Ook zoiets ja... onlangs zat ik eens in de trein en toen ving ik een gesprek op tussen twee blonde doosjes. De ene was reeds kapster en de ander was in opleiding en was net sinds een maand op kamers gaan wonen. "Ja," zei ze, "ik wilde het studentenleven opzoeken!"quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:09 schreef _Qmars_ het volgende:
T is begonnen toen MBO'ers zichzelf studenten mochten gaan noemen ipv scholieren ...![]()
Je voelt je gebeten omdat je MBO hebt gedaan... voel je toch niet zo aangesproken johquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:12 schreef Armageddon het volgende:
Alsof hoger opgeleiden per definitie slimmer zijn dan een MBO'er.
En alsof mensen met WO geen air hebben.
Ga toch heen man.
Nee maar deze discussie is al zo vaak langsgekomen. Gebed zonder end.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:13 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Je voelt je gebeten omdat je MBO hebt gedaan... voel je toch niet zo aangesproken joh![]()
![]()
Ik heb er hier nu ook één zitten. Denkt alles beter te weten. Heeft al een dure printer gesloopt. Ik denk dat hij hier niet lang meer zit.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:15 schreef Devlinsect het volgende:
Liever een MBO'er met werkervaring dan een HBO'er zonder en denkt te weten hoe het zal moeten. Die gasten kom ik regelmatig tegen.![]()
ik vind het altijd wel lachen om zo'n hbo-figuur te zien stuntelenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:15 schreef Devlinsect het volgende:
Liever een MBO'er met werkervaring dan een HBO'er zonder en denkt te weten hoe het zal moeten. Die gasten kom ik regelmatig tegen.![]()
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:23 schreef Kreator het volgende:
'ja, maar hbo'ers hebben een heel ander denkniveau, die moet je niet aan printers laten sleutelen, die moet je een uitdaging geven'flikker toch op met je infantiele gedachtenkronkels.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:23 schreef Kreator het volgende:
'ja, maar hbo'ers hebben een heel ander denkniveau, die moet je niet aan printers laten sleutelen, die moet je een uitdaging geven'flikker toch op met je infantiele gedachtenkronkels.
Uit-je-nek-lul-kundequote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:28 schreef Diego27 het volgende:
Mag ik vragen wat de TS-er als "student" dan wel gestudeerd heeft?
Volledig juist. Vorige maand ook nog iemand van een grondsaneringsbedrijf langs gehad (pas afgestudeerde ingenieur) die een grachtje van 20cm breed en 1m diep ging laten graven door ons graspleintje om buizen voor de mazoutextractie aan te leggen. Daarna het gras terugleggen en je ging dat niet zienquote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik vind het altijd wel lachen om zo'n hbo-figuur te zien stuntelen. Iedere keer weer hetzelfde ook
"ja maar.. ik heb geleerd dat........ ". Yeah.. welcome to the real world
Die laatste zin is magisch.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:27 schreef Kreator het volgende:
Maar goed. Ik heb zowel MBO als HBO gedaan en ik moet zeggen dat ik van het hele HBO gebeuren geen reet heb geleerd en van m'n MBO opleiding nog steeds dingen tegenkom waar ik wat aan heb.
Qua mentale uitdaging was HBO wel leuker. In de praktijk kun je beter iemand hebben die ook nog wat wil leren, ipv denkt alles al geleerd te hebben.
Blijft wel dat er stukkenz ijn die je nooit "zomaar" leert, dus waar je wel degelijk onderwijs voor nodig hebt. Steek mij de laspost in mijn hand om iets wat ik uitgetekend heb ineen te lassen, en het zal me waarschijnlijk niet/amper lukken. Geef een metaalarbeider (dat is toch mbo-niveau) een laptop om vb een rolbrug te ontwerpen, en dat lukt helemaal niet. Dergelijke dingen leer je echt niet door ervaring.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:27 schreef Kreator het volgende:
In de praktijk kun je beter iemand hebben die ook nog wat wil leren, ipv denkt alles al geleerd te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |