daar heb je een goed punt .quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Zeker gave auto, alleen verkijk je niet op de kosten. Het blijft natuurlijk wel een Porsche, dus onderdelen en daarmee het onderhoud is erg prijzig. Verder zijn ze nogal lastig te verzekeren als je niet 24 of ouder bent. Sowieso zijn er op de Nederlandse markt maar weinig echt goede exemplaren meer te vinden. Ze zijn er wel, maar dan tel je al gauw 4 á 5k voor een Series 1 uit '84 neer, of 7 á 8 voor een Series 2 uit '88. Laten we het over de S2 en de Turbo maar niet hebben..
Kortom alleen doen als je een grote zak met geld meebrengt. De kosten bestaan bij dit soort auto's niet uit de aanschaf, verre van..
Een 944 is een pure liefhebbersauto. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:47 schreef Bolter het volgende:
Stond keer met 911 4s bij supermarkt begon er zo'n gozert dat ie 'm wel mooi vond maar dat ie liever een 944 had omdat z'n fiets daarin past![]()
![]()
Laten we wel wezen: de meeste 944-bezitters rijden geen 944 omdat ze die mooier vinden dan een 911..quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 is een pure liefhebbersauto. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.
In status uitgedrukt is alleen de 911 interessanter.
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Laten we wel wezen: de meeste 944-bezitters rijden geen 944 omdat ze die mooier vinden dan een 911..
Het mag dan wel een auto zijn om trots op te zijn en 911 is niet de status; da's 't merk zelf al.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.
Uiteraard, maar de 911 is toch echt een stijlicoon en wordt algeheel geroemd. Dat kun je van een 924 of 944 niet zeggen. Als ze even duur waren zou ik het wel weten, hoezeer je ze ook los van elkaar ziet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Een 944 rijden omdat je geen 911 kunt betalen vind ik vrij triest. De 944 is best een auto om trots op te zijn, zonder aan 911's te hoeven denken.
En toch bekijk ik de 944 als een bijzondere porsche. Ik vind het een gelikt model en ook technisch is de auto erg geslaagd.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:01 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Uiteraard, maar de 911 is toch echt een stijlicoon en wordt algeheel geroemd. Dat kun je van een 924 of 944 niet zeggen. Als ze even duur waren zou ik het wel weten, hoezeer je ze ook los van elkaar ziet.
M'n pa heeft een 924. Doordeweeks tuft ie in een VW Passat 1.9 TDI, redelijke saaie bak. Is het weekend en mooi weer gaat ie nog wel eens touren in de 924. Heb er laatst even in mogen rijden, maar het is toch wel apart. Techniek is allemaal wat ouder dus je moet echt zelf rijden. Maar het is zeker erg leuk om zoiets als hobby er bij te hebben. Overigens sleutelt hij er niet zelf aan, enkel de hobby van het rijden is aan hem besteed. Enige nadeel voor mij is dat de auto een erg lage instap heeft en ik vrij lang ben. Daarnaast is het alleen leuk als je er zelf in rijd met hoogstens 1 passagier, want die achterbank is meer voor de sier.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:57 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb ook eens zitten kijken naar het kopen van een 924/944, maar dan wel puur als hobbyproject. Gewoon uit het buitenland halen, en dan de motor enzo gaan versleutelen voor wat meer pk-tjes. Lijkt allemaal wel mooi enzo, zo'n Porsche, maar volgens mij is het financieel zeer zwaar.
Ben dan wel weer benieuwd wat die 944 kost daar..quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:06 schreef xFriendx het volgende:
[..]
M'n pa heeft een 924. Doordeweeks tuft ie in een VW Passat 1.9 TDI, redelijke saaie bak. Is het weekend en mooi weer gaat ie nog wel eens touren in de 924. Heb er laatst even in mogen rijden, maar het is toch wel apart. Techniek is allemaal wat ouder dus je moet echt zelf rijden. Maar het is zeker erg leuk om zoiets als hobby er bij te hebben. Overigens sleutelt hij er niet zelf aan, enkel de hobby van het rijden is aan hem besteed. Enige nadeel voor mij is dat de auto een erg lage instap heeft en ik vrij lang ben. Daarnaast is het alleen leuk als je er zelf in rijd met hoogstens 1 passagier, want die achterbank is meer voor de sier.
[afbeelding]
Dit is de auto in kwestie. Is opgeknapt bij een garage en compleet nagelopen en gereviseerd.
Bij dezelfde garage staat trouwens nu een 944 te koop. Ook compleet opgeknapt. Die ziet er trouwens wel een stuk aggressiver uit, maar komt mede ook door de rode kleur.
Turboversies die qua vermogen iets meer bieden? Neeequote:Op donderdag 28 juni 2007 21:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Mooie auto hoor. Al prefereer ik meer de turbo-versies. Omdat die qua vermogen iets meer bieden.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:09 schreef Livedeejay het volgende:
[..]
Turboversies die qua vermogen iets meer bieden? Neee![]()
6500 euro.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:08 schreef Livedeejay het volgende:
[..]
Ben dan wel weer benieuwd wat die 944 kost daar..
Te duur? Ik mis het bouwjaar, maar als deze werkelijk in goede staat verkeerd is het een nette prijs. De meeste 944's die je voor 3k tegen komt ben je in het eerste jaar nog minimaal hetzelfde bedrag kwijt aan reparaties, als het niet meer is. Je moet er eentje treffen die in handen van een liefhebber is geweest, maar die zul je beneden de 5k weinig vinden. Vaak zijn ze afgeragd en is er op het onderhoud bezuinigd. Laat dat nou net het laatste zijn wat je bij een 944 níet moet doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Veel te duur en verschrikkelijke dingen die Borbets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |