abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:13:17 #176
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_52190430
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:47 schreef Mordreth het volgende:
Ik ben op zoek naar een simpel programma om een databasestructuur in kaart te krijgen. Het hoeft niet te kunnen importeren or whatever. Gewoon even snel iets zelf kunnen "uittekenen". Iemand een idee?
Direct in access is makkelijk, of wat ik doe is gewoon schetsen op papier.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 10:17:25 #177
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52190552
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:12 schreef Geqxon het volgende:

[..]

En als hardeschijfactiviteit niet al te belangrijk is:
[ code verwijderd ]
Dat is nog wel een betere ja. Want dan voorkom je ook weer irritante errors .
phluphy for president!
pi_52191065
Heeft iemand hier ooit een pagina geschiedenis (page history) systeem gemaakt? Zoals op Wikipedia te zien is: http://www.mediawiki.org/w/index.php?title=Download/nl&action=history
pi_52191599
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:41 schreef Qunix het volgende:
Heeft iemand hier ooit een pagina geschiedenis (page history) systeem gemaakt? Zoals op Wikipedia te zien is: http://www.mediawiki.org/w/index.php?title=Download/nl&action=history
Ja, ik.
pi_52192354
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:02 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ja, ik.
Is dit wat?

Tabel met pagina's
id
titel
content
tijd notatie
nog wel wat velden
Tabel geschiedenis
id
pid (-->De id van de pagina waar dit de geschiedenis van is)
titel
content
tijd notatie
nog wel wat spul

en als ik een oude pagina wil gebruiken.... dan moet ik de recente pagina in geschiedenis doen en dan de oude die ik wil gebruiken in pagina's doen.

Gaat zoiets werken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Qunix op 08-08-2007 13:45:42 ]
pi_52192825
Als het het heel elitair wilt doen, dan werk je met een basispagina en noteer je enkel de aanpassingen. Maar dit voldoet ook prima.
pi_52192854
Mooi. Ik ga wat proberen
pi_52193397
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:30 schreef Qunix het volgende:

[..]

Gaat zoiets werken?
Ja, ik gebruik praktisch hetzelfde

Ik sla echter alléén de complete contents op van de meest recente versie van een pagina (en van elke 20 versies om nog redelijke performance te krijgen); van de rest sla ik alleen de wijzigingen ten opzichte van de versie ervóór op. Zoiets kun je doen met een (binary) diff, als je er eentje pakt die een formaat produceert dat gemakkelijk te parsen is kun je ook nog eens de wijzigingen tonen in de geschiedenis zelf (zoals mediawiki dat doet).

Op het moment dat ik een oudere versie wil bekijken pakt mijn systeem de versie van de pagina die ik wil bekijken, controleert of het de complete contents bevat of een diff, en in het laatste geval zoekt het vanaf die versie terug in de geschiedenis tot de volgende complete versie.
pi_52195240
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:47 schreef Mordreth het volgende:
Ik ben op zoek naar een simpel programma om een databasestructuur in kaart te krijgen. Het hoeft niet te kunnen importeren or whatever. Gewoon even snel iets zelf kunnen "uittekenen". Iemand een idee?
Ik gebruik vaak DB Designer voor databases, kan je eventueel ook nog met XSL + PHP je database-opzetje omzetten naar een Propel schema. Verder is UMLet ook handig voor db (rd en uml) mockups.

[edit]
Maar uiteindelijk gebruik ik mijn whiteboard het meest .

[ Bericht 9% gewijzigd door autocue op 08-08-2007 13:13:23 ]
pi_52196205
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:13 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Direct in access is makkelijk, of wat ik doe is gewoon schetsen op papier.
Access kan ook ja, alleen beetje overdreven . Het gaat om een bestaand datamodel . Dat schetsen doe ik nu ook al, maar ik schets het liever uit op de computer . Wat fijner.
pi_52196232
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:07 schreef autocue het volgende:

[..]

Ik gebruik vaak DB Designer voor databases, kan je eventueel ook nog met XSL + PHP je database-opzetje omzetten naar een Propel schema. Verder is UMLet ook handig voor db (rd en uml) mockups.

[edit]
Maar uiteindelijk gebruik ik mijn whiteboard het meest .
Ga ik even naar kijken tnx. Whiteboard lijkt me niet wat . Staat zo raar naast m'n bureau.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:48:04 #187
84926 WyriHaximus
pi_52196408
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:42 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Ga ik even naar kijken tnx. Whiteboard lijkt me niet wat . Staat zo raar naast m'n bureau.
Valt best mee ! Me vriendin is het er nu ook mee eens dat ik een whiteboard neem als ik ga verhuizen ! Eerst was ze fel tegen ! De reden was dat ze makkelijk bootschappen er op neer kan zetten .
phluphy for president!
pi_52196512
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:48 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

De reden was dat ze makkelijk bootschappen er op neer kan zetten .
Liegebeest! Ze doet dus wel wat in het huishouden!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:52:41 #189
84926 WyriHaximus
pi_52196552
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:51 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Liegebeest! Ze doet dus wel wat in het huishouden!
Ja en wie denkje dat dat dan mag halen als het er op staat !
phluphy for president!
pi_52197110
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:02 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ja, ik gebruik praktisch hetzelfde

Ik sla echter alléén de complete contents op van de meest recente versie van een pagina (en van elke 20 versies om nog redelijke performance te krijgen); van de rest sla ik alleen de wijzigingen ten opzichte van de versie ervóór op. Zoiets kun je doen met een (binary) diff, als je er eentje pakt die een formaat produceert dat gemakkelijk te parsen is kun je ook nog eens de wijzigingen tonen in de geschiedenis zelf (zoals mediawiki dat doet).

Op het moment dat ik een oudere versie wil bekijken pakt mijn systeem de versie van de pagina die ik wil bekijken, controleert of het de complete contents bevat of een diff, en in het laatste geval zoekt het vanaf die versie terug in de geschiedenis tot de volgende complete versie.
Thanks.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 16:10:45 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52200604
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 08:07 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Als ze dusdanig kunnen zien dat je te veel CPU en memory trekt dan kunnen ze ook zien wat. En anders moeten ze het commando ps maar eens gaan leren. Niet dat jij daar nu iets aan hebt . Kan het niet het geval zijn dat 1 of ander crawlertje je chat heeft ondenkt en lekker aan het loopen is? Kijk ook eens wat die crawlertjes doen. Stel dat er ergens http:// in de URI zit zul heel snel moeten gaan kijken wat ze precies proberen te doen aangezien dat remote file inclusions attempts zijn (zie ze ook dagelijks voorbij komen op me site daarn niet) en als er 1 gelukt is kunnen ze dat ook misbruiken wat de spike zou kunnen verklaren. Neemt niet weg dat het giswerk is en dat het totaal niet zo hoeft te zijn . Een andere mogelijk voor de spikes is gewoon een botje wat ff helemaal los gaat op je website en a.s.a.p. alle pagina's wilt indexen. De exalead bot is daar erg goed in. Kan natuurlijk ook een combo van verschillende bots zijn .
[..]
Ik kwam wel een bot tegen (vagabondo) die inderdaad VEEL bekeek, ik denk rond de tijd dat ie spikete (maar dat weet ik dus niet zeker omdat ze me niet vertellen WANNEER precies het probleem onstond ). Ik heb nou met robots.txt alles uitgezet. Later voeg ik google wel weer toe, eerst eens kijken hoe dit gaat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52203713
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:48 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Valt best mee ! Me vriendin is het er nu ook mee eens dat ik een whiteboard neem als ik ga verhuizen ! Eerst was ze fel tegen ! De reden was dat ze makkelijk bootschappen er op neer kan zetten .
Ik bedoelde op m'n werk . Maar voor thuis is dat wel een erg topidee :D. Wil ik ook!
pi_52208089
Goed, tijd voor een class-based template system.

Alle data wordt aangeleverd, bij een UserProfile is dit een array met alle informatie van een user, niks wordt uit de database gehaald.

De HTMLObject class is voor buitenbeentjes, waar ik rauwe HTML code ik kan gooien. Voor specifieke reperterende doeleinden maak ik subclasses, die dus weer odner HTMLObject vallen.

Hoe is dit voor een eerste opzetje?

De constructoren hebben inderdaad nog geen inputwaarden, dit moet ik met mijn editor nog even uitzoeken...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:36:39 #194
84926 WyriHaximus
pi_52208208
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik kwam wel een bot tegen (vagabondo) die inderdaad VEEL bekeek, ik denk rond de tijd dat ie spikete (maar dat weet ik dus niet zeker omdat ze me niet vertellen WANNEER precies het probleem onstond ). Ik heb nou met robots.txt alles uitgezet. Later voeg ik google wel weer toe, eerst eens kijken hoe dit gaat.
Je kunt ook alles toelaten maar een minimum interval opgeven .
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:06 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Ik bedoelde op m'n werk . Maar voor thuis is dat wel een erg topidee :D. Wil ik ook!
Ow daar heb ik hem al en dat is best handig !
phluphy for president!
pi_52210627
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, ik wil namelijk het volgende doen:
Ik heb diverse klasses die eigenlijk gebruik moeten maken van informatie uit een klasse.
De klasses staan allemaal in veschillende files.

Wanneer ik echter vanuit elke file de klasse initiate dan ben ik eventuele informatie dus kwijt. Ik zou de informatie kunnen opslaan in een database of sessie. Ik ben alleen benieuwd of ik een object ook kan benaderen vanuit een andere pagina?
pi_52211323
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:32 schreef Geqxon het volgende:
Goed, tijd voor een class-based template system.

[afbeelding]

Alle data wordt aangeleverd, bij een UserProfile is dit een array met alle informatie van een user, niks wordt uit de database gehaald.

De HTMLObject class is voor buitenbeentjes, waar ik rauwe HTML code ik kan gooien. Voor specifieke reperterende doeleinden maak ik subclasses, die dus weer odner HTMLObject vallen.

Hoe is dit voor een eerste opzetje?

De constructoren hebben inderdaad nog geen inputwaarden, dit moet ik met mijn editor nog even uitzoeken...
Het eerste wat me opvalt als ik naar jouw schema kijk is dat je overal een outputHTML() functie hebt en <<extends>> zet bij de lijnen ipv de symbolen daarvoor gebruikt (een lege pijl vanuit de extendende klasse naar de klasse die geëxtend wordt). Als je dat symbool gebruikt hoef je niet alle methodes te herhalen en is het voor de lezer (waarschijnlijk) duidelijker
pi_52211469
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:12 schreef JeRa het volgende:

[..]

Het eerste wat me opvalt als ik naar jouw schema kijk is dat je overal een outputHTML() functie hebt en <<extends>> zet bij de lijnen ipv de symbolen daarvoor gebruikt (een lege pijl vanuit de extendende klasse naar de klasse die geëxtend wordt). Als je dat symbool gebruikt hoef je niet alle methodes te herhalen en is het voor de lezer (waarschijnlijk) duidelijker
Het punt is alleen dat ik de outputHTML methoden in alle subklassen van HTML-Object allemaal net wat anders werken dan de methode outputHTML in HTMLObject.

Een alternatief is om outputHTML puur de attribuut "html" te laten returnen, en dan nog bij elke subklasse de methode "buildHTML" maken om het attribuut "html" te vullen. outputHTML neemt hij dan idd over van de extendende klasse.

En van de extends.... ik kon het inherence inheritance pijltje in Visual Paradigm niet zo snel vinden, ik had gehoopt dat het zo wel duidelijk was...

getHTML is een nog betere benaming, maar dat zijn de verfijningspuntjes
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:53:35 #198
12221 Tijn