quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:25 schreef noekje het volgende:[..]
Dat soort gedachtes vind ik altijd een beetje eng. Je hebt de meerderheid tegen je dus dan zal het wel aan diegene liggen. Ik meen me te herinneren dat iedereen hier blij was dat Natasia weg zou gaan. Jij was bijna de enige die goede punten bleef benoemen van Natasia waar je overigens ook wel een punt mee had hoor, niemand is zo zwart wit. Het betekent wel dat een ontzettende grote menigte een pestpokkehekel aan Natasia had. Dan zou ze in jouw redenering dat ook echt moeten zijn want heel veel mensen zeggen het.
De streamers vonden Natasia afschuwelijk. Ik ging daar tegenin. Waarom? Omdat ik zag dat sommige bewoners, en die leefden daar met Natasia, haar ook konden waarderen, naast het feit dat ze soms een hekel aan haar hadden. En ik zag ook de goede dingen in Natasia. Ik vond haar in ieder geval echt Natasia, met alles erop en eraan, waaronder veel lelijke dingen.
Met Lieke is het net andersom. Niemand daar heeft iets met Lieke (behalve Huub). De streamers lopen met haar weg. Maar de mening van streamers is voor mij niet maatgevend, want wederom, die leven niet met Lieke. Ik ben dus wel consistent. Daarnaast heb ik overigens Lieke wel eens de ideale schoondochter genoemd. Het lijkt alsof ze ideaal is, maar niets is wat het lijkt. Dat blijkt dus uit de mening van de andere bewoners.
Nu hoor ik mensen al weer zeggen, die anderen zijn van een niveau dat hun mening niet relevant is. Dat gaat echter niet op. Huub is ook een kiene knul en daar kunnen die andere bewoners met de regelmaat van de klok wel goed mee door een deur. Er is dus iets in Lieke dat mensen haar doen haten. Een meisje waar je bijna met alles het woord TE voor kunt zetten? Soms vind ik Lieke leuk, zoals zaterdagnacht in het zwembad met Jaap en Huub. Meestal vind ik haar een TE trutje. Ze speelt de iedeale schoondochter, maar ik vind haar achterbaks. Wat daarbij het meest bij mij is blijven haken de laatste tijd is dat ze buiten het spel (niet speltechnisch dus om een die ander een hak te zetten) om stiekem armbandjes, die voor medebewoners zijn, naar haar familie doorspeelt.