zal eens rondkijkenquote:
Totdat je hem morgen kwijtraaktquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik gebruik mijn plectrum van ¤12 nog steeds, en tegen de tijd dat jullie meer dan 50 plectra (a ¤0,50) versleten/verloren hebben zal ik hem hem nog steeds gebruiken. De investeerder wint altijd!
Ik heb d'r eens op eens gespeelt, en ze zijn best tof.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:48 schreef punkjunk het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om er nog een tele bij te kopen.
Dit keer een squier custom II
[afbeelding]
Ik denk dat ik er dan wel andere elementen voor ga kopen. Een p90 in de brug wil ik zowiezo houden maar misschien zo'n P90 sized humbucker in de hals. Eerst dat ding maar es binnen halen hehe.
En dan een vraag, zijn GFS pickups wat? Ze zijn in ieder geval wel lekker betaalbaar.
ja, had ook zo'n ZW set gezien inderdaad. Lijkt ook dat alles erbij zit, alleen de schakelaar voor de pickups niet. Maar dat zal niet zo'n karwei zijn toch? Vriend van me heeft een gitaar met een set erin (81/60, die 60 vind ik niet eens zo heel verkeerd klinken trouwens) dus die kan ik altijd een vragen hoe bij hem de boel aangesloten is. Hm, twijfel, twijfel...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ik geloof dat als je ze 'vers' koopt, je alles pre-wired erbij krijgt. En natuurlijk zijn de instructies van hoge kwaliteit. Dus het moet goed te doen zijn. Als ik je wat mag aanraden, ik zou voor een "Zakk Wylde set" gaan (meeste mensen gaan voor 81/60). Die heeft als het goed is een EMG85 en een 81. Dat zijn allebei erg goeie nek- en brugpickups, maar ik vind bijvoorbeeld dat de 85 VEEL organischer en echter klinkt in de brug.
edit: of 85/60 en 85/85... als dat bestaat.
Heb je een affinity squier of een standart squier? Daar zit heel veel verschil in. Of bedoel je met zon squier tele precies de zelfde als die ik misschien aan wil schaffen? Maar doorsparen hoef ik niet, ik denk dat ik inmiddels ook wel een Amerikaanse Fender kan kopenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mwah, vergis je niet. Het zijn best mooie gitaren, maar het is echt niet te vergelijken met bv een Fender Mex. Ik heb zelf hier zo'n Squier Tele staan, en je merkt gewoon dat het een mindere houtsoort is, en dat het echt massaproductie is. Vooral aan de hals.
Ik zou echt even doorsparen, je hebt al een goeie Mex voor 600 euro ofzo.
Nou ik heb eigelijk niet zoveel ervaring met P90 elementen. En dit lijkt me een leuk gitaartje om P90s te verkennen en eens wat te sleutelen aan een gitaar. Misschien andere hals er op, andere elementen etc. etc.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nah je hoort me ook niet zeggen dat het slechte gitaren zijn of iets maar je snapt wat ik bedoel. Wat je koopt moet je helemaal zelf weten als jij het fijn vind. Maar kan je dan niet beter opzoek naar een gitaar die al aan je eisen voldoet ?
Ik snap je niet echt, wat vind je der nou van? Wel of niet goed?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb d'r eens op eens gespeelt, en ze zijn best tof.
Homo's
zon, vrouwenvok en bierquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:26 schreef -Menn0- het volgende:
EN BIER punkjunk, VEEL BIER!
Hoe ist trouwens met die James Root signature Dean? Al meer nieuws? Prijs enzo
Ik heb een standard, en had'm ook gekocht voor de gein, maar ben er dus niet zo tevreden over.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:22 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Heb je een affinity squier of een standart squier? Daar zit heel veel verschil in. Of bedoel je met zon squier tele precies de zelfde als die ik misschien aan wil schaffen? Maar doorsparen hoef ik niet, ik denk dat ik inmiddels ook wel een Amerikaanse Fender kan kopenMoet wel haalbaar zijn met 2200 euro lijkt mij?
Hm, das wel jammer. De teles van squier waar ik over heb gespeeld toen ik mijn LC kocht waren allemaal top, de hogere prijs klasse dan (ik dacht 400-600 oid). Ze waren echt veel beter als de goedkopere Fenders die ik bespeeld had (de mex serie?) en de duurdere (us) Fenders vond ik zeker niet die 1000 euro meer waard als me LC en ik moest heel erg wennen aan de hals. Een euro of 750 of 800 waren ze wel waard geweest maar 1200quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:49 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb een standard, en had'm ook gekocht voor de gein, maar ben er dus niet zo tevreden over.
Dus ik kom een beetje terug van de overtuiging dat goedkope toy-gitaartjes ook wel wat hebben, want vooralsnog vind ik het zonde van mijn geld.
Ik ga'm binnenkort ook te koop zetten, als ik tijd heb om foto's e.d. te maken.
Ja precies! Squier is errug exemplarisch! Mijn gitaarleraar heeft een standard strat, nou dat ding klinkt alsof het dikke fender is en speelt echt het lekkerste dat ik ooit gespeeld heb op een strat. echt alles klopt aan dat ding. Bizar, ik vind squier strats namelijk over het algemeen rete slecht. De nieuwe dan, om brian maar niet in ze ballen te trappen haha.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:07 schreef TeleluvR het volgende:
Bij squier moet je ook echt wel de goede exemplaren eruit pikken. Ik heb ooit zo'n custom II met p90's gehad, geweldige gitaar, lekkere dikke nek, prima bespeelbaar en de elementen klonken lekker dik p90. Als ik mijn Haar Custom tele niet had gehad (met p90's, feitelijk exact de zelfde gitaar!), dan was die squier zeker gebleven. Zeker beter dan Mex, in de buurt van USA. Gewoon prima voor een nieuwe squier!
Gewoon spelen op een exemplaar, vind jij em goed genoeg voor nu, dan is ie goed genoeg voor nu.
Het ligt ook helemaal aan wat je persoonlijk bevalt. Het geluid is op zich best lekker, maar ik vind de hals niet fijn, te stroef ofzo. Misschien komt het ook wel omdat ie nog niet goed is ingespeeld. En omdat ik verder alleen maar (imo) topgitaren heb, nl een LP custom en een Deluxe usa strat. Dan is het verschil wel groot.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:09 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Hm, das wel jammer. De teles van squier waar ik over heb gespeeld toen ik mijn LC kocht waren allemaal top, de hogere prijs klasse dan (ik dacht 400-600 oid). Ze waren echt veel beter als de goedkopere Fenders die ik bespeeld had (de mex serie?) en de duurdere (us) Fenders vond ik zeker niet die 1000 euro meer waard als me LC en ik moest heel erg wennen aan de hals. Een euro of 750 of 800 waren ze wel waard geweest maar 1200.
Maar wat bevalt je dan niet aan jouw squier? alleen de hals? toon? Ik heb namelijk gelezen dat die Duncan Disigned elementen niet zo best zijn en dat het erg scheeld hoe hoog je je elementen zet? En opzich bevalt het body hout wel? Omdat je zij dat vooral het hout van de hals je tege viel?
Ik heb namelijk niet echt een budget (ja niet meer geld als dat ik heb natuurlijk) dus eventueel kunnen er dingen vervangen worden en al.
Bleh, het leek me net zon leuk gitaartje voor erbij.![]()
Maar opzich lijkt een Fender Tele Cumstom sunburst me ook wel watdus er is nog hoop.
Ff iets anders,
is er hier iemand die the stranglers luisterd? Zo nu en dan vind ik het echt de beste muziek ooit en dan een dag later vind ik het een schuft band, maar nu ben ik er weer zeer van gecharmeerd.
Amsterdam toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:22 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het ligt ook helemaal aan wat je persoonlijk bevalt. Het geluid is op zich best lekker, maar ik vind de hals niet fijn, te stroef ofzo. Misschien komt het ook wel omdat ie nog niet goed is ingespeeld. En omdat ik verder alleen maar (imo) topgitaren heb, nl een LP custom en een Deluxe usa strat. Dan is het verschil wel groot.
Ik loop hier natuurlijk geen goeie reclame te maken, maar mocht je interesse hebben, dan is ie voor 200 euro van jou, inc koffer.
Utrecht. En het is een sunburst met rosewood toets, en een rode pearloid slagplaat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:30 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Amsterdam toch?
En heb je een zwarte of een blonde?
Eens groei je opquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:15 schreef Aresdreams het volgende:
ik blijf die tele gitaren lelijk vinden, ik kan er niets aan doen
Die gebruik ik ook om te bassenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 07:55 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik heb sinds kort een dunlop stubby 3mm. Lekker dik en goed voor je toon!
[afbeelding]
Oh ik dacht dat het er een was met P90 elementen, my bad, sorry maar zo'n ding heb ik al, haha.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Utrecht. En het is een sunburst met rosewood toets, en een rode pearloid slagplaat.
edit: zoals deze:
[afbeelding]
Moeilijker dan een een stel GFS pickups solderen kan het niet zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja, had ook zo'n ZW set gezien inderdaad. Lijkt ook dat alles erbij zit, alleen de schakelaar voor de pickups niet. Maar dat zal niet zo'n karwei zijn toch? Vriend van me heeft een gitaar met een set erin (81/60, die 60 vind ik niet eens zo heel verkeerd klinken trouwens) dus die kan ik altijd een vragen hoe bij hem de boel aangesloten is. Hm, twijfel, twijfel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |