Olla,
mijn schoonvader, een totale digibeet, heeft sinds een paar maanden een laptop. Al het nodige gezanik mee gehad, maar sinds anderhalve week had hij hem weer terug van reparatie en ik had hem weer redelijk geïnstalleerd, de ergste voorgeïnstalleerde rotzooi er weer afgetrokken etc.
Maar sinds eergisteren was het ding erg moeizaam met opstarten etc. Dus gisteren effe snel gekeken en bleek mijn argeloze inlaw zelf een aantal dingetjes te hebben geïnstalleerd. Zoals daar zijn Acrobat reader, Real Player en de daarbij komende rommel als de Google desktop, Google toolbar, Google updater etc.Die heb ik zo goed en zo kwaad als dat gaat verwijderd en nog steeds krijg ik allerlei meldingen dat er gevaarlijk veel programma's worden opgestart als de computer aangaat. Dus heb ik effe een paar prscrs gemaakt, met de vraag aan jullie: wat kan (of liever MOET) uit de opstart? Iemand een paar tips over wat wel en vooral niet noodzakelijk is?
![]()
![]()
![]()
Dan heb ik nog een screen gemaakt van de draaiende processen... lijkt mij ook ERG vol (al zal eea wel samenhangen met een volle opstart)
![]()
Zien jullie nog opvallende dingen?
Tot slot ECHT iets irritants: de laptop heeft een draadloos kaartje èn een netwerkkaart. Die netwerkkaart stond uitgeschakeld en de computer vond probleemloos de draadloze modem, maar sinds een paar dagen, ook al staat de netwerkkaart uitgeschakeld zoekt de computer deze automatisch en gaat dus vervolgens lopen miepen dat hij geen internet heeft (terwijl in de tray vrolijk een draadloos icoontje staat te melden dat hij een perfecte verbinding heeft).
Wat ik ook doe, na reboot kiest de computer iedere keer wéér voor de niet in gebruik zijnde netwerkkaart. WTF?
Iemand dáár een idee over?
Alvast bedankt voor eventuele tips.
V.
Ja inderdaad, V. ja.