Dat had ik in eerste instantie ook gedaan, maar dat wilde hij niet. Ik heb hem inmiddels verteld dat dat tóch weer gaat gebeuren, inderdaad.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Platmaken, opnieuw installeren met een degelijk installatie en een user account voor hem aanmaken waarbij hij geen admin rechten heeft en niets mag installeren.
Als hij dat niet wil, dan kan ie toch lekker elders support gaan halen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:00 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat had ik in eerste instantie ook gedaan, maar dat wilde hij niet. Ik heb hem inmiddels verteld dat dat tóch weer gaat gebeuren, inderdaad.
V.
nee eerder misschien niet, maar als hij rare dingen heeft lopen installeren heb je daar wel kans op.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:59 schreef Verbal het volgende:
Hij heeft een drie maanden gratis Norton Internet Security. Dat leverde eerder geen problemen op.
V.
Nee, niet normaal, maar volgens mij was hij nog (trage compu) bijzonder traag aan het opstarten, zoeken naar updatefiles etc.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:38 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Een CPU-gebruik van 94% door navw32.exe lijkt me niet ok.
Ik dacht dat dit specifieke bestand de daadwerkelijke scanner van Norton was en niet de updater.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:26 schreef Verbal het volgende:Nee, niet normaal, maar volgens mij was hij nog (trage compu) bijzonder traag aan het opstarten, zoeken naar updatefiles etc.
Dat heb ik hem zelf ook verteldquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:43 schreef Sjibble het volgende:
ik wil je schoonpapa niet afkraken, maar het zijn de grootste noobs die realplayer, googleshit e.d eropgooien![]()
Ik wilde net vragen of schoonpa niet te vermurwen is om een nieuwe laptop te kopen. En zorg er dan voor dat het een mac is...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Koop een mac als je niet wil dat je om de 3 maanden weer een onderhoudsbeurt moet geven..
'schoonzoon' dan nog altijdquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Suc-6, je bent verdoemt tot het "handige neefje"
Nooooooit laten weten dat je wat van techniek afweet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
'schoonzoon' dan nog altijd
En het is nog altijd minder erg dan mijn oom, die mij altijd belde als hij zijn video wilde programmeren, omdat hij niet wist hoe dat moest. Kon ik daar weer langs fietsen
V.
Idd. Dit soort gebruikers mag je nooit in de buurt van XP of Vista laten komen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Koop een mac als je niet wil dat je om de 3 maanden weer een onderhoudsbeurt moet geven..
Ik weet ook niks van techniekquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nooooooit laten weten dat je wat van techniek afweet.
En dan krijg je van die opmerkingen: "Ja maar Norton heeft er al een jaar opgestaan en nooit problemen gegeven..."quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:46 schreef jochem8 het volgende:
TuneUp Utilities geeft mooi aan welk proces waarvoor is.
Ccleaner is ook een handig programma, daar kun je ook uitschakelen wat wel en niet opgestart moet worden en uitleg wat het programma is indien mogelijk.
Norton is idd een klotepakket met veel te veel waarschuwingen die je schoonpa waarschijnlijk niet begrijpt en maar wat aanklikt. Dan krijg je problemen.
Gooi Norton eraf en zet er desnoods AVG op (prima gratis virusscanner) of anders Panda als hij er wel voor wil betalen (de oranje Panda, lekker licht voor een virusscanner en doet het goed).
Ik ben geen opaquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
En dan krijg je van die opmerkingen: "Ja maar Norton heeft er al een jaar opgestaan en nooit problemen gegeven..."
Ja Opa, maar nu doet je internet het niet... dus wat wil je..
Niets illigaal, hij heeft toch een licencekey.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:21 schreef Verbal het volgende:
Probleem = Packard Bell.
Die hebben een eigen herstelmethode, ik heb geen legitieme XP-schijf (ja, mijn eigen), was voorgeïnstalleerd zonder systeemschijf. Die schijf kan ik pas maken als ik de boel via die herstelconsole op zijn Packard Bells herstel. Daar zit dan dus zoveel voorgeïnstalleerde zooi bij die ik dan dus weg moet halen.
Maar ik ga mijn inlaw niet aan een illegale XP helpen.
V.
Jawel, maar toen ik vorige keer gezeik had met een installatie van XP heb ik een andere licence key geprobeerd en dat werkte niet met die specifieke cd: als in key hoorde bij specifieke cd. Waarom zou dat hier niet gelden?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niets illigaal, hij heeft toch een licencekey.
Die ik sowieso eerst moet maken na een Packard Bell reïnstall, want die recovery-cd-maak-optie staat nu niet geïnstalleerd, dus de 3 uur die ik er anderhalve week geleden mee bezig ben geweest om er van alles voor hem op te zetten ben ik sowieso kwijt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is niet illegaal, maar een elke batch cd's die uitgebracht werkt maar met een bepaalde range XP-keys. Dus de Windows XP cd van jou wil die key niet pikken dat kan, dan zul je mooi opgescheept zitten met die recovery cd van Packard Bell...![]()
Volgens mij hebben ze een soort schil geïnstalleerd waarbinnen je mag 'spelen' en die een harde schijf emuleert of zo.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Heeft een Packard Bell trouwens geen D-schijf waarvandaan het besturingssysteem kan worden geinstalleerd?
De herstelpartitie?
Sommige wel ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je moet je eigen recovery-cd ervoor branden?wtf! zijn pc fabrikanten zo laag gezonken?
quote:Echt koop een Apple, krijg je tenminste nog een Full licenced OS CD erbij zonder die overbodige meuk voorgeïnstalleerd
Nonsense. Een OEM licentie-key werkt op een OEM CD. Zelfs de taal maakt geen ruk uit. (Mits van hetzelfde 'type'. Dus home of professional maakt wel uit.)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is niet illegaal, maar een elke batch cd's die uitgebracht werkt maar met een bepaalde range XP-keys. Dus de Windows XP cd van jou wil die key niet pikken dat kan, dan zul je mooi opgescheept zitten met die recovery cd van Packard Bell...
Ik doe dat alleen nog als ik er EN tijd EN zin voor heb en anders bekijken ze het maar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ugh, wat een schurfthekel heb ik er aan dat ik voor anderen weer op moet draven om iets te fixen aan hun internet/computer. Gelukkig hoef ik dat de laatste jaren niet meer..
Het is ook flauwekul. En het grappige is dat je volgens de MS 'is it legal' check een CD hoort te hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Laatste keer dat ik nog een PC gekocht had voor iemand, zat gewoon nog een Windows XP cd bij, zonder overbodige meuk, later zag ik nog bij mensen dat er standaard al een herstel-cd bij zat. Maar dat je ze zelf tegenwoordig moet branden? das echt flauwekul zeg..
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik doe dat alleen nog als ik er EN tijd EN zin voor heb en anders bekijken ze het maar.
Bovendien moet er dan ook gewoon geld op tafel. Ook voor vrienden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |