blijkbaar hebben ze wel de door jou zo geroemde capaciteiten ervoor....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen.
en jouw definitie van een intellectueel?quote:Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
Dat klopt en in onze huidige samenleving is dat degene die het meeste hersencapaciteit heeft. Kijk naar de Tweede Kamer en de bedrijventop. Stuk voor stuk zijn dan mensen die je met één hand op de rug zo het ziekenhuis in zou kunnen slaan, maar ze staan in onze samenleving aan de top.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:03 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Denkfout, het gaat om aanpassingsvermogen.
Degene die zich het beste aanpast aan veranderende situatie overleeft.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
en nu gefrustreerd werkeloos terwijl je om je heen MBO'ers wel werk ziet krijgen? Of heb je een mbo'er als leidinggevende en kun je dat met je abstracte denkvermogen niet behappen?
Ja, daarover gesproken:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen. Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
Nee, het wordt veroorzaakt door een verlaging van de norm en een afzwakking van de kwaliteit van het hoger onderwijs.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
blijkbaar hebben ze wel de door jou zo geroemde capaciteiten ervoor....
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:06 schreef teamlead het volgende:
en jouw definitie van een intellectueel?
Als iemand het heeft op de recht van de sterkste, gaat het over de kracht om te overleven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste. In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
En Ome joop niet te vergeten!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nee, het wordt veroorzaakt door een verlaging van de norm en een afzwakking van de kwaliteit van het hoger onderwijs.
[..]
waarom zou je je moeten verdiepen in de ideeën van Sartre als je daar helemaal geen interesse in hebt? Om tijdens een receptie leuk te kunnen meebabbelen met mensen die Sartre net zo slecht begrepen hebben als Sartre zichzelf begreep?quote:Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
in·tel·lec·tu·eel1 (de ~ (m.), -elen)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
Iemand die op zijn minst op de hoogte is van bijvoorbeeld de ideeën van Sartre en de moeite heeft genomen om zich te verdiepen in dergelijke zaken. Of je het nu wel of niet leuk vindt.
Je neemt het allemaal wel erg letterlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef floris.exe het volgende:
Survival of the fittest moet je inderdaad ook niet uitleggen als het recht van de sterkste (fit als in lichamelijk fit), maar het recht van de best aangepaste (fit als in passend).
Houd je dan ook in achterhoofd dat iemand niet zijn volledige hersencapciteit gebruikt voor studie? Er is namelijk veel meer te doen in de wereld dan studeren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat klopt en in onze huidige samenleving is dat degene die het meeste hersencapaciteit heeft. Kijk naar de Tweede Kamer en de bedrijventop. Stuk voor stuk zijn dan mensen die je met één hand op de rug zo het ziekenhuis in zou kunnen slaan, maar ze staan in onze samenleving aan de top.
Survival of the fittest moet je inderdaad ook niet uitleggen als het recht van de sterkste (fit als in lichamelijk fit), maar het recht van de best aangepaste (fit als in passend).
Ok, dan ben ik dus een volslagen ongeschoolde, aangezien ik weet dat Sartre een Fransman is en hij filosofisch gezever neergeklad heeft. en dat met een masterdiploma! Ow hell, weer een invasie van de intellectuele klasse!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:08 schreef floris.exe het volgende:
floris.exe is een man van het volk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:05 schreef Kreupelhout het volgende:
En heb je trouwens geen hele belangrijke zaken te doen dan je bezig te houden met klootjesvolk op een een of ander forum?
Dat klopt, een belabberde EQ is niet bevorderlijk voor je sociale 'overlevingskansen', maar dan noem je de extremen. Overigens komen die mensen vaak wel uit de verf binnen de wetenschappelijke gemeenschap, middels publicaties en dergelijke. Maar toegegeven, het grote publiek zullen ze nooit halen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef STING het volgende:
[..]
Als iemand het heeft op de recht van de sterkste, gaat het over de kracht om te overleven.
In onze huidige maatschappij kom je met alleen IQ niet ver. Denk maar aan de geniussen, die niet uit de verf komen omdat ze niet kunnen communiceren en/of het EQ hebben van een diepvriesmaaltijd.
Dat is waar, maar dat staat los van lichamelijke kracht. Eigenlijk heeft dat ook te maken met intelligentie, omdat je daarin strategisch moet handelen. Maar als we het dan toch gaan hebben over ideeën van de jaren 30 en dergelijke... de Vrijmetselarijquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef STING het volgende:
Daarnaast bereik je in veel delen van de maatschappij (helaas) meer door je simpelweg te alliëren met de juiste groepering(en). Dan draait het dus ook in welke mate je andere mensen kunt helpen met overleven. (Vrijmetselarij, enz.)
Ik denk niet dat die mensen daar erg mee zitten. Ze hebben een goed leven hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:09 schreef Armageddon het volgende:
Ben ik toch liever iets minder slim. Je zal zo'n kop als Melkert of Balkenende hebben.![]()
Naar hun maatstaven ja...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die mensen daar erg mee zitten. Ze hebben een goed leven hoor.
Ik noem als voorbeeld inderdaad een extreme, maar de statement zelf is geen uitzondering.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:16 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat klopt, een belabberde EQ is niet bevorderlijk voor je sociale 'overlevingskansen', maar dan noem je de extremen. Overigens komen die mensen vaak wel uit de verf binnen de wetenschappelijke gemeenschap, middels publicaties en dergelijke. Maar toegegeven, het grote publiek zullen ze nooit halen.
[..]
IQ is maar één van de facetten.quote:Dat is waar, maar dat staat los van lichamelijke kracht. Eigenlijk heeft dat ook te maken met intelligentie, omdat je daarin strategisch moet handelen. Maar als we het dan toch gaan hebben over ideeën van de jaren 30 en dergelijke... de Vrijmetselarij.
Waarom, omdat ze een Bentley rijden?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als je van veel vergaderen en naar je lelijke vrouw kijken houdt ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Uit materialistisch oogpunt een goed leven perhaps, maar of ze gelukkig zijn (goed leven in bredere zin), we never know.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Als jij echt zo geweldig bent als je zelf beweert, dan versla je hem toch met een straatlengte voorsprong bij elke sollicitatie?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Nou dan, dan is het toch goed? Of denk je dat ze diep van binnen jaloers zijn op een proletarisch levenquote:
Om hogerop te komen moet je gehaaid zijn en puur uit zijn op je eigen succes. Een goed ontwikkeld EQ staat dat juist in de weg!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:20 schreef STING het volgende:
[..]
Ik noem als voorbeeld inderdaad een extreme, maar de statement zelf is geen uitzondering.
Genoeg mensen die wel een hoog IQ hebben, maar door een te laag EQ, niet "hogerop" komen.
Op de arbeidsmarkt hebben ze dan ook zo goed als niets aan een "goed filosofisch gesprek". Ik houd mij ook enkel bezig met de "oppervlakkige zaken van het bestaan" zoals je zegt, gewoon omdat je de rest toch nooit kan vatten. Er zijn al boeken volgezeverd daarover, en nog steeds weet men niets meer, enkel gedachtengangen van bepaalde personen. Financieel heeft dit amper iets opgeleverd (behalve voor de drukkerij, maar die maakt het niet uit wat in een boek staat), dus op zich is dat juist hetgeen waar een bedrijf niet naar op zoek is.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |