idem voor 'n auto.. Whats ur point?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
niks mis mee met een diploma
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Bullshit, moeten we dan overal een diploma voor gaan halen? Dat rijbewijs is bewijs dat je kan rijden, een diploma voegt daar geen ene fluit aan toe. Gewoon weer een nieuwe melkkoe van de overheid. Belachelijk ook dat andere europeanen hier vrijstelling voor kunnen krijgen. Bekrompenheid van het NL kabinet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
dat je een vrachtauto kan besturen wil nog neit zeggen dat je een goed Chauffeur bent
Daar is een rijbewijs voor.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
Dat rijbewijs vind ik wel nodig, daar gaat het niet om, maar waarom een chauffeursdiploma verplicht erbij?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:13 schreef blup het volgende:
[..]
idem voor 'n auto.. Whats ur point?
Ik denk dat ik ook prima een vrachtwagen kan besturen zonder rijbewijs, volgens mij is 't rijbewijs ervoor om me daadwerkelijk ook op dat niveau te krijgen..
Straks komen ze nog met een toelatingsexamen die je moet voltooien wil je je diploma halenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat rijbewijs vind ik wel nodig, daar gaat het niet om, maar waarom een chauffeursdiploma verplicht erbij?
toch best handig dat een chaufeur iets weet over gevaarlijke stoffen/dieren enz als je daar mee meot rijdenquote:
Er is hier sprake van dicriminatie, lees de OP eens.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
Ik heb toch ook niet gezegd dat ik he daar mee eens ben.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Er is hier sprake van dicriminatie, lees de OP eens.
ADR- en veetransport-certificaat. Ik kreeg niets over deze specifieke vormen van transport. Alleen als je ermee gaat rijden is het handig om die dingen te halen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:25 schreef wouter37 het volgende:
[..]
toch best handig dat een chaufeur iets weet over gevaarlijke stoffen/dieren enz als je daar mee meot rijden![]()
Ja umie prowadzic Ciezarówkequote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef wouter37 het volgende:
Hoe loop ik elegant om een hondedrol heen? Wat betekent een zebrapad?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:35 schreef Fugie het volgende:
een chauffeursdiploma![]()
dat gaan ze straks dus ook voor auto's invoeren, daarna brommers en fietsers en dan als laatst voor voetgangers
Hoe loop ik netjes over de stoep
Volledig mee eens.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:06 schreef Sounddragon het volgende:
Zebrapaden heb je alleen in Afrika![]()
*** knip in lap text***
Just my two cents![]()
Ik vond het wel meevallen, eigenlijk. Techniek + Adminstratie heb ik in 4 dagen er ingestampt. Allebei de examens op één dag, en in 1 keer gehaald. Over verkeer C zullen we het maar helemaal niet hebben... Dat heb ik net één keertje vluchtig doorgelezen, uiteindelijk 2 foutjes. Bij het examen zat iemand die 28 fouten had (op 50 vragen dus). Dan vraag ik me toch echt af wat je daar überhaupt doet...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:06 schreef Barcaconia het volgende:
Het CCV doploma is gewoon veel te veel stof voor een chauffeur om te leren. De meeste dingen zijn totaal onnodig en de nuttige dingen kunnen makkelijk in 1 examen. Ik heb het ook in 1x gehaald, maar sommige chauffeurs hadden er echt wel moeite mee.
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)ploma_tcm5-11149.pdfquote:De “code 70” als vrijstelling voor het chauffeursdiploma
Nederland accepteert de “code 70” als vrijstelling voor het chauffeursdiploma. Op deze manier is het niet nodig dat chauffeurs die hun buitenlandse rijbewijs hebben ingewisseld voor een Nederlands rijbewijs een examen voor een chauffeursdiploma afleggen.
Chauffeursdiploma
Iedere bestuurder van een bus of van een vrachtauto (vanaf 7500 kg), geboren na 30 juni 1955 en werkzaam voor een in Nederland gevestigde werkgever dan wel als zelfstandig transportondernemer gevestigd in Nederland, moet in het bezit zijn van een getuigschrift vakbekwaamheid, ook wel chauffeursdiploma genoemd. (artikel 2.7:2 Atb vervoer)
Een chauffeur is vrijgesteld van het chauffeursdiploma, als hij voor een niet in Nederland gevestigde werkgever rijdt of als hij beschikt over een omwisselbaar buitenlands groot rijbewijs. De chauffeur heeft dan namelijk in eigen land een vergelijkbaar examen afgelegd.
Vrijstelling door de Code 70
Een chauffeur, die voor een niet in Nederland gevestigde werkgever rijdt of die beschikt over een omwisselbaar buitenlands groot rijbewijs en ouder is dan 21 jaar, is vrijgesteld van het chauffeursdiploma. Na omwisseling van een buitenlands groot rijbewijs accepteert Nederland de “code 70” als vrijstelling van het chauffeursdiploma.
Wanneer is een rijbewijs omwisselbaar?
Houders van buitenlandse rijbewijzen mogen een beperkte periode na inschrijving in Nederland met dat rijbewijs in Nederland rijden. Na deze periode moet de houder in Nederland een rijexamen afleggen om een Nederlands rijbewijs te krijgen of moet een omwisseling aanvragen. Op het “omgewisselde” rijbewijs staat een speciale codering (code 70) als herkenningsteken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |