In slap ouwehoeren?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
en nu gefrustreerd werkeloos terwijl je om je heen MBO'ers wel werk ziet krijgen? Of heb je een mbo'er als leidinggevende en kun je dat met je abstracte denkvermogen niet behappen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
Oooh, heerlijk. Kostelijk!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Iemand met een hogere opleiding zou gemiddeld genomen de potentie kunnen hebben om complexere zaken te kunnen oplossen en produceren, dan iemand met MBO. Neemt natuurlijk niet weg, dat opleiding slechts één van de factoren is, die bepaalt hoe hoog je in die 'hiërarchie' (beetje misplaatst begrip, tenzij je in standen en aanzien wil denken).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?
Wat je hier doet is het rationaliseren van een gevoel, wat je daarboven ook nog eens ontkent.quote:Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?
Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)quote:...Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:
[..]
[..]
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)![]()
![]()
hoe ist nou met Karla tegenwoordig?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:57 schreef _The_General_ het volgende:
Rangen en standen zeggen niets meer. Ik heb MBO gedaan en stond pas op een receptie met Karla Peijs te kletsen
We leven niet meer in de jaren 30 Floris....
Misschien ben ik in het verleden wel met hele andere zaken bezig geweest dan mijn studie. Waardoor ik dat pad bewandeld heb. Dat zegt dus niets over mijn natuurlijke intellect. En de steun is natuurlijk financiele steun, zij worden er immers beter van.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triest.
Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan.
Goed, ze deed nu iets in Zeeland!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoe ist nou met Karla tegenwoordig?
ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Dus in feite baseer je je hele verhaal op één persoon.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkstequote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:
[..]
[..]
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)![]()
![]()
Nederig? Zeg niet dat je gelovig bent, of heb je het diploma van god ook al gezienquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Jij bewijst in deze post dat je het concept van sarcasme niet begrijpt. De persoon waar je op reageert maakte een cynische opmerking, en jij vat het hem behoorlijk serieus op.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste. In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
Nee hoor, de liefde bedrijven is niet per definitie iets dat behoort tot de oppervlakkige zaken van het bestaan. De liefde bedrijven is, met de juiste intenties, een daad van volkomen spiritualiteit, genegenheid en daarnaast is het natuurlijk gezond.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:59 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?
Denkfout, het gaat om aanpassingsvermogen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste. In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen. Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |