quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:54 schreef bloempjuh het volgende:Uit een ander topic:
Ik zit al een tijdje (lees: maanden) niet echt lekker in mijn vel en heb na een gesprek met een maatschappelijk werkster vandaag bij de huisarts geïnformeerd naar informatie over anti-depressiva. Ik ben nogal huiverig, wil liever geen jaar aan een dergelijk medicijn vastzitten.. maar misschien helpt 't wel. Zoals het nu gaat kan het in ieder geval niet verder.
De huisarts wil me citalopram voorschrijven, als ik besluit te gaan 'slikken'. Kan iemand me uit ervaring vertellen wat voor middel dat is? Ik heb een bijsluiter en een hoop papierwerk meegekregen en doorgelezen, maar daaruit maak ik niet op wat gebruikers ervan vinden.
He, ik vind dat zo raar soms.
Mijn huisarts heeft mij doorverwezen en via daardoor ben ik weer doorverwezen naar therapeut (al ben ik nu al een maand of langer niet geweest, wegens vakantie enzo, wat ook wat heeft geholpen). Psychotherapeutische vragen, wat wil ik, wie ben ik (identiteitscrisis
![]()
) en joedelejé dysthemie erbij. Hoppa. Maar ik wou dus, ook na aversie ertegen, toch pillen. Zo snel mogelijk een pilletje, en wel nu, want werd nu echt gek van mijn gevoel/ongelukkigheid soms enzo. Ging dus mooi niet door.
Is het niet vreemd dat huisartsen soms al voorschrijven, voordat er gesprekken zijn geweest.
Mijn therapeut zei een tijd terug tegen mij, misschien is het toch een idee om ad voor te schrijven, dan zou ik eerst naar een shrink moeten, overleggen dus wat en hoe. Maar gesprek later zijn we er beiden niet meer op teruggekomen. Therapeut is er, net als mijn huisarts volgens mij, dus best terughoudend in.
Ook lees ik hier van iemand die diazepam neemt of heeft genomen of adviseert, zodat als je jezelf down voelt, je jezelf wellicht wat beter kan voelen. Is dat waar ? Werkt het wel zo snel. Ik weet het niet.
quote:
Moeder is nu enkele jaren 'officieel' depressief, vader heeft zichzelf na 10 jaar depressie verdronken in een rivier dicht bij ons huis. Ben gewoon bang.
Jeetje hé, wat erg.
Misschien dat daarom je huisarts directer wil voorschrijven of eerder voorschrijft omdat hij het/je verleden kent.
Ik wens je veel succes en sterkte.
En je hoeft niet (zo) bang te zijn, je bent op weg, stap genomen, kan alleen maar voor (meer) rust nu of later zorgen, en hoop ik. En of want je moet/hoeft niets te doen wat je niet wilt hoor.