abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52010107
Al een aantal keer ben ik in aanraking gekomen met een MBO'er met een air. Deze personen hebben het hoogste woord, weten precies hoe de zaken in elkaar zitten (althans, als zodanig profileren zij zich) en doen net alsof ze op gelijke voet staan met hoger opgeleiden. Natuurlijk, tegenwoordig kunnen ook MBO'ers hoog eindigen, als hun mond maar groot genoeg is en ze maar hard genoeg werken, maar toch kan ik dat soort houdingen niet uitstaan.

Waarom komt deze misplaatste arrogantie vandaan?

En dan ook zo van: "mijn tante heeft een hoge functie hier en daar, mijn neef heeft een succesvol bedrijf zus en zo." Kortom: jezelf opkrikken door het succes van een naaste te etaleren.
pi_52010122
T is begonnen toen MBO'ers zichzelf studenten mochten gaan noemen ipv scholieren ...
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_52010156
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:09 schreef _Qmars_ het volgende:
T is begonnen toen MBO'ers zichzelf studenten mochten gaan noemen ipv scholieren ...
Ook zoiets ja... onlangs zat ik eens in de trein en toen ving ik een gesprek op tussen twee blonde doosjes. De ene was reeds kapster en de ander was in opleiding en was net sinds een maand op kamers gaan wonen. "Ja," zei ze, "ik wilde het studentenleven opzoeken!"
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:12:13 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_52010176
Alsof hoger opgeleiden per definitie slimmer zijn dan een MBO'er.

En alsof mensen met WO geen air hebben.

Ga toch heen man.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:12:39 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52010186
sinds het HBO van een dermate triest niveau is dat de gemiddelde MBO'er inderdaad meer weet als ie z'n diploma heeft mag dat
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_52010200
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:12 schreef Armageddon het volgende:
Alsof hoger opgeleiden per definitie slimmer zijn dan een MBO'er.

En alsof mensen met WO geen air hebben.

Ga toch heen man.
Je voelt je gebeten omdat je MBO hebt gedaan... voel je toch niet zo aangesproken joh
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_52010202
Je kan je maar ergens druk om maken als hoger opgeleide.
Rescuer of the distressed damsel
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:15:20 #8
2964 Armageddon
pi_52010236
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:13 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Je voelt je gebeten omdat je MBO hebt gedaan... voel je toch niet zo aangesproken joh
Nee maar deze discussie is al zo vaak langsgekomen. Gebed zonder end.
pi_52010249
Liever een MBO'er met werkervaring dan een HBO'er zonder en denkt te weten hoe het zal moeten. Die gasten kom ik regelmatig tegen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:19:02 #10
2964 Armageddon
pi_52010305
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:15 schreef Devlinsect het volgende:
Liever een MBO'er met werkervaring dan een HBO'er zonder en denkt te weten hoe het zal moeten. Die gasten kom ik regelmatig tegen.
Ik heb er hier nu ook één zitten. Denkt alles beter te weten. Heeft al een dure printer gesloopt. Ik denk dat hij hier niet lang meer zit.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:20:02 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52010327
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:15 schreef Devlinsect het volgende:
ik vind het altijd wel lachen om zo'n hbo-figuur te zien stuntelen . Iedere keer weer hetzelfde ook

"ja maar.. ik heb geleerd dat........ ". Yeah.. welcome to the real world
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 augustus 2007 @ 09:23:26 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52010383
'ja, maar hbo'ers hebben een heel ander denkniveau, die moet je niet aan printers laten sleutelen, die moet je een uitdaging geven'

flikker toch op met je infantiele gedachtenkronkels.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:24:18 #13
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_52010399
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:24:29 #14
2964 Armageddon
pi_52010404
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:23 schreef Kreator het volgende:
'ja, maar hbo'ers hebben een heel ander denkniveau, die moet je niet aan printers laten sleutelen, die moet je een uitdaging geven'

woensdag 1 augustus 2007 @ 09:24:30 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52010406
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:23 schreef Kreator het volgende:

zelfstandig pissen is voor de meeste van de figuren al uitdaging genoeg
  Official ESF Kreviewer woensdag 1 augustus 2007 @ 09:27:18 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52010470
Maar goed. Ik heb zowel MBO als HBO gedaan en ik moet zeggen dat ik van het hele HBO gebeuren geen reet heb geleerd en van m'n MBO opleiding nog steeds dingen tegenkom waar ik wat aan heb.
Qua mentale uitdaging was HBO wel leuker. In de praktijk kun je beter iemand hebben die ook nog wat wil leren, ipv denkt alles al geleerd te hebben.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:28:37 #17
95059 Diego27
Keep up the good work
pi_52010490
Mag ik vragen wat de TS-er als "student" dan wel gestudeerd heeft?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:30:01 #18
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52010511
MBO geeft praktijkervaring, op de HBO aap je slimme ideeën na.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:30:29 #19
2964 Armageddon
pi_52010518
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:28 schreef Diego27 het volgende:
Mag ik vragen wat de TS-er als "student" dan wel gestudeerd heeft?
Uit-je-nek-lul-kunde
pi_52010540
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:20 schreef teamlead het volgende:

[..]

ik vind het altijd wel lachen om zo'n hbo-figuur te zien stuntelen . Iedere keer weer hetzelfde ook

"ja maar.. ik heb geleerd dat........ ". Yeah.. welcome to the real world
Volledig juist. Vorige maand ook nog iemand van een grondsaneringsbedrijf langs gehad (pas afgestudeerde ingenieur) die een grachtje van 20cm breed en 1m diep ging laten graven door ons graspleintje om buizen voor de mazoutextractie aan te leggen. Daarna het gras terugleggen en je ging dat niet zien .

Gewoon laten doen (uiteraard lukt zoiets niet), en daarna klacht ingediend bij het bedrijf, samen met de offerte van 340m² graszoden + plaatsing (direct het volledige gazon) + genotsderving van 2 dagen. Toch maar eventjes 1700¤ op zak gestoken .

Het leuke is natuurlijk om zowel het diploma te hebben, als de werkervaring. Ik heb nu al 4 maand in het bedrijf gewerkt waar ik over 2 jaar aan de slag ga, en volgend jaar begin ik met een halftime (60%) naast mijn eindwerk, dus tegen dat ik daar een beetje baas mag gaan spelen, weet ik ook al hoe het er in realiteit aan toe gaat.

Het verschil is dat je praktijkervaring binnen de paar maand op doet, terwijl de studie achteraf nooit zomaar komt. Verder is praktijkhandeling niet eens echt nodig; na dat ene jaar halftime ga ik geeneens de handen nog uit de mouwen moeten steken; dan is het gewoon opvolgen dat de geplande werken uitgevoerd worden
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:31:56 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_52010541
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:30 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Uit-je-nek-lul-kunde
Dat leer je wel op het HBO, met dat competentie-gerichte onderwijs.
pi_52010557
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:27 schreef Kreator het volgende:
Maar goed. Ik heb zowel MBO als HBO gedaan en ik moet zeggen dat ik van het hele HBO gebeuren geen reet heb geleerd en van m'n MBO opleiding nog steeds dingen tegenkom waar ik wat aan heb.
Qua mentale uitdaging was HBO wel leuker. In de praktijk kun je beter iemand hebben die ook nog wat wil leren, ipv denkt alles al geleerd te hebben.
Die laatste zin is magisch.
Meer waarheid kun je eigenlijk niet geven
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_52010609
Hé, mensen die in hokjes denken. Wat lief. .
Hoi.
pi_52010616
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:27 schreef Kreator het volgende:
In de praktijk kun je beter iemand hebben die ook nog wat wil leren, ipv denkt alles al geleerd te hebben.
Blijft wel dat er stukkenz ijn die je nooit "zomaar" leert, dus waar je wel degelijk onderwijs voor nodig hebt. Steek mij de laspost in mijn hand om iets wat ik uitgetekend heb ineen te lassen, en het zal me waarschijnlijk niet/amper lukken. Geef een metaalarbeider (dat is toch mbo-niveau) een laptop om vb een rolbrug te ontwerpen, en dat lukt helemaal niet. Dergelijke dingen leer je echt niet door ervaring.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52010654
Laat ik even duidelijk maken dat ik niets tegen het MBO heb. Natuurlijk heb ik daar niets tegen. Het is toch mooi dat er voor ieder wat wils is. Echter, er zijn ook na het onderwijs rangen en standen en je moet je plaats wel kennen, vind ik. Een beetje denken dat je als MBO'er wel even een academisch geschoolde individu kunt overstijgen is gewoonweg not done.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')