Ik blijf erbij dat dat slechts een illusie is. Zodra er iemand is die buiten de huidige muziek (-stromen) kunnen denken en deze gedachten ook kunnen omzetten in muziek, heb je weer wat nieuws waar je nog jaren mee verder kunt experimenteren. Maar zolang ieder denkt dat er niks meer te ontdekken valt, houdt het wel een beetje op ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:58 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ja, dat had ik nooit mogen schrijven. Maar goed, op een bepaald moment ben je gewoon uitgeexperimenteerd. En dat moment is nu zo'n beetje wel aangebroken vrees ik. Gelukkig worden er nog steeds wel hele goede nummers geschreven, en daar gaat het uiteindelijk om.
Op trouwfeesten is die kans best groot.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:55 schreef Soul79 het volgende:
[..]
God verhoede dat we over 40 jaar met Joling en Jannes meezingen![]()
Nu voel ik mij een conservatieve ouwe lulquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:06 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat dat slechts een illusie is. Zodra er iemand is die buiten de huidige muziek (-stromen) kunnen denken en deze gedachten ook kunnen omzetten in muziek, heb je weer wat nieuws waar je nog jaren mee verder kunt experimenteren. Maar zolang ieder denkt dat er niks meer te ontdekken valt, houdt het wel een beetje op ja.
Of misschien moeten wel er wel een totaal nieuw instrument komen om dit proces een beetje op gang te helpen.
Eindelijk is iemand het met mij eensquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:06 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat dat slechts een illusie is. Zodra er iemand is die buiten de huidige muziek (-stromen) kunnen denken en deze gedachten ook kunnen omzetten in muziek, heb je weer wat nieuws waar je nog jaren mee verder kunt experimenteren. Maar zolang ieder denkt dat er niks meer te ontdekken valt, houdt het wel een beetje op ja.
mwoa die borduren ook verder op een sound die 20 jaar geleden ontwikkeld is..quote:
dat is toch al gedaan... Santana enzoquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:40 schreef Soul79 het volgende:
Voorbeeld: waarom moeten we ons wat latin betreft nog steeds behelpen met B-artiesten als Jennifer Lopez, Shakira en Ricky Martin? Waarom doen rockbands daar niet wat mee?
Ken je maná niet? prachtige mexicaanse rockmuziek.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:40 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Eindelijk is iemand het met mij eens![]()
Door al die retro troep van de laatste jaren is iedereen gaan denken dat alles al is gedaan. Onzin, men moet gewoon creatiever zijn. Voorbeeld: waarom moeten we ons wat latin betreft nog steeds behelpen met B-artiesten als Jennifer Lopez, Shakira en Ricky Martin? Waarom doen rockbands daar niet wat mee? Klinkt misschien maf, maar dat is het niet; met reggae gingen serieuze rockbands als de Clash, Police en Talking Heads heel creatief en origineel aan de slag in de jaren '70.
Ik noem maar wat![]()
Talking Heads is weinig reggae, wel funk en Afrikaanse invloeden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:40 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Eindelijk is iemand het met mij eens![]()
Door al die retro troep van de laatste jaren is iedereen gaan denken dat alles al is gedaan. Onzin, men moet gewoon creatiever zijn. Voorbeeld: waarom moeten we ons wat latin betreft nog steeds behelpen met B-artiesten als Jennifer Lopez, Shakira en Ricky Martin? Waarom doen rockbands daar niet wat mee? Klinkt misschien maf, maar dat is het niet; met reggae gingen serieuze rockbands als de Clash, Police en Talking Heads heel creatief en origineel aan de slag in de jaren '70.
Ik noem maar wat![]()
vernieuwen is toch altijd voort borduren op bestaande muziek? De beatles borduurden toch ook voort op rock 'n' roll, blues etc.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:48 schreef Yorrit het volgende:
[..]
mwoa die borduren ook verder op een sound die 20 jaar geleden ontwikkeld is..
maargoed, wat is 'vernieuwing'..
[..]
dat is toch al gedaan... Santana enzo
Is ook maar gewoon nihilistische teringherrie zoals dat eind jaren 70 ook al gemaakt werd. niets nieuws in ieder geval.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:01 schreef pfaf het volgende:
Les Georges Leningrad
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:04 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Is ook maar gewoon nihilistische teringherrie zoals dat eind jaren 70 ook al gemaakt werd. niets nieuws in ieder geval.
Ach, op een gegeven moment wordt het ook een spelletje. Als iemand al besloten heeft dat er geen vernieuwende muziek meer gemaakt wordt, dan zullen ze proberen om elk enigszins interessant nieuw bandje te kleineren door wat vage dingen te roepen over "dat het allang gedaan is" die toch nooit iemand zal controleren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:05 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
Misschien is mijn gebgrek aan kennis van de muziek uit die tijd dan wel de reden dat ik denk dat er nog genoeg gebeurt.
hmm nou ik ben in ieder geval geen verzuurde ouwe zak, 22 pasquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ach, op een gegeven moment wordt het ook een spelletje. Als iemand al besloten heeft dat er geen vernieuwende muziek meer gemaakt wordt, dan zullen ze proberen om elk enigszins interessant nieuw bandje te kleineren door wat vage dingen te roepen over "dat het allang gedaan is" die toch nooit iemand zal controleren.
Of een of andere verzuurde ouwe zak ze nu zal afdoen als "ongeïnspireerde na-apers" of niet, ik kan me prima vermaken met muziek die voor mij in elk geval verfrissend klinkt, zoals Liars, Deerhoof, Menomena, Hyper Kinako, Caribou, Four Tet, Shining, Malajube, Animal Collective, Jason Forrest etc. Voor de rest zal deze hele kansloze discussie me aan m'n reet hoesten.
Dat weet ik, en je hebt ook een prima smaak. Maar dat verder terzijde.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:48 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
hmm nou ik ben in ieder geval geen verzuurde ouwe zak, 22 pas![]()
Santana is zelf een Mexicaan, telt dus niet echt mee vind ik.quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:36 schreef Grobbel het volgende:
Voor de rest zal deze hele kansloze discussie me aan m'n reet hoesten.
Maak je niet zo druk johquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ach, op een gegeven moment wordt het ook een spelletje. Als iemand al besloten heeft dat er geen vernieuwende muziek meer gemaakt wordt, dan zullen ze proberen om elk enigszins interessant nieuw bandje te kleineren door wat vage dingen te roepen over "dat het allang gedaan is" die toch nooit iemand zal controleren.
Of een of andere verzuurde ouwe zak ze nu zal afdoen als "ongeïnspireerde na-apers" of niet, ik kan me prima vermaken met muziek die voor mij in elk geval verfrissend klinkt, zoals Liars, Deerhoof, Menomena, Hyper Kinako, Caribou, Four Tet, Shining, Malajube, Animal Collective, Jason Forrest etc. Voor de rest zal deze hele kansloze discussie me aan m'n reet hoesten.
Ik noem niemand in het bijzonder een verzuurde ouwe zak omdat ze er een andere mening op na houden; maar als iemand zich aangesproken voelt, prima. Maar als iemand eerst hoog van de toren blaast dat er geen goede en vernieuwende muziek meer wordt gemaakt tegenwoordig, en vervolgens schoorvoetend bekent dat hij/zij de hedendaagse muziek toch niet zo heel scherp in de gaten houdt, dan vraag ik me af waar deze discussie in godsnaam over gaat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:48 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk joh![]()
Mensen met een andere mening gelijk voor 'verzuurde ouwe zak' uitmaken.... ik dacht dat we die tijd al zo'n beetje gehad hadden![]()
Ha, maar daar geef je dus eigenlijk precies het 'probleem' weer. Vroeger bevond (een deel van) de vernieuwende/aparte muziek zich nog in de mainstream, tegenwoordig niet meer.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik noem niemand in het bijzonder een verzuurde ouwe zak omdat ze er een andere mening op na houden; maar als iemand zich aangesproken voelt, prima. Maar als iemand eerst hoog van de toren blaast dat er geen goede en vernieuwende muziek meer wordt gemaakt tegenwoordig, en vervolgens schoorvoetend bekent dat hij/zij de hedendaagse muziek toch niet zo heel scherp in de gaten houdt, dan vraag ik me af waar deze discussie in godsnaam over gaat.
ja echte muzikanten kom je alleen nog tegen in de metalscene!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:51 schreef Soli het volgende:
Als we het dan over niet-mainstream muziek hebben ben ik sterk van mening dat de muzikaal en tekstueel meest hoogstaande muziekstroming metal is, ook omdat deze voor een groot deel afgeleid is van de muziek van de jaren '60 en '70. Oké het luistert niet altijd even makkelijk, maar dit zijn de echte muzikanten die ook allemaal hun eigen nummers kunnen schrijven en niet worden gelanceerd door een platenlabel om vervolgens nooit meer wat van te horen.
Ik hou mezelf echt nog heel erg veel met experimentele muziek bezig. Binnen vrijwel elk genre, (vooral) ook op het gebied van electronische muziek. Het doet me helaas niet veel meer moet ik zeggen... als ik oude platen van tangerine dream, silver apples, suicide of avant gardistisch werk van een glass, reich of eno luister dan doet me dat gewoon veel meer. Voor mijn gevoel hebben die albums toch wat meer in huis.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:25 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Er wordt tegenwoordig gerust nog vernieuwende/aparte muziek gemaakt, maar die bereikt de mainstream niet meer, vandaar dat mensen die zich er niet in verdiepen de indruk krijgen dat het allemaal niks is. (ik zelf 'verdiep' me ook allang niet meer trouwens)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |