De doodstraf moet er op staanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:50 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Precies. Eergisteren, meisje draagt shirt met belediging aan adres Beatrix en wordt opgepakt. Natuurlijk wordt ze opgepakt, als we dit tolereren onder het mom van 'moet kunnen ' (oftewel, ik doe er niks aan, hopelijk gaat het weg) dan kunnen we niet verwachten dat nieuwkomers ineens wel respect voor Beatrix hebben.
Ongeacht of je het eens bent met haar en haar rol, je kan de koningin van een land geen hoer noemen. Die discussie voer je met andere middelen op een ander vlak.
Nee, dit is aanpakken bij de bron. Orde en discipline bijbrengen voorkomt veel ellende. In de opvoeding dus. Thuis en op school.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:51 schreef Slarioux het volgende:
Symptoombestrijding is je favoriete onderwerp, of niet?
Nee, maar je kan het niet ongestraft laten.quote:
Het land zelf is zo breed. Ik zie er geen kwaads in, integendeel. En politiek indoctrinatie gaat wel erg ver. Je legt ze immers geen politieke visie van een partij of stroming op oid.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:54 schreef Aurelianus het volgende:
Inderdaad, je mag trots zijn op je land, je bent verkeerd bezig als je de koningin een hoer noemend en gemeenschapszin is een goede zaak. Dat zijn dingen die je kinderen ook kunt leren zónder dat je ze politiek gaat indoctrineren. Scholen zijn er om kinderen kennis en wijsheid mee te geven, niet om ze een politieke statements aan te smeren.
Kijk eens naar je doelen:quote:
Het heeft duidelijk als doel het individualisme te bestrijden, het gaat uit van het idee dat de staat belangrijker is dan het individu.quote:- vergroot de trots dat je Nederlander bent.
- vergroot het saamhorigheidsgevoel
Dus wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Je legt ze immers geen politieke visie van een partij of stroming op oid.
Ooit gehoord van nationalisme? Normen en waarden krijg je niet mee door het bazelen van een muf lied van eeuwen geleden, maar door om te gaan met en te leren van je ouders, andere kinderen en je leraren.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het land zelf is zo breed. Ik zie er geen kwaads in, integendeel. En politiek indoctrinatie gaat wel erg ver. Je legt ze immers geen politieke visie van een partij of stroming op oid.
Helpt enigzins wel...dan heb je niet mensen die hun broek op hun enkels dragen...geen petten meer die scheef op je kop staan etc etcquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:59 schreef Buitendam het volgende:
Het laten zingen van het volkslied, schooluniformen aan.. allemaal heel leuk en aardig, maar dan sla je de spijker toch echt niet op zijn kop als het gaat om vaderlandsliefde. Ik denk dat je dan beter je tijd en energie kan steken in beter onderwijs over ons land. Beetje variatie kan geen kwaad, denk ik.
Liever wat meer taallessen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:
- bevorderd de integratie.
Hoe denkt u daarover?
Religieuze indoctrinatie danquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het land zelf is zo breed. Ik zie er geen kwaads in, integendeel. En politiek indoctrinatie gaat wel erg ver. Je legt ze immers geen politieke visie van een partij of stroming op oid.
Ik geef de gemiddelde leerling 2 uur, en dan heeft ie écht wel iets gevonden met dat schooluniform om zich te onderscheiden van de restquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:02 schreef GambinoT het volgende:
[..]
Helpt enigzins wel...dan heb je niet mensen die hun broek op hun enkels dragen...geen petten meer die scheef op je kop staan etc etc
Omdat God genoemd wordt waar precies? Het volkslied?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:04 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Religieuze indoctrinatie dan
Mijn Schilt ende betrouwenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:08 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Omdat God genoemd wordt waar precies? Het volkslied?
Precies. De leerstof moet gewoon veel beter worden met meer variatie. De kinderen willen veranderen door het volkslied en schooluniformen is de makkelijke manier, niet de goede.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:10 schreef LostFormat het volgende:
Hebben jullie zelf wel op school gezeten? Hoe vervelend was het toen om verplicht dingen uit te voeren waar je zelf totaal het nut niet van inziet. En dat willen jullie dagelijks laten doen. Zo kweek je alleen maar aversie.
Hebben we dan niet al bewezen dat de moeilijke manier kennelijk niet lukt? Hoe lang is ons land al aan het verpauperen? Hoe lang moet er al wat aan gedaan worden?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Precies. De leerstof moet gewoon veel beter worden met meer variatie. De kinderen willen veranderen door het volkslied en schooluniformen is de makkelijke manier, niet de goede.
Ik doe nou een opleiding waar je een uniform bij aan moet hebbenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Precies. De leerstof moet gewoon veel beter worden met meer variatie. De kinderen willen veranderen door het volkslied en schooluniformen is de makkelijke manier, niet de goede.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |