abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52159495
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:40 schreef AcidBurner het volgende:

Goedemorgen! Zou heel goed kunnen dat ze spier aangekweekt heeft, dat zorgt ook voor gewichttoename he tis nie allemaal kommer en kwel
Van meer spieren val je uiteindelijk dan weer meer af doordat je verbranding verhoogt

Ik herinner me trouwens dat ze bij de plus stukjes vis per één verkochten, kga die maar proberen vanavond
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:56:58 #202
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52159670
ik heb het idee dat jullie allemaal een honger-dieet volgen... lijkt me toch niet echt "de oplossing" hoor en inderdaad speldje... meer spier = meer verbranding = meer kcal = meer spier = meer verbranding ... etc etc ..
pi_52159723
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:56 schreef AcidBurner het volgende:
ik heb het idee dat jullie allemaal een honger-dieet volgen... lijkt me toch niet echt "de oplossing" hoor en inderdaad speldje... meer spier = meer verbranding = meer kcal = meer spier = meer verbranding ... etc etc ..
Ligt eraan wat je onder honger dieet verstaat: in het begin heb ik wel keihard gedieet op 1000-1200 per dag, nu zit ik op goede dagen op 1500 ong. op slechte er (ruim ) boven.... Met langzaam kcal opbouwen hoop ik namelijk het jojo-effect te vermijden En zoals gezegd, wanneer ik thuis ben ga ik lekker hardlopen! Alleen met hele dagen werken geen tijd voor
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:05:49 #204
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52159785
1500 is ideaal voor een vrouw... je mag namelijk 2000kcal hebben, dus 500kcal per dag minder *7 = 3500 kcal = 0.5 kg puur vet. Dus je zou toch nog moeten afvallen. tuurlijk als je 's avonds stiekem nog wat bijsnoept..dan kan je het beter laten ... en door de dag wat meer eten...maar 1500 kcal is ideaal!
pi_52159902
0,5 kg puur vet geeft 4500 kcal hoor . Wel wordt er altijd gezegd dat je per 7000 kcal een kg af zou vallen, omdat vet ook vocht vasthoudt.
Ohja wat betreft kaas en de voorgeschreven plakken: er wordt inderdaad altijd van uit gegaan dat een plak 20 gram weegt, maar ik heb laatst ontdekt dat de pakjes die ik koop in 250 gram 10 plakjes heeft, dus dat is dan alweer meer. Ook heb ik wel de pasta met roomsauzen bv. verbannen, want ik ben er zeker van dat je daar een heel vadsige maaltijd van krijgt.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:15:45 #206
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52159939
je bent beter op de hoogte dan ikke bedankt voor de tips... je gaat het niet grag lezen.. ;maar ik kijk nooit hoeveel ik weeg... in het begin deed ik dat wel ... maar het is te frustrerend... nu doe ik dat niet meer... gewoon goed eten goed sporten werkt perfect !
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:15:55 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52159941
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:05 schreef AcidBurner het volgende:
1500 is ideaal voor een vrouw... je mag namelijk 2000kcal hebben, dus 500kcal per dag minder *7 = 3500 kcal = 0.5 kg puur vet. Dus je zou toch nog moeten afvallen. tuurlijk als je 's avonds stiekem nog wat bijsnoept..dan kan je het beter laten ... en door de dag wat meer eten...maar 1500 kcal is ideaal!
Die 2000 is ook maar een gemiddelde, dus om nou te zeggen dat 1500 ideaal is...

Er zijn sites waar je je basismetabolisme kunt uitrekenen op basis van lichaamslengte en gewicht en ook kun je je dagelijkse activiteitenniveau invullen. Dan krijg je een betere indicatie van wat je lichaam op een dag verbruikt. En als je wilt afvallen, ga je daar dus onder zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52160005
Uitgaande van de eetmeter moet je ook rond de 1500 kcal gaan zitten wil je zo'n beetje alle voedingsstoffen voldoende binnen krijgen. Maar ook de harris benedict formule gaat natuurlijk uit van gemiddelden, dus die waarde zal ook wat afwijken van je daadwerkelijke gebruik.
pi_52160375
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 08:20 schreef AcidBurner het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat als je sport (dagelijks of om de twee dagen) dan mag je eten wat je wil... gezond voedsel dan wel, ook kaas, kip, pasta, slaatjes, ... etc etc ... maar geen chocolade (duh) of snacks... want dat is nefast. SPORT IS DE SLEUTEL...zonder ga je wel afvallen maar zal het er ook weer snel bijkomen. OOk verbrand je al je spieren als je jezlf uithongert en dat wou ik echt wel niet. ik ben gisteren gaan zwemmen (1.30u) en het voelde goed ...Maar sport is de shit ! You have been warned
zo zie ik het ook, je moet zorgen dat je meer calorieen verbrandt, ipv minder calorieen binnen krijgen. bovendien moet je goed eten bij veel sporten zodat je lichaam zich goed kan herstellen. en wat is nefast?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:54:17 #210
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52160582
Nefast -> je uithongeren en dan 's avond in de chips - nootjes - snacks etc etc vliegen. het is gewoon zo dat je lichaam voedsel nodig heeft... en als je je dan uithongert ... dan ga je 's avonds munchen he.

wat ook een goede tip is he ... na de sport - wandel je naar huis - heel goed voor vetverbranding ... want dan heb je al je suikers al opgebrand en dan moet je lichaam wel overschakelen op vetverbranding. Na het zwemmen doe ik altijd nog een wandeling (rustig) van 4 km tot thuis. En dan voel je je buikje (in mijn geval) wegsmelten
pi_52160957
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:54 schreef AcidBurner het volgende:
Nefast -> je uithongeren en dan 's avond in de chips - nootjes - snacks etc etc vliegen. het is gewoon zo dat je lichaam voedsel nodig heeft... en als je je dan uithongert ... dan ga je 's avonds munchen he.

wat ook een goede tip is he ... na de sport - wandel je naar huis - heel goed voor vetverbranding ... want dan heb je al je suikers al opgebrand en dan moet je lichaam wel overschakelen op vetverbranding. Na het zwemmen doe ik altijd nog een wandeling (rustig) van 4 km tot thuis. En dan voel je je buikje (in mijn geval) wegsmelten
mag fietsen ook? ik doe alles op de fiets namelijk.
pi_52161008
Ik denk dat byte_me het woord nefast niet kende acid En ik hou ook van lekker lang uitlopen (na hardlopen dan).
'k ging voor de vakantie nog eens op internet zoeken, en het bleek dat we bijna 100 euro konden besparen op het kamperen!! Dan was het nog eens minder ver reizen ook! Gelukkig nog geen aanbetaling gedaan voor de andere
Nu ga ik zo met de trein mee en dan weer lekker sporten. Morgen naar het werk is het ook een uur fietsen (en net zo lang met het OV dus dat schiet niet op) dus om 6:30 fietsen en pas om 22:00 klaar! Ben benieuwd hoe ik dat volhoudt, maar het is gelukkig maar voor 2 dagen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:23:28 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_52161154
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Uitgaande van de eetmeter moet je ook rond de 1500 kcal gaan zitten wil je zo'n beetje alle voedingsstoffen voldoende binnen krijgen. Maar ook de harris benedict formule gaat natuurlijk uit van gemiddelden, dus die waarde zal ook wat afwijken van je daadwerkelijke gebruik.
Ja, ok. Er is wel een minimum wat je lichaam echt nodig heeft. Helemaal mee eens. Dat bepaalt de absolute ondergrens.

Maar ik vind het wel belangrijk om rekening te houden met je eigen lengte en gewicht. Want hoe minder je weegt, hoe minder je lichaam nodig heeft. Ik denk zelf dat veel afvallers daar niet zo bij stil staan. Dan denk je na het afvallen weer 'gewoon' te kunnen eten, maar dan is het aantal calorieën waarbij je vroeger op je gewicht bleef inmiddels wél te veel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_52161298
Goeiemorgen allemaal

Ik denk inderdaad ook dat sporten eigenlijk wel heel belangrijk is om af te vallen en het eraf te houden. Als ik een tijdje meer gesport heb, gaat het opeens heel hard en dat blijft er ook af. Daarbij is sporten heerlijk en geeft je een goed gevoel: bij mij voelt normaal eten en veel sporten een stuk beter dan weinig eten en niet sporten (wat ik nu dus moet doen om niet nog meer aan te komen, omdat er geen trainingen meer zijn tot begin schooljaar, en een meisje waarmee ik wilde gaan zwemmen nog op vakantie is) ...

Maar donderdag is er (misschien) training als mn trainer het door laat gaan ... dus misschien kan ik donderdag eindelijk mn energie enzo weer kwijt, en mn ritme een beetje oppakken ... heb er echt ongelooflijk veel zin in (ondertussen ben ik nog steeds misselijk en buikpijn, maar ga zometeen gewoon ontbijten, misschien dat het over gaat als ik weer normaal ga eten)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_52161759
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan denk je na het afvallen weer 'gewoon' te kunnen eten, maar dan is het aantal calorieën waarbij je vroeger op je gewicht bleef inmiddels wél te veel.
'Vroeger' en 'gewoon' eten is denk ik voor een hoop mensen (zeker mij) een moeilijk begrip. Toen ik nog thuis woonde was ik voor het grootste deel natuurlijk nog in de groei en wat ik aankwam, kwam er na de puberteit aan op de vrouwelijkere plekken. Sinds m'n studie (OV kaart en daarna uit huis minder ver fietsen) begon ik langzaam uit te dijen, maar het laatste halfjaar ook erg veel te vreten. Wanneer je niet met lijnen enzo bezig bent, sta je er waarschijnlijk ook niet zo bij stil.
Dus wat echt gewoon eten is, weet ik eigenlijk niet. 'k Probeer me dus aan een strak regime te houden en dan gaat het prima, als ik me 'echt klaar' voel, ga ik proberen constant te blijven (op 1800 kcal ongeveer).
pi_52163801
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 07:50 schreef Miss_S het volgende:
en ik weeg weer 72
ok het is niet mijn oficiele weegdag maar dan nog denk niet dat ik die 70 nog haal deze week
kennelijk heb ik toch heel raar/weinig gegeten op vakantie
maak je niet dik

flauw flauw grapje

ik heb nu al 2 dagen achter elkaar gesport.... vandaag er bij gaat 3 worden
(okee geen uren... maar toch... heb gehoord dat half uurtje ook helpt )
pi_52163939
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:13 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
0,5 kg puur vet geeft 4500 kcal hoor . Wel wordt er altijd gezegd dat je per 7000 kcal een kg af zou vallen, omdat vet ook vocht vasthoudt.
Ohja wat betreft kaas en de voorgeschreven plakken: er wordt inderdaad altijd van uit gegaan dat een plak 20 gram weegt, maar ik heb laatst ontdekt dat de pakjes die ik koop in 250 gram 10 plakjes heeft, dus dat is dan alweer meer. Ook heb ik wel de pasta met roomsauzen bv. verbannen, want ik ben er zeker van dat je daar een heel vadsige maaltijd van krijgt.
7000/2= 3500 ?
pi_52164081
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:29 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen allemaal

Ik denk inderdaad ook dat sporten eigenlijk wel heel belangrijk is om af te vallen en het eraf te houden. Als ik een tijdje meer gesport heb, gaat het opeens heel hard en dat blijft er ook af. Daarbij is sporten heerlijk en geeft je een goed gevoel: bij mij voelt normaal eten en veel sporten een stuk beter dan weinig eten en niet sporten (wat ik nu dus moet doen om niet nog meer aan te komen, omdat er geen trainingen meer zijn tot begin schooljaar, en een meisje waarmee ik wilde gaan zwemmen nog op vakantie is) ...

Maar donderdag is er (misschien) training als mn trainer het door laat gaan ... dus misschien kan ik donderdag eindelijk mn energie enzo weer kwijt, en mn ritme een beetje oppakken ... heb er echt ongelooflijk veel zin in (ondertussen ben ik nog steeds misselijk en buikpijn, maar ga zometeen gewoon ontbijten, misschien dat het over gaat als ik weer normaal ga eten)
dan ga je toch gewoon een uurtje rennen in je eentje? er zijn genoeg dingen die je prima of zelfs beter in je eentje kunt doen.
pi_52164235
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:29 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen allemaal

dan ga je toch lekker in je eentje een uurtje hardlopen?
pi_52164242
ik ga mn broertje ff vragen of ie mee wil naar fitness dan is t misschien wel leuk
pi_52164655
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:22 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dan ga je toch lekker in je eentje een uurtje hardlopen?
Hardlopen kan/mag ik niet meer door een (levenslange) knieblessure: mijn banden zijn uitgerekt en permanent te lang geworden na een heftige valpartij (daarna 6 weken krukken en 3 maanden geen sport) ... en ik heb er de laatste tijd weer last van, omdat ik op mn werk de hele dag moet staan ... maar ik mag de boel dus niet meer zwaar belasten van de fysio, en als ik dat wel doe, ach ik weet dat ik dan weer een paar weken met pijn rondloop.

Ik ga zometeen stukje naar de stad fietsen en ben mn kamer opruimen ... maar dat telt allemaal niet als sport vind ik En niets is heerlijker dan een vechtsporttraining ... al zou ik vanmiddag in de tuin natuurlijk ook mn techniek kunnen oefenen, of de stijlfiguren ... hmmm misschien doe ik dat wel
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_52164878
1,5% van mijn vetpercentage af *dansje doet*
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:49:13 #223
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_52165049
ik ga vanmiddag nisk doen, nadat ik vanmorgen gewerkt heb in de huishoudelijke dienst. Was al om half 11 klaar.. Terwijl ik tot 12 uur moet werken. Maar die huizen zijn ook zo verschrikkelijk schoon gewoon.
jee, ben 70,4! Nog 5 ons en dan ben ik op de 69! (ik weeg me elke dag.. Weet dat het slecht is;) )
En Miss_s die 2 kg komt weer helemaal goed en wel meer!!
Suc6 iedereen vandaag met eten, dingen die jullie gaan doen
Vanvond weer beachvolleyballen! :0
pi_52165057
wat voor vechtsport doe je?
pi_52165388
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:37 schreef Chicolate het volgende:
Ik ga zometeen stukje naar de stad fietsen en ben mn kamer opruimen ... maar dat telt allemaal niet als sport vind ik En niets is heerlijker dan een vechtsporttraining ... al zou ik vanmiddag in de tuin natuurlijk ook mn techniek kunnen oefenen, of de stijlfiguren ... hmmm misschien doe ik dat wel
Ik doe sinds kort aan boksen en ik vind die trainingen ook geweldig . Houdt ook wat variatie in mijn normale fitness/cardioschema .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')