abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53288715
dat die mensen ziek zijn geworden dat is creepy!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 19 september 2007 @ 15:04:37 #177
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_53300983
Er was toch ook een aardbeving , mischien heeft dat er wat mee te maken ?
pi_53304296
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:04 schreef Rizzy-Li het volgende:
Er was toch ook een aardbeving , mischien heeft dat er wat mee te maken ?
"This would leave a clear signal in worldwide seismic and infrasound records,
but so far no such signals are being reported by authorities"

Als er geen wereldwijde seismische signalen van de impact geregistreerd zijn
zal het ook geen aardbeving teweeg brengen.....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 19 september 2007 @ 23:50:27 #179
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_53316200
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:01 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

"This would leave a clear signal in worldwide seismic and infrasound records,
but so far no such signals are being reported by authorities"

Als er geen wereldwijde seismische signalen van de impact geregistreerd zijn
zal het ook geen aardbeving teweeg brengen.....

Indd.
pi_53930306
ORIONID METEORS:
Earth is entering a stream of dusty debris from Halley's Comet,
the source of the annual Orionid meteor shower.
The display, feeble now but intensifying, is expected to peak on Oct. 21st.
If the Orionids of 2007 are anything like 2006, sky watchers can expect to see
dozens of bright meteors during the dark hours before dawn next Sunday.

Mark your calendar!
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_54046678
Zondag regent het deeltjes van Komeet van Halley
quote:
19-10-2007

Een kleinere versie van de beroemde Perseiden zal komend weekend zijn maximum bereiken. De zogenaamde Orioniden worden zo genoemd doordat ze allemaal hun beginpunt in het sterrenbeeld Orion lijken te hebben. Deze meteorenregel zal in de nacht van zaterdag op zondag zijn maximum bereiken. Waarnemers die zich in een donkere locatie bevinden zouden enkele heldere meteoren per uur moeten zien.

Dit jaar zal Mars zich in de nabijheid van de Orioniden bevinden. Het radiant (beginpunt) van de meteoren bevindt zich dan tussen Mars en de ster Begelgeuze in. Aangezien de Orioniden niet erg talrijk zijn, zal er in stedelijke gebieden weinig van te zien zijn. Zeker in de dichtbevolkte Benelux zal het waarnemen van Orioniden een uitdaging worden!

De meeste meteorenzwermen bestaan uit kleine stofdeeltjes die in de aardse atmosfeer verbranden. Deze stofdeeltjes komen meestal overeen met de omloopbaan van kometen. Dat betekent dat de baan van een komeet gevuld is met puin. Als de omloopbaan van de aarde die van de komeet kruist, dringt dit puin de aardse atmosfeer binnen en zien wij een meteorenregen. Nu zijn de Orioniden afkomstig van de beroemdste komeet van allemaal: de Komeet van Halley.

De aarde kruist de baan van Halley twee keer per jaar: in mei en in oktober. De eerste ontmoeting lijkt zich af te spelen in het sterrenbeeld Aquarius, de Waterman. Deze meteorenregen staat dan ook bekend als de Aquariden. Zowel de Aquariden en de Orioniden vertonen dan ook grote overeenkomsten. Zo is de snelheid van de meteoren relatief hoog en verbranden ze hoog in de atmosfeer. Dat betekent dat de stofdeeltjes relatief klein zijn en waarschijnlijk afkomstig zijn van de het oppervlak van Halley, en niet van de kern.

Vorig jaar hebben de Orioniden voor een grote verrassing gezorgd door een vergelijkbare activiteit als de Perseiden te kennen. Destijds waren de Orioniden goed voor 40 tot 50 meteoren per uur, waarvan sommige met een helderheid die weinig minder was dan die van Venus! Toch was die hoge activiteit min of meer toevallig en zegt dat weinig over de intensiteit die de Orioniden dit jaar zullen hebben.

Bron: SPACE.com

(Astrostart)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_54201246
wilde kijken maar het was bewoklt
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_54680003
Maximum Leoniden dit weekend
pi_54682495
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 20:17 schreef -CRASH- het volgende:
ah, dat kan verklaren waarom ik gisteravond in mijn ooghoek een vallende ster zag langsschieten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_54688276
Ik zag net voordat ik thuiskwam ook een vallende ster.. Mooi
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zondag 18 november 2007 @ 09:22:35 #186
52513 whosvegas
The Trickster
pi_54688993
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 20:17 schreef -CRASH- het volgende:
Zou er nog iets te zien zijn?
Are you nuts??
pi_54693644
heb ik me toch van nacht vergist zekers

godverde
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zondag 18 november 2007 @ 18:58:29 #188
52513 whosvegas
The Trickster
pi_54699754
Ik heb het ff opgezocht in de sterrengids en er zijn 5 tot 10 meteoren in het uur te zijn, de komeet die de stof sporen veroorzaakt is weer ver van de aarde. Dus niet echt de moeite waard om te gaan kijken
Are you nuts??
  zaterdag 8 december 2007 @ 21:15:35 #189
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_55132961
Perberichtje betreffende de Geminiden meteorenzwerm in het weekend van 15 en 16 december

Dordrecht – Sterrenwacht Mercurius, aan de Baanhoekweg 75 in Dordrecht, zal bij helder weer op vrijdagavond 14 december 2007 vanaf 22.00 uur, zijn deuren openen voor het publiek.

Zolang het helder blijft zal de sterrenwacht het publiek de gelegenheid geven, onder begeleiding van sterrenwacht medewerkers, de vallende sterren waar te nemen die in deze periode uit het sterrenbeeld Tweelingen lijken te komen. Vallende sterren, of beter gezegd meteoren, zijn stofdeeltjes die in onze atmosfeer verbranden en daardoor als lichtflits zichtbaar worden aan de nachtelijke hemel. Per uur kunnen wel tot 120 meteoren worden waargenomen, waarmee deze zwerm talrijker is dan de Perseiden die altijd in de maand augustus zichtbaar zijn. De Geminiden onderscheiden zich ook in helderheid van de Perseiden. Omdat de stofdeeltjes groter zijn, worden de meeste Geminiden erg helder.

De verbranding van de stofdeeltjes die verantwoordelijk zijn voor de meteoren in december, vindt plaats op een hoogte van ongeveer honderd kilometer boven het aardoppervlak. De snelheid waarmee zo’n stofdeeltje in botsing komt met de Aarde, bedraagt zo’n slordige 35 kilometer per seconde, wat neerkomt op 126.000 kilometer per uur. Hoewel dit relatief langzaam is voor een stofdeeltje, zal door de wrijvingswarmte die hierbij vrijkomt dit deeltje geheel verbranden. Wanneer verbranding niet geheel zou plaatsvinden in onze atmosfeer, zou het restant op Aarde neerkomen als meteoriet.

Tijdens deze nachtelijke opening is de expositie, waaronder de grootste collectie meteorieten van alle sterrenwachten in Europa, te bezichtigen. In de projectieruimte draait, voor een ieder die even iets anders wil dan vallende sterren waarnemen, een mooie film over ruimtevaart en sterrenkunde. Er is koffie, thee, soep, frisdrank, en diverse versnaperingen verkrijgbaar. Hiermee kan de kou, die rond deze periode bij een heldere nacht eerder regel dan uitzondering is, worden bestreden. Vergeet dus niet, warme kleding mee te nemen.

Van dinsdag t/m vrijdag is de sterrenwacht telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur. Zaterdag van 13.00 tot 22.00 uur, zondag van 13.00 tot 18.00 uur en tijdens de extra opening op vrijdagavond vanaf 22.00 uur. Het telefoonummer is: 0184 – 490 660.
Internet: http://www.sterrenwacht-mercurius.nl
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 12 december 2007 @ 02:35:03 #190
77130 star_gazer
pi_55208390
Iemand al een geminide gespot? Ik wel eentje
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:20:16 #191
77130 star_gazer
pi_55278627
schop! Het enige dat ik zie is mist
-
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:39:15 #192
34586 kepler
No bounce, no play
pi_55279042
quote:
Op woensdag 12 december 2007 02:35 schreef star_gazer het volgende:
ik een paar

Veels te koud buiten, dus zit weer binnen
The line is a dot to you!
pi_55282643
quote:
Op woensdag 12 december 2007 02:35 schreef star_gazer het volgende:
Ook een maar 1 gezien op de 12de
Die ging net onder langs het zwaard van de Orion.
En raad eens wat...... hij staat net niet op de foto
  zaterdag 15 december 2007 @ 01:43:50 #194
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_55284641
Ik ga zo de hond uitlaten.. wie weet spot ik iets.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 15 december 2007 @ 01:57:59 #195
77130 star_gazer
pi_55284864
Ik heb er vannacht wel een paar gezien. Het was vrij actief hoor! Met name net onder Orion (sterrenbeeld haas) heb ik er flink wat gezien
-
  zaterdag 15 december 2007 @ 02:31:44 #196
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_55285320
Helaas niets meer te zien, helemaal bewolkt.. vriest ook niet meer..ten opzichte van 21.00 vanavond, het was toen een stuk kouder en vriezende en knetter helder, maar toen was het me dus niet opgevallen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 15 december 2007 @ 12:59:59 #197
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55289155
Kut, gemist. En het was hier nog wel flink helder
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_55319219
ik heb gisternacht ook even een half uurtje staan kijken (moest toch op mijn döner kebab wachten )
maar heb helaas niks gezien

was wel superhelder
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_55467799
Tijd voor de Ursiden
  zondag 30 december 2007 @ 19:39:14 #200
111601 xtuned
live life in the fast lane...
pi_55660799
mensen is het mogelijk dat er vandaag ook meteorieten te zien zijn.

Ik stond net op mijn balkon in groningen aangezien de buren met vuurwerk bezig waren.

keek in de lucht naar wat vuurwerk toen ik in mn ooghoek ook iets langs zag glijden.
vanuit het noorden naar het zuiden gleed er een goedgele bol met een hele lange staart en vrij snel.
Dit was zeker geen vuurwerk gezien de snelheid.

Hij lag daarentegen wel vrij laag niet heel erg ver de dampkring in.

Is het mogelijk?
god had hope for whome there's no dead only live returnal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')