abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70101820
Lopes kan dus eventueel naar Malta....

De VI meldt verder dat het blijven van Van der Sloot weer wat zekerder lijkt te worden, dat zou wel een mooie zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70195367
Van der Sloot blijft in Dordrecht

Van der Sloot blijft dus. Lekker!

Ook heeft Dordt gesproken met Johan Voskamp.
www.thuisuiteten.nl
pi_70196059
Dat is zeker mooi. Verzekerd van fijne vrije trappen... (tegen top oss uit )
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_70264791
Stand van zaken op dit moment, wat uitgebreider. Aanvullingen van pakweg DRD zijn welkom.

SELECTIE VOOR KOMEND SEIZOEN

Doel

Nick van der Ploeg
Jordy van de Corput (FC Den Bosch)

Verdediging

Didi Longuet
Johan Versluis
Bart van Muyen
Nick Kuipers (FC Utrecht)
Jeffry Fortes (Jong FC Dordrecht)

Middenveld

Guy Ramos
Nick Coster
Juanito Sequeira
Marcel van der Sloot
Moussa Kalisse
Sven Delanoy (RBC Roosendaal)
Marvin Westerduin (Jong FC Dordrecht)

Aanval

John Verhoek
Johan Plat (FC Zwolle)

Uit A1 mogen aansluiten Dane Brard, Ferhad Kemaldar en Arinneson Pauletta, Quincy Kompai komt door uit Jong Dordt

Vertrokken:

Mohammed Auassar (Heerjansdam)
Sander Barragan (ASWH)
Ruud Kras (FC Zwolle)
John van Loenhout (FC Lienden)
Rihairo Meulens (Roda JC, was gehuurd van Vitesse)
Tristan Peersman (Bergen)
Sjoerd Rensen (IJsselmeervogels, was al verhuurd aan FC Eindhoven)
Jerson Anes Ribeiro (Feyenoord, was gehuurd)
Brian Tevreden (FC Lisse)
Floris van Bodegraven (Haarlem)
Michael Bekkers (IFC)
Ramon Ouwehand (ASWH)
Marko Luksen (SteDoCo)
Stuart van Doten (DOTO)
Mark Vosselman (EBOH)

Onduidelijk:

Reinhard Breinburg (heeft amateurcontract)
Mohammed Houdoe
Jurrick Juliana
Kevin de Kok
Cecilio Lopes (was gehuurd van Heerenveen)
Brian Pinas
Eddy Putter (heeft nieuwe aanbieding gekregen, test echter in Nieuw-Zeeland bij Wellington Phoenix FC)
Resham Sardar
Erik Brito do Rosario
Yigit Mazloum
Igor Trajkov
Marouane Boutchi
Octavio Magginnis
Gerald Jansen
www.thuisuiteten.nl
pi_70264920
Dat is een flinke uitdunning inderdaad
pi_70298639
Inmiddels is bekend geworden dat Dordt om de tafel gaat met Brian Pinas over een nieuw contract en dat Resham Sardar via Team VVCS ergens onderdak hoopt te vinden.
www.thuisuiteten.nl
pi_70300429
Hoopt niet voor ze dat Corput eerste keeper gaat worden.
pi_70300684
Denk het niet, als ze geen andere doelman vinden die duidelijk eerste in de hiërarchie wordt, dan zal Nick van der Ploeg vermoedelijk de strijd wel winnen van Jordy. Al weet je het nooit, ze beginnen op nul. Van der Ploeg heeft echter wel een voorsprong doordat hij er al enige tijd zit.
www.thuisuiteten.nl
pi_70301972
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:50 schreef Mark-Hgl het volgende:
Dat is een flinke uitdunning inderdaad
Komt vooral ook omdat er volgend jaar geen tweede meer is.

Pinas verwacht er wel uit te komen met de club. Lopes mag transfervrij weg bij Heerenveen. Ik denk dat hij daar ook van gebruik gaat maken voor een klein buitenlands avontuur, om hopelijk over 2 jaar toch terug te komen. Als hij nu (30) voor 4 jaar zou blijven, maakt ie wel kans de plek van Boogers als "mister Dordrecht" over te nemen.

In iedere linie (behalve middenveld) moet er nog wel wat bij. Hopelijk lukt het nu aan het begin, en niet pas halverwege het seizoen.

Seizoenskaart ook weer besteld. 80 euro voor nog een jaartje noord.
pi_70328177
Klopt, voornamelijk het tweede leeg laten lopen natuurlijk, die vielen tussen wal en schip.

Dordt is zo goed als rond met Johan Voskamp over een tweejarige verbintenis.
www.thuisuiteten.nl
pi_70330930
Eerste wedstrijd thuis tegen FC Oss volgens het nieuwe conceptschema.
pi_70337649
Kan Dordt geen keepers houden? Govert Boyen midden in het seizoen weg, daarna Rensen en Peersman houdt het nog geen seizoen uit... Jammer.

Ben niet goed op de hoogte in deze kwestie... zijn die andere twee wat? vd Ploeg ken ik wel, maar geen goed beeld van z'n keeperskunsten...
"de dordtse schapenkoppen, door niemand meer te stoppen"
pi_70343076
De enige wedstrijd die ik van Jordy van de Corput heb gezien was tegen FC Zwolle toen Mäenpää en Zaari geblesseerd waren, toen verloren we met 1-0 door een blunder van hem.
Met heel mijn hart.
pi_70365393
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 21:01 schreef Tommy2K het volgende:
Kan Dordt geen keepers houden? Govert Boyen midden in het seizoen weg, daarna Rensen en Peersman houdt het nog geen seizoen uit... Jammer.

Rensen heeft een paar jaar bij Dordt gezeten, maar kon nooit volledig overtuigen.

Boyen was niet echt een succes en wilde na een half seizoen eigenlijk weer in België spelen vanwege het feit dat hij er ander werk bij kon gaan doen en omdat Dordt toch niet zo heel tevreden was, was dit geen probleem. Peersman hadden ze wel graag willen houden, was een buitenkansje, maar Bergen heeft nu eenmaal meer te bieden.

De jaren hiervoor was het eigenlijk altijd wel stabiel onder de lat hoor. Frank Kooiman keepte vrijwel altijd, tot zijn blessures.
www.thuisuiteten.nl
pi_70412496
quote:
HARRY VAN DER LAAN VERLAAT FC DORDRECHT

Assistent-trainer Harry van der Laan en FC Dordrecht gaan in het nieuwe seizoen niet meer met elkaar verder. Budgettair bleek het helaas niet meer mogelijk drie trainers bij het eerste elftal in te vullen. Bovendien diende door het verdwijnen van het beloftenelftal de technische staf bij FC Dordrecht ingekrompen te worden. Van der Laan (45) was vier jaar assistent op de Krommedijk. In het seizoen 2005-2006 begon hij zijn trainersloopbaan onder Jurrie Koolhof en de laatste drie jaar was hij de rechterhand van Gert Kruys. Het is nog onbekend waar Van der Laan komend seizoen actief zal zijn. FC Dordrecht wenst Harry van der Laan veel succes met zijn verder trainerscarrière.
René Hiddink blijft dus over.
quote:
BRIAN PINAS NIET VERDER IN DORDRECHT

Brian Pinas zal komende maandag geen deel meer uitmaken van de selectie van FC Dordt. De voormalige linksbuiten, die vorig seizoen ook als linksback actief was, kwam het afgelopen jaar door een langdurige blessure nauwelijks aan spelen toe. In oktober onderging Pinas een kruisbandoperatie en werd de afgelopen maanden onder leiding van hersteltrainer Hans Eijkenbroek weer helemaal fit. Reinhard Breinburg blijft wel als amateur bij FC Dordrecht. Mo Houdoe en de jeugdspelers Dane Brard en Arinneson Pauletta zullen zich maandag eveneens voor de eerste training melden
Met heel mijn hart.
pi_70419352
En Mo Houdoe schuift dan dus toch weer aan bij de A-selectie. Begon vorig jaar goed in de voorbereiding, maar werd toen teruggeworpen door een blessure.

René Hiddink blijft zijn werkzaamheden bij FC Dordrecht volgens mij combineren met het hoofdtrainerschap bij SC Emma.
www.thuisuiteten.nl
pi_70523438
Training is dus begonnen, met Etienne Shew-Atjon als testspeler. Verder komt Genéro Zeefuik op huurbasis van PSV, bepaald geen slechte keuze.

Zal Gert dan toch wat blijer zijn dan hij hier in de Dordtenaar is?
quote:
Selectie FC Dordrecht is nog niet compleet

DORDRECHT - FC Dordrecht heeft de selectie nog niet compleet. Technisch manager Marco Boogers wil zeker nog twee spitsen en een keeper, én mogelijk ook een verdediger aan de groep van trainer Gert Kruys toevoegen.
,,Maar Eddy Putter en Cecilio Lopes zijn nog niet weg,’’ zegt Boogers over het tweetal dat sinds de winterstop het aanvalskoppel vormde. ,,Eddy, met wie ik telefonisch heb gesproken, zit tot begin volgende week in Nieuw-Zeeland. Hij tobt nog steeds met een enkelblessure en kan daar niet veel doen. Ik ben met spitsen bezig. Als we er één binnen kunnen halen, doen we dat. En dan wachten we de situatie rond Eddy en Cecilio wel af. En als ze beiden vertrekken, komen er twee spitsen voor in de plaats. Maar ik hou er toch rekening mee dat een van de twee blijft. En er komt ook zeker nog een keeper bij. De technische staf heeft verder aangegeven graag een verdediger te zien komen. Maar dat heeft geen prioriteit. Etienne Shew-Atjon traint mee en krijgt de komende weken ook speelminuten. Ik vond het altijd een goede speler, een moordenaar. En tot slot krijgen drie jonge knapen, Mohamed Houdoe, Dane Brard en Arinneson Pauletta, voorlopig de kans zich waar te maken.’’

Marco Boogers is van mening dat de selectie al ‘redelijk staat’. ,,Achterin is alleen Ruud Kras vertrokken, daar hebben we Nick Kuipers voor terug. En op het middenveld, waar iedereen is gebleven, zijn we er met Sven Delanoy erbij zelfs sterker op geworden. Wat we kunnen verwachten hangt af van de spitsen. Die moeten toch voor de doelpunten zorgen. Een jongen als Cecilio Lopes kan uit het niets een doelpunt maken. Dat soort krachten is goud waard. En ik verwacht veel van John Verhoek, die toch weer een jaar ouder is. En jongens als Longuet, Versluis, Van Muyen, Sequeira en Van der Sloot zijn voorbij midden twintig en in de kracht van hun leven.’’

De financiële beperkingen moet Boogers echter altijd in het achterhoofd houden. ,,Daarom konden we ook niet met drie trainers verder gaan. En was er geen plaats voor Brian Pinas. We hebben maar één begroting en die moet sluitend zijn. Het spelersbudget bedraagt 625.000 euro en daar zit nauwelijks speling in.’’
quote:
Gert Kruys betreurt vertrek Harry van der Laan en uiteenvallen selectie

Met grote gretigheid stortte FC Dordrecht-trainer Gert Kruys zich gisteren met zijn selectie in de voorbereiding op de nieuwe voetbaljaargang.

ARCO BOMGAARS

ANDRÉ VALK

DORDRECHT

Na de eerste training, voor Dordtse begrippen uitstekend bezocht, toonde de Zeister oefenmeester zich ook uiterst scherp en openhartig. Want, zo werd heel snel duidelijk, Kruys is begonnen aan zijn vierde seizoen met het slikken van enkele fikse teleurstellingen.

,,Ik had gehoopt dat de spelersgroep, waarmee we de tweede helft van het vorig seizoen zo succesvol zijn geweest, intact zou blijven. Dat is niet gelukt. Van Ruud Kras was al bekend dat hij naar FC Zwolle zou vertrekken, maar daar zijn Tristan Peersman en Rihairo Meulens bijgekomen. Bovendien is de kans aanwezig dat Eddy Putter en Cecilio Lopes zullen vertrekken. We waren een half jaar lang het beste team van de eerste divisie. Ik heb nu echter het gevoel dat ik weer op het nulpunt moet starten, terwijl ik juist de aansluiting naar de top wilde maken. Maar mijn hoop dat we commercieel aantrekkelijk zouden zijn na de successen in het eerste deel van dit jaar is ijdel gebleken. Dat baart me wel zorgen. Ik heb destijds mijn contract met twee seizoenen verlengd in de hoop dat de club ook op financieel gebied stappen zou maken, mede door de komst van een nieuw stadion. Maar daar is dus geen sprake van.’’

Kruys, die zich wel blij toonde met het langere verblijf van middenvelder Marcel van der Sloot aan de Krommedijk en de (tijdelijke?) komst van Etienne Shew-Atjon, was duidelijk over zijn wensenlijstje. ,,Ik wil er nog een keeper bij. Want met alle respect, met Nick van der Ploeg en Jordy van de Corput kan ik de competitie niet in. Ook is er versterking nodig in de aanval met één of twee spitsen. En ik wil er graag nog een centrale verdediger bij. Het is waar dat het fundament van het team van vorig jaar is blijven staan, maar op belangrijke posities moet er nog het nodige geburen want we zijn nog incompleet. Maar voorzitter Ad Heijsman en Marco Boogers hebben me verzekerd dat er zeker spelers bij zullen komen,’’ stelde de Zeister oefenmeester, die Didi Longuet (de verdediger werkt aan zijn herstel na een operatie aan de lies) nog moest missen bij de start van de voorbereiding.

In de begeleidingsstaf raakte Kruys in de voorbije dagen ook een pion kwijt. Assistent Harry van der Laan moest om financiële redenen afvloeien bij de Dordtse betaald voetbalorganisatie. ,,Bijzonder teleurstellend,’’ zo gaf de trainer uiting aan zijn gevoel over die ingreep. ,,Samen met René Hiddink waren we een echte drie-eenheid, die uiterst succesvol werkte en deze ploeg een eigen gezicht heeft gegeven. Ik heb met Harry veel contact gehad de afgelopen dagen en zijn gevoel gedeeld. Maar blijkbaar moest de club op deze manier bezuinigen. De werkzaamheden voor René, die hier is kunnen blijven vanwege de constructie met SC Emma, en mij worden er zo vanzelfsprekend wel zwaarder door.’’

In de aanloop naar de eerste oefenconfrontatie, komende zaterdag op het terrein van Laakkwartier tegen eredivisionist ADO Den Haag, houdt Kruys rekening met de zomerse klimatologische omstandigheden in Nederland. ,,We trainen één keer per dag in de ochtenduren en woensdag krijgen de jongens vrij om te herstellen . Zo wil ik rustig opbouwen.’’

Etienne Shew-Atjon, wiens contract bij FC Utrecht niet werd verlengd, was dus een opvallend gezicht op de training. ,,Ik ben 34, fit en wil nog één of twee jaar spelen,’’ zei de verdediger. ,,Er is nu geen belangstelling. Maar als ik straks wedstrijdjes ga spelen, komt dat hopelijk vanzelf. Ik heb met FC Dordrecht geen concrete afspraken gemaakt. Ik train mee en dan zien we verder wel wat de mogelijkheden zijn.’’

Ook Cecilio Lopes werkte achter het stadion aan de Krommedijk zijn eerste oefeningen weer af. ,,La Valetta wilde direct een spits aantrekken met het oog op de aanstaande Europa Cup-wedstrijden,’’ sprak Cecilio Lopes, die door omringende fans werd aangemoedigd in Dordrecht te blijven. ,,Ik vond dat te snel. De Graafschap en MVV hou ik ook af, omdat ik in principe liever niet in de eerste divisie wil voetballen. Het liefst ga ik naar het buitenland. De eredivisie zal met de huidige crisis wel moeilijk worden. Bij FC Dordrecht train ik zonder verplichtingen mee. Vanuit mijn woonplaats Rotterdam is dat ideaal. Het liefst vind ik meteen iets dat bij me past. Want het is altijd lastig om halverwege de voorbereiding ergens binnen te vallen. En als dat niet lukt moet ik me wellicht toch in de eerste divisie weer een half jaar bewijzen. FC Dordrecht is een warme club, waar ik altijd terug kan komen. Marco Boogers hoopt erop. Ik hou alles open, het zou zomaar kunnen...’’
www.thuisuiteten.nl
pi_70557739
Género Zeefuik gehuurd van PSV, volgens Boogers een topaanwinst:
quote:
PSV verhuurt Zeefuik aan Dordrecht

DORDRECHT - FC Dordrecht heeft zich voor volgend seizoen verzekerd van de diensten van Género Zeefuik. De snelle aanvaller is eigendom van PSV en komt op huurbasis naar de Krommedijk.

De negentienjarige spits meldde zich vorig week maandag nog voor de eerste training bij Jong PSV, nadat hij de afgelopen competitie was verhuurd aan FC Omniworld.

Zeefuik heeft nog een contract tot medio 2011 bij PSV. Zeefuik (van 5 april 1990) geeft op de website van PSV aan veel zin in FC Dordrecht te hebben. ,,Het is een goede club die altijd bovenin meedoet in de Jupiler League. Ik hoop daar weer wat meer te leren, zodat ik volgend seizoen weer een stap dichter bij de eredivisie kom.''

Zeefuik maakte op zestienjarige leeftijd in het seizoen 2006-2007 onder Ronald Koeman al zijn debuut in het eerste elftal van PSV. Hij speelde tot nu tot zeven wedstrijden voor de Eindhovenaren.

Voor FC Omniworld scoorde hij acht keer in 35 wedstrijden. Género Zeefuik zal zich donderdag melden voor zijn eerste training bij FC Dordrecht. ,,Ik ben heel blij met hem, hij kon naar heel veel clubs,'' aldus Marco Boogers, technisch manager van FC Dordrecht. ,,Ik denk dat hij een van onze beste aanwinsten van de laatste jaren is.''
Bij Dordt - Omniworld vond ik hem ook erg goed spelen, maar Boogers legt er zo wel direct druk op. Eerste indrukken van de nieuwelingen zijn naar ik begreep niet heel positief, slechts Sven Delanoy wordt tot nu toe als een echte versterking gezien, over Kuipers nog twijfel en Plat lijkt slechts voor de breedte te komen. Zeefuik is daarbij uiteraard nog niet beoordeeld.
www.thuisuiteten.nl
pi_71225170
Spannende tijden nog voor de Dordtse fans.

Cecilio Lopes een mooie afspraak met Boogers, maar tegelijkertijd is ie vreselijk duur - vraagt naar verluidt anderhalve ton - en wil Dordt ook nog een keeper en liefst een verdediger (Shew-Atjon?) vastleggen. Putter is ook nog altijd een optie.
www.thuisuiteten.nl
pi_71297278
Morgen m'n eerste oefenwedstrijd van het seizoen na drie weken vakantie. Ben benieuwd waar ze staan ten opzichte van vorig jaar.
pi_71310366
Kom je volgende week ook nog DRD?

Lopes wil trouwens het liefst in de buurt van Rotterdam blijven spelen, waardoor veel Eredivisieclubs afvallen. Alleen voor het buitenland zou hij dus wel verder weg willen.
www.thuisuiteten.nl
pi_71311194
Ik heb de eerste helft (meer werd er niet gevoetbald ) tegen NEC gezien.
Weinig spelers uit zien blinken. Zeefuik denkt dat ie de man is, maar moet nog veel leren.
pi_71323544
Problemen rond Lopes inmiddels. Van de week van de training gezonden en volgens Heijsman heeft ie dus al een andere club, maar moet hij dat nog afwikkelen.

Zeefuik moet inderdaad oppassen dat hij niet denkt dat hij de grote ster is. Maar dat werkt Boogers met zijn uitspraken ook deels in de hand.
www.thuisuiteten.nl
pi_71345797
Putter blijft bij FC Dordrecht

Eddy Putter blijft dus, waardoor Lopes een gesloten boek is geworden. Verder willen ze Shew-Atjon graag vastleggen als verdediger en zoekt men nog een keeper, maar die markt is volgens Boogers flinterdun en dan moet je al snel over de grens gaan zoeken. Tja, Henk Timmer zal wel niet willen....

Gisteren 2-0, twee keer John Verhoek.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')