Direct in access is makkelijk, of wat ik doe is gewoon schetsen op papier.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:47 schreef Mordreth het volgende:
Ik ben op zoek naar een simpel programma om een databasestructuur in kaart te krijgen. Het hoeft niet te kunnen importeren or whatever. Gewoon even snel iets zelf kunnen "uittekenen". Iemand een idee?
Dat is nog wel een betere ja. Want dan voorkom je ook weer irritante errorsquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En als hardeschijfactiviteit niet al te belangrijk is:
[ code verwijderd ]
Ja, ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:41 schreef Qunix het volgende:
Heeft iemand hier ooit een pagina geschiedenis (page history) systeem gemaakt? Zoals op Wikipedia te zien is: http://www.mediawiki.org/w/index.php?title=Download/nl&action=history
Is dit wat?quote:
Ja, ik gebruik praktisch hetzelfdequote:
Ik gebruik vaak DB Designer voor databases, kan je eventueel ook nog met XSL + PHP je database-opzetje omzetten naar een Propel schema. Verder is UMLet ook handig voor db (rd en uml) mockups.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:47 schreef Mordreth het volgende:
Ik ben op zoek naar een simpel programma om een databasestructuur in kaart te krijgen. Het hoeft niet te kunnen importeren or whatever. Gewoon even snel iets zelf kunnen "uittekenen". Iemand een idee?
Access kan ook ja, alleen beetje overdrevenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:13 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Direct in access is makkelijk, of wat ik doe is gewoon schetsen op papier.
Ga ik even naar kijkenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:07 schreef autocue het volgende:
[..]
Ik gebruik vaak DB Designer voor databases, kan je eventueel ook nog met XSL + PHP je database-opzetje omzetten naar een Propel schema. Verder is UMLet ook handig voor db (rd en uml) mockups.
[edit]
Maar uiteindelijk gebruik ik mijn whiteboard het meest.
Valt best meequote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:42 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Ga ik even naar kijkentnx. Whiteboard lijkt me niet wat
. Staat zo raar naast m'n bureau.
Liegebeest! Ze doet dus wel wat in het huishouden!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:48 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
De reden was dat ze makkelijk bootschappen er op neer kan zetten.
Ja en wie denkje dat dat dan mag halen als het er op staatquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Liegebeest! Ze doet dus wel wat in het huishouden!
Thanks.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:02 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ja, ik gebruik praktisch hetzelfde
Ik sla echter alléén de complete contents op van de meest recente versie van een pagina (en van elke 20 versies om nog redelijke performance te krijgen); van de rest sla ik alleen de wijzigingen ten opzichte van de versie ervóór op.Zoiets kun je doen met een (binary) diff, als je er eentje pakt die een formaat produceert dat gemakkelijk te parsen is kun je ook nog eens de wijzigingen tonen in de geschiedenis zelf (zoals mediawiki dat doet).
Op het moment dat ik een oudere versie wil bekijken pakt mijn systeem de versie van de pagina die ik wil bekijken, controleert of het de complete contents bevat of een diff, en in het laatste geval zoekt het vanaf die versie terug in de geschiedenis tot de volgende complete versie.
Ik kwam wel een bot tegen (vagabondo) die inderdaad VEEL bekeek, ik denk rond de tijd dat ie spikete (maar dat weet ik dus niet zeker omdat ze me niet vertellen WANNEER precies het probleem onstondquote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:07 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Als ze dusdanig kunnen zien dat je te veel CPU en memory trekt dan kunnen ze ook zien wat. En anders moeten ze het commando ps maar eens gaan leren. Niet dat jij daar nu iets aan hebt. Kan het niet het geval zijn dat 1 of ander crawlertje je chat heeft ondenkt en lekker aan het loopen is? Kijk ook eens wat die crawlertjes doen. Stel dat er ergens http:// in de URI zit zul heel snel moeten gaan kijken wat ze precies proberen te doen aangezien dat remote file inclusions attempts zijn (zie ze ook dagelijks voorbij komen op me site daarn niet) en als er 1 gelukt is kunnen ze dat ook misbruiken wat de spike zou kunnen verklaren. Neemt niet weg dat het giswerk is en dat het totaal niet zo hoeft te zijn
. Een andere mogelijk voor de spikes is gewoon een botje wat ff helemaal los gaat op je website en a.s.a.p. alle pagina's wilt indexen. De exalead bot is daar erg goed in. Kan natuurlijk ook een combo van verschillende bots zijn
.
[..]
Ik bedoelde op m'n werkquote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:48 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Valt best mee! Me vriendin is het er nu ook mee eens dat ik een whiteboard neem als ik ga verhuizen
! Eerst was ze fel tegen
! De reden was dat ze makkelijk bootschappen er op neer kan zetten
.
Je kunt ook alles toelaten maar een minimum interval opgevenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:10 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik kwam wel een bot tegen (vagabondo) die inderdaad VEEL bekeek, ik denk rond de tijd dat ie spikete (maar dat weet ik dus niet zeker omdat ze me niet vertellen WANNEER precies het probleem onstond). Ik heb nou met robots.txt alles uitgezet. Later voeg ik google wel weer toe, eerst eens kijken hoe dit gaat.
Ow daar heb ik hem al en dat is best handigquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:06 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Ik bedoelde op m'n werk. Maar voor thuis is dat wel een erg topidee
:D. Wil ik ook!
Het eerste wat me opvalt als ik naar jouw schema kijk is dat je overal een outputHTML() functie hebt en <<extends>> zet bij de lijnen ipv de symbolen daarvoor gebruikt (een lege pijl vanuit de extendende klasse naar de klasse die geëxtend wordt). Als je dat symbool gebruikt hoef je niet alle methodes te herhalen en is het voor de lezer (waarschijnlijk) duidelijkerquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:32 schreef Geqxon het volgende:
Goed, tijd voor een class-based template system.
[afbeelding]
Alle data wordt aangeleverd, bij een UserProfile is dit een array met alle informatie van een user, niks wordt uit de database gehaald.
De HTMLObject class is voor buitenbeentjes, waar ik rauwe HTML code ik kan gooien. Voor specifieke reperterende doeleinden maak ik subclasses, die dus weer odner HTMLObject vallen.
Hoe is dit voor een eerste opzetje?
De constructoren hebben inderdaad nog geen inputwaarden, dit moet ik met mijn editor nog even uitzoeken...
Het punt is alleen dat ik de outputHTML methoden in alle subklassen van HTML-Object allemaal net wat anders werken dan de methode outputHTML in HTMLObject.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:12 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het eerste wat me opvalt als ik naar jouw schema kijk is dat je overal een outputHTML() functie hebt en <<extends>> zet bij de lijnen ipv de symbolen daarvoor gebruikt (een lege pijl vanuit de extendende klasse naar de klasse die geëxtend wordt). Als je dat symbool gebruikt hoef je niet alle methodes te herhalen en is het voor de lezer (waarschijnlijk) duidelijker
Community Edition. Is de gratis editie (al zul je wel een key aan moeten vragen). De nadelen van de community edition is dat het een watermark op je plaatjes zet (zie bovenstaand), dat het niet voor commercieele doeleinden gebruikt mag worden, en het mist wat import / export spul. Voor mijn hobby kan het meer dan genoeg. Zeer puik programma, vind ik zelf een stuk fijner dan ConceptDrawquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat pakket ziet er tof uit
Heb je dat gekocht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |