abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51981001
Nja ik reed gisteravond 11 uur naar huis met zo een irritante bumperklever achter me. Op ongeveer 3 meter voor stopplicht slaat het oranje. Te laat dus om te zacht te remmen en kon sowieso niet vanwege zo een bumperklever achter me. Ik moest dus door met als gevolg dat de lekkere flitspaal begon te flitsen :|:|:| .

Ik heb klachten en vragen hierover: de klachten zijn uiteraard:

- FLITSPALEN
- IRRITANTE BUMPERKLEVERS

de vragen zijn:

- Hoe groot zal de boete zijn?
- Kan ik als ik het rustig uitleg op het bureau ofzo de boete kwijtgescholden krijgen?
- Wat gebeurt er als ik het vertik te betalen(ik zit nog liever een week in de bak dan voor zo eenf lauwekul te betalen, ik bedoel ik moest wel..)
- Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik weet nu hoe irritant het is. Ik zat nonstop te vloeken.

Bedankt en gegroet
Life is a witch and then u fly
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:23:47 #2
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_51981056
Lekker dan zo'n bumperklever, weet je zeker dat je niet zat te tutten ?

Anders gewoon lekker op de rem stampen en bij oranje gaat een flitspaal niet flitsen, was het al diep oranje geweest.
Je kan niet bewijzen dat je opgedrukt werd maar de klever stond wel op tijd stil ? Anders staat hij op het plaatje.
pi_51981057
Als je echt last van een bumperklever had zullen ze dat wel aan de foto kunnen zien
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_51981139
Nee kijk. Ik ben een beetje chaotisch dus ik paniekte wel beetje toen ik oranje zag. KOn sowieso niet hard of goed remmen dus remde voorzichtig. Toen ik weer optrok op kruispunt zei ie FLITS.

Hoe hoog zal de boete zijn?
pi_51981165
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 09:21 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
Nja ik reed gisteravond 11 uur naar huis met zo een irritante bumperklever achter me. Op ongeveer 3 meter voor stopplicht slaat het oranje. Te laat dus om te zacht te remmen en kon sowieso niet vanwege zo een bumperklever achter me. Ik moest dus door met als gevolg dat de lekkere flitspaal begon te flitsen :|:|:| .
Prutser Je reed of te hard of je hebt niet je best gedaan om de bumperklever af te schudden.
quote:
- FLITSPALEN

de vragen zijn:

- Kan ik als ik het rustig uitleg op het bureau ofzo de boete kwijtgescholden krijgen?
Je kan schriftelijk in beroep gaan wanneer je de boete hebt gekregen. Leuk verhaaltje maken en dan weer 3 maanden wachten op een reactie.
quote:
- Wat gebeurt er als ik het vertik te betalen(ik zit nog liever een week in de bak dan voor zo eenf lauwekul te betalen, ik bedoel ik moest wel..)
Dan wordt het een paar dagen brommen. Denk nou niet dat het een eitje is. Een week kan grote invloed hebben op jouw levensjaren
quote:
- Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik weet nu hoe irritant het is. Ik zat nonstop te vloeken.
Nee, bumperklevers mogen mijn NL sticker van nóg dichterbij bekijken. Waar ik rij is voor mij bekend terrein dus ik weet waar de flitspalen staan.
quote:
Bedankt en gegroet
Shalla!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:29:34 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51981179
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_51981233
toe maar
pi_51981241
Je had gewoon moeten remmen toen je oranje zag
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_51981271
toen t oranje werd stond ik 3 m ervoor. IK weet niet of je het remweg principe kent maar dat haalde ik niet.
  Moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 09:35:07 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_51981275
quote:

- FLITSPALEN

de vragen zijn:

Bedankt en gegroet
Hoogte van de boete is afhankelijk van welk soort flitspaal het was. Eentje die alleen op rood flitst? In dat geval ben je door Oranje gereden. De regel is volgens mij dat er pas geflitst mag worden vanaf het moment dat het stoplicht 2 seconden op rood staat. Die boete is geloof ik 90 euro ofzo.

Hoe ze het doen als 't ding ook op snelheid flitste en jij reed te hard weet ik niet. Afhankelijk van je snelheid en de snelheid die je ter plaatse mag. Ik weet ook niet of ze die bedragen dan optellen of wat dan ook.

Ten tweede; als die auto echt op je bumper zat moet ie te zien zijn op de foto indien die daadwerkelijk gemaakt is. Persoonlijk denk ik dat het wel mee valt met dat die bumperklever de oorzaak is. Als jij dermate dichtbij het stoplicht bent dat je niet meer kunt remmen op een normale manier dan rij je dus door, daar is het hele oranje licht voor, en dan is er niets aan de hand.

Als je nog verder weg was, dus dat je wel nog makkelijk had kunnen stoppen, dan maakt die klever niets uit, want het is niet zo dat ie door je heen rijdt. Persoonlijk denk ik dat een klever als reden opgeven niet geaccepteerd wordt. Als jij een normale remactie doet dan remt je klever ook wel. Het is niet zo dat jij ineens op de rem vliegt. Als je dat doet ben je zo dicht bij het stoplicht dat je beter kunt doorrijden.

Daarnaast, jij bent degene die niet geanticipeerd heeft. Je komt op dat stoplicht af, je ziet de flitspaal, je weet dat er een klever achter je zit, dan kun je al enigzins gas terugnemen of je rem aanraken, zodat je klever op begint te letten. Het kan er bij mij niet in dat jij daar in gedachten gezonken reed, het licht oranje zag worden en toen dacht van "heeeej ik kan niet remmen want klever!".
Breitling - Instruments for Professionals
pi_51981293
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 09:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoogte van de boete is afhankelijk van welk soort flitspaal het was. Eentje die alleen op rood flitst? In dat geval ben je door Oranje gereden. De regel is volgens mij dat er pas geflitst mag worden vanaf het moment dat het stoplicht 2 seconden op rood staat. Die boete is geloof ik 90 euro ofzo.

Hoe ze het doen als 't ding ook op snelheid flitste en jij reed te hard weet ik niet. Afhankelijk van je snelheid en de snelheid die je ter plaatse mag. Ik weet ook niet of ze die bedragen dan optellen of wat dan ook.

Ten tweede; als die auto echt op je bumper zat moet ie te zien zijn op de foto indien die daadwerkelijk gemaakt is. Persoonlijk denk ik dat het wel mee valt met dat die bumperklever de oorzaak is. Als jij dermate dichtbij het stoplicht bent dat je niet meer kunt remmen op een normale manier dan rij je dus door, daar is het hele oranje licht voor, en dan is er niets aan de hand.

Als je nog verder weg was, dus dat je wel nog makkelijk had kunnen stoppen, dan maakt die klever niets uit, want het is niet zo dat ie door je heen rijdt. Persoonlijk denk ik dat een klever als reden opgeven niet geaccepteerd wordt. Als jij een normale remactie doet dan remt je klever ook wel. Het is niet zo dat jij ineens op de rem vliegt. Als je dat doet ben je zo dicht bij het stoplicht dat je beter kunt doorrijden.

Daarnaast, jij bent degene die niet geanticipeerd heeft. Je komt op dat stoplicht af, je ziet de flitspaal, je weet dat er een klever achter je zit, dan kun je al enigzins gas terugnemen of je rem aanraken, zodat je klever op begint te letten. Het kan er bij mij niet in dat jij daar in gedachten gezonken reed, het licht oranje zag worden en toen dacht van "heeeej ik kan niet remmen want klever!".
ben het wel met je eens hoor. Het is alleen zo irritant
pi_51981294
overigens hetzelfde meegemaakt, maar dan niet met een bumperklever, boete nooit ontvangen... was meer de schuld van de verkeersbord.

Ik kom aanrijden, en 5 m voor de streep gaat ie al over op oranje, ik gas maar een beetje bij tot 55, licht springt op rood... flits -.-
I pwn u!
  Moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 09:36:38 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_51981306
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 09:34 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
toen t oranje werd stond ik 3 m ervoor. IK weet niet of je het remweg principe kent maar dat haalde ik niet.
Dan moet je niet zitten te zeiken Als je nog maar 3 meter had toen het oranje werd was je er dus al voorbij voordat het rood werd. Daarnaast behoort dat ding pas te flitsen 2 sec. nadat hij op rood gesprongen is, dus weet je zeker dat de flits (indien je die gezien hebt, of ga je er nu gewoon vanuit dat ie geflitst heeft?) wel voor jou was? Misschien was ie wel voor je klever.

Daarnaast, als je nog maar 3 meter had, want maakt die hele klever dan uit? Je kunt in 3 meter hoe dan ook niet stil staan, klever of niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_51981325
Klagen over geflitst worden is zo 1999
pi_51981332
ik keek in spiegel en zag rood lichtje opgloeien, en weer uit. Iets van een halve seconde ofzo.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:40:55 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51981384
als die klever echt zo dicht op je zat, is er ook nog dikke kans dat jouw nummerbord niet zichtbaar is op de foto, maar dat van hem wel
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_51981476
als ie 3 meter voor je er was oranje werd is never nooit rood geworden voor jij het kruispunt opreed (tenzij je langzamer dan 10 kilomter per uur reed) en dus ben je geflitst voor snelheid!
pi_51981565
Ga gewoon naar het politiebureau. Die bumperklever krijgt dan dikkere boete en jij helemaal kwijtgesholden. :-)

Tevens TVP
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:56:14 #19
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51981657
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 09:27 schreef ZaphodBeeblebroX het volgende:
Nee kijk. Ik ben een beetje chaotisch dus ik paniekte wel beetje toen ik oranje zag. KOn sowieso niet hard of goed remmen dus remde voorzichtig. Toen ik weer optrok op kruispunt zei ie FLITS.

Hoe hoog zal de boete zijn?
Jij hoort dus helemaal geen rijbewijs te hebben in eerste instantie. U bent de zwakste schakel. Dag drol.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:00:02 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51981733
Heerlijk leesvoer al die smoezen om onder een boete uit te komen. Jammer dat ze helaas allemaal mislukken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_51981812
quote:

- FLITSPALEN

de vragen zijn:

Bedankt en gegroet
Bumperklevers zijn makkerlijk op te lossen. Gewoon een keer vol in de ankers, of je rem een beetje intrappen dat je lampen branden maar je nog niet echt remt. Schrikken de meesten wel van.
pi_51982026
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:03 schreef McKillem het volgende:

[..]

Bumperklevers zijn makkerlijk op te lossen. Gewoon een keer vol in de ankers, of je rem een beetje intrappen dat je lampen branden maar je nog niet echt remt. Schrikken de meesten wel van.
Doe ik ook, maar dan zonder te remmen. Even de mistlampen aan, geeft hetzelfde effect zonder dat het tenkoste gaat van je eigen snelheid
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_51982028
je laten flitsen omdat je een "bumperklever" had
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:29:45 #24
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_51982355
zeker dat het geen gecombineerde flitser was? dus en rood en snelheid en dat je gewoon te hard reed? of dat ie flitste voor de auto achter je omdat die wel door rood reed?
pi_51982368
gewoon foto opvragen dus...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:45:09 #26
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_51982710
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:03 schreef McKillem het volgende:

[..]

Bumperklevers zijn makkerlijk op te lossen. Gewoon een keer vol in de ankers,
Goeie tip. Toch jammer dat hier mensen voor zijn veroordeeld voor doodslag, omdat dat bumperklever zo schrok dat hij een de controle verloor en tegen de boom schoof.
quote:
of je rem een beetje intrappen dat je lampen branden maar je nog niet echt remt. Schrikken de meesten wel van.
Dat doe ik altijd; lokt alleen wel agressie uit.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:48:14 #27
2964 Armageddon
pi_51982801
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:45 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Goeie tip. Toch jammer dat hier mensen voor zijn veroordeeld voor doodslag, omdat dat bumperklever zo schrok dat hij een de controle verloor en tegen de boom schoof.
Doe eens een uitspraak dan?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:04:49 #28
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_51983211
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:48 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Doe eens een uitspraak dan?
LJN: AM2526, Hoge Raad , 02691/02
Thucydides
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:09:51 #29
2964 Armageddon
pi_51983308
quote:
Belachelijke uitspraak zeg. Volkomen terecht dat die klever kapot is.
pi_51983332
quote:
Zo dan

Vraag blijft waarom de dader dan niet gewoon verklaart dat hij een beest voor z'n auto voorbij zag schieten en dat hij van schrik vol op de rem ging staan.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:11:56 #31
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51983355
quote:
mozes... da's wel meer dan een beetje afremmen idd.. da's echt gewoon vol in de ankers gaan
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:12:28 #32
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51983370
en ook dat "doe je gordel maar om, ik geloof dat ik zo moet remmen" .
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:13:56 #33
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_51983404
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:10 schreef FJD het volgende:

[..]

Zo dan

Vraag blijft waarom de dader dan niet gewoon verklaart dat hij een beest voor z'n auto voorbij zag schieten en dat hij van schrik vol op de rem ging staan.
Omdat hij z'n vriendin verzocht haar gordel om te doen. Dat maakte het 'gepland'.
Thucydides
pi_51983444
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:12 schreef teamlead het volgende:
en ook dat "doe je gordel maar om, ik geloof dat ik zo moet remmen" .
en zo hard remmen dat je remsporen op het wegdek ziet

Dat verdachte in een Golf reed zegt genoeg

Als je het doet moet je wel een goed verhaal hebben, op deze manier breng je iemand bewust in groot gevaar. Als je zo slim bent om te roepen dat je schrok van een overstekend beest dan is degene achter je schuldig omdat hij zo dicht op je zat dat hij niet op jouw schrikreactie kon reageren. Ach ja.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:16:51 #35
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51983475
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:13 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Omdat hij z'n vriendin verzocht haar gordel om te doen. Dat maakte het 'gepland'.
als hij een beetje had nagedacht over zijn verklaring (geen idee of dat na het zien van het ongeluk nog lukte natuurlijk), zou hij verklaard hebben dat hij zijn vriendin er op wees dat ze toch echt de gordel om moest doen, toen er plotseling een hond overstak ofzo. Met deze verklaring graaft hij zijn eigen graf
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:17:47 #36
2964 Armageddon
pi_51983493
Hij zit er sowieso te dicht op. Anders had ie wel kunnen stoppen. darwin award.
pi_51983688
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:09 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Belachelijke uitspraak zeg. Volkomen terecht dat die klever kapot is.
Tja, in Nederland ben je altijd als slachtoffer de dader en is de dader het slachtoffer. Inderdaad terecht dat die klever kapot is. Maar ja, voor eigen rechtertje spelen mag nooit en de agenten staan alleen maar naast de weg in plaats van erop.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51983809
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:25 schreef BobbyB het volgende:
Tja, in Nederland ben je altijd als slachtoffer de dader en is de dader het slachtoffer. Inderdaad terecht dat die klever kapot is. Maar ja, voor eigen rechtertje spelen mag nooit en de agenten staan alleen maar naast de weg in plaats van erop.
Hij zag dat de persoon veels te dicht achter hem zat op hoge snelheid (100km/u is een snelheid waar het menselijk lichaam niet op is gebouwd) en zei toen tegen z'n vriendin dat hij de man achter hem willens en wetens in een zwaar gevaarlijke situatie ging brengen. De remsporen die hij achterliet door zo hard op de rem trappen logen er niet om.

Ja de persoon achter hem is ook fout maar op deze manier iemand zo in gevaar brengen is net zo goed compleet onacceptabel. Je komt dan automatisch bij doodslag uit omdat je zou moeten weten dat het veroorzaken van een dergelijke situatie eenvoudig tot de dood kan leiden.

Dat de dader dan zo achterlijk is om het zo aan te kondigen is ook te stom voor woorden natuurlijk Met een beetje creatief lullen is er niemand die je wat kan doen aangezien het slachtoffer toch dood is.
pi_51984083
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:30 schreef FJD het volgende:

[..]

Hij zag dat de persoon veels te dicht achter hem zat op hoge snelheid (100km/u is een snelheid waar het menselijk lichaam niet op is gebouwd) en zei toen tegen z'n vriendin dat hij de man achter hem willens en wetens in een zwaar gevaarlijke situatie ging brengen. De remsporen die hij achterliet door zo hard op de rem trappen logen er niet om.

Ja de persoon achter hem is ook fout maar op deze manier iemand zo in gevaar brengen is net zo goed compleet onacceptabel.

Dat de dader dan zo achterlijk is om het zo aan te kondigen is ook te stom voor woorden natuurlijk Met een beetje creatief lullen is er niemand die je wat kan doen aangezien het slachtoffer toch dood is.
Nou, kijk, wat ik dus vind is dat de bumperklever zichzelf in gevaar heeft gebracht. Als hij gewoon netjes afstand had gehouden was er niks aan de hand geweest. Mijn inziens hetzelfde als expres tegen een boom aanrijden. Dit is ook gewoon een vorm van uitlokken. Okee, ze zijn beide fout, maar de bumperklever is mijn inziens gewoon de veroorzaker. Hard remmen voor bumperklevers zouden ze gewoon legaal moeten maken, leren ze het misschien eens een keer af, deze persoon heeft in ieder geval zijn juiste straf gehad.

Ik zelf zou overigens nooit hard op de rem gaan, minstens langzaam vaart terugnemen zodat ie gaat inhalen. Wat ook helpt is de alarm lichten aan doen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51984277
quote:
En terecht.
De bumperklever zit natuurlijk ook fout, maar als je vol in je remmen gaat met 100km/u met een klever achter je, kan de uitkomst niet anders zijn dan een (dodelijk) ongeluk.
pi_51984378
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:41 schreef BobbyB het volgende:
Nou, kijk, wat ik dus vind is dat de bumperklever zichzelf in gevaar heeft gebracht. Als hij gewoon netjes afstand had gehouden was er niks aan de hand geweest. Mijn inziens hetzelfde als expres tegen een boom aanrijden. Dit is ook gewoon een vorm van uitlokken. Okee, ze zijn beide fout, maar de bumperklever is mijn inziens gewoon de veroorzaker. Hard remmen voor bumperklevers zouden ze gewoon legaal moeten maken, leren ze het misschien eens een keer af, deze persoon heeft in ieder geval zijn juiste straf gehad.

Ik zelf zou overigens nooit hard op de rem gaan, minstens langzaam vaart terugnemen zodat ie gaat inhalen. Wat ook helpt is de alarm lichten aan doen.
Er zijn ook genoeg mensen die het niet eens doorhebben. Daar kun je in dit geval niet van spreken als je de uitspraak leest maar ze zijn er genoeg. Wil je al die mensen de dood in jagen omdat ze een fout maken? Gewoon direct keihard in je ABS hangen waarbij je met een beetje pech ook jezelf nog het ziekenhuis in rijdt?

Dat je ze er duidelijk op wijst door je remlicht aan tikken is nog tot daar aan toe maar vol in de ankers gaan op het moment dat iemand zo dicht achter je zit is belachelijk. Je brengt iemand willens en wetens in een levensgevaarlijke situatie.

Overigens zou dezelfde redenatie op zijn gegaan voor het slachtoffer. Als de voorste auto schrikt en op de rem gaat dan klapt de achterliggende auto er boven op waardoor de voorste auto alle kanten incl. berm & sloot in kan schieten. Achterliggende auto brengt de voorste auto met bumperkleven dus in een levensgevaarlijke situatie. Als de achterliggende auto dan ook nog verklaart dat hij bewust aan het bumperkleven was dan zou hij ook een poging tot doodslag aan z'n broek krijgen.

Er zijn in dit geval aan beide kanten fouten gemaakt maar de veroordeling is volkomen terecht. Overigens zie je in de uitspraak ook dat de rechter rekening heeft gehouden met de hele situatie aangezien de dader slechts 24 maanden gevangenisstraf kreeg incl. 8 maanden voorwaardelijk. Uiteindelijk betekent dat dus een jaar gevangenisstraf incl. de tijd in voorarrest.
pi_51984463
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:48 schreef STING het volgende:

[..]

En terecht.
De bumperklever zit natuurlijk ook fout, maar als je vol in je remmen gaat met 100km/u met een klever achter je, kan de uitkomst niet anders zijn dan een (dodelijk) ongeluk.
Als je gaat bumperkleven met 100KM/u en iemand moet hard in de remmen door wat dan ook, heb je ook doden. Maar ja, dat is hetzelfde als dat je bekeurd word op rechts inhalen terwijl de onnodig links rijder vrijuit gaat. Kromme wetgeving. Ik blijf van mening dat de klever de schuld bij zichzelf moet zoeken.
pi_51984604
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:52 schreef FJD het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg mensen die het niet eens doorhebben. Daar kun je in dit geval niet van spreken als je de uitspraak leest maar ze zijn er genoeg. Wil je al die mensen de dood in jagen omdat ze een fout maken? Gewoon direct keihard in je ABS hangen waarbij je met een beetje pech ook jezelf nog het ziekenhuis in rijdt?

Dat je ze er duidelijk op wijst door je remlicht aan tikken is nog tot daar aan toe maar vol in de ankers gaan op het moment dat iemand zo dicht achter je zit is belachelijk. Je brengt iemand willens en wetens in een levensgevaarlijke situatie.

Overigens zou dezelfde redenatie op zijn gegaan voor het slachtoffer. Als de voorste auto schrikt en op de rem gaat dan klapt de achterliggende auto er boven op waardoor de voorste auto alle kanten incl. berm & sloot in kan schieten. Achterliggende auto brengt de voorste auto met bumperkleven dus in een levensgevaarlijke situatie. Als de achterliggende auto dan ook nog verklaart dat hij bewust aan het bumperkleven was dan zou hij ook een poging tot doodslag aan z'n broek krijgen.

Er zijn in dit geval aan beide kanten fouten gemaakt maar de veroordeling is volkomen terecht. Overigens zie je in de uitspraak ook dat de rechter rekening heeft gehouden met de hele situatie aangezien de dader slechts 24 maanden gevangenisstraf kreeg incl. 8 maanden voorwaardelijk. Uiteindelijk betekent dat dus een jaar gevangenisstraf incl. de tijd in voorarrest.
Ik geef je ook wel gelijk in het feit dat je niet mensen onnodig in gevaar moet brengen (daarom gaf ik dat laatste ook aan ) , maar even los gezien van de uitspraak vind ik gewoon dat de bumperklever het aan zichzelf te danken heeft. Tenslotte bracht hij, zoals je zelf ook al zegt, het verkeer, waaronder zichzelf en zijn voorganger, ook in gevaar.
pi_51984623
die rechtspraak is wel erg krom
pi_51984661
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:54 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Als je gaat bumperkleven met 100KM/u en iemand moet hard in de remmen door wat dan ook, heb je ook doden.
Klopt, daarom worden bumperklevers dan ook beboet als ze worden betrapt, en/of als de voorligger wel moest remmen.
quote:
Maar ja, dat is hetzelfde als dat je bekeurd word op rechts inhalen terwijl de onnodig links rijder vrijuit gaat.
Voor onnodig links rijden wordt je ook beboet.
Tsja, veel automobilisten hebben in dat geval een geduld-spanne van een paar seconden.
Degene die rechts inhaalt vanuit ongeduld, zit dan ook fout.
Verkeersregels enforcen of bypassen met een rechtvaardiging is nooit een goed idee.
quote:
Kromme wetgeving. Ik blijf van mening dat de klever de schuld bij zichzelf moet zoeken.
Ze hebben beide schuld; maar degene die met 100km/u vol in de remmen staat, dient rationeel te weten dat het 100% zeker is dat er een ernstig ongeluk volgt en daar past doodslag goed bij.

Uit emotie willen mensen graag 1 schuldige aanwijzen, terwijl mensen beide schuld kunnen hebben.
Je kunt dan uiteraard wel zeggen dat de ene meer schuld heeft dan de ander.
Beetje vergelijkbaar met de hanstasje roof en het 'achteruit' rijden.
Beide hebben schuld, maar de 'schuld' van de vrouw overstijgt die van de hanstasjesrover met vele malen.
pi_51984665
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:54 schreef BobbyB het volgende:
Als je gaat bumperkleven met 100KM/u en iemand moet hard in de remmen door wat dan ook, heb je ook doden. Maar ja, dat is hetzelfde als dat je bekeurd word op rechts inhalen terwijl de onnodig links rijder vrijuit gaat. Kromme wetgeving. Ik blijf van mening dat de klever de schuld bij zichzelf moet zoeken.
De dader is veroordeeld op z'n verklaring. Z'n verklaring was te dom voor woorden. Eerst je vriendin op de hoogte brengen en dan keihard op de rem trappen

Dan verdien je het ook wel hoor. Rem even kort, zeg dat je schrok van een beest dat voorbij kwam en je bent vrij. Op dat moment heeft de achterligger gewoon niet genoeg afstand gehouden om onverwachte situaties van jouw kant te kunnen beoordelen en daarop adequaat te reageren.

Verder zou de bumperklever dezelfde straf krijgen als hij verklaart bewust te bumperkleven.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:58 schreef BobbyB het volgende:
Maar even los gezien van de uitspraak vind ik gewoon dat de bumperklever het aan zichzelf te danken heeft.
De 'straf' voor de bumperklever is misschien wat grof maar ik kan er echt geen traan om laten.
pi_51984998
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 11:10 schreef FJD het volgende:

[..]

Zo dan

In zo`n situatie op je rem gaan staan is strafbaar. Voor dieren remmen mag, mits het verkeer het toelaat..

Wel jammer van een overstekend beestje... dat wel.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 12:15:50 #48
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_51985064
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:13 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

In zo`n situatie op je rem gaan staan is strafbaar. Voor dieren remmen mag, mits het verkeer het toelaat..

Wel jammer van een overstekend beestje... dat wel.
ja oke.. maar dan kun je het nog gooien op een reflex. De kans dat je dan voor doodslag veroordeelt wordt is toch een stuk kleiner
pi_51985106
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:15 schreef teamlead het volgende:

[..]

ja oke.. maar dan kun je het nog gooien op een reflex. De kans dat je dan voor doodslag veroordeelt wordt is toch een stuk kleiner
maar die slimme jongen heeft dat niet gedaan, die heeft de waarheid verteld mede verklaard dat ie het ging doen en dus is het een bewuste daad!
pi_51985127
Mensen doen wel vaker vreemde dingen in het verkeer en om die reden moet je voldoende afstand houden. Er is geen rechter die de dader voor doodslag zal veroordelen als deze verklaart het in een schrikreactie gedaan te hebben. Iets van een boete voor het creeren van een gevaarlijke situatie ligt dan meer in de lijn der verwachtingen.
pi_51985172
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:00 schreef FJD het volgende:
De 'straf' voor de bumperklever is misschien wat grof maar ik kan er echt geen traan om laten.
beetje kort door de bocht, je weet niet waardoor het allemaal komt dat diegene zo rijdt, was ook een keer bij blik op de weg een man die als een dolle idioot reed, van de weg af door de berm het fietspad op schoot bij staande houding bleek zijn vader op sterven te liggen in het ziekenhuis en hij wilde nog afscheid nemen, die is toen in de politiewagen gezet en verder vervoerd, zonder bekeuringen oid

er kan dus altijd iets zijn in de gemoedstoestand van degene dat het een keer kan gebeuren

daarentegen zijn er ook notoire zoals een collega van mij die standaard op 5 meter van mensen gaat rijden, ga ook never nooit bij hem in de auto zitten!
pi_51985436
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:20 schreef -_Tommy_- het volgende:
er kan dus altijd iets zijn in de gemoedstoestand van degene dat het een keer kan gebeuren
Klopt, ik had moeten zeggen "deze bumperklever". Uit de uitspraak zoals deze gepubliceerd is komt bij mij heel duidelijk het beeld naar voren van twee opgeschoten jongeren.

Golf haalt Sierra in. Sierra is het daar niet mee eens en wil Golf tot drie keer toe inhalen waarop Golf extra gas geeft. Sierre gaat dicht op Golf zitten. Golf remt heel hard. Sierra raakt van de weg af.

Plus dat 110km/u op de teller geen snelheid is die je rijdt op een 80km/u weg als je vader op sterven ligt maar goed dat is een gok
pi_51985531
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:30 schreef FJD het volgende:

[..]

Klopt, ik had moeten zeggen "deze bumperklever". Uit de uitspraak zoals deze gepubliceerd is komt bij mij heel duidelijk het beeld naar voren van twee opgeschoten jongeren.

Golf haalt Sierra in. Sierra is het daar niet mee eens en wil Golf tot drie keer toe inhalen waarop Golf extra gas geeft. Sierre gaat dicht op Golf zitten. Golf remt heel hard. Sierra raakt van de weg af.

Plus dat 110km/u op de teller geen snelheid is die je rijdt op een 80km/u weg als je vader op sterven ligt maar goed dat is een gok
zocht inderdaad naar de nuancering
pi_51986057
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:20 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

beetje kort door de bocht, je weet niet waardoor het allemaal komt dat diegene zo rijdt, was ook een keer bij blik op de weg een man die als een dolle idioot reed, van de weg af door de berm het fietspad op schoot bij staande houding bleek zijn vader op sterven te liggen in het ziekenhuis en hij wilde nog afscheid nemen, die is toen in de politiewagen gezet en verder vervoerd, zonder bekeuringen oid
Nou ja, sorry maar ik vind ook niet dat je daardoor andere mensen in gevaar moet brengen. Nu weet ik zelf ook wel dat ik niet zou weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren, maar toch.

Wel netjes dat de politie hem gebracht heeft.
pi_51986183
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:50 schreef BobbyB het volgende:
Beste oplossing ook.

De man zou het in een normale situatie nooit doen dus een boete heeft echt 0,0 nut. Dat de man bij het vervolgen van z'n weg nog harder zou rijden is zeer aannemelijk. De politie heeft zwaailichten en een training om zo hard te rijden. Menselijke maat
pi_51986860
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 12:50 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nou ja, sorry maar ik vind ook niet dat je daardoor andere mensen in gevaar moet brengen. Nu weet ik zelf ook wel dat ik niet zou weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren, maar toch.

in paniek/stress doen mensen rare dingen
pi_51990981
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:15 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

in paniek/stress doen mensen rare dingen
Ja, inderdaad, ik denk dat in zo'n situatie helemaal niks en niemand je wat kan schelen.
pi_51991310
Een vriend van me is vorige week met een gangetje van 140/150 over een weg waar je 80 mag gekomen.

Zijn vrouw stond op het punt te bevallen....
Het was maar goed dat hij zo snel reed... een kwartier nadat in het ziekenhuis aankwam is zijn zoon geboren
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:42:32 #59
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_51991363
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:00 schreef karr-1 het volgende:
Heerlijk leesvoer al die smoezen om onder een boete uit te komen. Jammer dat ze helaas allemaal mislukken.
Het duurde nog lang voordat je dit topic had ontdekt.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:40:14 #60
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_51999371
1 flits = snelheid
2 flitsen = roodlicht
Voor de hoogte van de boete hoop ik voor jou dat er 1 flits was
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_51999937
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:40 schreef ouderejongere het volgende:
1 flits = snelheid
2 flitsen = roodlicht
Van de twee keer dat ik geflitst ben bij een stoeplicht, waren het elk 2 flitsen bij groen licht.
Weet je wel, weet je niet.
pi_52000270
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:40 schreef Rekkie het volgende:
Een vriend van me is vorige week met een gangetje van 140/150 over een weg waar je 80 mag gekomen.

Het was maar goed dat hij zo snel reed... een kwartier nadat in het ziekenhuis aankwam is zijn zoon geboren
lekker verantwoord, leuk als 't kind geboren word en als eerste hoort dat z'n vader zich dood heeft gereden
pi_52000539
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:40 schreef ouderejongere het volgende:
1 flits = snelheid
2 flitsen = roodlicht
stoplichtcamera's flitsen altijd 2x!
pi_52003802
raar ik zag maar 1 flits?
pi_52005522
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:00 schreef STING het volgende:

[..]

Van de twee keer dat ik geflitst ben bij een stoeplicht, waren het elk 2 flitsen bij groen licht.
Weet je wel, weet je niet.
Volgens mij flitsen sommige palen ook 2 keer, beetje afhankelijk van de weg lijkt mij. Anders kunnen ze niet zien wie er nu hard reed (in geval van 2 banen bijvoorbeeld)
pi_52009651
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:10 schreef MetalSonic het volgende:

[..]

lekker verantwoord, leuk als 't kind geboren word en als eerste hoort dat z'n vader zich dood heeft gereden

Je reactie staat bol van de tegenstrijdigheden
pi_52011197
quote:

- FLITSPALEN

de vragen zijn:

Bedankt en gegroet
Meegemaakt? Ja. Ben gewoon op de rem gaan staan. Als die lul achterop was geknald was hij fout en zn no-claim kwijt. Daar maak ik me nooit zorgen over. Die kut paupers moeten het maar afleren.
I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
Murray Walker| There's Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
pi_52011461
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:40 schreef Rekkie het volgende:

Tja, het is maar te hopen dat hij met de geboorte van zn zoon wel meer verantwoordelijkheid gekregen heeft.

150 op een 80 weg, straks had zoonlief papa nooit gekend........
I do the cha-cha like a sissy girl. There's nothing wrong with that F1 car, except that it's on fire!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:23:46 #69
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52011519
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:20 schreef Robhimself.2 het volgende:

[..]

Tja, het is maar te hopen dat hij met de geboorte van zn zoon wel meer verantwoordelijkheid gekregen heeft.

140 haal ik wekelijks.... Zolang je de weg goed kent en de omstandigheden het toelaten: geen probleem.
Thucydides
pi_52011579
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:20 schreef Robhimself.2 het volgende:

[..]

Z'n 2e zoon!

En straks had?

Toekomstige tijd met verleden tijd in 1 zin?
pi_52011597
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]

140 haal ik wekelijks.... Zolang je de weg goed kent en de omstandigheden het toelaten: geen probleem.
Bullshit, er zijn altijd nog externe factoren waar je rekening mee moet houden. Een plots overstekend kind/ dier is een " omstandigheid" die 1 seconde voor impact op je netvlies verschijnt in het ergste geval. Dan is het al te laat.....

Weg goed kennen kunnen we dus doorstrepen als argument. Omstandigheden: Droog wegdek, mooi weer? What the fuck wil je hiermee zeggen?

100 op een 80 weg vind ik nog te doen, hoger niet. Maargoed, ik heb een kind en doe dus rustiger aan dan vroegah. Was ook niet heilig hoor, maar het zet je aan het denken.
pi_52011674
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:26 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Z'n 2e zoon!

En straks had?

Toekomstige tijd met verleden tijd in 1 zin?
Ehh ingaan op wat ik schrijf, niet HOE ik schrijf. Het is onverantwoordelijk en valt niet goed te praten. Ook niet met smoesjes e.d Lief dat je je collega verdedigd, maar je denkt net als je collega niet na.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:32:59 #73
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52011716
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:27 schreef Robhimself.2 het volgende:

[..]

Bullshit, er zijn altijd nog externe factoren waar je rekening mee moet houden. Een plots overstekend kind/ dier is een " omstandigheid" die 1 seconde voor impact op je netvlies verschijnt in het ergste geval. Dan is het al te laat.....

Weg goed kennen kunnen we dus doorstrepen als argument. Omstandigheden: Droog wegdek, mooi weer? What the fuck wil je hiermee zeggen?

100 op een 80 weg vind ik nog te doen, hoger niet. Maargoed, ik heb een kind en doe dus rustiger aan dan vroegah. Was ook niet heilig hoor, maar het zet je aan het denken.
Omstandigheden: weer, overzicht, staat van wegdek, aan/afwezigheid van zijwegen, aanwezigheid overig verkeer

Er zijn maar verdomd weinig plekken langs 80km wegen waar een overstekend kind een optie is....
En ja, ik heb al 'ns met 140 op de rem gemogen voor een overstekende ree. En nee, dan ben je zeker niet per definite te laat.
Thucydides
pi_52011840
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:31 schreef Robhimself.2 het volgende:

[..]

Ehh ingaan op wat ik schrijf, niet HOE ik schrijf. Het is onverantwoordelijk en valt niet goed te praten. Ook niet met smoesjes e.d Lief dat je je collega verdedigd, maar je denkt net als je collega niet na.
Ik verdedig niemand, citeer jij even waar ik dat doe?

[ Bericht 10% gewijzigd door Rekkie op 01-08-2007 10:49:50 ]
pi_52011957
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:32 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Omstandigheden: weer, overzicht, staat van wegdek, aan/afwezigheid van zijwegen, aanwezigheid overig verkeer

Er zijn maar verdomd weinig plekken langs 80km wegen waar een overstekend kind een optie is....
En ja, ik heb al 'ns met 140 op de rem gemogen voor een overstekende ree. En nee, dan ben je zeker niet per definite te laat.
En zelfs die kom je niet vaak tegen op een 80 weg.
Een konijn of een vogel wellicht, maarja, daar zou je doorheen kunnen jagen .
pi_52012061
quote:
Dat is natuurlijk wel even iets anders, dan het even aanraken van de rem om je achterligger te attenderen op zijn afstand tot jou.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:53:27 #77
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52012128
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:50 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel even iets anders, dan het even aanraken van de rem om je achterligger te attenderen op zijn afstand tot jou.
Lees je dan ook even op welke reactie ik deze uitspraak plaatste?
Thucydides
pi_52012779
Gewoon keihard remmen. Hij zit fout.
pi_52012901
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef SharQueDo het volgende:
Je hebt het topic niet gelezen hè ?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:23:03 #80
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52012928
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef SharQueDo het volgende:
Wow. Wat een zeldzaam domme reactie.
Je hebt echt alleen de OP gelezen he?
Thucydides
pi_52013057
btw ik zag geen keiharde flits maar aleen een rood lichtje aan en uit gaan. Was dit een infra rode flitspaal ofzoiets? Hij ging 1x
pi_52013068
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]

fok!, zeldzaam?
pi_52013091
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:52:05 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_52013538
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je hebt echt alleen de OP gelezen he?
Wow. Wat een zeldzame domme kutuser.
Goh? Daar gaat het topic toch over?
pi_52013620
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:44 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Je hebt het nu over jezelf hè?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:48:24 #86
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52013640
quote:

[..]

Lees de rest van het topic voor de verandering eens. En je overschat je taalvaardigheid .
Thucydides
pi_52013797
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

True that. Helaas zijn er nog steeds van die mensen die domweg regels opvolgen, want die zullen wel goed zijn. Dat alles contextafhankelijk is, is nog niet bij die mensen opgekomen...
Precies, dat zijn die mensen die met sneeuw en ijzel gewoon 120 blijven rijden want dat zijn de regels.
pi_52013855
quote:

[..]

Als je het topic had doorgelezen had je geweten wat de uitkomst is als jij hard remt om een bumperklever af te straffen. Kun je wel users gaan uitschelden, maar je bent zelf gewoon niet zo slim door een reactie te plaatsen wat een paar pagina's terug gewoon behandeld is.
pi_52019319
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:56 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Als je het topic had doorgelezen had je geweten wat de uitkomst is als jij hard remt om een bumperklever af te straffen. Kun je wel users gaan uitschelden, maar je bent zelf gewoon niet zo slim door een reactie te plaatsen wat een paar pagina's terug gewoon behandeld is.
Alsof mij dat iets kan boeien. Ik reageer gewoon op de OP.
pi_52019391
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:29 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Prima hoor, maar dan ben je wel gewoon een domme kutuser
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:42:36 #91
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_52019619
quote:

[..]

Thucydides
pi_52020954
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:42 schreef Xtreem het volgende:

[..]

pi_52021615
quote:

[..]

Dan moet je dus ook niet miepen als je een opmerking krijgt dat je post dus niet klopt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')