abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52085612
Zwijndrecht!

De vlag

De welbekende watertoren

Over Zwijndrecht
Zwijndrecht is een plaats en gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland.
De gemeente ligt in de Zwijndrechtse Waard (een deel van IJsselmonde) en grenst aan Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht en de rivieren Noord en Oude Maas.
Het bekende 'Drierivierenpunt' ligt bij Zwijndrecht.
De rivieren 'de Noord', 'de Beneden-Merwede' en 'de Oude Maas' komen hier samen en het is het meest bevaren punt in Nederland. In 2003 werd de gemeente Heerjansdam aan Zwijndrecht toegevoegd.

Zwijndrecht fungeert al jaren als voorstad voor Dordrecht. Pogingen van die stad om via het Rijk een annexatie van Zwijndrecht gedaan te krijgen zijn echter steeds mislukt.

De gemeente telt 45.656 inwoners (1 januari 2006, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 22,77 km² (waarvan 2,28 km² water).

Geschiedenis
Zwijndrecht vanaf het Zwijndrechts Veerhoofd te Dordrecht. Het ontstaan van Zwijndrecht is nauw verbonden met de historie van de Zwijndrechtse Waard.
De naam 'Suindrecht' voor het gebied van de Zwijndrechtse Waard komt voor het eerst voor in 1006, in een giftbrief waarmee Bisschop Ansfrid goederen schenkt aan een klooster nabij Amersfoort.
De schenking omvatte onder meer de kerk van Zwijndrecht. Het afstaan van Suindrecht en zijn andere bezittingen door de Graaf van Leuven en Hui was een voorwaarde om Bisschop te worden.
De gift wordt in een acte uit 1028 bevestigd, hiermee wordt ook bewezen dat het gebied toen al bewoond werd. Zwijndrecht heeft in de 15e gebloeid als belangrijke locatie voor de zoutwinningindustrie.
Dit ging in de 17e eeuw over naar tuidersdorp om in de 19e eeuw weer meer industrie te krijgen.

Zwin en drecht
De naam Zwijndrecht is een samenvoeging van de West-Frankische woorden Suin (Zwin, Zwijn) en drecht. Zwin komt van 'Swinen' en kan worden vertaald als het weglopen van water als in het afnemen van diepte tijdens eb. Drecht betekent oversteekplaats, overvaart of veer.
Zwijndrecht betekent dus letterlijk ‘getijdengeul waar kan worden overgestoken’. Deze uitleg doet vermoeden dat Zwijndrecht vroeger bij laag water aan Dordrecht vastzat, tijdens hoog water waren beide nederzettingen gescheiden.
Een situatie die zou dateren van voor de twaalfde eeuw. Deze situatie zou hebben bestaan tot aan de Elisabethvloed in 1421.
De gelijknamige Vlaamse gemeente Zwijndrecht heeft de zelfde ligging ten opzichte van Antwerpen.

De benaming Zwijndrecht gold eerst voor de hele Zwijndrechtse Waard, die werd begrensd door de rivieren de Pelster, de Noord, de Oude Maas en het Waaltje, tussen Heerjansdam en Oostendam.
Bewoners van dat gebied moeten al in de vroege Middeleeuwen (900 - 1300) hun land (beperkt) hebben bedijkt, als bescherming tegen veelvuldige overstromingen.

Ambachtsheerlijkheden
In 1322 vond een watersnood plaats waarbij velen het leven verloren. Dat was voor graaf Willem III van Holland aanleiding om bedijkingsplannen te ontwikkelen. In een oorkonde van 14 januari 1331 bepaalde hij dat ‘degenen die delen van de Zwijndrechtse Waard bedijkten, ambachtsheer werden van dat deel van de Waard’.
Door die oorkonde ontstonden de ambachtsheerlijkheden, genoemd naar hun bedijkers. Schobbelands Ambacht, Heer Oudelands Ambacht, Groote en Kleine Lindt, Heerjansdam, Kijfhoek, Meerdervoort, Sandelingen Ambacht en Alewijns Ambacht.

In de periode na de bedijkingwerkzaamheden (na 1337), werden in de diverse ambachten woongemeenschappen gesticht. Inwoners van Rijsoord bouwden als eerste een kerk, rond 1395 volgden kerken in Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht, Kijfhoek en Heer Oudelands Ambacht.
Nog later kwam daar de kerk van Schobbelands Ambacht bij. In Kleine Lindt stond geen kerk.

Gemeentelijke status
De diverse woongemeenschappen, die onder bestuur stonden van ambachtsheren en erfgenamen, kregen in 1833 de officiële gemeentelijke status. In de tweede helft van de negentiende eeuw verenigden een vijftal dorpen zich tot het Zwijndrecht zoals dat tot eind 2002 bekend was. In 1855 werd Meerdervoort bij Zwijndrecht gevoegd, twee jaar later gingen Heer Oudelands Ambacht en Kijfhoek samen met Groote Lindt.
Pas in 1881 werd Groote Lindt bij Zwijndrecht ingelijfd. Sinds 1 januari 2003 behoort ook de kern Heerjansdam tot de gemeente.

Bestaansbronnen
Door de eeuwen heen creëerden de bewoners van de Zwijndrechtse Waard allerlei bestaansbronnen. Leefden ze in de periode voor de bedijking vooral van de visserij, na de bedijkingwerkzaamheden ontwikkelden de inwoners van Zwijndrecht en omgeving eerst land- en later tuinbouwactiviteiten.
Vanaf 1850 boden tuinders hun spullen aan op markten, begin twintigste eeuw verkochten ze hun producten op een veiling. Rond dezelfde tijd begon de export van groenten richting Duitsland en Engeland, per trein (vanaf 1872) en boot.

Inwoners van de Zwijndrechtse Waard verdienden daarnaast lange tijd een inkomen met zoutbereiding. In 1590 verleende de Dijkgraaf der Hoogheemraden een eerste vergunning voor het oprichten van een zoutkeet (ook wel zoutziederij genoemd), in de zeventiende en achttiende eeuw telde Zwijndrecht ruim veertig zoutketen.
Na zoutvondsten in Boekelo, liep de productie in Zwijndrecht langzaam terug. In 1958 werd de laatste Zwijndrechtse keet gesloopt.

Halverwege de negentiende eeuw vestigden de eerste industrieën zich in Zwijndrecht; een glasblazerij, vensterglasfirma, bierbrouwerij en chocoladefabriek.
Rond 1900 kwamen grotere productiebedrijven als rijstpellerij Euryza en chemische fabrieken als Hercules, Van de Bergh en Jurgens (het tegenwoordige Unimills) naar de gemeente. In de twintigste eeuw industrialiseerde Zwijndrecht gestaag.

Gemeentewapen
Het wapen van Zwijndrecht is volgens deskundigen een oud familiewapen, ooit gevoerd door een familie Van Zwijndrecht. Op 20 februari 1816 is bij besluit van de De Hooge Raad van Adel de gemeente Zwijndrecht in het bezit gesteld van dit wapen. Het bestaat het uit een gouden schild, beladen met drie zwarte ‘vuurijzers’ (heugels). Kenmerkend voor het wapen is de eerste heugel met negen tanden, terwijl de tweede en de derde heugel acht tanden hebben.
Aanvankelijk werd aangenomen dat de heugels een symbool waren voor de vuurijzers waarmee zoutpannen boven het vuur werden gehangen in de vele zoutziederijen van Zwijndrecht.
Dit is echter onwaarschijnlijk, omdat het wapen al in 1453 werd gevoerd, terwijl de zoutindustrie pas ontstond aan het einde van de zestiende eeuw. De herkomst van de heugels en van de familie Van Zwijndrecht is onbekend.

Internationaal
De gemeente Zwijndrecht onderhoudt een aantal internationale contacten aan voor het onderhouden, stimuleren en ontwikkelen van (bestaande) vriendschapsrelaties op het gebied van jumelageovereenkomsten, het bevorderen van handelscontacten, het organiseren van internationale uitwisselingsprogramma's op het gebied van cultuur, sport, onderwijs, economie en handel, en het bevorderen van internationale betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

Partnersteden
Zwijndrecht heeft drie partnersteden, namelijk:

- Zwijndrecht (Belgie) Website
- Poprad (Slovenie) Website
- Norderstedt (Duitsland) Website

Beroemde mensen die in Zwijndrecht wonen / gewoont hebben
Ellemieke Vermolen, model & presentatrice Filmpje over haar leven in Zwijndrecht
Anouk, zangeres
Remon Stotijn, Artiest (Anonymous Mis Postman)
Raymond Heijstek, honkballer
Ramona Stook, ritmisch gymnaste
Percy Isenia, honkballer
Arnold Vanderlijde, bokser
Sebastian Wulff, tv-presentator en cabaretier
Def Rhymz, rapper
Mohammed Benzakour, politicus
Andries 'De Ridder', Grootste dorpsgek van Nederland

Handige links over Zwijndrecht
Gemeente site
Wikipedia
Geschiedenis Zwijndrecht
Internetlinks Zwijndrechtse bedrijven / winkels
Veerplein
Brandweer
Dierenambulance
Fotoclub

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Twee rapsongs over dé city
Tjop ft. Star - Zwijndrecht je weet ut

Tjop - Zwijndrecht is de city

Fokkers wonend in Zwijndrecht
- renz0r
- TheSorrow
- staticdata
- Ashavan
- geelkuikentje
- Missbliss
- Gekke_sandra
- soares
- Robin2130
- Ritchie
- Caesu
- Met-Yvana
- Thurtje
- Zaphod82
- karr-1
- Amigoow
- Sleki
- ThAzOnE
- Lausteen
- truStie
- Harmen1984
- alpeko
- ...
En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Oud Zwijndrechters, geboren, werkend, schoolgaand, regelmatig wonend
- Esto
- Beaver
- MissMSX
- denB
- methodmich

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Vorige delen
#1: Zwijndrecht
#2: Zwijndrecht #2 - In hart en nieren!
#3: Zwijndrecht #3 Met de mooiste watertoren van Nederland
#4: Zwijndrecht #4 Metamorfose aan de waterkant
#5 Zwijndrecht #5 - Hier schijnt altijd de zon!

[ Bericht 49% gewijzigd door renz0r op 05-08-2007 16:34:30 ]
pi_52085814
Ben dus terug van vakantie. Was heerlijk!

Ff komend op de TT. Wat wordt er nu allemaal gebouwd en gesloopt?

Onderaan de dijk ter hoogte van westkeetshaven zijn nu wat bedrijfjes gesloopt. Tevens wordt er nu bij de westkeetshaven ter hoogte van het oude Euryza gebouw weer gewerkt.
Gemeentehuis wordt nu gebouwd en bij de passage is nu ook een bouwput waar tevens niet ver vandaan een nieuwe school wordt gebouwd.

Op de ringdijk zijn ze aardig ver met de aanleg van nieuwe bekabeling. Weg is ondertussen weer vrij gegeven

Nog meer?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:24:40 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52086072
Bouwput van Nederland? Hmm ik ken steden waar het erger is hoor. Maar goed, ik denk dat Walburg binnen niet al te lange tijd ook van start gaat.

En ik zit nog in mijn vakantie, mijn eerste week zit er bijna op, nog 3 stuks te gaan.

Voor de mensen die thuis zijn, morgenavond ben ik live op de Nederlandse buis te zien in het programma Kebab TV van BNN. 22.40 op Nederland 3. Allemaal dus niet kijken, zodat niet heel Zwijndrecht ziet hoe ik me zelf voor lul zet....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_52086288
kijken we toch gewoon op uitzending gemist?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:36:16 #5
152789 karr-1
pi_52086382
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 22:32 schreef ThAzOnE het volgende:
kijken we toch gewoon op uitzending gemist?
Ha ha ha die had ik over het hoofd gezien ;-)
pi_52086534
TT moet deel 6 zijn, is al aangegeven via de meldingsknop
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 09:18:50 #7
152789 karr-1
pi_52092823
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 22:41 schreef renz0r het volgende:
TT moet deel 6 zijn, is al aangegeven via de meldingsknop
Ik dacht al. Renzor kan toch wel tellen.....
pi_52093081
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 09:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik dacht al. Renzor kan toch wel tellen.....
pi_52094295
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_52095343
Tijd om het rijtje Fokkers wonend in Zwijndrecht uit te breiden met: alpeko
pi_52097545
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:32 schreef alpeko het volgende:
Fixed
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 15:19:16 #12
152789 karr-1
pi_52098088
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 14:42 schreef renz0r het volgende:

[..]

Fixed
Nog even en we nemen FOK over
pi_52101102
Morgen nog warmer
pi_52108196
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 12:32 schreef alpeko het volgende:
Heey Collega
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:12 schreef renz0r het volgende:
Morgen nog warmer
Ja ene luttele 31 graden
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  zondag 5 augustus 2007 @ 09:58:05 #15
152789 karr-1
pi_52113761
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 23:42 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Heey Collega
[..]

Ja ene luttele 31 graden
Gelukkig is het zondag, dus dat wordt lekker in het zonnetje hangen. Even bijkomen van mijn TV avontuur van gisteravond
pi_52114225
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 23:42 schreef Robin2130 het volgende:
Heey Collega
We zijn eigenlijk al geen collega's meer: http://forum.fok.nl/topic/1057060. Ben gestopt met schrijven voor Fok!, alleen heb ik mijn rechten nog steeds.
pi_52120476
Ik heb in Z'drecht op de middelbare school gezeten, telt dat nog?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_52120713
Jup. Welke?
  zondag 5 augustus 2007 @ 16:54:27 #19
152789 karr-1
pi_52121119
Willen we een mede Zwijndrechtenaar een plezier doen? Natuurlijk willen we dat.

Mijn partner heeft onlangs meegedaan aan een filmproject van een vriend van hem. De bedoeling is om een fake trailer op te nemen in de stijl van Quentin Tarantino en dat in te zenden voor een wedstrijd. De winnaar komt met zijn of haar trailer op de DVD van Planet Terror zodra die uitkomt.

Uiteraard is het de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen het filmpje bekijken en er op stemmen, zodat ze zo hoog mogelijk eindigen. Je kunt de trailer bekijken en tevens stemmen op de volgende site http://www.planetterror.nl/faketrailer/

Het filmpje heet "The Bird That Cannot Be Caged' en staat ergens net onder het midden.

Allemaal stemmen dus

Thanx guys....
pi_52122049
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:34 schreef renz0r het volgende:
Jup. Welke?
Develstein. Vanf zomer 1993 tot zomer 1999.
www.thuisuiteten.nl
pi_52136363
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:54 schreef karr-1 het volgende:
Willen we een mede Zwijndrechtenaar een plezier doen? Natuurlijk willen we dat.

Mijn partner heeft onlangs meegedaan aan een filmproject van een vriend van hem. De bedoeling is om een fake trailer op te nemen in de stijl van Quentin Tarantino en dat in te zenden voor een wedstrijd. De winnaar komt met zijn of haar trailer op de DVD van Planet Terror zodra die uitkomt.

Uiteraard is het de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen het filmpje bekijken en er op stemmen, zodat ze zo hoog mogelijk eindigen. Je kunt de trailer bekijken en tevens stemmen op de volgende site http://www.planetterror.nl/faketrailer/

Het filmpje heet "The Bird That Cannot Be Caged' en staat ergens net onder het midden.

Allemaal stemmen dus

Thanx guys....
Ik heb gestemd
pi_52151049
zal wel me laatste topic zijn in zwijndrecht
pi_52178338
zo rap gaan de topics nu ook weer niet hier
- NAC Breda -
pi_52178445
Doe er wat aan mensen, gooi een Zwijndrecht onderwerp erin ofzo...of iets m.b.t. zwijndrecht

*verzinnen gaat*
pi_52180711
@Karr-1, wat is de uitslag? Cort van Linden 9e en eengezinswoning in HIA 25e en een eengezinswoning in Alblasserdam 17e

Het schiet op
pi_52192789
Nou ja om wat levendigheid in dit topic te houden...wie is er de gelukkig om in Zwijndrecht naar zijn/haar werk/ school te gaan en wie is de l*l om elke dag een pokkeneind te rijden? Kortom waar werk je /ga je naar school als zwijndrechter?

Laat ik maar beginnen: helaas ik ben de l*l, mijn baas zit zelf in Rotterdam maar ik word overal heen gestuurd. Voorlopig zit ik in de binnenstad van Den Haag.
pi_52192963
Ik werk ook niet in Zwijndrecht zelf, maar dat is geen bezwaar natuurlijk. Ik ben de gelukkige om in Breda te werken Geen files, over het algemeen 120km/u-wegen en een bescheiden reistijd van ca. 25 minuten in de zomer tot zo'n 35 min. Hoewel, vandaag werk ik dan weer wel thuis. Eén keer per week een thuiswerkdag. Reistijd van bed naar kantoor is dan ca. 10 stappen.
pi_52193815
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:48 schreef alpeko het volgende:
Ik werk ook niet in Zwijndrecht zelf, maar dat is geen bezwaar natuurlijk. Ik ben de gelukkige om in Breda te werken Geen files, over het algemeen 120km/u-wegen en een bescheiden reistijd van ca. 25 minuten in de zomer tot zo'n 35 min. Hoewel, vandaag werk ik dan weer wel thuis. Eén keer per week een thuiswerkdag. Reistijd van bed naar kantoor is dan ca. 10 stappen.
ben jaloers op je....heb voor een opdrachtgever een paar dagen in de eurotoren gezeten (luchtmacht) en wat andere kazernes. 20 minuten rijden en geen files...... heerlijk!
pi_52194113
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:17 schreef ThAzOnE het volgende:

[..]

ben jaloers op je....heb voor een opdrachtgever een paar dagen in de eurotoren gezeten (luchtmacht) en wat andere kazernes. 20 minuten rijden en geen files...... heerlijk!
Ik moet wel heel Breda door (Breda Noordoost), ik doe daarom ongeveer net zo lang over het stuk snelweg als het stuk bebouwde kom. Maar ik klaag niet
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:46:48 #30
152789 karr-1
pi_52204620
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef ThAzOnE het volgende:
Nou ja om wat levendigheid in dit topic te houden...wie is er de gelukkig om in Zwijndrecht naar zijn/haar werk/ school te gaan en wie is de l*l om elke dag een pokkeneind te rijden? Kortom waar werk je /ga je naar school als zwijndrechter?

Laat ik maar beginnen: helaas ik ben de l*l, mijn baas zit zelf in Rotterdam maar ik word overal heen gestuurd. Voorlopig zit ik in de binnenstad van Den Haag.
Ik woon in Zwijndrecht, maar werk in Rotterdam of Den Haag, afhankelijk van waar de baas me nodig heeft.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 18:47:58 #31
152789 karr-1
pi_52204649
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:43 schreef ThAzOnE het volgende:
@Karr-1, wat is de uitslag? Cort van Linden 9e en eengezinswoning in HIA 25e en een eengezinswoning in Alblasserdam 17e

Het schiet op
Ik zal eens voor je kijken, momentje...

Tijdelijk uit de lucht wegens onderhoud. Ik zal morgen nog eens kijken.
pi_52205815
Ik fiets elke dag naar Dordt. ( Amstelwijckweg )
Mijn vriendin moet elke dag met de auto naar het SFG in Rotterdam.
- NAC Breda -
pi_52216190
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:47 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zal eens voor je kijken, momentje...

Tijdelijk uit de lucht wegens onderhoud. Ik zal morgen nog eens kijken.
Was jij toevallig vanavond in de captains?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:32:01 #34
152789 karr-1
pi_52221336
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:27 schreef renz0r het volgende:

[..]

Was jij toevallig vanavond in de captains?
Nee toevallig niet. Ik zat gisteravond in Den Haag voor de filmpremiere van de film waar mijn wederhelft in meegespeeld heeft. Of heb ik een dubbelganger rondlopen?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:43:14 #35
152789 karr-1
pi_52221562
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:43 schreef ThAzOnE het volgende:

Het schiet op
Ik schijn op de 1ste plaats te staan voor een woning in de Kapitein Rietbergenflat. Ik ken dat gebouw alleen van de buitenkant, ben er nooit binnen geweest. Ik heb nog geen uitnodiging gehad.

Cort van der Lindenstraat ben ik nummer 21, dus dat zal wel niets worden.
pi_52228223
Cool! Ken alleen die flat ook niet...maar ben benieuwd
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:37:00 #37
152789 karr-1
pi_52228415
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:30 schreef ThAzOnE het volgende:
Cool! Ken alleen die flat ook niet...maar ben benieuwd
Het lijkt mij zo'n Turkenbuurt, maar dat is misschien mijn vooroordeel.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:43:17 #38
152789 karr-1
pi_52230438
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik schijn op de 1ste plaats te staan voor een woning in de Kapitein Rietbergenflat. Ik ken dat gebouw alleen van de buitenkant, ben er nooit binnen geweest. Ik heb nog geen uitnodiging gehad.

Cort van der Lindenstraat ben ik nummer 21, dus dat zal wel niets worden.
Ik heb de uitnodiging inmiddels wel binnen gekregen via de post. In plaats van naar de flat moet ik meteen naar het kantoor van Progrez in Dordrecht komen, volgende week maandag om 13.30. In de omschrijving staat dat de flat beschikbaar is vanaf begin juli, dus het zal nu wel leeg staan.

Ik ken deze flat en deze buurt niet, dus iedereen die me iets kan vertellen, zet het hier neer of PM het me even. Ik wil wel weten waar ik terecht kom.
pi_52231091
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 15:43 schreef karr-1 het volgende:
Ik ken deze flat en deze buurt niet, dus iedereen die me iets kan vertellen, zet het hier neer of PM het me even. Ik wil wel weten waar ik terecht kom.
Ik woon er niet zo heel ver vandaan, paar honderd meter hemelsbreed. Het is volgens mij wel een buurt met een bovengemiddeld percentage allochtonen, maar dat baseer ik ook alleen maar op wat ik zie als ik er soms voorbij fiets. Ik zie wel eens een familie-barbecue op het grasveld schuin tegenover de Lidl en wat gehang daar in de buurt.

Veel meer informatie heb ik ook niet. Ken de flats ook niet van binnen. Gewoon zelf een keer een kijkje nemen. Niet alleen in de woning zelf maar ook de buurt eens een keer bezoeken op een zaterdag of zondag en een keer 's avonds. Dan heb je een beetje een beeld.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:08:51 #40
152789 karr-1
pi_52231265
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:02 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik woon er niet zo heel ver vandaan, paar honderd meter hemelsbreed. Het is volgens mij wel een buurt met een bovengemiddeld percentage allochtonen, maar dat baseer ik ook alleen maar op wat ik zie als ik er soms voorbij fiets. Ik zie wel eens een familie-barbecue op het grasveld schuin tegenover de Lidl en wat gehang daar in de buurt.

Veel meer informatie heb ik ook niet. Ken de flats ook niet van binnen. Gewoon zelf een keer een kijkje nemen. Niet alleen in de woning zelf maar ook de buurt eens een keer bezoeken op een zaterdag of zondag en een keer 's avonds. Dan heb je een beetje een beeld.
Ik vind het ook vreemd dat je meteen naar het kantoor toe moet en niet even in de woning kan gaan kijken.
pi_52231294
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:02 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik zie wel eens een familie-barbecue op het grasveld schuin tegenover de Lidl en wat gehang daar in de buurt.
Kortom, gewoon erg gezellig.
www.thuisuiteten.nl
pi_52238542
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Het lijkt mij zo'n Turkenbuurt, maar dat is misschien mijn vooroordeel.
no offence richting onze allochtone-medemens, maar ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Heb ff op google-earth gekeken en ben er 2 a 3 x doorheen gereden en mijn oude-buurman (jawel...marokaans, maar superrelaxde gast) is daar ook in de buurt gaan wonen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:35:00 #43
152789 karr-1
pi_52241919
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:42 schreef ThAzOnE het volgende:

[..]

no offence richting onze allochtone-medemens, maar ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Heb ff op google-earth gekeken en ben er 2 a 3 x doorheen gereden en mijn oude-buurman (jawel...marokaans, maar superrelaxde gast) is daar ook in de buurt gaan wonen.
Ik heb niets tegen allochtonen op zich, maar zodra het een meerderheid gaat vormen dan wordt het anders. Ik woon graag in een buurt waar ik desnoods dag en nacht veilig over straat kan als het zo uitkomt zonder bang te zijn dat ik overvallen wordt of mijn huis leeggeroofd is.
pi_52246798
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee toevallig niet. Ik zat gisteravond in Den Haag voor de filmpremiere van de film waar mijn wederhelft in meegespeeld heeft. Of heb ik een dubbelganger rondlopen?
Whoeps...naja denk t
pi_52248587
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:35 schreef karr-1 het volgende:
Ik woon graag in een buurt waar ik desnoods dag en nacht veilig over straat kan als het zo uitkomt zonder bang te zijn dat ik overvallen wordt of mijn huis leeggeroofd is.
Dat kan alleen nog in Madurodam en in Sesamstraat denk ik. En ik denk dat de kans dat er wordt ingebroken in een betere laagbouw buurt zelfs groter is. Minder toezicht en meer te halen.
pi_52248946
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:26 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat kan alleen nog in Madurodam en in Sesamstraat denk ik. En ik denk dat de kans dat er wordt ingebroken in een betere laagbouw buurt zelfs groter is. Minder toezicht en meer te halen.
Juist. Nergens ben je meer echt veilig Al woon je in een klein gehucht zoals Kijfhoek, zelfs daar ben je niet 100% veilig
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:43:38 #47
152789 karr-1
pi_52254539
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:26 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kan ik daar een huis krijgen dan? Uiteraard heb je wel gelijk dat het nergens meer echt veilig is, maar ik bedoel ook meer dat ik me veilig wil voelen als ik er loop of woon. OP welke manier is natuurlijk een persoonlijke invulling.
pi_52256860
Terug in Zwijndrecht !
† The 3 Kings †
pi_52257290
Hoe was het?
pi_52257479
Relaxed! Eerste dagen warm weer, daarna alleen maar bagger Maar gelukkig schijnt in Zwijndrecht de zon!
† The 3 Kings †
pi_52257731
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:19 schreef TheSorrow het volgende:
Relaxed! Eerste dagen warm weer, daarna alleen maar bagger Maar gelukkig schijnt in Zwijndrecht de zon!
Altijd in Zwijndrecht Zo niet, dan toch
pi_52258000
Zwijndrecht is de city!
† The 3 Kings †
pi_52259476
waar ik hem chill....Lekker rustig smoken is wat ik wil...

jaja je weet het ja ja richting zwijndrecht afslag 23 zuid holland zuid

Ofzoiets

Nrs staan in de OP voor de nieuwsgierige.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:52:06 #54
152789 karr-1
pi_52263594
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:22 schreef renz0r het volgende:
waar ik hem chill....Lekker rustig smoken is wat ik wil...

jaja je weet het ja ja richting zwijndrecht afslag 23 zuid holland zuid

Ofzoiets

Nrs staan in de OP voor de nieuwsgierige.
Zwijndrecht is toch afslag 22 op de snelweg?
pi_52265647
kan ook, geen idee, ofziets
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:28:18 #56
152789 karr-1
pi_52270877
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:22 schreef renz0r het volgende:
kan ook, geen idee, ofziets
Nooit op de snelweg geweest zeker Vanaf Rotterdam is het afslag 22, dan kom je uit op de "hoe heet die weg ook weer" vlakbij dat bejaardenhuis. Vanaf de andere kant weet ik het niet welke afslag het is, maar dan kom je uit bij de Gamma enzo.
pi_52274149
Pieter Zeemanstraat?
† The 3 Kings †
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:11:10 #58
152789 karr-1
pi_52277954
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:25 schreef TheSorrow het volgende:
Pieter Zeemanstraat?
Het zou maar zo kunnen, ik ben heel slecht in straatnamen enzo.
pi_52277985
Ja, dat is die snelwegoprit bij de Gamma
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:47:03 #60
152789 karr-1
pi_52281584
Weer wat geleerd vandaag. Ik ben gisteren wezen kijken in de Kapitein Rietdekkerstraat en het zag er minder erg uit als ik verwacht had. Maandagmiddag heb ik een afspraak bij de woningbouw en dan kan ik ook in de woning gaan kijken enzo. Ben benieuwd.....
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:00:13 #61
152789 karr-1
pi_52314257
Hey jongens, we zakken weg in de lijst. Even actief worden hier !!!!
pi_52332294
Hopelijk redelijk vaan in Zeeland te vinden deze vakantie.... Mijn hulp zal minimaal zijn
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:12:59 #63
152789 karr-1
pi_52334683
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:55 schreef renz0r het volgende:
Hopelijk redelijk vaan in Zeeland te vinden deze vakantie.... Mijn hulp zal minimaal zijn
Dan zal ik de eer hoog moeten houden

Redelijk vaak in Zeeland? Gebeuren er dingen die wij zouden moeten weten
pi_52335129
haha nee, maar onze boot ligt daar en het is daar altijd heerlijk vertoeven. Deze zomer zowaar nog maar één keer geweest...Wil dat ruimschoots goedmaken!

Zaterdagmiddag kwam ik aan. Lekker in de haven gehangen, wat gedronken aan t strand en gegeten in een restaurant aan t strand....Die zonsondergang blijft mooi.

Zondag uitgeslapen en bij de boot gerommeld. Namiddag richting de strandtent en daar in de avond op t strand geBBQ'd.

Vandaag in de middag terug gekomen

[ Bericht 0% gewijzigd door renz0r op 13-08-2007 18:07:34 ]
  maandag 13 augustus 2007 @ 17:50:28 #65
152789 karr-1
pi_52335711
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:30 schreef renz0r het volgende:
haha nee, maar onze boot ligt daar en het is daar altijd heerlijk vertoeven. Deze zomer zowaar nog maar één keer geweest...Wil dat ruimschoots goedmaken!

Zaterdagmiddag kwam ik aan. Lekker in de haven gehangen, wat gedronken aan t gestrand en gegeten in een restaurant aan t strand....Die zonsondergang blijft mooi.

Zondag uitgeslapen en bij de boot gerommeld. Namiddag richting de strandtent en daar in de avond op t strand geBBQ'd.

Vandaag in de middag terug gekomen
Nice, op een boot lijkt me inderdaad lekker vertoeven nu het een beetje mooier weer wordt enzo. Dan kan ik me voorstellen dat je daar vaker wilt zijn.
pi_52337015
Al is t weer minder, vermaak me in Zeeland goed! Altijd al mn 2de huis gevonden
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:04:21 #67
152789 karr-1
pi_52341646
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:39 schreef renz0r het volgende:
Al is t weer minder, vermaak me in Zeeland goed! Altijd al mn 2de huis gevonden
Mijn ex komt uit Zeeland dus in de periode 1997-2000 zat ik er vrijwel elk weekend. Nadat het uit was ben ik er eigenlijk nooit meer geweest. Mijn ouders gaan er nog wel eens op vakantie, dat is het enige dat ik er van weet.
pi_52459876
heeft niets met Zwijndrecht te maken, maar moet ff leven in dit topic blazen...

Vandaag mijn Citrix examen gehaald met een 100% score
pi_52462699
Netjes! Feli
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:01:47 #70
152789 karr-1
pi_52462875
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 20:07 schreef ThAzOnE het volgende:
heeft niets met Zwijndrecht te maken, maar moet ff leven in dit topic blazen...

Vandaag mijn Citrix examen gehaald met een 100% score
Gefeliciteerd, ik ken Citrix alleen van naam, maar het lijkt me knap ingewikkeld.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:02:21 #71
152789 karr-1
pi_52462895
Ander nieuws. Mijn vriend en ik gaan verhuizen, per 1 oktober hopen we in de nieuwe woning te zitten. We blijven gewoon in Zwijndrecht wonen, dus jullie zijn nog niet van me af.
pi_52474680
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:02 schreef karr-1 het volgende:
Ander nieuws. Mijn vriend en ik gaan verhuizen, per 1 oktober hopen we in de nieuwe woning te zitten. We blijven gewoon in Zwijndrecht wonen, dus jullie zijn nog niet van me af.
Blijf vooral in het prachtige Zwijndrecht
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:38:42 #73
152789 karr-1
pi_52475337
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:03 schreef Robin2130 het volgende:

[..]

Blijf vooral in het prachtige Zwijndrecht
Hell yeah, ik ga hier voorlopig nog niet weg hoor. Bevalt me veel te goed hier
pi_52515964
Goedzo! Zwijndrecht
  maandag 20 augustus 2007 @ 08:53:22 #75
152789 karr-1
pi_52520564
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:46 schreef renz0r het volgende:
Goedzo! Zwijndrecht
Waar anders.......
pi_52520896
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 08:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waar anders.......
Barendrecht
pi_52521906
Wat is iedereen hier toch bevooroordeeld positief over Zwijndrecht? Heb nooit ergens anders gewoont. Maar Zwijndrecht is een vrouw zonder hart en helaas ook zonder geld. Toch woon ik er omdat Zwijndrecht een soort van jeugdliefde is die je niet wilt verlaten omdat het zo vertrouwd voelt.
pi_52522538
@Karr-1 & Renz0r: thnkx voor de felicitaties
@Karr-1, gefeliciteerd met je huisje!

@alpeko, megapositief ben ik niet hoor. Heb mijn hele leven in Ridderkerk gewoond en dat is gewoon een k..dorp. Begint de nieuwe Beverwaard te worden. Zwijndrecht heeft in mijn ogen (en waar ik woon) een dorpskarakter. Toch wil ik er weer weg...Papendrecht, Alblasserdam, HIA of Dordrecht-Dubbeldam.
Zwijndrecht is het op een of andere manier toch niet iets voor mij.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:14:47 #79
152789 karr-1
pi_52522960
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:22 schreef alpeko het volgende:
Wat is iedereen hier toch bevooroordeeld positief over Zwijndrecht? Heb nooit ergens anders gewoont. Maar Zwijndrecht is een vrouw zonder hart en helaas ook zonder geld. Toch woon ik er omdat Zwijndrecht een soort van jeugdliefde is die je niet wilt verlaten omdat het zo vertrouwd voelt.
Ik heb ruim 20 jaar in het Oosten van het land gewoond en geloof me, dat is ook niet alles. Elk dorp of stad heeft wel voor- en nadelen. Ik ben wegens werk in de Randstad komen wonen en dan vind ik dat het met Zwijndrecht nog niet zo slecht getroffen heb. Alle voordelen van de Randstad, maar ook de voordelen van een beetje dorps gebeuren, veel groen etc.

Zwijndrecht heeft geld, het wordt alleen op de verkeerde manier uitgegeven. Ik zeg ook niet dat ik voor de rest van mijn leven hier blijf wonen, maar voorlopig voel ik me prima op mijn plaats hier.
pi_52547029
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:43 schreef ThAzOnE het volgende:

Ik werk in Zwijndrecht en woon in Dordrecht (ook nog zeer dichtbij de brug naar Zwijndrecht), dus ik zie mezelf wel als gelukkig ja
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_52550237
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zwijndrecht heeft geld, het wordt alleen op de verkeerde manier uitgegeven. Ik zeg ook niet dat ik voor de rest van mijn leven hier blijf wonen, maar voorlopig voel ik me prima op mijn plaats hier.
volgens mij kwamen ze qua begroting flink te kort dit jaar toch?
pi_52550897
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 07:35 schreef staticdata het volgende:

[..]

Volgens mij is alles in het nieuwe gemeentehuis gaan zitten.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:32:57 #83
152789 karr-1
pi_52551484
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 07:35 schreef staticdata het volgende:

[..]

Vanmorgen las ik in de krant dat het hard mee schijnt te vallen. Meer als de sluiting van het bibliotheekfiliaal, het zwembad en de theater is niet nodig vooralsnog. Binnenkort gaan wij als Gemeenteraad hierover praten en dan kan ik je meer vertellen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:33:54 #84
152789 karr-1
pi_52551492
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 08:57 schreef alpeko het volgende:

[..]

Volgens mij is alles in het nieuwe gemeentehuis gaan zitten.
Dat zou je denken, maar dat is helaas niet zo. Het merendeel is gaan zitten in de enorme hoeveelheid subsidies die we overal en nergens aan uitgeven. Zaken als het gemeentehuis en dergelijke worden betaald uit potjes die helemaal niets met de huidige bezuiniging te maken hebben.
pi_52553260
IK ben wel benieuwd waar er op bezuinigd gaat worden
pi_52553498
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 10:50 schreef Robin2130 het volgende:
IK ben wel benieuwd waar er op bezuinigd gaat worden
ja en hoeveel dadelijk weer moeten gaan betalen...
pi_52553594
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:01 schreef ThAzOnE het volgende:

[..]

ja en hoeveel dadelijk weer moeten gaan betalen...
dat zal het wel zijn.

ze gaan gewoon meer geld vragen voor het parkeren bij walburg
pi_52554954
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar dat is helaas niet zo. Het merendeel is gaan zitten in de enorme hoeveelheid subsidies die we overal en nergens aan uitgeven. Zaken als het gemeentehuis en dergelijke worden betaald uit potjes die helemaal niets met de huidige bezuiniging te maken hebben.
Ik was even vergeten dat men bij de overheid denkt in potjes. Het potje voor een opknapbeurt voor het eigen belang kan natuurlijk nooit overgeheveld worden naar potjes die belangrijker er leeg zijn. Wilders is een schreeuwlelijk maar op het punt van een effenciencyslag bij de overheid kan ik hem geen ongelijk geven. Men denkt echt gewoon in potjes. En potjes moeten zelfs op anders heeft er een ambtenaar immers zijn werk niet goed gedaan.

In het bedrijfsleven is het bij grote bedrijven helaas niet anders. Zo hebben we een grote bank als klant en de automatiseringsafdeling krijgt ieder jaar een gevuld potje. Tegen het eind van het jaar, als het potje nog alles behalve leeg is komen ze opeens met de meest fantastische verzoeken. Gebruiken doen ze het uiteindelijk niet, maar dat maakt ook niet uit. Het potje moest leeg want als ze geld overhouden krijgen ze volgend jaar minder. Ook komt het geregeld voor dat ze met wensen komen in januari/februari met het verzoek dat te facturen gedateerd op het afgelopen jaar. Dan kan dat nog van het potje af dat niet leeg was.

Als ze nu gewoon eens beginnen met het budget van ieder potje met 25% te verlagen, wedden dat ze dan nog gewoon goed uitkomen.
pi_52562397
Je moet de voorzitter van Pelikaan eens vragen wat ie van de gemeente Zwijndrecht vindt.

Of die van VVGZ, Groote Lindt, ZBC '97, de hockeyclub, enzovoort.
www.thuisuiteten.nl
pi_52562704
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:53 schreef methodmich het volgende:
Je moet de voorzitter van Pelikaan eens vragen wat ie van de gemeente Zwijndrecht vindt.

Kleine potjes?
pi_52562736
Terug van vakantie En alweer aan het werk
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_52562801
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:57 schreef ThAzOnE het volgende:
@Karr-1 & Renz0r: thnkx voor de felicitaties
@Karr-1, gefeliciteerd met je huisje!

@alpeko, megapositief ben ik niet hoor. Heb mijn hele leven in Ridderkerk gewoond en dat is gewoon een k..dorp. Begint de nieuwe Beverwaard te worden. Zwijndrecht heeft in mijn ogen (en waar ik woon) een dorpskarakter. Toch wil ik er weer weg...Papendrecht, Alblasserdam, HIA of Dordrecht-Dubbeldam.
Zwijndrecht is het op een of andere manier toch niet iets voor mij.
Ik woon nu 2 maanden in Zwijndrecht, na 22 jaar in Papendrecht gewoond te hebben. Alblasserdam ken ik ook goed.

Alblasserdam is wel de meest "dorpse" van de drie. Zwijndrecht en Papendrecht vind ik in grote lijnen hetzelfde op veel gebieden; grootte, sfeer, uiterlijk...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_52563255
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:04 schreef alpeko het volgende:

[..]

Kleine potjes?
Heeeeel kleine potjes.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:24:17 #94
152789 karr-1
pi_52582153
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:53 schreef methodmich het volgende:

Ik weet exact wat die mensen er van vinden, aangezien ik ze regelmatig in de gemeenteraad voorbij heb zien komen.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:25:09 #95
152789 karr-1
pi_52582167
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:50 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik was even vergeten dat men bij de overheid denkt in potjes. Het potje voor een opknapbeurt voor het eigen belang kan natuurlijk nooit overgeheveld worden naar potjes die belangrijker er leeg zijn. Wilders is een schreeuwlelijk maar op het punt van een effenciencyslag bij de overheid kan ik hem geen ongelijk geven. Men denkt echt gewoon in potjes. En potjes moeten zelfs op anders heeft er een ambtenaar immers zijn werk niet goed gedaan.

In het bedrijfsleven is het bij grote bedrijven helaas niet anders. Zo hebben we een grote bank als klant en de automatiseringsafdeling krijgt ieder jaar een gevuld potje. Tegen het eind van het jaar, als het potje nog alles behalve leeg is komen ze opeens met de meest fantastische verzoeken. Gebruiken doen ze het uiteindelijk niet, maar dat maakt ook niet uit. Het potje moest leeg want als ze geld overhouden krijgen ze volgend jaar minder. Ook komt het geregeld voor dat ze met wensen komen in januari/februari met het verzoek dat te facturen gedateerd op het afgelopen jaar. Dan kan dat nog van het potje af dat niet leeg was.

Als ze nu gewoon eens beginnen met het budget van ieder potje met 25% te verlagen, wedden dat ze dan nog gewoon goed uitkomen.
Tsja je mag er van vinden wat je wilt. helaas werkt het systeem wel zo. Dat het een verandering kan ondergaan ben ik met je eens.
pi_52582844
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:25 schreef karr-1 het volgende:
Tsja je mag er van vinden wat je wilt. helaas werkt het systeem wel zo. Dat het een verandering kan ondergaan ben ik met je eens.
Die verandering krijg je natuurlijk niet snel voor elkaar. Het systeem is vastgeroest aan het ambtelijke denkpatroon. Als ik ga winkelen en niets naar mijn smaak kan vinden, dan koop ik toch ook niet zomaar wat omdat het geld nu eenmaal in mijn portomonnee zit en dus op moet? Bij logge organisaties (en dus de overheid) werkt dat kennelijk wel zo. Niemand gaat daar met geld om alsof het van hem/haar zelf is. Geld wordt daar gezien als een stapel werk en die stapel moet tegen het eind van het jaar zijn weggewerkt. Ik ken overheidsinstellingen die eerst mensen aannemen (want er is nog budget voor) en dan later maar eens gaan bedenken wat die persoon moet gaan doen.

Dat het systeem verandering kan ondergaan, daar is iedereen het mee eens, alleen doorvoeren is een tweede. Hoe reorganiseer je zo'n grote organisatie als de overheid als de reorganisatie alleen door de overheid zelf in gang gezet kan worden? Welke ambtenaar tekent voor zijn eigen ontslag of voor harder werken, het werkt allemaal prima zo natuurlijk.

Stem dus Lijst Sander
pi_52633983
en weer een slachtoffer op die kutdijk

http://www.nieuwnieuws.nl(...)_na_aanrijdin_1.html
pi_52637756
Daar is het vaak raak idd... Ik ben er vandaag nog gepakt met best wel te hard
† The 3 Kings †
pi_52640779
was jij diegene die 90 reed...? Volgens AD was er nl. iemand gepakt met die snelheid
pi_52640930
Ik fietste er gisteravond rond 19.00 langs... tenminste ik neem aan dat het daarom was afgezet door politie. Het ging om de kruising Kerkweg/Lindtsedijk (Nederhoven). Had eerder al een ambulance mijn kant op zien komen.
quote:
De man reed op zijn fiets op het fietspad langs de Lindtsedijk. Hij wilde ter hoogte van de Kerkweg oversteken. Op dat moment werd hij geschept door een auto die hem van achteren naderde. Het slachtoffer werd in zeer kritieke toestand naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam gebracht waar hij korte tijd later overleed.
De politie heeft de bestuurder van de auto aangehouden. Deze 26-jarige man (woonplaats vooralsnog niet bekend) heeft vermoedelijk te hard gereden. Hoe hard de bestuurder precies heeft gereden, wordt onderzocht door de verkeersongevalanalisten van de Regionale Verkeers Ondersteuning (RVO). Zij hebben sporen op het wegdek veiliggesteld om te kunnen vaststellen hoe hard de man precies heeft gereden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')