quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:43 schreef Fastmatti het volgende:
Dat er ook andere mensen inzittenNou goed, zal wel aan mij liggen
![]()
Een bron vol met bacteriën aangezien veel bubbelbaden niet het gewenste clhoorgehalte hebben en de ideale temperatuur hebben voor een explosieve groei van bacteriegespuis.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:40 schreef Geerd het volgende:
Wat is der mis met een bubbelbad?
Is maar goed dat ik nooit zwem danquote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Een bron vol met bacteriën aangezien veel bubbelbaden niet het gewenste clhoorgehalte hebben en de ideale temperatuur hebben voor een explosieve groei van bacteriegespuis.
Een bubbelbad is wat anders dan een zwembad.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:56 schreef Geerd het volgende:
[..]
Is maar goed dat ik nooit zwem dan![]()
![]()
Want? Is OUD niet stoer genoegquote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:24 schreef Fastmatti het volgende:
Hallo, ik schaam me eigenlijk kapot dat ik hier post.
Dit citaat snap ik niet helemaalquote:(waar dus opgevoede of Nederlandse kinderen rondlopen)
Ik vind knettergek iets te overdreven. Knettergek zijn mensen die hun pasgeboren baby ernstig mishandelen of verwaarlozen.quote:Echt knettergek zijn die mensen die dat doen![]()
Beetje weerstand opbouwen, lijkt me niks mis meequote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:43 schreef Fastmatti het volgende:
Dat er ook andere mensen inzittenNou goed, zal wel aan mij liggen
![]()
TS bedoelt dat kinderen OF opgevoed OF Nederlands zijn. Daarmee wordt dus gesuggereerd dat alle nederlandse kinderen onopgevoed zijnquote:
Yep, ik zat weer eens half te lezen...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:30 schreef Pruk het volgende:
Dat het slecht is voor baby's waarschijnlijk?
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:24 schreef Fastmatti het volgende:
Hallo, ik schaam me eigenlijk kapot dat ik hier post. Maar er moet me toch wat van het hart. Dit weekend was ik dus in een 'state of depression'-park (waar dus opgevoede of Nederlandse kinderen rondlopen), maar daar zag ik dus het volgende: ouders die met hun pasgeboren kindje in het bubbelbad gingen zitten. Niet eentje, nee, echt hele volksstammen die dat doen. Nu vroeg ik mij dus af of dit in één van die blaadjes die jullie lezen heeft gestaan, want dit had ik echt nog nooit eerder gezien. Kan me echt niet voorstellen dat het goed is voor kind.
Echt knettergek zijn die mensen die dat doen![]()
Ik las het juist zo dat TS suggereerde dat buitenlandse kinderen onopgevoed zijn, want ze zijn in zijn ogen opgevoed of Nederlands. Alles wat zich niet gedraagt is dus niet Nederlands of onopgevoed.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
TS bedoelt dat kinderen OF opgevoed OF Nederlands zijn. Daarmee wordt dus gesuggereerd dat alle nederlandse kinderen onopgevoed zijn
Ik had ergens gelezen dat zwembaden sowieso niet heel goed zijn. Veel chloor kan ervoor zorgen dat kindjes die toch al gevoelig zijn toch een soort astma ontwikkelen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:19 schreef popolon het volgende:
Ik zou het dus nooit doen als ik een kleintje had, je kunt net zo goed met je baby in de plee springen dan.
De kans dat daar minder bacterien inzitten is vrij groot trouwens.
Dat is meer voor kinderen die al gevoellig zijn.... Voor iets oudere kinderen wordt juist zwemmen weer aangeraden bij astma. Mijn kinderen zwemmen en zwommen iedere week en zijn kern gezond!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat zwembaden sowieso niet heel goed zijn. Veel chloor kan ervoor zorgen dat kindjes die toch al gevoelig zijn toch een soort astma ontwikkelen.
Iemand vertelde mij eens dat haar kindje zo'n last had van hoesten en maar verkouden blijven. Die zat ook al aan een pufapparaat met medicijnen tegen astma/bronchitus. Maar ze ging wel elke week babyzwemmen. Ik heb haar toen het verhaal verteld, zij is daarmee naar de dokter gegaan en die beaamde mijn verhaal. Dus ze ging niet meer babyzwemmen en dat hielp wel. Het kindje had beduidend minder last van de longen.
Zwemmen is juist heel goed, mits de balans van het water in orde is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat zwembaden sowieso niet heel goed zijn. Veel chloor kan ervoor zorgen dat kindjes die toch al gevoelig zijn toch een soort astma ontwikkelen.
Iemand vertelde mij eens dat haar kindje zo'n last had van hoesten en maar verkouden blijven. Die zat ook al aan een pufapparaat met medicijnen tegen astma/bronchitus. Maar ze ging wel elke week babyzwemmen. Ik heb haar toen het verhaal verteld, zij is daarmee naar de dokter gegaan en die beaamde mijn verhaal. Dus ze ging niet meer babyzwemmen en dat hielp wel. Het kindje had beduidend minder last van de longen.
Ja, echt voor baby's die al gevoelig zijn is een zwembad dus geen aanrader.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:27 schreef wendytje het volgende:
[..]
Dat is meer voor kinderen die al gevoellig zijn.... Voor iets oudere kinderen wordt juist zwemmen weer aangeraden bij astma. Mijn kinderen zwemmen en zwommen iedere week en zijn kern gezond!
met ozon dacht ikquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Er zijn toch ook zwembaden die het water reinigen met zuurstof???
Zuurstof weet ik niet, wel zijn er tegenwoordig steeds meer zoutwaterbaden. Daar kunnen kindjes met longproblemen wel gewoon in.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Er zijn toch ook zwembaden die het water reinigen met zuurstof???
Niet alleen baby's plassen in het water hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:32 schreef SterkStaaltje het volgende:
Vindt niemand het smerig dat er een kind in het bubbelbad komt om vervolgens lekker te plassen in het water waar iedereen in zit? Dus zowel in het belang van het kind als de overige bubbelbaders gewoon niet doen. Sowieso openbare zwembaden ,..euugh![]()
Maar van een keertje bubbelbad is er nog geen een dood gegaan hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:30 schreef PushyGurl het volgende:
idd zo baby is vaak nog erg nuchter en gevat voor bacterien
het kind plast overal.....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:32 schreef SterkStaaltje het volgende:
Vindt niemand het smerig dat er een kind in het bubbelbad komt om vervolgens lekker te plassen in het water waar iedereen in zit? Dus zowel in het belang van het kind als de overige bubbelbaders gewoon niet doen. Sowieso openbare zwembaden ,..euugh![]()
True.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar van een keertje bubbelbad is er nog geen een dood gegaan hoor.
Hysterisch gedoe.
Daar ben ik het mee eens. Heb je al eens water van een bubbelbad in je oog gekregen?!?! Auwtsch dat brandt als de hel...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
True.
Maar ik zou het sowieso niet doen vanwege het gespetter, ik vind het zelf al irritant dat er van alle kanten water in mijn gezicht komt, terwijl ik daar meestal niet heel erg neurotisch mee ben, maar ik vraag me af of een heel klein kindje dat echt prettig vindt.
Ik zie niemand hysterisch doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar van een keertje bubbelbad is er nog geen een dood gegaan hoor.
Hysterisch gedoe.
Dan ken je Anna nog niet. Die spettert gewoon 10 x zo hard terug.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
True.
Maar ik zou het sowieso niet doen vanwege het gespetter, ik vind het zelf al irritant dat er van alle kanten water in mijn gezicht komt, terwijl ik daar meestal niet heel erg neurotisch mee ben, maar ik vraag me af of een heel klein kindje dat echt prettig vindt.
Ja ok, maar die is geen pasgeborene meer, en daar had de ts het over.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dan ken je Anna nog niet. Die spettert gewoon 10 x zo hard terug..
Nee, 't is gewoon heel simpel: een keertje bubbelbad is prima, mits niet 4 x per week. En merk je dat je kindje het niet prettig vindt, dan doe je het niet (meer). Opgelost slotje.
Ach, Anna leek toen ze een paar maanden was ook nog een pasgeborene. Misschien heeft de TS zich wel vergist wat dat betreft. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die met een pasgeborene (dwz, jonger dan een of 2 maanden) direct een half uur in het bubbelbad gaan zitten (en dan nog kan een enkele keer geen kwaad).quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja ok, maar die is geen pasgeborene meer, en daar had de ts het over.
Als je kindje wat groter is, is het volgens mij ook idd best heel leuk, en minder kwalijk ook.
Nee, en als je bij de Chinees in de keuken kunt kijken eet je er nooit meer. En weet je wel wat er allemaal in een frikandel zit? En owjee, de karretjes in de supermarkt! Wie raakt die allemaal aan!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:42 schreef Ticootje het volgende:
Water in zwembaden wordt heel erg snel heel erg vies. Ik heb het gezien bij mijn eigen zwembad. Daar moest een partij rommel in om het schoon te houden, niet normaal. En wij zater er maar met 3 mensen in. Nou ja eigenlijk 2, ik en Priscil. Maar moet je nagaan hoeveel zooi er in een groot publiek zwembad gebruikt wordt. Als je daarover gaat nadenken ga je nooit meer zwemmen.
daar doelde ik ook op,op het onhygiënischequote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:39 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zie niemand hysterisch doen.
Sinds ik een eigen bad heb, heb ik aardig wat gelezen over water in zwembaden, balans krijgen en houden, waterchemie etc. en de verhalen over openbare baden en bubbelbaden die ik van van kenners lees zijn meestal niet al te best.
Niks hysterisch aan, alleen wat onhygiënisch vaak. Meer niet.
Vandaar dat ik al zei:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, Anna leek toen ze een paar maanden was ook nog een pasgeborene. Misschien heeft de TS zich wel vergist wat dat betreft. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die met een pasgeborene (dwz, jonger dan een of 2 maanden) direct een half uur in het bubbelbad gaan zitten (en dan nog kan een enkele keer geen kwaad).
Maar ja, TS leeft wrsch alleen 's avonds dus die zien we niet meer.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou het zelf geloof ik ook niet doen met een pasgeborene, maar hoe weet je zo zeker dat dat het geval was TS?
En daar is helemaal niks mis mee, imho.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:45 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
daar doelde ik ook op,op het onhygiënische
Een virus heeft een levende gastheer nodig om te overleven. Dus als je je zwembad goed in de gaten houdt, en dus alle organismen dood maakt en houdt, heeft een virus geen kans om te overleven.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:04 schreef ColdFeet het volgende:
Bedenk wel even dat chloor weliswaar heel wat bacterien doodt, maar dat veel virussen er prima tegenkunnen.
Chloor geeft de illusie van schoon... Volgens mij is ozon- of UVgedesinfecteerd water beduidend betrouwbaarder, mits regelmatig ververst.
Even 10 minuten in het bubbelbad, dan allemaal door de modderpoel én met natte haartjes en zonder jas op de fiets!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:12 schreef nietzman het volgende:
Ze zouden het verplicht moeten stellen, krijgen ze een goeie weerstand van. Als ze er massaal van dood zouden gaan zouden ze wel een bordje ophangen.
Hapje zand erbijquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Even 10 minuten in het bubbelbad, dan allemaal door de modderpoel én met natte haartjes en zonder jas op de fiets!.
onzin, want mijn kinderen zijn niet later en beperkt ingeent en niemand die vraagt of ze hun vaccinaties wel gehad hebben hoor.....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
In de meeste zwembaden mogen helemaal geen pasgeborenen, pas als ze de inentingen hebben gehad mag het.
O ja, wij gaan morgen met Meike zwemmen
En als het aanwezig is, dan gaan we ook in het bubbelbad!
En ik zag net op tv dat er op het toetsenbord van een computer 400 keer meer bacteriën zitten dan op een wc-brilquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, en als je bij de Chinees in de keuken kunt kijken eet je er nooit meer. En weet je wel wat er allemaal in een frikandel zit? En owjee, de karretjes in de supermarkt! Wie raakt die allemaal aan!!
Kom toch..
en jij klaagtover onhygienisch bubbelbadwaterquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:12 schreef wendytje het volgende:
[..]
onzin, want mijn kinderen zijn niet ingeent en niemand die vraagt of ze hun vaccinaties wel gehad hebben hoor.....
Waarom moet ik onder de kinderpies komen om werpwezens van anderen een betere weerstand te bieden?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:12 schreef nietzman het volgende:
Ze zouden het verplicht moeten stellen, krijgen ze een goeie weerstand van. Als ze er massaal van dood zouden gaan zouden ze wel een bordje ophangen.
Bestaat dat ook alquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:10 schreef nikky het volgende:
Ik wilde gaan babyzwemmen
quote:met ukkie
nee, hoor..... waar lees je dat ik klaag?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:54 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
en jij klaagtover onhygienisch bubbelbadwater![]()
"quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:21 schreef wendytje het volgende:
[..]
nee, hoor..... waar lees je dat ik klaag?
en @ (sorry, weet je naam niet meer)XXXKarinXXX
denk je echt dat ze vragen naar je vaccinatiekaart bij de ingang van het zwembad?
(trouwens, die van mij zijn vanaf 6 maanden gevaccineerd ipv met 2 en hebben slechts een deel van de spuiten gehad (wel DKTP/HIB, niet MenC en BMR)) (voor meer info, kijk eens hier)
Zouden ze wel moeten doenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:21 schreef wendytje het volgende:
[..]
denk je echt dat ze vragen naar je vaccinatiekaart bij de ingang van het zwembad?
afwegen van goeden en kwaden... wat doet meer schade... ziekte of prik?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:34 schreef Leah het volgende:
[..]
Zouden ze wel moeten doen.
Ik heb helemaal niets tegen uitgesteld prikken (al zou ik persoonlijk JUIST die MengC wel hebben gedaan), maar ik woon toevallig in een antroposofisch bolwerk, en ik wordt er niet blij van, van al die niet ingeente kindertjes..
Maar er was ooit een topic over En ik ben wederom te lui om het op te zoeken
Het is leuk, ze vinden het fijn en daarbij leren ze vertrouwd te worden met het water. En het is niet iets van de laatste jaren. Het bestaat al erg lang.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Bestaat dat ook alHet wordt echt met de dag gekker. Wat heeft zo'n baby daar nu aan?
[..]
![]()
omdat anders mijn kinderen van die watjes worden, waarvoor jij de WAO moet betalen en dan kunnen ze nog weer later niet jouw AOW betalenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waarom moet ik onder de kinderpies komen om werpwezens van anderen een betere weerstand te bieden?
... Dus als je niet gaat babyzwemmen wordt je kindje bang voor water?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:23 schreef Ticootje het volgende:
Mijn tante ging nooit babyzwemmen, met als gevolg dat haar kindje als de doods voor water was....
En een topic over enten is er al!
Klopt, die gingen gewoon zemmen met de baby. Tegenwoordig hebben ze het een naam gegeven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
... Dus als je niet gaat babyzwemmen wordt je kindje bang voor water?
Hele generaties zijn zonder babyzwemmen opgegroeid hoor.
heb jij er last van dat mijn kinderen later en beperkt geënt zijn? leg maar eens uit dan..... Die van jou zijn toch gewoon beschermd?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:00 schreef _evenstar_ het volgende:
ja het is jouw keuze om andere mensen op te zadelen met JOUW keuze![]()
dat je het later aangepast heb kon ik toen niet zienquote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:12 schreef wendytje het volgende:
[..]
onzin, want mijn kinderen zijn niet ingeent en niemand die vraagt of ze hun vaccinaties wel gehad hebben hoor.....
Maar zelfs als ik ze niet had ingeënt had je er geen last van!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:22 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
dat je het later aangepast heb kon ik toen niet zien![]()
Nee, maar als je er meer over leest, leer je misschien wat..... Bijvoorbeeld dat ze (ik meen in Japan) de K(inkhoest)vaccinatie hebben verplaatst naar 2 jaar, het aantal kinderen dat TOCH besmet raakte ineens met meer dan 50% daalde....quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Nee al die inentignen geven ze voor jan met de korte achternaam.
Ja, ik heb er last van. Je kind is zo goed beschermt als de populatie waarin het verkeert. Vandaar ook dat een bible belt niet te ver moet uitbreiden, want dat is een haard van ziekten. Uit mijn hoofd zeg ik dat 95% van de mensen ingeent moet zijn om uiteindelijk een bepaalde ziekte helemaal uit te roeien. Op het moment dat meer mensen hun kind niet gaan inenten, en dit percentage dus lager komt te liggen, ben je eigenlijk bezig met elkaar en anderen in gevaar te brengen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:17 schreef wendytje het volgende:
[..]
heb jij er last van dat mijn kinderen later en beperkt geënt zijn? leg maar eens uit dan..... Die van jou zijn toch gewoon beschermd?
Je hebt gelijk, ik zag het pas toen mijn reactie er al stond. Sorry.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:32 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het ook een interessante discussie maar kan het ergens anders misschien?
wtf iddquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:56 schreef p_iglet het volgende:
dat is wel een heel oud topic om te kicken als eerste post
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |