abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:26:39 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_52038761
Olla,

mijn schoonvader, een totale digibeet, heeft sinds een paar maanden een laptop. Al het nodige gezanik mee gehad, maar sinds anderhalve week had hij hem weer terug van reparatie en ik had hem weer redelijk geïnstalleerd, de ergste voorgeïnstalleerde rotzooi er weer afgetrokken etc.

Maar sinds eergisteren was het ding erg moeizaam met opstarten etc. Dus gisteren effe snel gekeken en bleek mijn argeloze inlaw zelf een aantal dingetjes te hebben geïnstalleerd. Zoals daar zijn Acrobat reader, Real Player en de daarbij komende rommel als de Google desktop, Google toolbar, Google updater etc.Die heb ik zo goed en zo kwaad als dat gaat verwijderd en nog steeds krijg ik allerlei meldingen dat er gevaarlijk veel programma's worden opgestart als de computer aangaat. Dus heb ik effe een paar prscrs gemaakt, met de vraag aan jullie: wat kan (of liever MOET) uit de opstart? Iemand een paar tips over wat wel en vooral niet noodzakelijk is?

Dan heb ik nog een screen gemaakt van de draaiende processen... lijkt mij ook ERG vol (al zal eea wel samenhangen met een volle opstart)

Zien jullie nog opvallende dingen?

Tot slot ECHT iets irritants: de laptop heeft een draadloos kaartje èn een netwerkkaart. Die netwerkkaart stond uitgeschakeld en de computer vond probleemloos de draadloze modem, maar sinds een paar dagen, ook al staat de netwerkkaart uitgeschakeld zoekt de computer deze automatisch en gaat dus vervolgens lopen miepen dat hij geen internet heeft (terwijl in de tray vrolijk een draadloos icoontje staat te melden dat hij een perfecte verbinding heeft).

Wat ik ook doe, na reboot kiest de computer iedere keer wéér voor de niet in gebruik zijnde netwerkkaart. WTF?

Iemand dáár een idee over?

Alvast bedankt voor eventuele tips.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:30:23 #2
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_52038837
tintsetp? issh? rthdcpl?
edit: deze drie zullen eigenlijk niet zoveel uitmaken, dus misschien kun je ze beter aanlaten
die eulalauncher kan waarschijnlijk ook wel uit

en staat er een gezellige antivirus op die niet met een ander programma samengaat? dat is vaak ook een oorzaak
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:58:51 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52039526
Platmaken, opnieuw installeren met een degelijk installatie en een user account voor hem aanmaken waarbij hij geen admin rechten heeft en niets mag installeren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:59:23 #4
136 V.
pi_52039549
Hij heeft een drie maanden gratis Norton Internet Security. Dat leverde eerder geen problemen op.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:00:08 #5
136 V.
pi_52039565
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Platmaken, opnieuw installeren met een degelijk installatie en een user account voor hem aanmaken waarbij hij geen admin rechten heeft en niets mag installeren.
Dat had ik in eerste instantie ook gedaan, maar dat wilde hij niet. Ik heb hem inmiddels verteld dat dat tóch weer gaat gebeuren, inderdaad.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:01:57 #6
45206 Pietverdriet
pi_52039613
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:00 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat had ik in eerste instantie ook gedaan, maar dat wilde hij niet. Ik heb hem inmiddels verteld dat dat tóch weer gaat gebeuren, inderdaad.

V.
Als hij dat niet wil, dan kan ie toch lekker elders support gaan halen?
Maak je een autoboot backup DVD voor hem, heeft ie een probleem, van DVD opstarten en installatie programma laten lopen en alles staat weer naar nul.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:03:46 #7
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_52039671
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:59 schreef Verbal het volgende:
Hij heeft een drie maanden gratis Norton Internet Security. Dat leverde eerder geen problemen op.

V.
nee eerder misschien niet, maar als hij rare dingen heeft lopen installeren heb je daar wel kans op.
maar ja leegmaken blijft altijd het beste denk ik. maak anders een ghost volgende keer voor de zekerheid
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:14:22 #8
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_52040007
Als je nu kijkt op http://www.processlibrary.com/ kun je zien wat de processen zijn en of je ze gewoon uit kan zetten.

De meeste processen zijn kleine programmaatjes die de gebruiker helpen. Maar meestal gebruikt de gebruiker ze niet eens zelf. Zoiets als RealTek helper. Deze kan je gewoon uitzetten mits meneer er niks mee doet.

Minder dingen opstarten scheelt tijd en snelheid. Want veel kleine programmaatjes maken je pc ook traag. Het hoeft niet altijd 1 (groot) programma te zijn.
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_52040642
format c:
opnieuw installeren met windows xp cd'tje
ghost op dvd
klaar.
geen gezeik met software die je niet wil
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
pi_52042249
Een CPU-gebruik van 94% door navw32.exe lijkt me niet ok.
Mogelijk kan Norton niet overweg met Spyware Docter ofzo.
Helpt het om die uit te schakelen?
Anders kan je misschien Norton eens opnieuw installeren (tenzij je zo verstandig bent om voor een andere scanner te gaan natuurlijk).

[ Bericht 1% gewijzigd door vergeetmewelletje op 02-08-2007 13:22:05 ]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:26:10 #11
136 V.
pi_52043650
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:38 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Een CPU-gebruik van 94% door navw32.exe lijkt me niet ok.
Nee, niet normaal, maar volgens mij was hij nog (trage compu) bijzonder traag aan het opstarten, zoeken naar updatefiles etc.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_52045266
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:26 schreef Verbal het volgende:Nee, niet normaal, maar volgens mij was hij nog (trage compu) bijzonder traag aan het opstarten, zoeken naar updatefiles etc.
Ik dacht dat dit specifieke bestand de daadwerkelijke scanner van Norton was en niet de updater.
Maar zeker weten doe ik het niet.

Een virusscanner die niet met andere software overweg kan, kan een heel scala aan vreemde dingen op een pc teweegbrengen.
Een testversie van Kaspersky kon niet met mijn firewall overweg, waardoor die maar alle internetverbindingen verwijderde.
Zulke conflicten kunnen de meest vage klachten veroorzaken.
Vooral Norton staat er om bekend enorm vertragend te werken, zeker als het met een ander programma niet overweg kan.
Om zeker te weten dat het niet aan Norton ligt, kan je het eens uitschakelen in msconfig en opnieuw booten.
Is de laptop dan wel sneller?
  Redactie Games donderdag 2 augustus 2007 @ 14:31:06 #13
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52045462
Je kan Norton er beter afgooien dan er op hebben..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_52045732
ik wil je schoonpapa niet afkraken, maar het zijn de grootste noobs die realplayer, googleshit e.d eropgooien

Kijk, iTunes ofzo of Winamp kan wel.. omdat WMP gewoon meuk is (kreeg ik altijd blauw scherm bij, andere players niet).

Dit gezeik is vrijwel herkenbaar
Gewoon opnieuw installeren en vertel em dat je het alleen om de maand of 2 gaat doen, herinstalleren en enorm onderhoud. Omdat je er kortom geen zin in hebt en het mensen moeten presteren zo'n ding naar de klote te helpen
Niks laten installeren, geen troep (vertel em dat real en google troep is).
Geef em 2 maanden, want hij doet het echt zelf

Zelf krijg ik ook een laptop, en mn moeder krijgt mn pc. Betaalt mee maar op voorwaarde moet ik em helemaal "clean" maken.
Wat ik dan doe is vertellen wat wel en niet moet op een pc om em goed draaiend te houden en geef 2-3 maanden tot ik groot onderhoud ga doen. Als dat ding enorm traag word na 3 weken ga ik er echt niks aan doen hoor, doen ze lekker zelf (3500+ 1gb DDR, noem maar op, geen slecht ding!)
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:00:45 #15
136 V.
pi_52046037
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:43 schreef Sjibble het volgende:
ik wil je schoonpapa niet afkraken, maar het zijn de grootste noobs die realplayer, googleshit e.d eropgooien
Dat heb ik hem zelf ook verteld Hij liep te vloeken op 'die kutcomputer' en toen heb ik hem nog even nadrukkelijk verteld dat hij het zelf had veroorzaakt (de ergste vertraging, want na het verwijderen van die Googleshit startte hij al een stukje sneller op.

Maar niemand die een idee heeft over dat netwerkkaartgezeik?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Games donderdag 2 augustus 2007 @ 15:02:11 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52046078
Koop een mac als je niet wil dat je om de 3 maanden weer een onderhoudsbeurt moet geven..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 augustus 2007 @ 15:04:52 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52046140
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Koop een mac als je niet wil dat je om de 3 maanden weer een onderhoudsbeurt moet geven..
Ik wilde net vragen of schoonpa niet te vermurwen is om een nieuwe laptop te kopen. En zorg er dan voor dat het een mac is...
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:05:33 #18
136 V.
pi_52046152
Eh, nee, dat gaat niet lukken, vrees ik

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Games donderdag 2 augustus 2007 @ 15:11:52 #19
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52046289
Suc-6, je bent verdoemt tot het "handige neefje"
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:18:14 #20
136 V.
pi_52046427
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Suc-6, je bent verdoemt tot het "handige neefje"
'schoonzoon' dan nog altijd

En het is nog altijd minder erg dan mijn oom, die mij altijd belde als hij zijn video wilde programmeren, omdat hij niet wist hoe dat moest. Kon ik daar weer langs fietsen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:45:43 #21
45206 Pietverdriet
pi_52047210
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:18 schreef Verbal het volgende:

[..]

'schoonzoon' dan nog altijd

En het is nog altijd minder erg dan mijn oom, die mij altijd belde als hij zijn video wilde programmeren, omdat hij niet wist hoe dat moest. Kon ik daar weer langs fietsen

V.
Nooooooit laten weten dat je wat van techniek afweet.
pi_52047242
TuneUp Utilities geeft mooi aan welk proces waarvoor is.
Ccleaner is ook een handig programma, daar kun je ook uitschakelen wat wel en niet opgestart moet worden en uitleg wat het programma is indien mogelijk.

Norton is idd een klotepakket met veel te veel waarschuwingen die je schoonpa waarschijnlijk niet begrijpt en maar wat aanklikt. Dan krijg je problemen.

Gooi Norton eraf en zet er desnoods AVG op (prima gratis virusscanner) of anders Panda als hij er wel voor wil betalen (de oranje Panda, lekker licht voor een virusscanner en doet het goed).
pi_52047296
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Idd. Dit soort gebruikers mag je nooit in de buurt van XP of Vista laten komen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Games donderdag 2 augustus 2007 @ 15:50:04 #24
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52047349
Ugh, wat een schurfthekel heb ik er aan dat ik voor anderen weer op moet draven om iets te fixen aan hun internet/computer. Gelukkig hoef ik dat de laatste jaren niet meer..
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:50:44 #25
136 V.
pi_52047382
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nooooooit laten weten dat je wat van techniek afweet.
Ik weet ook niks van techniek Maar mijn familie -aangetrouwd of niet- nóg minder, waardoor het voor sommgen al heel wat lijkt

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_52047397
Ik heb hier altijd een simpel antwoord op: "Stel dat ik een automonteur was, zou je mij dan bellen als je langs de kant van de snelweg stond en er rook onder je motorkap vandaan komt? Zou je mij bellen als ik een loodgieter was, en de badkamer overstroomde? Zou je mij bellen als ik Eneco zou werken, er je huis naar aardgas rook?".
pi_52047488
Jammer dat je geen reborn-kaarten hebt voor de laptop.
  Redactie Games donderdag 2 augustus 2007 @ 16:03:43 #28
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52047726
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:46 schreef jochem8 het volgende:
TuneUp Utilities geeft mooi aan welk proces waarvoor is.
Ccleaner is ook een handig programma, daar kun je ook uitschakelen wat wel en niet opgestart moet worden en uitleg wat het programma is indien mogelijk.

Norton is idd een klotepakket met veel te veel waarschuwingen die je schoonpa waarschijnlijk niet begrijpt en maar wat aanklikt. Dan krijg je problemen.

Gooi Norton eraf en zet er desnoods AVG op (prima gratis virusscanner) of anders Panda als hij er wel voor wil betalen (de oranje Panda, lekker licht voor een virusscanner en doet het goed).
En dan krijg je van die opmerkingen: "Ja maar Norton heeft er al een jaar opgestaan en nooit problemen gegeven..."

Ja Opa, maar nu doet je internet het niet... dus wat wil je..
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:06:05 #29
136 V.
pi_52047809
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:03 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

En dan krijg je van die opmerkingen: "Ja maar Norton heeft er al een jaar opgestaan en nooit problemen gegeven..."

Ja Opa, maar nu doet je internet het niet... dus wat wil je..
Ik ben geen opa

Maar kan Norton verantwoordelijk zijn voor het kiezen van een defunkt netwerkkaart en niet de wifi?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Games donderdag 2 augustus 2007 @ 16:13:29 #30
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52048008
Geen idee, ik weet wel dat het je verbindingsinstellingen van je mailprogramma kan verneuken, maar verder geen idee. Gewoon Netwerkkaart uitschakelen via Netwerkverbindingen is niet voldoende?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:15:13 #31
136 V.
pi_52048051
Nope.

Na reboot weer hetzelfde gezanik.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_52048130
Windows + Pause/Break toets > Hardware > Apparaatbeheer > Installatie ongedaan maken / Uitschakelen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:18:47 #33
45206 Pietverdriet
pi_52048150
Niet kutten met instellingen of probleem oorzaak zoeken, gewoon platmaken en nieuw installeren.
Stelletje nerds die perse willen weten waarom er een probleem is, flikker op, gewoon een frisse nieuwe start en adminrechten wegnemen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:21:30 #34
136 V.
pi_52048227
Probleem = Packard Bell.

Die hebben een eigen herstelmethode, ik heb geen legitieme XP-schijf (ja, mijn eigen), was voorgeïnstalleerd zonder systeemschijf. Die schijf kan ik pas maken als ik de boel via die herstelconsole op zijn Packard Bells herstel. Daar zit dan dus zoveel voorgeïnstalleerde zooi bij die ik dan dus weg moet halen.

Maar ik ga mijn inlaw niet aan een illegale XP helpen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_52048516
m.b.t. UTP netwerk: Als je die toch niet gebruikt, zet hem dan op 'disabled' in het control-panel.

Zeikt-ie dan nog, dan zet je hem in het BIOS van de laptop gewoon uit.

m.b.t. herinstall: Er zit waarschijnlijk een OEM licentiesticker op. Als je zelf ook een OEM versie hebt (maar dan met CD, kun je die CD gewoon gebruiken, met de code van de laptop. Daar is niks illegaals aan.

Alleen: let er wel op dat zo'n pre-installed ding veel drivers bevat, en dat het niet hebben van die drivers er wel eens voor kan zorgen dat je XP niet 1-2-3 vanaf een CD geinstalleerd krijgt. In dat geval ben je dan nog verder van huis.

Ik zou gewoon de herstel-optie gebruiken van de laptop, en dan de ergste pre-installed meuk er weer af donderen. Je wete dan in ieder geval dat je overal de correcte drivers voor hebt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:36:39 #36
45206 Pietverdriet
pi_52048649
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:21 schreef Verbal het volgende:
Probleem = Packard Bell.

Die hebben een eigen herstelmethode, ik heb geen legitieme XP-schijf (ja, mijn eigen), was voorgeïnstalleerd zonder systeemschijf. Die schijf kan ik pas maken als ik de boel via die herstelconsole op zijn Packard Bells herstel. Daar zit dan dus zoveel voorgeïnstalleerde zooi bij die ik dan dus weg moet halen.

Maar ik ga mijn inlaw niet aan een illegale XP helpen.

V.
Niets illigaal, hij heeft toch een licencekey.
pi_52048660
En mocht je Norton willen deinstalleren (dat zou ik sowieso na de gratis drie maanden doen), dan lukt dat waarschijnlijk niet via Add/Remove, want Packard Hell zuigt en verbergt de uninstaller zodat je je gedwongen voelt om het te blijven gebruiken.
Zoek even op Packard Hell hoe je het wel kan deinstalleren, of gebruik de Norton Removal Tool (de meest gebruikte removal tool van Symantec ).
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:38:56 #38
136 V.
pi_52048732
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niets illigaal, hij heeft toch een licencekey.
Jawel, maar toen ik vorige keer gezeik had met een installatie van XP heb ik een andere licence key geprobeerd en dat werkte niet met die specifieke cd: als in key hoorde bij specifieke cd. Waarom zou dat hier niet gelden?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Games donderdag 2 augustus 2007 @ 16:42:12 #39
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52048851
Het is niet illegaal, maar een elke batch cd's die uitgebracht werkt maar met een bepaalde range XP-keys. Dus de Windows XP cd van jou wil die key niet pikken dat kan, dan zul je mooi opgescheept zitten met die recovery cd van Packard Bell...
pi_52048928
Heeft een Packard Bell trouwens geen D-schijf waarvandaan het besturingssysteem kan worden geinstalleerd?
De herstelpartitie?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:46:37 #41
136 V.
pi_52048998
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het is niet illegaal, maar een elke batch cd's die uitgebracht werkt maar met een bepaalde range XP-keys. Dus de Windows XP cd van jou wil die key niet pikken dat kan, dan zul je mooi opgescheept zitten met die recovery cd van Packard Bell...
Die ik sowieso eerst moet maken na een Packard Bell reïnstall, want die recovery-cd-maak-optie staat nu niet geïnstalleerd, dus de 3 uur die ik er anderhalve week geleden mee bezig ben geweest om er van alles voor hem op te zetten ben ik sowieso kwijt.

Pffft, wat een kutmerk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:47:29 #42
136 V.
pi_52049024
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:44 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Heeft een Packard Bell trouwens geen D-schijf waarvandaan het besturingssysteem kan worden geinstalleerd?
De herstelpartitie?
Volgens mij hebben ze een soort schil geïnstalleerd waarbinnen je mag 'spelen' en die een harde schijf emuleert of zo.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Games donderdag 2 augustus 2007 @ 16:48:58 #43
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52049068
Je moet je eigen recovery-cd ervoor branden? wtf! zijn pc fabrikanten zo laag gezonken?
Echt koop een Apple, krijg je tenminste nog een Full licenced OS CD erbij zonder die overbodige meuk voorgeïnstalleerd
pi_52049106
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Je moet je eigen recovery-cd ervoor branden? wtf! zijn pc fabrikanten zo laag gezonken?
Sommige wel ja.
quote:
Echt koop een Apple, krijg je tenminste nog een Full licenced OS CD erbij zonder die overbodige meuk voorgeïnstalleerd
.
  Redactie Games donderdag 2 augustus 2007 @ 16:52:39 #45
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_52049178
Laatste keer dat ik nog een PC gekocht had voor iemand, zat gewoon nog een Windows XP cd bij, zonder overbodige meuk, later zag ik nog bij mensen dat er standaard al een herstel-cd bij zat. Maar dat je ze zelf tegenwoordig moet branden? das echt flauwekul zeg..
pi_52049185
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:42 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nonsense. Een OEM licentie-key werkt op een OEM CD. Zelfs de taal maakt geen ruk uit. (Mits van hetzelfde 'type'. Dus home of professional maakt wel uit.)
pi_52049216
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ugh, wat een schurfthekel heb ik er aan dat ik voor anderen weer op moet draven om iets te fixen aan hun internet/computer. Gelukkig hoef ik dat de laatste jaren niet meer..
Ik doe dat alleen nog als ik er EN tijd EN zin voor heb en anders bekijken ze het maar.

Bovendien moet er dan ook gewoon geld op tafel. Ook voor vrienden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_52049298
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Laatste keer dat ik nog een PC gekocht had voor iemand, zat gewoon nog een Windows XP cd bij, zonder overbodige meuk, later zag ik nog bij mensen dat er standaard al een herstel-cd bij zat. Maar dat je ze zelf tegenwoordig moet branden? das echt flauwekul zeg..
Het is ook flauwekul. En het grappige is dat je volgens de MS 'is it legal' check een CD hoort te hebben.

Ik pik het ook gewoon niet. Als ik een 'consumer' PC bestel wil ik die gewoon volledig vanaf meegeleverde installatie CD's kunnen recoveren. Wil de leverancier dat niet leveren, dan geef ik m'n geld wel elders uit.
pi_52050306
Leegmaken + winxp + norton ghost

Wil hij dat niet? Dan brengt ie em toch lekker naar de winkel?
pi_52051510
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik doe dat alleen nog als ik er EN tijd EN zin voor heb en anders bekijken ze het maar.

Bovendien moet er dan ook gewoon geld op tafel. Ook voor vrienden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')