abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52031959
Hallo, ik schaam me eigenlijk kapot dat ik hier post. Maar er moet me toch wat van het hart. Dit weekend was ik dus in een 'state of depression'-park (waar dus opgevoede of Nederlandse kinderen rondlopen ), maar daar zag ik dus het volgende: ouders die met hun pasgeboren kindje in het bubbelbad gingen zitten. Niet eentje, nee, echt hele volksstammen die dat doen. Nu vroeg ik mij dus af of dit in één van die blaadjes die jullie lezen heeft gestaan, want dit had ik echt nog nooit eerder gezien. Kan me echt niet voorstellen dat het goed is voor kind.

Echt knettergek zijn die mensen die dat doen
pi_52032339
hoezo zou dat slecht zijn dan? ik volg het even niet..
toegegeven ik ben op het moment nogal slaperig
pi_52032392
Wat is der mis met een bubbelbad?
Ik zwaai naar dieren.
pi_52032471
Dat er ook andere mensen inzitten Nou goed, zal wel aan mij liggen
pi_52033351
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:43 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zwaai naar dieren.
pi_52033387
publieke bubbelbaden
  donderdag 2 augustus 2007 @ 00:22:47 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52033411
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:40 schreef Geerd het volgende:
Wat is der mis met een bubbelbad?
Een bron vol met bacteriën aangezien veel bubbelbaden niet het gewenste clhoorgehalte hebben en de ideale temperatuur hebben voor een explosieve groei van bacteriegespuis.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52034018
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Een bron vol met bacteriën aangezien veel bubbelbaden niet het gewenste clhoorgehalte hebben en de ideale temperatuur hebben voor een explosieve groei van bacteriegespuis.
Is maar goed dat ik nooit zwem dan
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 01:13:02 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52034250
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:56 schreef Geerd het volgende:

[..]

Is maar goed dat ik nooit zwem dan
Een bubbelbad is wat anders dan een zwembad.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52034287
je zult er wel verstand van hebben:P
Ik ga nooit naar zwembaden of zwemmen.
Ik zwaai naar dieren.
pi_52034357
schamen??? waarom doe je het dan???
www.belangenvandebaby.nl is misschien beter voor je

maar tlijkt me niet oke.. maar... bubbelbaden ftw
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:39:59 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52036603
Ik zou het zelf geloof ik ook niet doen met een pasgeborene, maar hoe weet je zo zeker dat dat het geval was TS?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:49:13 #13
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52036692
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:24 schreef Fastmatti het volgende:
Hallo, ik schaam me eigenlijk kapot dat ik hier post.
Want? Is OUD niet stoer genoeg
quote:
(waar dus opgevoede of Nederlandse kinderen rondlopen )
Dit citaat snap ik niet helemaal
quote:
Ik vind knettergek iets te overdreven. Knettergek zijn mensen die hun pasgeboren baby ernstig mishandelen of verwaarlozen.

Publieke baden zijn niet echt mijn afdeling, maar ik weet wel dat het water constant wordt ververst.
En treincoupé/winkel/jonge gezinnen beurs (noem maar wat op waar mensen hun baby mee naar toe zeulen) vol hoestende mensen, of openbaar toilet waar je je baby kunt verschonen levert volgens mij niet veel minder gevaar op.
Het schijnt zelfs dat qua besmettingsgevaar een ziekenhuisbevalling gevaarlijker is dan thuis. Tja, je kunt ook té voorzichtig zijn.

Kortom, ik zie het probleem niet zo.
pi_52036727
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:43 schreef Fastmatti het volgende:
Beetje weerstand opbouwen, lijkt me niks mis mee
Lurf is the message and the message is Lurf
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 augustus 2007 @ 09:00:08 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52036837
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:49 schreef Tan het volgende:

Dit citaat snap ik niet helemaal
[..]
TS bedoelt dat kinderen OF opgevoed OF Nederlands zijn. Daarmee wordt dus gesuggereerd dat alle nederlandse kinderen onopgevoed zijn

In combinatie met de gehele tendens van de post van TS kunnen we simpelweg constateren dat het een troll betreft.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:21:38 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52038630
Ik begrijp nu even niet of dat 'baby's in openbare bubbelbaden' nu slecht is voor die baby's of voor de andere mensen die er in zitten? Begrijp even niet waar TS nu op doelt qua irritatiepunt?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_52038841
Dat het slecht is voor baby's waarschijnlijk?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:32:12 #18
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52038875
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:30 schreef Pruk het volgende:
Dat het slecht is voor baby's waarschijnlijk?
Yep, ik zat weer eens half te lezen...
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:24 schreef Fastmatti het volgende:
Hallo, ik schaam me eigenlijk kapot dat ik hier post. Maar er moet me toch wat van het hart. Dit weekend was ik dus in een 'state of depression'-park (waar dus opgevoede of Nederlandse kinderen rondlopen ), maar daar zag ik dus het volgende: ouders die met hun pasgeboren kindje in het bubbelbad gingen zitten. Niet eentje, nee, echt hele volksstammen die dat doen. Nu vroeg ik mij dus af of dit in één van die blaadjes die jullie lezen heeft gestaan, want dit had ik echt nog nooit eerder gezien. Kan me echt niet voorstellen dat het goed is voor kind.

Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_52040096
Tja met baby zwemmen ga je toch ook naar een zwembad toe waar anderen ook in zwemmen?
Ik zou zelf ook niet snel met een erg klein kindje in een bubbelbad gaan zitten hoor, maar dat eerder omdat het vaak te warm is voor zo'n kleintje.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:10:51 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_52046263
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

TS bedoelt dat kinderen OF opgevoed OF Nederlands zijn. Daarmee wordt dus gesuggereerd dat alle nederlandse kinderen onopgevoed zijn
Ik las het juist zo dat TS suggereerde dat buitenlandse kinderen onopgevoed zijn, want ze zijn in zijn ogen opgevoed of Nederlands. Alles wat zich niet gedraagt is dus niet Nederlands of onopgevoed.
pi_52046367
Hier in het zwembad mag je niet met kinderen onder de 1 in het bubbelbad. Zal wel niet zonder reden zijn denk ik dan!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52046389
Bij babyzwemmen is het water toch vaak iets warmer dan normaal. Bubbelbaden in het normale zwembad vind ik juist helemaal niet warm... Maar bubbels lijken mij ook niet heel fijn voor een kleine.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_52046432
Ik heb idd ook wel eens gelezen dat een bubbelbad niet zo goed is voor de hele kleintjes, maar schijnbaar alleen als het bubbelt.
Na het babyzwemmen ging ik altijd heel even opwarmen in het BB en voor de bubbels eruit. Dat had ik gelezen...... (weet bij god niet meer waar....)
uit een aspergernest
pi_52046468
Als het bubbelt komt er misschien meer chloor vrij?? Ik krijg altijd traanogen in bubbelbaden.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:19:54 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52046472
Ik zou het dus nooit doen als ik een kleintje had, je kunt net zo goed met je baby in de plee springen dan.

De kans dat daar minder bacterien inzitten is vrij groot trouwens.
pi_52046629
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:19 schreef popolon het volgende:
Ik zou het dus nooit doen als ik een kleintje had, je kunt net zo goed met je baby in de plee springen dan.

De kans dat daar minder bacterien inzitten is vrij groot trouwens.
Ik had ergens gelezen dat zwembaden sowieso niet heel goed zijn. Veel chloor kan ervoor zorgen dat kindjes die toch al gevoelig zijn toch een soort astma ontwikkelen.

Iemand vertelde mij eens dat haar kindje zo'n last had van hoesten en maar verkouden blijven. Die zat ook al aan een pufapparaat met medicijnen tegen astma/bronchitus. Maar ze ging wel elke week babyzwemmen. Ik heb haar toen het verhaal verteld, zij is daarmee naar de dokter gegaan en die beaamde mijn verhaal. Dus ze ging niet meer babyzwemmen en dat hielp wel. Het kindje had beduidend minder last van de longen.
pi_52046685
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat zwembaden sowieso niet heel goed zijn. Veel chloor kan ervoor zorgen dat kindjes die toch al gevoelig zijn toch een soort astma ontwikkelen.

Iemand vertelde mij eens dat haar kindje zo'n last had van hoesten en maar verkouden blijven. Die zat ook al aan een pufapparaat met medicijnen tegen astma/bronchitus. Maar ze ging wel elke week babyzwemmen. Ik heb haar toen het verhaal verteld, zij is daarmee naar de dokter gegaan en die beaamde mijn verhaal. Dus ze ging niet meer babyzwemmen en dat hielp wel. Het kindje had beduidend minder last van de longen.
Dat is meer voor kinderen die al gevoellig zijn.... Voor iets oudere kinderen wordt juist zwemmen weer aangeraden bij astma. Mijn kinderen zwemmen en zwommen iedere week en zijn kern gezond!
uit een aspergernest
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:28:21 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52046692
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zwemmen is juist heel goed, mits de balans van het water in orde is.

Maar idd, veel zwembaden hebben of teveel of te weinig chloor in hun bad. ' In 't geval van bubbelbaden is het nog lastiger het Cl-gehalte te handhaven gezien de ideale temperatuur voor bacteriegroei.
pi_52046715
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:27 schreef wendytje het volgende:

[..]

Dat is meer voor kinderen die al gevoellig zijn.... Voor iets oudere kinderen wordt juist zwemmen weer aangeraden bij astma. Mijn kinderen zwemmen en zwommen iedere week en zijn kern gezond!
Ja, echt voor baby's die al gevoelig zijn is een zwembad dus geen aanrader.

Mijn moeder ging ook babyzwemmen, ik heb er niets aan over gehouden...
pi_52046736
Er zijn toch ook zwembaden die het water reinigen met zuurstof???
pi_52046780
idd zo baby is vaak nog erg nuchter en gevat voor bacterien
pi_52046800
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:29 schreef Ticootje het volgende:
met ozon dacht ik
uit een aspergernest
pi_52046809
Vindt niemand het smerig dat er een kind in het bubbelbad komt om vervolgens lekker te plassen in het water waar iedereen in zit? Dus zowel in het belang van het kind als de overige bubbelbaders gewoon niet doen. Sowieso openbare zwembaden ,..euugh
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:33:19 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52046841
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Zuurstof weet ik niet, wel zijn er tegenwoordig steeds meer zoutwaterbaden. Daar kunnen kindjes met longproblemen wel gewoon in.
pi_52046889
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:32 schreef SterkStaaltje het volgende:
Vindt niemand het smerig dat er een kind in het bubbelbad komt om vervolgens lekker te plassen in het water waar iedereen in zit? Dus zowel in het belang van het kind als de overige bubbelbaders gewoon niet doen. Sowieso openbare zwembaden ,..euugh
Niet alleen baby's plassen in het water hoor

Ik moet altijd denken aan de reclame van krasloten. Die 2 mannen in dat zwembad bij de nijlpaarden. "Het schijnt hier een heel urinerijk watertje te zijn". Dat heb ik nou als ik dus een peuterbadje bekijk.
pi_52046893
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:30 schreef PushyGurl het volgende:
idd zo baby is vaak nog erg nuchter en gevat voor bacterien
Maar van een keertje bubbelbad is er nog geen een dood gegaan hoor.

Hysterisch gedoe.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52046976
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:32 schreef SterkStaaltje het volgende:
het kind plast overal.....
en je moet de volwassenen niet de kost geven die BEWUST in het zwembad pissen
uit een aspergernest
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:38:21 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52046995
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hysterisch gedoe.
True.
Maar ik zou het sowieso niet doen vanwege het gespetter, ik vind het zelf al irritant dat er van alle kanten water in mijn gezicht komt, terwijl ik daar meestal niet heel erg neurotisch mee ben, maar ik vraag me af of een heel klein kindje dat echt prettig vindt.
pi_52047021
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

True.
Maar ik zou het sowieso niet doen vanwege het gespetter, ik vind het zelf al irritant dat er van alle kanten water in mijn gezicht komt, terwijl ik daar meestal niet heel erg neurotisch mee ben, maar ik vraag me af of een heel klein kindje dat echt prettig vindt.
Daar ben ik het mee eens. Heb je al eens water van een bubbelbad in je oog gekregen?!?! Auwtsch dat brandt als de hel...
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:39:37 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52047029
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hysterisch gedoe.
Ik zie niemand hysterisch doen.

Sinds ik een eigen bad heb, heb ik aardig wat gelezen over water in zwembaden, balans krijgen en houden, waterchemie etc. en de verhalen over openbare baden en bubbelbaden die ik van van kenners lees zijn meestal niet al te best.

Niks hysterisch aan, alleen wat onhygiënisch vaak. Meer niet.
pi_52047059
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

True.
Dan ken je Anna nog niet. Die spettert gewoon 10 x zo hard terug. .

Nee, 't is gewoon heel simpel: een keertje bubbelbad is prima, mits niet 4 x per week. En merk je dat je kindje het niet prettig vindt, dan doe je het niet (meer). Opgelost slotje.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:42:04 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52047104
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:40 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dan ken je Anna nog niet. Die spettert gewoon 10 x zo hard terug. .

Nee, 't is gewoon heel simpel: een keertje bubbelbad is prima, mits niet 4 x per week. En merk je dat je kindje het niet prettig vindt, dan doe je het niet (meer). Opgelost slotje.
Ja ok, maar die is geen pasgeborene meer, en daar had de ts het over.
Als je kindje wat groter is, is het volgens mij ook idd best heel leuk, en minder kwalijk ook.
pi_52047108
Water in zwembaden wordt heel erg snel heel erg vies. Ik heb het gezien bij mijn eigen zwembad. Daar moest een partij rommel in om het schoon te houden, niet normaal. En wij zater er maar met 3 mensen in. Nou ja eigenlijk 2, ik en Priscil. Maar moet je nagaan hoeveel zooi er in een groot publiek zwembad gebruikt wordt. Als je daarover gaat nadenken ga je nooit meer zwemmen.
pi_52047152
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja ok, maar die is geen pasgeborene meer, en daar had de ts het over.
Als je kindje wat groter is, is het volgens mij ook idd best heel leuk, en minder kwalijk ook.
Ach, Anna leek toen ze een paar maanden was ook nog een pasgeborene. Misschien heeft de TS zich wel vergist wat dat betreft. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die met een pasgeborene (dwz, jonger dan een of 2 maanden) direct een half uur in het bubbelbad gaan zitten (en dan nog kan een enkele keer geen kwaad).
pi_52047176
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:42 schreef Ticootje het volgende:
Water in zwembaden wordt heel erg snel heel erg vies. Ik heb het gezien bij mijn eigen zwembad. Daar moest een partij rommel in om het schoon te houden, niet normaal. En wij zater er maar met 3 mensen in. Nou ja eigenlijk 2, ik en Priscil. Maar moet je nagaan hoeveel zooi er in een groot publiek zwembad gebruikt wordt. Als je daarover gaat nadenken ga je nooit meer zwemmen.
Nee, en als je bij de Chinees in de keuken kunt kijken eet je er nooit meer. En weet je wel wat er allemaal in een frikandel zit? En owjee, de karretjes in de supermarkt! Wie raakt die allemaal aan! !

Kom toch. .
pi_52047214
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:39 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik zie niemand hysterisch doen.

Sinds ik een eigen bad heb, heb ik aardig wat gelezen over water in zwembaden, balans krijgen en houden, waterchemie etc. en de verhalen over openbare baden en bubbelbaden die ik van van kenners lees zijn meestal niet al te best.

Niks hysterisch aan, alleen wat onhygiënisch vaak. Meer niet.
daar doelde ik ook op,op het onhygiënische
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:46:16 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52047235
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ach, Anna leek toen ze een paar maanden was ook nog een pasgeborene. Misschien heeft de TS zich wel vergist wat dat betreft. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die met een pasgeborene (dwz, jonger dan een of 2 maanden) direct een half uur in het bubbelbad gaan zitten (en dan nog kan een enkele keer geen kwaad).
Vandaar dat ik al zei:
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou het zelf geloof ik ook niet doen met een pasgeborene, maar hoe weet je zo zeker dat dat het geval was TS?
Maar ja, TS leeft wrsch alleen 's avonds dus die zien we niet meer.
pi_52047344
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:45 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

daar doelde ik ook op,op het onhygiënische
En daar is helemaal niks mis mee, imho.

De hygiëne hypothese en kinderen op latere leeftijd .
pi_52047752
Bedenk wel even dat chloor weliswaar heel wat bacterien doodt, maar dat veel virussen er prima tegenkunnen.
Chloor geeft de illusie van schoon... Volgens mij is ozon- of UVgedesinfecteerd water beduidend betrouwbaarder, mits regelmatig ververst.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:08:32 #50
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52047881
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:04 schreef ColdFeet het volgende:
Bedenk wel even dat chloor weliswaar heel wat bacterien doodt, maar dat veel virussen er prima tegenkunnen.
Chloor geeft de illusie van schoon... Volgens mij is ozon- of UVgedesinfecteerd water beduidend betrouwbaarder, mits regelmatig ververst.
Een virus heeft een levende gastheer nodig om te overleven. Dus als je je zwembad goed in de gaten houdt, en dus alle organismen dood maakt en houdt, heeft een virus geen kans om te overleven.

Hooguit een uur of twee.
  Milf donderdag 2 augustus 2007 @ 16:10:37 #51
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_52047936
Ik wilde gaan babyzwemmen met ukkie en mijn vriendin met ook een ukkie die een week ouder is. Ik geloof dat ze toen ongeveer 13 weken oud waren. Ons werd aan de bali verteld dat het zogenaamde "doelen" bad open was ( lesbad zeg maar ). Wij naar binnen en allemaal omgekleed. Babies in de zwempakjes en een speciale zwemluier om. Komen we daar na een half uur, zwembad dicht voor publiek. Werd er dus wel les gegeven. Er zat niemand in het bubbel bad en dat water is ook warm genoeg.
We zijn daar lekker in gaan zitten en als de bubbels aangingen dan zorgen wij er met onze handen voor dat het niet in het gezicht zou spetteren maar het was zo verschrikkelijk interessant allemaal dat dat niets hielp uiteraard. Ze vonden het maar al te leuk.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:12:39 #52
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52047983
Ze zouden het verplicht moeten stellen, krijgen ze een goeie weerstand van. Als ze er massaal van dood zouden gaan zouden ze wel een bordje ophangen.
Ik ga naar huis.
pi_52048026
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:12 schreef nietzman het volgende:
Ze zouden het verplicht moeten stellen, krijgen ze een goeie weerstand van. Als ze er massaal van dood zouden gaan zouden ze wel een bordje ophangen.
Even 10 minuten in het bubbelbad, dan allemaal door de modderpoel én met natte haartjes en zonder jas op de fiets! .
  Milf donderdag 2 augustus 2007 @ 16:15:03 #54
16000 nikky
pi_52048047
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

Even 10 minuten in het bubbelbad, dan allemaal door de modderpoel én met natte haartjes en zonder jas op de fiets! .
Hapje zand erbij
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 16:17:28 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52048112
Een een biertje met kopstoot als slaapmutsje.
pi_52056216
In de meeste zwembaden mogen helemaal geen pasgeborenen, pas als ze de inentingen hebben gehad mag het.

O ja, wij gaan morgen met Meike zwemmen
En als het aanwezig is, dan gaan we ook in het bubbelbad!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52058082
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
In de meeste zwembaden mogen helemaal geen pasgeborenen, pas als ze de inentingen hebben gehad mag het.

O ja, wij gaan morgen met Meike zwemmen
En als het aanwezig is, dan gaan we ook in het bubbelbad!
onzin, want mijn kinderen zijn niet later en beperkt ingeent en niemand die vraagt of ze hun vaccinaties wel gehad hebben hoor.....

[ Bericht 2% gewijzigd door wendytje op 02-08-2007 23:44:27 ]
uit een aspergernest
pi_52058307
Nou ja, dat is wat ik te horen krijg!!

(heb wat zwembaden rond gebeld ivm watertemperatuur enz, daar werd dus meerdere keren gezegd: als ze de eerste inenting heeft gehad mag ze komen zwemmen.... dus geen onzin, zo werkt dat hier blijkbaar)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_52059359
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:44 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, en als je bij de Chinees in de keuken kunt kijken eet je er nooit meer. En weet je wel wat er allemaal in een frikandel zit? En owjee, de karretjes in de supermarkt! Wie raakt die allemaal aan! !

Kom toch. .
En ik zag net op tv dat er op het toetsenbord van een computer 400 keer meer bacteriën zitten dan op een wc-bril

Nou weet ik niet hoeveel meer of minder dat is dan in een bubbelbad, maar ik hoop maar dat iedereen wel netjes hun handen wassen als ze na het Fok!ken hun pasgbeoren babietje oppakken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:54:08 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52059530
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:12 schreef wendytje het volgende:

[..]

onzin, want mijn kinderen zijn niet ingeent en niemand die vraagt of ze hun vaccinaties wel gehad hebben hoor.....
en jij klaagtover onhygienisch bubbelbadwater
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2007 @ 23:00:08 #61
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52059699
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:12 schreef nietzman het volgende:
Waarom moet ik onder de kinderpies komen om werpwezens van anderen een betere weerstand te bieden?
Carpe Libertatem
pi_52059900
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:10 schreef nikky het volgende:
Ik wilde gaan babyzwemmen
Bestaat dat ook al Het wordt echt met de dag gekker. Wat heeft zo'n baby daar nu aan?
quote:
met ukkie
pi_52060387
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:54 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

en jij klaagtover onhygienisch bubbelbadwater
nee, hoor..... waar lees je dat ik klaag?

en @ (sorry, weet je naam niet meer)XXXKarinXXX
denk je echt dat ze vragen naar je vaccinatiekaart bij de ingang van het zwembad?
(trouwens, die van mij zijn vanaf 6 maanden gevaccineerd ipv met 2 en hebben slechts een deel van de spuiten gehad (wel DKTP/HIB, niet MenC en BMR)) (voor meer info, kijk eens hier)
uit een aspergernest
pi_52060462
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:21 schreef wendytje het volgende:

[..]

nee, hoor..... waar lees je dat ik klaag?

en @ (sorry, weet je naam niet meer)XXXKarinXXX
denk je echt dat ze vragen naar je vaccinatiekaart bij de ingang van het zwembad?
(trouwens, die van mij zijn vanaf 6 maanden gevaccineerd ipv met 2 en hebben slechts een deel van de spuiten gehad (wel DKTP/HIB, niet MenC en BMR)) (voor meer info, kijk eens hier)
" "
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_52060733
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

" "
en dat betekent...?
uit een aspergernest
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:34:10 #66
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52060789
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:21 schreef wendytje het volgende:

[..]

Zouden ze wel moeten doen .
Ik heb helemaal niets tegen uitgesteld prikken (al zou ik persoonlijk JUIST die MengC wel hebben gedaan), maar ik woon toevallig in een antroposofisch bolwerk, en ik wordt er niet blij van, van al die niet ingeente kindertjes..

Maar er was ooit een topic over En ik ben wederom te lui om het op te zoeken
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_52060891
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:34 schreef Leah het volgende:

[..]

Zouden ze wel moeten doen .
Ik heb helemaal niets tegen uitgesteld prikken (al zou ik persoonlijk JUIST die MengC wel hebben gedaan), maar ik woon toevallig in een antroposofisch bolwerk, en ik wordt er niet blij van, van al die niet ingeente kindertjes..

Maar er was ooit een topic over En ik ben wederom te lui om het op te zoeken
afwegen van goeden en kwaden... wat doet meer schade... ziekte of prik?
wij hebben deze afweging gemaakt.... maar dat is ieders eigen keuze
deze is over vaccineren
uit een aspergernest
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 00:00:32 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52061461
ja het is jouw keuze om andere mensen op te zadelen met JOUW keuze
pi_52061522
Stelletje irrationele hormoonbommen, kunnen jullie weer OT gaan
  Milf vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:18:44 #70
16000 nikky
pi_52064592
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Bestaat dat ook al Het wordt echt met de dag gekker. Wat heeft zo'n baby daar nu aan?
[..]

Het is leuk, ze vinden het fijn en daarbij leren ze vertrouwd te worden met het water. En het is niet iets van de laatste jaren. Het bestaat al erg lang. .
pi_52064613
Anna gaat echt he-le-maal uit d'r dak in het water. .
pi_52064639
Mijn tante ging nooit babyzwemmen, met als gevolg dat haar kindje als de doods voor water was....

En een topic over enten is er al!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 08:57:10 #73
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52065044
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waarom moet ik onder de kinderpies komen om werpwezens van anderen een betere weerstand te bieden?
omdat anders mijn kinderen van die watjes worden, waarvoor jij de WAO moet betalen en dan kunnen ze nog weer later niet jouw AOW betalen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52065157
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 08:23 schreef Ticootje het volgende:
Mijn tante ging nooit babyzwemmen, met als gevolg dat haar kindje als de doods voor water was....

En een topic over enten is er al!
... Dus als je niet gaat babyzwemmen wordt je kindje bang voor water?

Hele generaties zijn zonder babyzwemmen opgegroeid hoor.
  Milf vrijdag 3 augustus 2007 @ 09:08:42 #75
16000 nikky
pi_52065180
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 09:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

... Dus als je niet gaat babyzwemmen wordt je kindje bang voor water?

Hele generaties zijn zonder babyzwemmen opgegroeid hoor.
Klopt, die gingen gewoon zemmen met de baby. Tegenwoordig hebben ze het een naam gegeven.
pi_52066588
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 00:00 schreef _evenstar_ het volgende:
ja het is jouw keuze om andere mensen op te zadelen met JOUW keuze
heb jij er last van dat mijn kinderen later en beperkt geënt zijn? leg maar eens uit dan..... Die van jou zijn toch gewoon beschermd?
uit een aspergernest
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:22:13 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52066717
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:12 schreef wendytje het volgende:

[..]

onzin, want mijn kinderen zijn niet ingeent en niemand die vraagt of ze hun vaccinaties wel gehad hebben hoor.....
dat je het later aangepast heb kon ik toen niet zien
pi_52066765
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:22 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

dat je het later aangepast heb kon ik toen niet zien
Maar zelfs als ik ze niet had ingeënt had je er geen last van!
uit een aspergernest
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:26:11 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52066836
Nee al die inentignen geven ze voor jan met de korte achternaam.
pi_52066971
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Nee al die inentignen geven ze voor jan met de korte achternaam.
Nee, maar als je er meer over leest, leer je misschien wat..... Bijvoorbeeld dat ze (ik meen in Japan) de K(inkhoest)vaccinatie hebben verplaatst naar 2 jaar, het aantal kinderen dat TOCH besmet raakte ineens met meer dan 50% daalde....
Of dat complicaties van een BMR soms nog schadelijker zijn dan het doorlopen van een van deze ziektes.....
Ik heb me ingelezen voordat ik liet vaccineren en heb BEIDE kanten gelezen. Ik heb toen een afgewogen keuze gemaakt.
Ik heb in ieder geval niet mijn twee maanden oude kind laten volprikken met chemische troep.... Nee, niet in een bubbelbad, maar wel met 2 maanden volprikken met 5 ziektes en chemische kweekmiddelen en houdbaarheidsrotzooi!
uit een aspergernest
pi_52067010
Ik zou heel graag reageren, maar volgens mij is er ergens anders een inentingstopic....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_52067019
Ik vind het ook een interessante discussie maar kan het ergens anders misschien?
pi_52067039
[quote]Op donderdag 2 augustus 2007 23:37 schreef wendytje het volgende:

deze is over vaccineren

nou hier verder dan
uit een aspergernest
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:35:18 #84
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_52067096
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:17 schreef wendytje het volgende:

[..]

heb jij er last van dat mijn kinderen later en beperkt geënt zijn? leg maar eens uit dan..... Die van jou zijn toch gewoon beschermd?
Ja, ik heb er last van. Je kind is zo goed beschermt als de populatie waarin het verkeert. Vandaar ook dat een bible belt niet te ver moet uitbreiden, want dat is een haard van ziekten. Uit mijn hoofd zeg ik dat 95% van de mensen ingeent moet zijn om uiteindelijk een bepaalde ziekte helemaal uit te roeien. Op het moment dat meer mensen hun kind niet gaan inenten, en dit percentage dus lager komt te liggen, ben je eigenlijk bezig met elkaar en anderen in gevaar te brengen.
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:32 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het ook een interessante discussie maar kan het ergens anders misschien?
Je hebt gelijk, ik zag het pas toen mijn reactie er al stond. Sorry.

[ Bericht 18% gewijzigd door Coelho op 03-08-2007 10:36:05 (Jarno gelijk gegeven :)) ]
pi_89799058
baby's vinden het natuurlijk lekker in iets warmer water dan hun lichaamstemperatuur. maaar:
mijn ouders deden dat altijd toen ik klein was.
1. baby's en kindjes piesen en poepen in dat water.
2. het is een bacteriebron.
3. elke keer als ik daar in was geweest, was ik ziek. Sowieso niet goed voor je baby dus ;s
--
pi_89799288
dat is wel een heel oud topic om te kicken als eerste post :D
  zaterdag 11 december 2010 @ 16:04:24 #87
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_89805059
Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met de chloordamp in een bubbelbad. Er komt meer van die damp vrij, mede omdat het bubbelt. Dat is voor hele kleine kindjes vanzelfsprekend niet goed.
pi_89805743
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:56 schreef p_iglet het volgende:
dat is wel een heel oud topic om te kicken als eerste post :D
wtf idd :o

wat een kutkick :D
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:07:28 #89
4089 BE