maar rijd ik dan voor die 1000 euro een jaar probleemloos (tuurlijk kan altijd wel iets mis gaan maar geen grote dingen) of rijd ik voor die 1000 euro een jaar lang elke dag naar de garage toe met een hoop gezeik?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:19 schreef vannelle het volgende:
Als je het echt graag wilt en het gld er voor hebt en er voor over hebt moet je het gewoon doen.
1000 euro klinkt al wat beter dan 2500, dus als je dat er voor over hebt: gewoon doen.
Betrouwbaar? Echt wel. Net zo betrouwbaar als een Audi/VW
Hij rijdt echt wel als een echte Porsche, heb je er zelf wel eens in gereden?quote:Op maandag 30 juli 2007 15:41 schreef vannelle het volgende:
een 924 voor 2500 euro zou ik niet doen, het is het gewoon niet waard.
Je zegt het zelf al: het is in principe een Audi en zo rijdt het ook.
Het is geen pk monster, heeft geen luxe of wat dan ook.
Okee, je kunt dan zeggen dat je Porsche rijdt, net als veel mensen kunnen zeggen dat ze een Chevrolet hebben wat tot voor kort nog gewoon een Deawoo was.....
Ja, ik heb er zelf wel eens in gereden.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Hij rijdt echt wel als een echte Porsche, heb je er zelf wel eens in gereden?
Ik rij in een Porsche met de motor voorin, dus ja ik weet waar ik het over heb ..quote:Op maandag 30 juli 2007 16:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, ik heb er zelf wel eens in gereden.
Viel me smerig tegen.
En hoe kan het rijden als een echte Porsche als de motor voorin ligt ipv achterin?
Heb JIJ er wel eens in gereden?
Een 924 zeker, vandaar dat je zo fel bent tegen mijn mening.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:01 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Ik rij in een Porsche met de motor voorin, dus ja ik weet waar ik het over heb ..
En ja ook deze rijdt als een echte Porsche.
Weleens in een 928 gereden? Die gaat harder de bocht om dan een 911.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:14 schreef vannelle het volgende:
Maar kom op nou, zeg nou zelf: een Porsche met de motor voorin kan dan wel in naam een Porsche zijn, maar het rijdt als een Audi/VW.
Spannend zo een Sirocco, zeker een proto danquote:Op maandag 30 juli 2007 17:16 schreef vannelle het volgende:
Kleine aanvulling: Ik vergelijk em met de Volkswagen Sirocco, rijdt best goed.
Maar ook dat is geen Porsche.
Zeg nou zelf, ooit een achterwielaangedreven Audi of VW gezien?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een 924 zeker, vandaar dat je zo fel bent tegen mijn mening.
Maar kom op nou, zeg nou zelf: een Porsche met de motor voorin kan dan wel in naam een Porsche zijn, maar het rijdt als een Audi/VW.
Begrijpend lezen blijft lastig he?quote:Op maandag 30 juli 2007 18:08 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Zeg nou zelf, ooit een achterwielaangedreven Audi of VW gezien?
De Cayman en Boxster zijn zeker ook geen echte Porsche omdat de motor voor de achterwielen ligt
De trolls worden met de dag slechter...
Ooit gehoord van een Kever? Een T1?quote:Op maandag 30 juli 2007 18:08 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Zeg vannelle, de 924 is vanaf de grond door Porsche ontworpen, alleen heeft men in de onderdelenbak van VW gegrabbeld om de kosten te drukken. Maar bij een Ferrari Testarossa miept niemand om de onderdelen van een Fiat Pinda, dus waarom hier wel?quote:Op maandag 30 juli 2007 18:15 schreef vannelle het volgende:
De 924 is gewoon Audi/VW, google er maar eens op.
quote:Op maandag 30 juli 2007 18:33 schreef vannelle het volgende:
DS4, ik weet dat jij zelf Porsche rijdt en er dus meer van weet dan ik.
Maar ook al IS die 924 een echte Porsche (en dat is ook zo blijkbaar), het RIJDT als een Audi/VW.
Men kan het met mee eens zijn of niet, zo denk ik er gewoon over.
Ik bedel niet om reacties, ik zeg alleen hoe ik er over denk.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:51 schreef Paladijn het volgende:
[..]je bent ook snel overtuigd... DS4, je authoriteit op Porschevlak
.
Dat jij VINDT dat de achterwiel-aangedreven 924 rijdt als een voorwiel-aangedreven Scirocco (![]()
![]()
) is je goed recht, maar uit het dan ook dusdanig ipv. zo om reacties te bedelen. De 924/944/968/928 topics worden al genoeg vervuild met eeuwig geneuzel over ligging van de motor, onechtheid en het beter zijn van Ferrari en fanboys die daar vol op happen.
Wat DS betreft: Hij zegt dingen op een redelijke manier, niet aanvallend.quote:Om ook de minder in de slappe was zittende liefhebber van het sportwagenmerk te kunnen blijven bedienen, introduceert Porsche in 1975 de splinternieuwe 924 als opvolger van de VW-Porsche 914. De 924 zou oorspronkelijk als Audi op de markt worden gebracht, maar omdat Porsche na de oliecrisis vreest voor het voortbestaan van de ‘vuile’ en niet echt zuinige 911, besluit men de auto als echte Porsche te introduceren.
Ik denk dat ik inderdaad blijf denken wat ik denk denk ik.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:22 schreef FunnyName het volgende:
Wel een Sirocco dan![]()
Maar goed, denk jij maar wat je denkt dat je denkt, het blijft gewoon borrel verjaardag praat napraten ..
De Kever, de T1 bus, de T2 bus, de T3 bus, de Karman Ghia, SP2, 411, 412, TL1600, Buggyquote:Op maandag 30 juli 2007 18:08 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Psies.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De Kever, de T1 bus, de T2 bus, de T3 bus, de Karman Ghia, SP2, 411, 412
Ik zou zeggen, volg DS4's voorbeeld - wie weet nemen mensen je dan wel serieus.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik bedel niet om reacties, ik zeg alleen hoe ik er over denk.
En als dat mijn goed recht is zoals je zelf al schrijft hoef je ook niet zo te reageren waardoor ik min of meer gedwongen wordt mijn mening te verdedigen.
Buiten dat: Na googelen kwam ik op Autoweek terecht en dat bevestigt mijn mening:
[..]
Wat DS betreft: Hij zegt dingen op een redelijke manier, niet aanvallend.
En wat hij zegt klopt gewoon en dan krijgt hij van mij ook gelijk.
In tegenstelling tot jou die geen achterwielaangedreven VW kan noemen.![]()
Lang verhaal en helaas voor niks.quote:Op maandag 30 juli 2007 19:58 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, volg DS4's voorbeeld - wie weet nemen mensen je dan wel serieus.
Je komt hier binnen een 'gehoord van' mening te verkondigen als feit. Op het moment dat mensen je erop wijzen dat er genoeg goede Porsches zijn met de motor voorin krabbel je opeens terug dat we het hier alleen maar over de 924 hebben. Blijkbaar kan een Porsche met de motor 'niet achterin' ook rijden als een 'echte' PorscheVervolgens leg je je daar niet bij neer, maar kan een Porsche met de motor voorin nooit rijden als een 'echte' Porsche en moet het een VW/Audi zijn. Je mag alsnog proberen mijn opmerking te lezen als Zeg nou zelf, ooit een achterwielaangedreven Audi of vergelijkbaar rijdende/recente/nietbestelbus VW gezien? en verklaren hoe je een achterwiel-aangedreven auto qua rijgedrag ooit kan vergelijken met een voor- of vier-wielaangedreven auto zonder bijdehante opmerkingen te plaatsen. Gezien je hier toch alleen maar loopt te trollen zal dat wel niet lukken
Overigens zit er een fout in je autoweek-'bron'. De 924 is ontworpen door Porsche in opdracht van het VW-concern als nieuwe sportwagen, echter deze werd gecanceled (o.a. door de oliecrisis). Porsche heeft besloten de ontwerprechten terug te kopen en de auto alsnog onder de eigen naam uit te laten brengen (weliswaar met veel VW-onderdelen, maar in hoeverre dat de auto niet-Porsche maakt is een discussie apart - en blijkbaar heb je DS4 daar al gelijk in gegeven)
En tot zover de poging om nog enigszins inhoudelijk te reageren op een getrolled topic
Precies, daarom schreef ik ook dit voor ik bepaalde mensen over me heen kreeg:quote:Op maandag 30 juli 2007 19:59 schreef Tjabbo het volgende:
flikker nou op over echt of niet.
Die gast wil gewoon weten of hij een jaar porsche kan rijden voor weinig. of dat nu rijdt als een panda, ferrari of een porsche met het motorblok in een aanhanger er achteraan boeit niet.
quote:Op maandag 30 juli 2007 16:19 schreef vannelle het volgende:
Als je het echt graag wilt en het gld er voor hebt en er voor over hebt moet je het gewoon doen.
1000 euro klinkt al wat beter dan 2500, dus als je dat er voor over hebt: gewoon doen.
Betrouwbaar? Echt wel. Net zo betrouwbaar als een Audi/VW
Ja en jij bent de enige die dat begrijpt. De porsche fanboys doen niets dan wrijven over hun zere been over de zoveelste 924-is-een-audi opmerking.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Precies, daarom schreef ik ook dit voor ik bepaalde mensen over me heen kreeg:
[..]
Ja, dat vind ik dus echt niet. Ik vind niet eens dat iedere VW/Audi hetzelfde rijdt. En alleen al het feit dat het een RWD is, waar moderne Audi/VW's FWD/4WD hebben, maakt dat het gevoel per definitie anders is.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:33 schreef vannelle het volgende:
Maar ook al IS die 924 een echte Porsche (en dat is ook zo blijkbaar), het RIJDT als een Audi/VW.
Nah, okee.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus echt niet. Ik vind niet eens dat iedere VW/Audi hetzelfde rijdt. En alleen al het feit dat het een RWD is, waar moderne Audi/VW's FWD/4WD hebben, maakt dat het gevoel per definitie anders is.
Wel rijdt de 944 verrassend beter dan de 924. Dat neemt niet weg dat voor het geld een 924 gewoon een leuke auto is. Zeker met de 2.5 liter uit de 944 (en dan rijdt deze ook beter omdat er ondersteltechnisch wat is aangepast richting 944).
Hier mist AutoWeek de plank. Het was VAG die het project afblies, waarna Porsche het project voort heeft gezet en ook nog wijzigingen aanbracht ten aanzien van het eindproduct welke VAG zou hebben geïntroduceerd (en die met VW badge zou worden geleverd overigens).quote:Op maandag 30 juli 2007 19:27 schreef vannelle het volgende:
Om ook de minder in de slappe was zittende liefhebber van het sportwagenmerk te kunnen blijven bedienen, introduceert Porsche in 1975 de splinternieuwe 924 als opvolger van de VW-Porsche 914. De 924 zou oorspronkelijk als Audi op de markt worden gebracht, maar omdat Porsche na de oliecrisis vreest voor het voortbestaan van de ‘vuile’ en niet echt zuinige 911, besluit men de auto als echte Porsche te introduceren.
Zou kunnen, weet ik niet. Kwam het tegen op Google.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hier mist AutoWeek de plank. Het was VAG die het project afblies, waarna Porsche het project voort heeft gezet en ook nog wijzigingen aanbracht ten aanzien van het eindproduct welke VAG zou hebben geïntroduceerd (en die met VW badge zou worden geleverd overigens).
fantastisch.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hier mist AutoWeek de plank. Het was VAG die het project afblies, waarna Porsche het project voort heeft gezet en ook nog wijzigingen aanbracht ten aanzien van het eindproduct welke VAG zou hebben geïntroduceerd (en die met VW badge zou worden geleverd overigens).
Jammer dat ze er niet voor hebben gezorgd dat er ook licht uit komt...quote:Op maandag 30 juli 2007 19:31 schreef MaGNeT het volgende:
Check gelijk de méést geproduceerde koplamp ooit
Om zijn vragen te stellen op een forum waar 924 bezitters zitten, want die kunnen veel meer vragen beantwoorden dan wij.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:37 schreef Tjabbo het volgende:
En wát raad je de TS nu aan voordat hij gaat kijken naar een 924?
heb je voor dat geld een auto die uit elkaar valt van ellende? of gewoon een leuke auto met een enorme onderhoudsachterstand?quote:Op maandag 30 juli 2007 20:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om zijn vragen te stellen op een forum waar 924 bezitters zitten, want die kunnen veel meer vragen beantwoorden dan wij.
Ik denk wel dat het voor het geld gewoon een erg leuke auto is. Maar dat vond TS waarschijnlijk ook al.
Veel meer geld meenemen dan de 2.5k gezien er anders een zeer grote kans is dat je een afgeragde versie haalt. Maar dat is iets wat Funnyname ook al aangegeven heeft in het begin van het topic.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:37 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
En wát raad je de TS nu aan voordat hij gaat kijken naar een 924?
Volgens mij kun je voor dat geld een fatsoenlijke 924 kopen. Op het Porscheforum zijn er die het succesvol voor dat bedrag is gelukt.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:44 schreef Tjabbo het volgende:
heb je voor dat geld een auto die uit elkaar valt van ellende? of gewoon een leuke auto met een enorme onderhoudsachterstand?![]()
Niet al te lang geleden zag ik er een voor iets van 10K. Wel maar iets van 10.000 km en echt zo goed als nieuw. Maar een goede voor dat bedrag lijkt mij mogelijk. Het is geen populaire auto.quote:Mijn pa wil(de) er ook zoeen kopen. Ik wilde dat hij een 944 kocht mja hij wil oldskool of zo. iets met jeugdsentiment. Vraag me werkelijk af wat je voor een behoorlijke goede betaalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |