Ik kende hem niet.
De eerste keer dat ik die foto van hem zag, die ook te zien is op zijn Blogspot pagina (bovenin het topic), was in de overlijdens advertentie in de Leeuwarder Courant. Later op de dag zag ik een item op Omrop Fryslân.
Het feit dat hij al een plaats krijgt op de locale televisie zegt al dat hij wat heeft betekend. Een uniekere doodsoorzaak zul je niet veel tegenkomen. Past wel bij een uniek persoon.
Voor wie het Fries machtig is,
hier de nieuwslink van Omrop Fryslân.En voor wie niet, hier de vertaling.
quote:
De 19-jarige Dirk Sietse Gjaltema uit Dokkum is woensdag overleden. Dirk Sietse kwam in het nieuws omdat hij erg ziek werd, nadat hij op zijn fiets aangereden werd door een vrouw, die na het ongeluk doorreed. De spieren in Dirks been stierven af en er ontstond een tumor, die niet te beheersen viel.
Samen met de politie heeft de familie nog een tijd gezocht naar de vrouw die Dirk aangereden heeft, maar ze heeft zich nooit meer gemeld. Eerder dit jaar werd zijn been nog geamputeerd. Maar Dirk heeft toch de strijd tegen de kanker verloren.
Verslag van de zoektocht naar de vrouw.[ Bericht 12% gewijzigd door Nood-kloon op 05-08-2007 05:02:08 ]