is het zaak om een trapje duurder te gaan. Als je niet tegen de limitaties van je camera aanloopt, is dat imo niet nodig. Als ik iemand jouw vraag zie stellen zegt mij dat heel veel. Niet dat ik canon DSLR heb (ik heb alleen twee SLRs).
Ik zou zelf absoluut geen SLR willen zonder spotmeting bijvoorbeeld. Niet dat ik het vaak gebruik, maar toch wel regelmatig.

Als ik belerend wil doen gooi ik er wel een [belerend][/belerend] tagje bij -- De intonatie van mijn stem was niet belerend, maar die kan ik er niet bijzetten-limitaties van het medium. Een smilie dan maar:
Ik vind fotograferen leuk en ik heb dus geen zin om over 2 jaar weer een nieuwe body te moeten kopen. Ik had m'n S80 een afschrijftijd van 5 jaar gegeven toen ik 'em kocht maar ik merk gewoon dat ik iets veel beters nodig heb dan dit.

Ik weet niet hoe handig het is om voor 500 euro een 400D te pakken en dan over een jaartje of 2 die verkopen en de nieuwste camera pakken die canon dan uit geeft van een stapje hoger. die objectieven blijven opzich prima, tenzij ze ineens massaal over gaan op full frame. Daar sta je dan met je mooie spullen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_53448347
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]
die objectieven blijven opzich prima, tenzij ze ineens massaal over gaan op full frame. Daar sta je dan met je mooie spullen.
Dan passen je lenzen toch nog steeds? Krijg je nog meer groothoek voor terug ook!
pi_53448403
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind fotograferen leuk en ik heb dus geen zin om over 2 jaar weer een nieuwe body te moeten kopen. Ik had m'n S80 een afschrijftijd van 5 jaar gegeven toen ik 'em kocht maar ik merk gewoon dat ik iets veel beters nodig heb dan dit.

Ik weet niet hoe handig het is om voor 500 euro een 400D te pakken en dan over een jaartje of 2 die verkopen en de nieuwste camera pakken die canon dan uit geeft van een stapje hoger. die objectieven blijven opzich prima, tenzij ze ineens massaal over gaan op full frame. Daar sta je dan met je mooie spullen.
Zolang je van Canon geen EF-S lenzen pakt kan je je lenzen gewoon van een 400D op bij voorbeeld een 5D (of elke andere full-frame Canon) zetten. Met EF-S lenzen kan dit niet, omdat die gebouwd zijn voor DSLR's met een zogeheten crop-factor (die dus niet full-frame zijn).
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 25 september 2007 @ 00:02:08 #232
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53448723
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:50 schreef Napalm het volgende:

[..]

Er is ook een Canon Jaarcatalogus maar die heb ik tot nog toe enkel in "echte" fotozaken kunnen krijgen. Gezien de snelheid waarmee nieuwe producten komen kan ik goed begrijpen dat ze de moeite van het utibrengen niet meer nemen..
ik kan zo een paar pallets bestellen bij Canon anders. Doen we elk jaar ook wel. Ik heb tot nu toe ook alle Canon One's van de laatste 3 jaar .
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 25 september 2007 @ 00:16:16 #233
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53449093
Alles zit hem in de handling van de camera en de manier waarop de foto's zijn gemaakt en onder welke omstandigheden. Het kwaliteitsverschil in foto's tussen een X-D serie en een XXX-D serie is niet geweldig groot (behalve als je gaat letten op resolutie en ruis/chip verhoudingen enzo).

Maar zoals ik ook al in het canon forum schreef: De 1D schiet onder moeilijke/kritischere omstandigheden een beter plaatje dan de 40D. Daarmee zeg ik dus niet dat de 40D een slechte camera is, alleen je krijgt waarvoor je betaald. Datzelfde is zo tussen een 400D en een 40D.
Het ligt er dus maar net aan HOE je de camera gaat gebruiken/ wat je nodig hebt.

en live-view is leuk, alleen neem dan wel 3 extra batterijen mee, want in live-view stand is je batterij na 200 foto's echt leeg i.p.v. 1000 foto's. En uit de hand heb je er niets aan. Gebruik het op statief voor macro fotografie en dan is het een geweldig medium.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 25 september 2007 @ 00:37:31 #234
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53449535
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind fotograferen leuk en ik heb dus geen zin om over 2 jaar weer een nieuwe body te moeten kopen. Ik had m'n S80 een afschrijftijd van 5 jaar gegeven toen ik 'em kocht maar ik merk gewoon dat ik iets veel beters nodig heb dan dit.

Ik weet niet hoe handig het is om voor 500 euro een 400D te pakken en dan over een jaartje of 2 die verkopen en de nieuwste camera pakken die canon dan uit geeft van een stapje hoger. die objectieven blijven opzich prima, tenzij ze ineens massaal over gaan op full frame. Daar sta je dan met je mooie spullen.
Ja, dat is het nadeel van digitaal t.o.v. analoog, en dan wel handmatige analoog.
Maar het lijkt wel of de grote stappen in de technologie al gemaakt zijn en dat de verbeteringen minder extreem worden. En het is hoe dan ook altijd slimmer om eerst je objectieven te optimaliseren en dan je camera. Objectieven worden duurder, camera's goedkoper. Megapixels is nu niet meer belangrijk; ISO is nu het interessantst om te verbeteren, en dat kleinbeeld betaalbaar word; en APS-C de instap word. Daarna zou ik een kantelbaar LCD scherm op de achterkant wel gaaf vinden, zoals de powershot en Gx familie heeft.
Zuinig in energie verbruik zou eigenlijk je-van-het moeten zijn...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53449657
Hoe werkt dat liveview eigenlijk? Technisch gezien, want je zit altijd met de spiegel toch?
  dinsdag 25 september 2007 @ 00:48:23 #236
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_53449681
Voor zover ik had begrepen klapt de spiegel dan open, waardoor je zegmaar continue de sensor belicht. Die info van je sensor wordt dan live op je schermpje getoond.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_53449700
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:48 schreef kvdv het volgende:
Voor zover ik had begrepen klapt de spiegel dan open, waardoor je zegmaar continue de sensor belicht. Die info van je sensor wordt dan live op je schermpje getoond.
Logisch eigenlijk
  FOK!fotograaf dinsdag 25 september 2007 @ 06:13:45 #238
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_53451183
Ik laat deze even aan het centrale Canon topic plakken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_53453766
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:58 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Die kan je ook via Canon.nl bestellen. Binnen een paar dagen heb je 'm thuis
Waar dan? sorry, ik vind alleen de PDF...

Welke lens is trouwens een stapje hoger dan de kitlens, maar niet extreem veel geld? Al dan niet van Tamron of Sigma?

[ Bericht 13% gewijzigd door tim2308 op 25-09-2007 10:39:26 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53453919
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:34 schreef tim2308 het volgende:

Welke lens is trouwens een stapje hoger dan de kitlens, maar niet extreem veel geld? Al dan niet van Tamron of Sigma?
Wat zoek je voor lens? Eentje met meer bereik? Of lichtsterker?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 25 september 2007 @ 11:18:50 #241
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_53454725
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:48 schreef kvdv het volgende:
Voor zover ik had begrepen klapt de spiegel dan open, waardoor je zegmaar continue de sensor belicht. Die info van je sensor wordt dan live op je schermpje getoond.
jepz. en dat vergt dus zeer veel energie en daardoor is je accu 4 keer zo snel leeg. ALs je dan wil focussen dan moet eerst de spiegel dicht klappen en dan weer open gaan waardoor je je liveview beeld kwijtraakt. ZO deed Olympus het ook. Alleen de 330 als ik me niet vergis had een dichte spiegel en een cameratje in de zoeker om het beeld door te geven waardoor je wel kon focussen.
Nikon doet het op een iets andere manier. Die laat de spiegel open en doet het als een compact camera door contrastmeting. Dat is wel trager om te focussen (zie daar ook het snelheidsverschil tussen compact en SLR) maar je liveview beeld blijft en het vergt niet tig keer het op en neer klappen van je spiegel waardoor hij sneller slijt.
het mooie aan de Nikon is dan ook nog eens de HDMI aansluiting waardoor je hem op t groottse scherm kan aansluiten en vanaf daar kan focussen. Ideaal voor in de studio.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_53455199
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat zoek je voor lens? Eentje met meer bereik? Of lichtsterker?
In ieder geval scherper. Afwijkingen zie je toch altijd wel, of het nou 2 of 4 procent is en met lichtsterker lijkt het me dat je toch altijd wel net die ene stop te kort komt. Of heeft een lichtsterkere lens andere voordelen dan alleen die ene extra stop?

NIet dat ik (al) veel ervaring heb, maar iedereen kraakt die kitlens af.

Ik zoek dan ook nog steeds een site waarbij je gelijke afbeeldignen ziet van verschillende lensen...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53455313
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:34 schreef tim2308 het volgende:

[..]

In ieder geval scherper. Afwijkingen zie je toch altijd wel, of het nou 2 of 4 procent is en met lichtsterker lijkt het me dat je toch altijd wel net die ene stop te kort komt. Of heeft een lichtsterkere lens andere voordelen dan alleen die ene extra stop?

NIet dat ik (al) veel ervaring heb, maar iedereen kraakt die kitlens af.

Ik zoek dan ook nog steeds een site waarbij je gelijke afbeeldignen ziet van verschillende lensen...
Kijk eens op http://www.fredmiranda.com/reviews voor info en op http://www.pbase.com/cameras voor voorbeeldfoto's.

Overigens heb je een leuke Canon 28-105 3.5-4.5 voor EUR 260 nieuw. Was een lens waar ik zelf best tevreden over was (maar nu heb weggedaan omdat ik een lichtsterkere heb gekocht).
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53455633
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:34 schreef tim2308 het volgende:

[..]

In ieder geval scherper. Afwijkingen zie je toch altijd wel, of het nou 2 of 4 procent is en met lichtsterker lijkt het me dat je toch altijd wel net die ene stop te kort komt. Of heeft een lichtsterkere lens andere voordelen dan alleen die ene extra stop?
Vaak zijn lichtsterke lenzen ook wat scherper in het gebied waar de niet-lichtsterke lens zijn diafragma vol open heeft. Wil je echt ragscherpe foto's, denk dan eens aan een prime. De 50/1.8 van Canon is betaalbaar, lichtsterk en heel scherp. Als je wilt zoomen is de lens die PdeHoog als noemde er eentje met een fraaie prijs-kwaliteit verhouding.
quote:
NIet dat ik (al) veel ervaring heb, maar iedereen kraakt die kitlens af.
Dat lijkt me niet de reden om een nieuwe lens te kopen. Loop je zelf al tegen de beperkingen van die lens aan? Dat is een veel relevanter gegeven. De kitlens is helemaal geen slechte lens. Zijn grootste manco is dat ie wijd open niet zo scherp is en wat vertekening geeft, maar je kunt er (vooral buiten) prima plaatjes mee schieten. Mensen die m afkraken doen dat vaak uit napraterij of om te laten zien dat ze zelf beter spul hebben.
quote:
Ik zoek dan ook nog steeds een site waarbij je gelijke afbeeldignen ziet van verschillende lensen...
de sites die PdeHoog al noemde, en je kunt op DPChallenge ook de beste foto's naar lens en camera bekijken.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53462732
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:34 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Waar dan? sorry, ik vind alleen de PDF...

Welke lens is trouwens een stapje hoger dan de kitlens, maar niet extreem veel geld? Al dan niet van Tamron of Sigma?
http://www.canon.nl/Contact_Us/Feedback/canononemagazine.asp

Hier dus
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:22:12 #246
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53464167
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:46 schreef Repeat het volgende:
Hoe werkt dat liveview eigenlijk? Technisch gezien, want je zit altijd met de spiegel toch?
Nikon toont aan dat dat niet hoeft. Nu moet canon nog het truukje implementeren. tot dan zit je aan de spiegel klap actie om scherp te stellen vast ja.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53473050
Merci, hopelijk komt ie aan in Frankrijk.

Hier in Parijs is een 350D te koop voor 330 euro. Nu twijfel ik wel erg hoor... Hij schijnt 3 jaren oud te zijn, van buiten waren er geen gebruikerssporen te zien en ik krijg 3 maand garantie. Maar ja, de 400D heeft een snellere autofocus en 2 megapixels meer... keuzes keuzes keuzes

En hier is ook de cashback vanaf 1 oktober. Maar ja, als hij in NL 660 kost en in frankrijk overal 750 wordt dat ook weer een lastige keuze...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_53480087
Snellere autofocus heeft alleen zin als je lenzen hebt die snel focussen (USM lenzen bij Canon). Anders is je lens de beperkende factor, niet je toestel. Het verschil tussen 8 en 10 MP is *niets*, tenzij je van plan bent billboards te gaan maken (en dan nog...)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf woensdag 26 september 2007 @ 10:21:38 #249
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53480802
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:34 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Waar dan? sorry, ik vind alleen de PDF...

Welke lens is trouwens een stapje hoger dan de kitlens, maar niet extreem veel geld? Al dan niet van Tamron of Sigma?
De 18-55 USM . Heb hem nog liggen thuis . Interesse?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_53563979
Ja da's heel leuk en aardig, maar die lens heeft dus geen betere prestaties dan die 50 euro kitlens..
Die USM die er op zit stelt ook niet zoveel voor heb ik begrepen.
De nieuwe 18-55 (USM?) IS lijkt me wel interessant, die is ook goedkoper dan de Tamron of Sigma
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')