abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52012011
Ts, ga eens terug naar de jaren 30, of kom bij mij op het werk een dagje voor een groep VMBO'ers staan. Die leren je die grootheidswaanzin wel af
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:49:00 #102
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_52012027
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
In slap ouwehoeren?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:49:35 #103
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52012038
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:47 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad reeds afgestudeerd aan de universiteit.
en nu gefrustreerd werkeloos terwijl je om je heen MBO'ers wel werk ziet krijgen? Of heb je een mbo'er als leidinggevende en kun je dat met je abstracte denkvermogen niet behappen?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_52012096
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Oooh, heerlijk. Kostelijk!!
Telkens als ik die fantastische posts van je lees voel ik me zóveel intelligenter, beter en meer bedeeld dan jij.
Dankjewel daarvoor
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:52:29 #105
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_52012110

Neem plaats TS
pi_52012127
Floris . voornaam alleen zegt al genoeg.
pi_52012169
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?
Iemand met een hogere opleiding zou gemiddeld genomen de potentie kunnen hebben om complexere zaken te kunnen oplossen en produceren, dan iemand met MBO. Neemt natuurlijk niet weg, dat opleiding slechts één van de factoren is, die bepaalt hoe hoog je in die 'hiërarchie' (beetje misplaatst begrip, tenzij je in standen en aanzien wil denken).
Een MBO'er kan dus in theorie in het leven hetzelfde bereiken als iemand met een hoger opleidingsniveau.

Ergo, snap ik nog steeds waarom je MBO'ers specifiek noemt.
Ongeacht het opledingsniveau, kunnen mensen arrogant zijn en hun zelfbeeld onjuistelijk baseren op gebeurtenissen waar ze niet zelf aan bij hebben gedragen.
quote:
Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
Wat je hier doet is het rationaliseren van een gevoel, wat je daarboven ook nog eens ontkent.
Je voelt je niet superieur, je vindt kennelijk dat je superieur bent, vanwege de hogere stand waarin je je zou bevinden.

Rangen en standen komen voort uit de hokjesgeest en zijn derhalve m.i. primitief.
Met rangen en standen plaatsen we personen in een hokje, waardoor we voor onszelf de persoon bijv. niet meer serieus hoeven te nemen of niet meer inhoudelijk hoeven te reageren op argumenten.
Die stabiliteit die je noemt, is m.i. meer gevoelsmatig. Het kan een persoon die in een hogere stand meer zekerheid geven en bijdragen aan zijn gevoel van superioriteit.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:56:18 #108
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52012195
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Ik heb geen air, ik benader deze kwestie op een exacte wijze. Iemand die hoger opgeleid is, is dus hoger opgeleid. Wat heeft het voor zin om hoger opgeleid te zijn, wanneer je ergens onderaan in de hiërarchie hangt? Daar doe je het toch niet voor?

Ik voel mij absoluut niet superieur; tegenover niemand niet! Ik heb respect voor alles en iedereen, alleen is er ook zoiets als een sociaal construct ten behoeve van de sociale stabiliteit. Noem het ouderwets, maar rangen en standen zorgen voor stabiliteit.
quote:
...Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)
pi_52012215
Rangen en standen zeggen niets meer. Ik heb MBO gedaan en stond pas op een receptie met Karla Peijs te kletsen

We leven niet meer in de jaren 30 Floris....
pi_52012245
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
pi_52012257
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:

[..]

[..]

in jouw wereld misschien, maar als ik jou op straat tegenkom, moet jij je nederig tegenover MIJ opstellen. Waarom? Omdat ik groter, gemener en sterker dan jij ben en een veel grotere lul heb. (maar voor de rest respecteer ik alles en iedereen hoor, alleen geldt nou eenmaal het recht van de sterkste)
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:58:47 #112
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52012273
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:57 schreef _The_General_ het volgende:
Rangen en standen zeggen niets meer. Ik heb MBO gedaan en stond pas op een receptie met Karla Peijs te kletsen

We leven niet meer in de jaren 30 Floris....
hoe ist nou met Karla tegenwoordig?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_52012285
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:36 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Echt, ik krijg tranen in mijn ogen als ik zoiets lees. Van MBO naar universiteit, dat is toch te gek voor woorden? Zoals je het ook al zegt: met steun van het bedrijf. Met allerlei hulpmiddelen komen de intellectueel zwakkeren toch aan hun doctorandustitel en staan daarmee op gelijke voet met de van nature intellectueel hoogbegaafden. Erg triest .
Misschien ben ik in het verleden wel met hele andere zaken bezig geweest dan mijn studie. Waardoor ik dat pad bewandeld heb. Dat zegt dus niets over mijn natuurlijke intellect. En de steun is natuurlijk financiele steun, zij worden er immers beter van.
Overigens ga ik voor MBA. Maar natuurlijk ken ik mijn plaats niet.

wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_52012302
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef floris.exe het volgende:
uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan.
Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?
pi_52012314
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

hoe ist nou met Karla tegenwoordig?
Goed, ze deed nu iets in Zeeland!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:00:05 #116
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52012316
quote:
Ik begrijp gewoon deze reacties niet zo. Nou ja, eigenlijk wel, want mensen voelen zich snel beledigd, ook al is dat nergens voor nodig. Neem nu bijvoorbeeld een oude klasgenoot van de middelbare school. Deze jongen is van het MBO doorgegaan tot uiteindelijk de universiteit. Hij gaf zelf aan dat hij dat deed, omdat hij in Nederland alle ruimte krijgt daarvoor en hij tentamens na vele pogingen uiteindelijk wel haalt. Deze jongen was niet te porren voor een goed filosofisch gesprek en hield zich (nog steeds) uitsluitend bezig met de oppervlakkige zaken van het bestaan. Maar bedenk wel, deze jongen is straks doctorandus, maar dan wel eentje met een houding van een onnozele flierefluiter. Ieder zijn meug, maar de arbeidsmarkt waar ik een deel van uit maak, wordt zo wel zeer vervuild. Dat is gewoon jammer.
ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....

pi_52012331
quote:
Dus in feite baseer je je hele verhaal op één persoon.
Dat bevestigt je eerdere uitlatingen, die eveneens getuigen van een hokjesgeest pur sang.
pi_52012338
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef Kreupelhout het volgende:

[..]

[..]

Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste . In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
pi_52012348
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:34 schreef floris.exe het volgende:
Ik sluit mij volledig aan bij je laatste zin! Laat mensen in hun waarde en dat betekent dus ook dat een MBO geschoolde de waarde van een WO geschoolde moet kennen en zich nederig daartegenover dient op te stellen.
Nederig? Zeg niet dat je gelovig bent, of heb je het diploma van god ook al gezien . Kom op, waarom zou een werknemer in godsnaam nederig moeten zijn tov zijn baas? Het zijn alletwee mensen, en ik vind dat de werknemer dan ook het recht heeft zijn gedacht tegen de baas te zeggen, zolang het op een geciviliseerde manier gebeurt.

Als iemand mij later erop zou wijzen dat ik dom bezig ben met een bepaalde oplossing, dan luister je daar toch gewoon naar en neem je wat die persoon zegt gewoon in overweging. Je verwacht toch niet dat je op je werk toekomt en dat je leger slaafjes daar op je staat te wachten om je nederig je tasje koffie te brengen? Als je dat wil; bekeer je tot de islam en ga in zo'n woestijnland in een tentje wonen met je harem.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52012387
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Je bewijst nu zelf niets te begrijpen van het wetenschappelijke concept van het recht van de sterkste . In onze huidige maatschappij is de sterkste niet degene met de meeste spierkracht, de grootste lichaamsomvang of de grootte van het geslachtsdeel. In deze samenleving draait het om intelligentie.
Jij bewijst in deze post dat je het concept van sarcasme niet begrijpt. De persoon waar je op reageert maakte een cynische opmerking, en jij vat het hem behoorlijk serieus op.
Kun je nog zo'n hoog IQ hebben, erg sociaal onderlegd ben je blijkbaar niet.
pi_52012397
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:59 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dus je bent kwaad omdat hij wel ieder weekend neukt?
Nee hoor, de liefde bedrijven is niet per definitie iets dat behoort tot de oppervlakkige zaken van het bestaan. De liefde bedrijven is, met de juiste intenties, een daad van volkomen spiritualiteit, genegenheid en daarnaast is het natuurlijk gezond.

Ik had het meer over nergens anders over kunnen spreken dan over voetbal, op je 24ste nog steeds denken dat bier drinken stoer is enzovoort.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:03:22 #122
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52012400
Je klinkt trouwens als onze grote vriend dieselnoi...
pi_52012410
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Denkfout, het gaat om aanpassingsvermogen.
Degene die zich het beste aanpast aan veranderende situatie overleeft.
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_52012424
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:00 schreef teamlead het volgende:

[..]

ah.. je vindt dus niet dat alle hogeropgeleiden superieur zijn... je vindt dat jij superieur bent.....

Niet alle hogeropgeleiden inderdaad, maar dat komt omdat daaronder zich ook mensen begeven die er dus eigenlijk niet horen. Maar daarnaast sprak ik in zijn algemeenheid: niet alleen over mijzelf, maar over intellectuelen in het algemeen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:05:25 #125
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_52012448
En heb je trouwens geen hele belangrijke zaken te doen dan je bezig te houden met klootjesvolk op een een of ander forum?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')