De titel moet dit jaar wel, afscheid van een generatie.quote:Ook bij Heitinga begint het te kriebelen
In navolging van Jaap Stam, Edgar Davids, Henk ten Cate, Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar laat nu ook Johnny Heitinga doorschemeren dat hij wellicht aan zijn laatste seizoen bij Ajax begint. De verdediger maakt er geen geheim van dat hij in 2008 naar het buitenland wil, ook al staat hij tot 2011 onder contract.
"Ik heb de ambitie om een keer verder te kijken", zegt Heitinga in het Brabants Dagblad. "Ik begin mijn zevende seizoen bij Ajax, ik heb ook nog tien seizoenen in de jeugd gespeeld. Ik denk niet dat er nog veel spelers zijn die zo lang bij dezelfde club spelen." Dat Heitinga samen met zijn vriendin begint aan een cursus Spaans is naar eigen zeggen geen voorbode voor een mogelijk vertrek naar de Primera División. "Het is gewoon leuk om ernaast te doen."
Wel laat de publiekslieveling weten dat Spanje en Engeland tot zijn favoriete voetballanden behoren. Heitinga begint inmiddels het gevoel te krijgen dat hij een leidersrol op zich kan nemen. "Ik ben op jonge leeftijd doorgebroken bij Ajax. Daarna wordt veel van je verwacht. Ik had op mijn 21e de aanvoerdersband om mijn arm, maar het was niet reëel om te verwachten dat ik toen het elftal kon dragen. Ik ben nu 23 en ik ben nu zover dat ik kan zeggen dat het elftal van me op aan kan."
Tjah dat is toch altijd zo geweest.. is lastig om goede spelers te behouden. Meeste spelers willen naar hoger niveau.. sad but truequote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:09 schreef venomsnake het volgende:
Wow, dikke leegloop volgend jaar bij Ajax.
Ja, maar ze vertrekken allemaal in één keer. Zie dat maar eens op te vangen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:22 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Tjah dat is toch altijd zo geweest.. is lastig om goede spelers te behouden. Meeste spelers willen naar hoger niveau.. sad but true![]()
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:25 schreef Roflbroek het volgende:
Als ik prof was zou ik mijn hele carriere bij Ajax blijven. Wat is het nou het verschil tussen heel veel geld verdienen en heel erg veel geld verdienen.
Valt op te vangen, als je daar op tijd mee begint. Hopen op een succesjaar, dan is het minder erg om volgend jaar weer een hoop nieuwe spelers (en dan met name échte steunpilaren alla Stam, Davids) aan te trekken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja, maar ze vertrekken allemaal in één keer. Zie dat maar eens op te vangen.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:25 schreef Roflbroek het volgende:
Als ik prof was zou ik mijn hele carriere bij Ajax blijven. Wat is het nou het verschil tussen heel veel geld verdienen en heel erg veel geld verdienen.
Ajax >>> ambitiequote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:44 schreef Jaggunsu het volgende:
[..]
Ambitie en het beste uit jezelf willen halen zijn vreemde woorden zeker?
Klopt inderdaad, maar als en Stam en Heitinga weggaan, dan moet je opeens weer 2 centrale verdedigers aantrekken... Maar met Vermaelen en Vd Wiel in het centrum + 1 goede aankoop zou het opzich ook goed moeten kunnen gaan..?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:49 schreef stefmans het volgende:
Iedereen moet niet zo zeuren over Heitinga, hij is vervangbaar.
Zou hij eigenlijk ook moeten worden. Ik denk niet dat hij bij een grotere club dan Ajax een relevante rol kan krijgen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:57 schreef Madine het volgende:
Ik hoopte een beetje dat Heitinga voor een mister Ajax titel ging![]()
Laatste 10 jaar anders weinig van gemerkt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |