Inderdaad, net als toen de Amstel nog op zaterdag viel is dit toch eentje die er bij mij vaak ergens tussendoor glipt. En dan zit die nu tegenwoordig ook nog vlak na de Tour.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:36 schreef mitt het volgende:
Een klassieker die ik jaarlijks ter kennisgeving aanneem, net als dit jaar.
klassiekers op zaterdag
Hun opstelling maakt hun m.i. niet tot superfavorieten. Dan schat ik een Di Luca of Valverde toch hoger in.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Heb ik morgen weer mooi wat te kijken. Zal er dit jaar opnieuw een renner van Saunier Duval winnen is de vraag.
je moet de renners ergens mee bezig houdenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ook altijd vrij vreemd om te zien hoe er in deze eendagskoers ook een "tussenspurten" en een "bergklassement" wordt opgemaakt ...
koers wissselt elk jaar om met de HEWquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
De laaglanders lijken niet echt veel interesse te hebben.
gezien zijn vorm in Qinghai Lake kan die ver gerakenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:56 schreef flyck het volgende:
benieuwd hoever allan davis geraakt.
Die HEW lijkt dit jaar wel een aanhangsel van de Deutschland Tour gewordenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 01:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
koers wissselt elk jaar om met de HEW![]()
voor velen dan ook een "opwarmer"quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 01:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die HEW lijkt dit jaar wel een aanhangsel van de Deutschland Tour geworden
Ach, zolang Burgie maar meerijdt hé ...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:11 schreef Burghardt het volgende:
Wuyts zal wel weer met z'n broek op de enkels om Volderke schreeuwen.
Och, we zien hem wel weer in de Belgische koersen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ach, zolang Burgie maar meerijdt hé ...
onderschat volderke maar niet hoorquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Burghardt het volgende:
Ik kan er ook niks aan doen dat superkanon en klimgeit extraordinair Vansevenant niet mee doet.
Alleen maar omdat de motor van Mattan lek reedquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:16 schreef Burghardt het volgende:
Wist je trouwens dat hij Gent-Wevelgem won?
Hij staat op de startlijst voor vandaag héquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:16 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Och, we zien hem wel weer in de Belgische koersen.
Wist je trouwens dat hij Gent-Wevelgem won?
Sinds wanneer ben jíj realistisch ten aanzien van Burghardt???quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:26 schreef Burghardt het volgende:
Ja, maar dit is niet zijn terrein. Als hij bij de eerste 50 zou rijden zou het me verbazen eerlijk gezegd.
waar haal je die informatie vendaan?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:25 schreef wimderon het volgende:
Grote groep vooruit, man of 20, onder wie Burghardt, maar komen nog niet echt weg.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Alleen maar omdat de motor van Mattan lek reed.
NOS TTquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:27 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
waar haal je die informatie vendaan?
yeps, we gaan denk ik een suffe winnaar krijgen ook als die ontsnapping wegblijft :pquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:49 schreef Falco het volgende:
Ik vind dit altijd zo'n suffe wedstrijd.
De vorige winnaars (Florencio, Zaballa en Martin "ik kan op mijn oude dag plots alles" Perdiguero) waren ook niet de boeiendste winnaars.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:02 schreef flyck het volgende:
[..]
yeps, we gaan denk ik een suffe winnaar krijgen ook als die ontsnapping wegblijft :p
ze gaan niet misstaan op de lijst dan hequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De vorige winnaars (Florencio, Zaballa en Martin "ik kan op mijn oude dag plots alles" Perdiguero) waren ook niet de boeiendste winnaars.
Jaarlijks ondervinding , kutbeelden van die Basken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:15 schreef Falco het volgende:
Wel tof dat Smeets nu ook zo loopt te bitchen op deze wedstrijd.
Sprintje van een man of 25/30 waarschijnlijk inderdaad.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:26 schreef Damzkieee het volgende:
Massasprint dus?
En dat terwijl Boonen niet meedoetquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:26 schreef Bruce117 het volgende:
Ja leuk.
Water in een afdaling op de weg spuiten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
in tegenstelling tot vorig jaar haalt hij dit jaar geen overwinningen maar vooral ereplaatsenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:42 schreef RayMania het volgende:
Natuurlijk Valverde weer derde, bleh.
Zo zie je maar, dit jaar toont hij iets meer initiatief dan vorig jaar en hij wint niets (of zelden iig.). Volgend jaar dus terug het plakkertje spelen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in tegenstelling tot vorig jaar haalt hij dit jaar geen overwinningen maar vooral ereplaatsen
tja schoenmaker blijf bij je leestquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo zie je maar, dit jaar toont hij iets meer initiatief dan vorig jaar en hij wint niets (of zelden iig.). Volgend jaar dus terug het plakkertje spelen.
Geen topper, maar ook geen no name.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zo, weer een grote naam erbij op de erelijst, ze zullen zeer blij zijn.
Yep, met Di Luca en Pipo Pozzato heb je natuurlijk goud in handen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:50 schreef Gitanki het volgende:
Ook een leuke ploeg, veel aanvallende renners/ klasbakken die het dan ook af kunnen maken.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:47 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Geen topper, maar ook geen no name.
Het is een goede winnaar, past wel bij deze wedstrijd en de koers van vandaag.
De koers krijgt gewoon de winnaar die het verdient, wat mij betreft.
Ja, het had weinig om het lijf vandaag, qua koers.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:17 schreef Bartoli het volgende:
[..]
, jullie luisteren teveel naar Mart Smeets met zijn nobody
![]()
matige koers verder![]()
Is dat niet die judoka?quote:
Met de vroegere wereldbeker was het aandeel van koersen als San Sebastian en Zurich in augustus toch een stuk hoger dan ze nu zijn eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:48 schreef Gitanki het volgende:
Augustus is de maand van de B-koersen inderdaad.
San Sebastian, Vattenfall, Eneco-tour..
De ronde van Duitsland reken ik ook niet "hoog" , maar heeft volgens mij wel meer potentie.
Overigens vind ik Bertagnoli wel een leuke winnaar.
Voorgaande jaren was San Sebastian toch altijd veel later? Vorig jaar sowieso, toen kwam Hamburg een week na de Tour.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, het had weinig om het lijf vandaag, qua koers.
Ik vind San Sebastian sowieso vaak tegenvallen. Omdat het zo kort na de Tour komt heb ik dan meestal een soort van mosterd na de maaltijd-gevoel. Bovendien heeft het weinig sfeer en zijn de beeldverbinding en cameravoering vaak nogal matig.
Maar hulde voor Bertagnolli hoor. Prima race gereden en is het inderdaad geen nodoby. Die heeft toch al redelijk wat gepresteerd, met name op Spaanse bodem.
Volgens mij ook.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:32 schreef Marcosss het volgende:
[..]
Voorgaande jaren was San Sebastian toch altijd veel later? Vorig jaar sowieso, toen kwam Hamburg een week na de Tour.
Ja, San Sebastian is nu vroeg, eerst was de HEW/Vattenfall de wedstrijd die de zondag na de tour volgde en een (of twee) week later San sebastian.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:32 schreef Marcosss het volgende:
[..]
Voorgaande jaren was San Sebastian toch altijd veel later? Vorig jaar sowieso, toen kwam Hamburg een week na de Tour.
zoals ik al eerder zei CSS en HEW wisselen elkaar jaar om op de kalenderquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Volgens mij ook.
Maar hoe dan ook, het zijn altijd die weken kort na de Tour.
Toch een beetje mosterd na de maaltijd voor mij.
hoezo? er wordt weer een nieuw blik renners bij opengetrokken je kan het niet vergelijken met de Tour natuurlijkquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Volgens mij ook.
Maar hoe dan ook, het zijn altijd die weken kort na de Tour.
Toch een beetje mosterd na de maaltijd voor mij.
meer dan dit verdiende het eigenlijk ook niet!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Twee hele pagina's maarliefst. Ik heb het eerlijkgezegd gemist vanmiddag.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:32 schreef sitting_elfling het volgende:
och iemand herrinerde me er net weer aan dat de Eneco tour er weer aankomt.. neerlands schande
jeuj, een hoop derderangscoureurs een overbodige koers zien rijden ...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
, Eneco Tour kunnen we weer naar toe
![]()
uhm eneco tour heeft best een leuk deelnemersveldquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
jeuj, een hoop derderangscoureurs een overbodige koers zien rijden ...![]()
het is leuk omdat je ze ziet, niet vanwege de koers etc.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
uhm eneco tour heeft best een leuk deelnemersveld![]()
als die namen wat hier staan (die paar) kloppen is het zeer leuk![]()
http://www.cyclingstartlists.com/2007/08Aug/11Eneco.htm
Di Luca zal z'n PT-klassement wel willen verdedigen, zeker als Rebellin hier start. Ricco zie ik ook best komen. O'Grady had eerder al aangegeven er in de Vuelta weer bij te willen zijn, dus als het voor hem even meezit kan ie hier zomaar aan de start komen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
het is leuk omdat je ze ziet, niet vanwege de koers etc.
Maar daar komt nog bij dat ik er geen fuck van geloof dat
Cunego / Di Luca / Ricco .. O GRADY? .. laat me niet lachen! Die is nog steeds gebroken.
Valverde, etc. komen.
Schumacher en rebellin denk ik wel
Tjah, Mart is het soort persoon dat dat niet eens nadenkt wat er zoal bij die twee die hij opnoemt naar binnen ging hé ...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:59 schreef wimderon het volgende:
Ik hoorde net in Studio Sport het commentaar van Mart terug, wat was dat slecht zeg. Op een toontje alsof ie de nummers aan het oplezen was in de bejaardenbingo. Zo'n beetje alles en iedereen wat met de koers te maken heeft belachelijk maken en de opmerking dat hij terugverlangde naar de Zülle's en Casagrande's die de Jaizkibel van de voet tot de top vol opramden maakte het wel compleet voor vandaag![]()
En daar zat het komische duo Renaat - Karl Vannieuwkerke ...quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:14 schreef TheArt het volgende:
En dat alleen al op de momenten dat ik zapte, want verder keek ik op de Belg.
Dat was bij tijden ook dramatisch, maar alsnog een stuk beter dan Smeets.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En daar zat het komische duo Renaat - Karl Vannieuwkerke ...![]()
Mark Uyterhoevenquote:Op zondag 5 augustus 2007 11:04 schreef Burghardt het volgende:
Renaat is wel oke. Met wie vormde hij toen dat bijna legendarische cabaretduo? Was dat ook van Nieuwkerke?
Deden hij en Renaat niet de Giro vorig jaar? Dat was het meest vermakelijke wielercommentaar dat ik me kan herinneren. Goed, misschien niet zo hoogdravend qua niveau, maar dat hoeft niet altijdquote:
Klopt, deden vorig jaar 1 week samen het commentaar tijdens de Giro. Urenlang (dat idee kreeg je bijna) ging het over de ezels van Bruseghin en elke etappe later had ie er weer 3 ezels bijquote:Op zondag 5 augustus 2007 14:51 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Deden hij en Renaat niet de Giro vorig jaar? Dat was het meest vermakelijke wielercommentaar dat ik me kan herinneren. Goed, misschien niet zo hoogdravend qua niveau, maar dat hoeft niet altijd
haha dat kan ik me zelfs nog wel herinneren llquote:Op zondag 5 augustus 2007 14:54 schreef Venga het volgende:
[..]
Klopt, deden vorig jaar 1 week samen het commentaar tijdens de Giro. Urenlang (dat idee kreeg je bijna) ging het over de ezels van Bruseghin en elke etappe later had ie er weer 3 ezels bij![]()
Ach, het was bijzonder vermakelijk. Beter dan die grafstemming die soms heerste tijdens de Tour dit jaarquote:Op zondag 5 augustus 2007 14:54 schreef Venga het volgende:
[..]
Klopt, deden vorig jaar 1 week samen het commentaar tijdens de Giro. Urenlang (dat idee kreeg je bijna) ging het over de ezels van Bruseghin en elke etappe later had ie er weer 3 ezels bij![]()
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, het had weinig om het lijf vandaag, qua koers.
Ik vind San Sebastian sowieso vaak tegenvallen. Omdat het zo kort na de Tour komt heb ik dan meestal een soort van mosterd na de maaltijd-gevoel. Bovendien heeft het weinig sfeer en zijn de beeldverbinding en cameravoering vaak nogal matig.
Mart doet volgens mij jaarlijks Sebastian zodat hij daar kan gaan eten in de lokale restaurants.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:59 schreef wimderon het volgende:
Ik hoorde net in Studio Sport het commentaar van Mart terug, wat was dat slecht zeg. Op een toontje alsof ie de nummers aan het oplezen was in de bejaardenbingo. Zo'n beetje alles en iedereen wat met de koers te maken heeft belachelijk maken en de opmerking dat hij terugverlangde naar de Zülle's en Casagrande's die de Jaizkibel van de voet tot de top vol opramden maakte het wel compleet voor vandaag![]()
Volgens mij niet hoor. Vorig jaar was Hamburg meteen na de Tour, en ook 2 jaar geleden was dit zo.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei CSS en HEW wisselen elkaar jaar om op de kalender
Nouja dat betekent iig dat het nog meer dan een jaar duurt voor deze ellende weer terugkomtquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei CSS en HEW wisselen elkaar jaar om op de kalender
Dat was vooral de schuld van Piti. Door tweemaal te demarreren op de Gurutze reed hij de laatste helpers van meerdere teams (o.a. CSC, Saunier en z'n eigen team) eraf. Toen Bertagnolli en Garate eenmaal weg waren reed Piti constant in het derde wiel zonder op kop te komen. Euskaltel had nog wel 3 man mee, maar die vonden het zinvoller om om de beurt weg te springen dan 1 of 2 man op kop te zetten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Naast overgangsritten in rondes, heb je tegenwoordig ook overgangsklassiekers. Daar mogen ook groepjes wegrijden.
dan nog waren die euskaltels niet bij machten om het dicht te rijden. Als ze 1 of 2 man op kop zetten tegen 1 of 2 man vooraan was het ook niet gelukt. Had meer volk bij moeten zitten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat was vooral de schuld van Piti. Door tweemaal te demarreren op de Gurutze reed hij de laatste helpers van meerdere teams (o.a. CSC, Saunier en z'n eigen team) eraf. Toen Bertagnolli en Garate eenmaal weg waren reed Piti constant in het derde wiel zonder op kop te komen. Euskaltel had nog wel 3 man mee, maar die vonden het zinvoller om om de beurt weg te springen dan 1 of 2 man op kop te zetten.
heeft meer te maken met de zwaarte van deze 'klassieker' dan wat andersquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond het wel ironisch dat Quickstep hier 5 man bij de eerste 25 had : Barredo, Visconti, Tankink, Van de Walle en uiteraard Garate. Ze stuurden steeds iemand mee, hier ging dat blijkbaar wel, in de kasseienklassiekers waar dat eigenlijk de bedoeling is, zat Boonen de laatste jaren nogal vaak alleen in een groep van 20 renners.
Terwijl het nu net de bedoeling was om die koersen echt te domineren en ze met onder meer Van Petegem en Steegmans daar hun team voor hebben versterkt.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
in de kasseienklassiekers waar dat eigenlijk de bedoeling is, zat Boonen de laatste jaren nogal vaak alleen in een groep van 20 renners.
je ziet hem niet en ineens wordt die 9e in de Region Wallonnequote:Op maandag 6 augustus 2007 16:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Steegmans valt nog enigszins mee, die denkt niet altijd na, maar probeert meestal wel iets te doen.
Maar die Van Petegem, daar had niemand wat aan, hij reed niet eens voor zichzelf, lijkt net of die al een jaar aan het uitbollen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |